BMW is zoooooooo goed
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
BMW is zoooooooo goed
Nou zijn er hier veel die maar wat graag met een pot vaseline naar Munchen tuigen om daar in Beierse aarde op de knieen te gaan maar dit stukje spant toch wel de kroon.
http://www.brightlease.nl/bright-lease- ... lease.html
Audi RS4 vs BMW 335d, de relativiteitstheorie volgens Bright Lease
Voor onze maandelijkse test kozen we dit keer voor een vergelijking van de Audi RS4 met de BMW 335d. Tenslotte is alles in het leven relatief. Dus kun je deze auto' s ook het beste relativeren. Aan hun naaste (maar wellicht niet direct voor de hand liggende) concurrenten bijvoorbeeld.
Audi RS4 vs BMW 335dDoelgroep?
Mensen die een RS4 of 335d bestellen zijn doorgaans ondernemers die geen tijd hebben naast hun zakenauto privé er ook nog een bom op na te houden. Dus proberen zij die kicks te combineren in hun leaseauto met een bijvoorkeur bescheiden voorkomen. Wat is na alle lyrische recensies en proefritten in de praktijk nu het fijnste kanon? Een fijn geslepen RS4 of een diesel bom, de 335d?
Audi RS4 vs BMW 335dRS4 vs 335d?
De RS'en van Audi hebben de naam kanonnen te zijn, vooral in rechte lijn. Diesels hebben de naam toch altijd nog wel een beetje traag te zijn… De BMW 335d weegt 1645 kilo schoon aan de haak. De twinturbo levert 286 pk en een koppel van 580 Newtonmeters die zich tussen de 1750 en 2250 al present melden. Met dit machtige koppel excelleert de 335d vooral vanaf 80 tot 200 km/h. Tikkie met de rechterteen en de BMW maakt ongekend snel meters.
Audi RS4 vs BMW 335d
Begrenzing
Net als de BMW wordt de Audi ook geboren met een begrenzing bij 250 km/h. Het duurt iets korter dan bij de BMW voor hij daar is. En het voelt anders. Als de computer in de normale stand staat, dan verloop alles redelijk geciviliseerd en beresnel. Zet de knop in de Sportstand en er is helemaal niets meer geciviliseerd! Even vrees je voor (of hoop je op) wat ongewenste intimiteiten als direct na het inschakelen van de sportstand de sportstoelen in je zij beginnen te knijpen. Gaan we kietelen? Nee, alles wordt voorbereid op wat komen gaat. Meer zijdelingse steun in de stoel dus. Doe maar gauw oordoppen in, want tegelijkertijd gaat er een klep in de uitlaat open. Je oren denken dat er een straaljager voorbij komt. Niet meer zuchten, want de minste druk op het gaspedaal doet de Audi nu als een getergde leeuw naar voren springen.
Sneller?
Audi RS4 vs BMW 335d De RS4 is eigenlijk net een Donkervoort met een dak! Porsche-rijders opgelet: u bent kansloos! (En ze weten het, want iedere keer als we er één opjagen op de snelweg, gaan ze gelijk bellen, alsof ze het druk hebben … watjes!) De RS4 is dus even eerder bij de 250 dan de BMW. Is hij dus sneller? En daar komt de eerste verassing: Nee! Als ze samen van quitte gaan bij het stoplicht in de binnenstad, dan hangt de BMW nog braaf aan de bumper van de Audi richting de snelweg. En denk nou niet dat de Audi de BMW daar dan wel zoek kan rijden. Boven de 5000 toeren rijdt de RS4 de 335d weliswaar los, maar in de dagelijkse praktijk heb je daar bijna nooit voldoende ruimte voor.
Audi RS4 vs BMW 335d Op het circuit
Eerlijk is eerlijk, op een circuit is de RS4 in alle opzichten superieur aan de 335d. De besturing is net even scherper. De remmen absoluut beter. Je hebt meer vermogen en op droog wegdek een veel neutraler weggedrag door de betere tractie die de vierwielaandrijving levert. Op een nat circuit komen wél wat verschillen naar voren. Hoe mooi Audi de aandrijfkrachten ook naar achter heeft gedirigeerd, feit blijft dat de motor voor de vooras hangt en daarmee dus op de verkeerde plek. Te hard een bocht in betekent meters onderstuur, terwijl bij een 3 met gas los en gas erop het in de regen echt beter gaat. Daar staat dan wel tegenover dat de BMW echt merkbare tractieproblemen heeft in snelle korte bochten op droog wegdek. Dus de voordelen zijn ook hier weer relatief.
