Blijft het bij viercilinders? Ik neem aan dat er nog wel een sterkere versie komt dan de 200pk 2.0T!Mike schreef:Schitterend filmpje, jammer dat er geen VR6 in komt.
VW Scirocco Officeel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Vind dit echt de dikste Volkswagen ooit, zag hem op autoweek :
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/2c8 ... cc76e3.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/b45 ... 084bbb.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/053 ... 3892f5.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/752 ... ac7c14.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/609 ... 03b180.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/c5b ... 0ae363.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/917 ... 1e703b.jpg[/img]
En de tekst :
VW Scirocco met 325 pk
22 mei 2008 · Tekst Nic de Boer
Het GTI-treffen aan de Oostenrijkse Wörthersee is legendarisch. Zodanig zelfs dat Volkswagen er vanuit de fabriek ook graag aan meedoet. Dit jaar nemen ze de Scirocco GT24 met 325 pk mee.
De Volkswagen Scirocco GT24 is niet bedoeld voor straatgebruik; het is een raceauto pur sang. Zijn vermogen van 325 haalt hij uit een 2,0-liter turbomotor. Het maximale koppel is 340 Nm en de versnelligsbak is er natuurlijk eentje van het type DSG.
“Deze auto hoeft niet eens te rijden om er snel uit te zien,” zegt Ulrich Hackenberg van de ontwikkelingsafdeling van Volkswagen. “Hij ligt zo laag dat er niet eens meer een hand past tussen het wiel en de wielkast.” En daarmee is hij prima op zijn plek bij het GTI-treffen. We gaan meer van de GT24 zien, want hij wordt werkelijk ingezet voor races. Dit weekeinde treedt hij op tijdens de 24 Uren op de Nürburgring. Dat zitten niemand minder dan Carlos Sainz en Hans-Joachim Stuck achter het stuur. Ook Ulrich Hackenberg zelf zal zijn duit in het zakje doen. Zo blijft het een echt VW-feestje.
Bron :
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8929[/url]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/2c8 ... cc76e3.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/b45 ... 084bbb.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/053 ... 3892f5.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/752 ... ac7c14.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/609 ... 03b180.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/c5b ... 0ae363.jpg[/img]
[img:712:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/917 ... 1e703b.jpg[/img]
En de tekst :
VW Scirocco met 325 pk
22 mei 2008 · Tekst Nic de Boer
Het GTI-treffen aan de Oostenrijkse Wörthersee is legendarisch. Zodanig zelfs dat Volkswagen er vanuit de fabriek ook graag aan meedoet. Dit jaar nemen ze de Scirocco GT24 met 325 pk mee.
De Volkswagen Scirocco GT24 is niet bedoeld voor straatgebruik; het is een raceauto pur sang. Zijn vermogen van 325 haalt hij uit een 2,0-liter turbomotor. Het maximale koppel is 340 Nm en de versnelligsbak is er natuurlijk eentje van het type DSG.
“Deze auto hoeft niet eens te rijden om er snel uit te zien,” zegt Ulrich Hackenberg van de ontwikkelingsafdeling van Volkswagen. “Hij ligt zo laag dat er niet eens meer een hand past tussen het wiel en de wielkast.” En daarmee is hij prima op zijn plek bij het GTI-treffen. We gaan meer van de GT24 zien, want hij wordt werkelijk ingezet voor races. Dit weekeinde treedt hij op tijdens de 24 Uren op de Nürburgring. Dat zitten niemand minder dan Carlos Sainz en Hans-Joachim Stuck achter het stuur. Ook Ulrich Hackenberg zelf zal zijn duit in het zakje doen. Zo blijft het een echt VW-feestje.
Bron :
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8929[/url]
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Deze foto is ook serieus dik :
[img:800:534]http://img230.imageshack.us/img230/9315/hb9iyh0jcx2.jpg[/img]
[img:800:534]http://img230.imageshack.us/img230/9315/hb9iyh0jcx2.jpg[/img]
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Heel erg fraai!VLA schreef:Deze foto is ook serieus dik :
[img:800:534]http://img230.imageshack.us/img230/9315/hb9iyh0jcx2.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is waar, laag en breed is goed, liever niet die Audi sik.................toch krijg ik van bovenstaande niet het WOW gevoel............................Tom schreef:Me too, zo moet een auto zijn, laag en breed. Beter dan die Audi-grille die ze op veel teveel VAG modellen hebben zitten.
Doet me te veel denken aan een Alfa, een Honda Civic van een aantal generaties terug, neh, laat maar..............................
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Ja ik ook
De Golf V heeft nu een korting waar de Scirocco niet aan deelneemt. De Golf VI zal weer op de oude prijs + een beetje terecht komen. En dat was 33k nog wat.
Van de week nog gelezen dat Volkswagen Gmbh over de hele productietermijn van de Golf V geen cent winst heeft gemaakt. Tot 2005 elke auto met verlies, daarna door reorganisatie op elke auto een klein plusje. Onvoorstelbaar.

De Golf V heeft nu een korting waar de Scirocco niet aan deelneemt. De Golf VI zal weer op de oude prijs + een beetje terecht komen. En dat was 33k nog wat.
Van de week nog gelezen dat Volkswagen Gmbh over de hele productietermijn van de Golf V geen cent winst heeft gemaakt. Tot 2005 elke auto met verlies, daarna door reorganisatie op elke auto een klein plusje. Onvoorstelbaar.
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Logisch als je bedenkt dat de auto te complex ontworpen was voor productie. Gevalletje van techneuten hebben de overhand gehad bij het ontwerp en niet de juiste balans tussen techniek en praktijk.Joy Jolliffe schreef:Ja ik ook![]()
De Golf V heeft nu een korting waar de Scirocco niet aan deelneemt. De Golf VI zal weer op de oude prijs + een beetje terecht komen. En dat was 33k nog wat.
Van de week nog gelezen dat Volkswagen Gmbh over de hele productietermijn van de Golf V geen cent winst heeft gemaakt. Tot 2005 elke auto met verlies, daarna door reorganisatie op elke auto een klein plusje. Onvoorstelbaar.
Moet je wel om te concurreren tegen de opels, toyota enz. van deze wereldMarc RS4 schreef:Toch wel gek,dat ze dan een prijsverlaging doorvoeren.....
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten