Merknaam deponeren.
-
Merknaam deponeren.
Omdat er hier nogal wat ondernemers zitten vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met deponeren van een merknaam.
Hoe of wat moet ik dan op letten?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
Eerst naar de kamer van koophandel! Daar kan je ook een onderzoek laten uitvoeren of er al een zelfde soort (merk)naam is geregistreerd. Je kan ook een speciaal merkenbedrijf inschakelen zoals www.knijff.nl . Domeinnaam voor internet registreren....etc etc
- Sjoerd
Als het 'simpel' een merknaam registreren is in Nederland kan je een hoop zelf doen (bv via KvK) en jezelf een hoop kosten besparen.
Wil je naar het buitenland, dan wordt het direct 100x gecompliceerder en is inschakelen van een merkrechtenbureau aan te bevelen. Ze houden je dan ook direct op de hoogte als er (poging tot) inbreuk van je merkrecht is.
Ik maar zelf gebruik van een kantoor, maar dat komt ook omdat een van mijn merken in ruim 100 landen geregisteerd staat, waaronder flink wat bananenrepublieken. Sommige procedures lopen 3 jaar!
Wil je naar het buitenland, dan wordt het direct 100x gecompliceerder en is inschakelen van een merkrechtenbureau aan te bevelen. Ze houden je dan ook direct op de hoogte als er (poging tot) inbreuk van je merkrecht is.
Ik maar zelf gebruik van een kantoor, maar dat komt ook omdat een van mijn merken in ruim 100 landen geregisteerd staat, waaronder flink wat bananenrepublieken. Sommige procedures lopen 3 jaar!
-
Re: Merknaam deponeren.
Er kan heel wat bij komen kijken.
Wil je nu en/of in de toekomst gaan voor Benelux, EU, USA, .... ?
Voor bepaalde landen moet die merknaam in dat land ook daadwerkelijk in gebruik zijn.
Voor de classificaties / sectoren moet die naam nog beschikbaar zijn en niet te veel op een andere merknaam lijken binnen dat zelfde sector.
Daarnaar onderzoek laten doen helpt je om te bewijzen dat er geen sprake is geweest van ter kwadertrouw handelen als later alsnog blijkt dat je merknaam teveel op die van een ander lijkt en die schade hebben geleden.
Kosten aspecten...
Juridische aspecten...
etc.....
Wil je nu en/of in de toekomst gaan voor Benelux, EU, USA, .... ?
Voor bepaalde landen moet die merknaam in dat land ook daadwerkelijk in gebruik zijn.
Voor de classificaties / sectoren moet die naam nog beschikbaar zijn en niet te veel op een andere merknaam lijken binnen dat zelfde sector.
Daarnaar onderzoek laten doen helpt je om te bewijzen dat er geen sprake is geweest van ter kwadertrouw handelen als later alsnog blijkt dat je merknaam teveel op die van een ander lijkt en die schade hebben geleden.
Kosten aspecten...
Juridische aspecten...
etc.....
Marc RS4 schreef:Omdat er hier nogal wat ondernemers zitten vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met deponeren van een merknaam.
Alvast bedankt!
- RVV
Kamer van Koophandel zou ik zeker links laten liggen in betrouwbaar merken onderzoek, gelijk naar een goed merkregistratie bureau zoals http://www.novagraaf.nl/
overigens bied een inschrijving bij de KvK geen enkele bescherming ten naam/merkmisbruik.
overigens bied een inschrijving bij de KvK geen enkele bescherming ten naam/merkmisbruik.
- Joop
Zeker goed kijken/onderzoeken of een merknaam al niet vastgelegd is, anders sta je (marketingtechnisch) al gelijk op achterstandwanneer je je naam moet veranderen omdat de naam al bestaat.
Zet voor je zelf al vast een aantal mogelijkheden op een rij en ga daarmee naar bureau's die o.a. hierboven al zijn genoemd.
Zet voor je zelf al vast een aantal mogelijkheden op een rij en ga daarmee naar bureau's die o.a. hierboven al zijn genoemd.
-
Of www.compumark.comRico v Velzen schreef:Kamer van Koophandel zou ik zeker links laten liggen in betrouwbaar merken onderzoek, gelijk naar een goed merkregistratie bureau zoals http://www.novagraaf.nl/

Dit bedrijf, waar ik trouwens werk, voorziet Novagraaf dagelijks van een héél groot aantal merkonderzoeken.
-
Bort kan je mij (per pb ) uitleggen hoe zulks werkt?(kostenplaatje)Bort schreef:Of www.compumark.comRico v Velzen schreef:Kamer van Koophandel zou ik zeker links laten liggen in betrouwbaar merken onderzoek, gelijk naar een goed merkregistratie bureau zoals http://www.novagraaf.nl/
Dit bedrijf, waar ik trouwens werk, voorziet Novagraaf dagelijks van een héél groot aantal merkonderzoeken.
Het gaat hem puur om een naam bescherming voor de BENELUX
- Dennis Cavallino
-
Ik zal zo snel mogelijk antwoorden en ff de mogelijkheden bekijken. Ik werk in de system engineering groep en moet ff bij de klantendienst wat checken. Ik weet al wel dit: verschiet niet van het kostenplaatje...Marc RS4 schreef: Bort kan je mij (per pb ) uitleggen hoe zulks werkt?(kostenplaatje)
Het gaat hem puur om een naam bescherming voor de BENELUX
Laatst gewijzigd door Bort op 18 jun 2008, 13:20, 2 keer totaal gewijzigd.