Audi RS4 vs BMW 335dOp de weg
Op de openbare weg wordt alles anders. Door de automaat van de 335d en het hogere koppel bij een lager toerental, hangt de 3 op de openbare weg altijd aan de bumper van de RS4. Bij de RS4 zul je echt regelmatig terug moeten naar de vier, en dan volgas om de 335d los te rijden. En dan nog zal het je waarschijnlijk alleen boven de 190 lukken. Ligt de Audi beter? Ja … ehhh nee! De BMW is veel 'speelser' in zijn gedrag. Door de betere gewichtsverdeling kun je desgewenst dwars vanaf lage snelheden. Bij de Audi is dit nooit een optie (op de openbare weg), die heeft op droog wegdek bijna te veel grip. En dat is dus geen garantie voor fun! Mark Maaskant van Prodrive toonde dit nog even haarfijn aan, waarvoor dank.
Audi RS4 vs BMW 335dEn dan de prijs. Welke is duurder?
Dat is nogal relatief. Denkt u serieus over één van deze auto's, dan zal het waarschijnlijk niet meer om de laatste duizend euro hoeven te gaan. Ze zijn in ieder geval beide goed aan de prijs. Een 335d 'op smaak' kost een kleine 80-duizend euro. Voor een RS4 telt u bij voorkeur 115-duizend euro neer op de toonbank van de Audi dealer. Ten opzichte van een basis uitvoering gaan ze een keer of drie over de kop, maar ja, dan heeft u bergen rijplezier en de kick om het overgrote deel van uw medeweggebruikers op ieder gewenst moment in uw binnenspiegel te zetten. Bellen kan, als u even niet te hard op het gaspedaal trapt. Racen kan ook, beide auto's hebben altijd zin.
Audi RS4 vs BMW 335dEn dus?
Met welke bent u nu het snelst op de plaats van bestemming? Hoe veel harder de RS4 uiteindelijk ook kan, op de openbare weg verliest hij het uiteindelijk altijd van de 335d, want die haalt gemakkelijk 700 km op een tank en de RS4 een beschamende 200 km… De RS4 is een bom, de eerste Audi die fatsoenlijk stuurt. De BMW is echter de verassing. Voor 35 vellen minder een feest om mee te rijden en met voldoende kracht om de Audi op te jagen. Wij waren zo enthousiast dat we ze beide hebben gehouden en zijn gestopt met e-mailen. De directie van Bright Lease brengt de post nu alleen nog persoonlijk rond en u weet nu waarom.
http://www.brightlease.nl/bright-lease- ... lease.html
Audi RS4 vs BMW 335d, de relativiteitstheorie volgens Bright Lease
Voor onze maandelijkse test kozen we dit keer voor een vergelijking van de Audi RS4 met de BMW 335d. Tenslotte is alles in het leven relatief. Dus kun je deze auto' s ook het beste relativeren. Aan hun naaste (maar wellicht niet direct voor de hand liggende) concurrenten bijvoorbeeld.
Audi RS4 vs BMW 335dDoelgroep?
Mensen die een RS4 of 335d bestellen zijn doorgaans ondernemers die geen tijd hebben naast hun zakenauto privé er ook nog een bom op na te houden. Dus proberen zij die kicks te combineren in hun leaseauto met een bijvoorkeur bescheiden voorkomen. Wat is na alle lyrische recensies en proefritten in de praktijk nu het fijnste kanon? Een fijn geslepen RS4 of een diesel bom, de 335d?
Audi RS4 vs BMW 335dRS4 vs 335d?
De RS'en van Audi hebben de naam kanonnen te zijn, vooral in rechte lijn. Diesels hebben de naam toch altijd nog wel een beetje traag te zijn… De BMW 335d weegt 1645 kilo schoon aan de haak. De twinturbo levert 286 pk en een koppel van 580 Newtonmeters die zich tussen de 1750 en 2250 al present melden. Met dit machtige koppel excelleert de 335d vooral vanaf 80 tot 200 km/h. Tikkie met de rechterteen en de BMW maakt ongekend snel meters.
Audi RS4 vs BMW 335d
Begrenzing
Net als de BMW wordt de Audi ook geboren met een begrenzing bij 250 km/h. Het duurt iets korter dan bij de BMW voor hij daar is. En het voelt anders. Als de computer in de normale stand staat, dan verloop alles redelijk geciviliseerd en beresnel. Zet de knop in de Sportstand en er is helemaal niets meer geciviliseerd! Even vrees je voor (of hoop je op) wat ongewenste intimiteiten als direct na het inschakelen van de sportstand de sportstoelen in je zij beginnen te knijpen. Gaan we kietelen? Nee, alles wordt voorbereid op wat komen gaat. Meer zijdelingse steun in de stoel dus. Doe maar gauw oordoppen in, want tegelijkertijd gaat er een klep in de uitlaat open. Je oren denken dat er een straaljager voorbij komt. Niet meer zuchten, want de minste druk op het gaspedaal doet de Audi nu als een getergde leeuw naar voren springen.
Sneller?
Audi RS4 vs BMW 335d De RS4 is eigenlijk net een Donkervoort met een dak! Porsche-rijders opgelet: u bent kansloos! (En ze weten het, want iedere keer als we er één opjagen op de snelweg, gaan ze gelijk bellen, alsof ze het druk hebben … watjes!) De RS4 is dus even eerder bij de 250 dan de BMW. Is hij dus sneller? En daar komt de eerste verassing: Nee! Als ze samen van quitte gaan bij het stoplicht in de binnenstad, dan hangt de BMW nog braaf aan de bumper van de Audi richting de snelweg. En denk nou niet dat de Audi de BMW daar dan wel zoek kan rijden. Boven de 5000 toeren rijdt de RS4 de 335d weliswaar los, maar in de dagelijkse praktijk heb je daar bijna nooit voldoende ruimte voor.
Audi RS4 vs BMW 335d Op het circuit
Eerlijk is eerlijk, op een circuit is de RS4 in alle opzichten superieur aan de 335d. De besturing is net even scherper. De remmen absoluut beter. Je hebt meer vermogen en op droog wegdek een veel neutraler weggedrag door de betere tractie die de vierwielaandrijving levert. Op een nat circuit komen wél wat verschillen naar voren. Hoe mooi Audi de aandrijfkrachten ook naar achter heeft gedirigeerd, feit blijft dat de motor voor de vooras hangt en daarmee dus op de verkeerde plek. Te hard een bocht in betekent meters onderstuur, terwijl bij een 3 met gas los en gas erop het in de regen echt beter gaat. Daar staat dan wel tegenover dat de BMW echt merkbare tractieproblemen heeft in snelle korte bochten op droog wegdek. Dus de voordelen zijn ook hier weer relatief.
Audi RS4 vs BMW 335dOp de weg
Op de openbare weg wordt alles anders. Door de automaat van de 335d en het hogere koppel bij een lager toerental, hangt de 3 op de openbare weg altijd aan de bumper van de RS4. Bij de RS4 zul je echt regelmatig terug moeten naar de vier, en dan volgas om de 335d los te rijden. En dan nog zal het je waarschijnlijk alleen boven de 190 lukken. Ligt de Audi beter? Ja … ehhh nee! De BMW is veel 'speelser' in zijn gedrag. Door de betere gewichtsverdeling kun je desgewenst dwars vanaf lage snelheden. Bij de Audi is dit nooit een optie (op de openbare weg), die heeft op droog wegdek bijna te veel grip. En dat is dus geen garantie voor fun! Mark Maaskant van Prodrive toonde dit nog even haarfijn aan, waarvoor dank.
Audi RS4 vs BMW 335dEn dan de prijs. Welke is duurder?
Dat is nogal relatief. Denkt u serieus over één van deze auto's, dan zal het waarschijnlijk niet meer om de laatste duizend euro hoeven te gaan. Ze zijn in ieder geval beide goed aan de prijs. Een 335d 'op smaak' kost een kleine 80-duizend euro. Voor een RS4 telt u bij voorkeur 115-duizend euro neer op de toonbank van de Audi dealer. Ten opzichte van een basis uitvoering gaan ze een keer of drie over de kop, maar ja, dan heeft u bergen rijplezier en de kick om het overgrote deel van uw medeweggebruikers op ieder gewenst moment in uw binnenspiegel te zetten. Bellen kan, als u even niet te hard op het gaspedaal trapt. Racen kan ook, beide auto's hebben altijd zin.
Audi RS4 vs BMW 335dEn dus?
Met welke bent u nu het snelst op de plaats van bestemming? Hoe veel harder de RS4 uiteindelijk ook kan, op de openbare weg verliest hij het uiteindelijk altijd van de 335d, want die haalt gemakkelijk 700 km op een tank en de RS4 een beschamende 200 km… De RS4 is een bom, de eerste Audi die fatsoenlijk stuurt. De BMW is echter de verassing. Voor 35 vellen minder een feest om mee te rijden en met voldoende kracht om de Audi op te jagen. Wij waren zo enthousiast dat we ze beide hebben gehouden en zijn gestopt met e-mailen. De directie van Bright Lease brengt de post nu alleen nog persoonlijk rond en u weet nu waarom.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Autovisie. Ook al zo'n kuttest: tussensprint in de RS4 in de zesde versnelling en dan was de 335d iets sneller. Als je ging schakelen, was de RS4 echter mijlen sneller.WJ schreef:Heb zo'n vergelijk al eens eerder gezien, weet niet meer welk blad het was.
Daar kwamen ze volgensmij tot dezelfde conclusie. Hoe snel de RS ook is, op straat zal je altijd die diesel in je binnenspiegel hebben.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: BMW is zoooooooo goed
Dat is ook zo jaGeelhoed schreef:Sneller?
Audi RS4 vs BMW 335d De RS4 is eigenlijk net een Donkervoort met een dak! Porsche-rijders opgelet: u bent kansloos! (En ze weten het, want iedere keer als we er één opjagen op de snelweg, gaan ze gelijk bellen, alsof ze het druk hebben … watjes!)

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Sinds wanneer weegt een Donkervoort 10 ton? Kan me niet voorstellen dat je daar je groot rijbewijs voor nodig hebt.
Test gaat ook nergens over. Tussenacceleratietesten zeggen imho niets. de beide motoren zijn ook niet met elkaar te vergelijken. Iemand die een RS4 overweegt komt nooit toevallig met een 335d thuis en andersom.
Test gaat ook nergens over. Tussenacceleratietesten zeggen imho niets. de beide motoren zijn ook niet met elkaar te vergelijken. Iemand die een RS4 overweegt komt nooit toevallig met een 335d thuis en andersom.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
LOL@eerste zin
En voor de rest: Spielerij
Wat zullen we nou eens voor test bedenken
Die tussen acceleratie cijfers zijn leuk maar met de schakelflippers aan het stuur van zo'n RS hoef je niet zo heel veel te doen om toch behoorlijk sneller te zijn lijkt me. Kun je tegelijk best bij bellen overigens
Overigens zijn de turbo diesels best lastig met hun tussen acceleraties in de praktijk maar een V8 met 420pk, kom op zeg
een keertje flipperen en klaar is Kees.

En voor de rest: Spielerij




- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ook een mooie, kom je daar met je Porsche Gt2/Gt3/Turbo aangereden en dan wordt je strond gereden door een station kar, balen. Want met ELKE Porsche ben je kansloos volgens Bright Lease...Bright lease schreef:De RS4 is eigenlijk net een Donkervoort met een dak! Porsche-rijders opgelet: u bent kansloos! (En ze weten het, want iedere keer als we er één opjagen op de snelweg, gaan ze gelijk bellen, alsof ze het druk hebben … watjes!)


-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Whahahaha, wat een waardeloze test.
Porsche rijders opgelet, niet alleen een RS4 is sneller, maar ook zo'n dieselboot als een 335d, althans als ik dit verhaal mag geloven. Volgens de tester waren de 2 auto's vanaf stilstand even snel.
Kan iemand overigens bevestigen dat je met een RS4 maar 200km op een tank kan? Of is dit bedoelt met alleen maar planken?
relativiteitstheorie..... het woordje dieselboot
Porsche rijders opgelet, niet alleen een RS4 is sneller, maar ook zo'n dieselboot als een 335d, althans als ik dit verhaal mag geloven. Volgens de tester waren de 2 auto's vanaf stilstand even snel.
Kan iemand overigens bevestigen dat je met een RS4 maar 200km op een tank kan? Of is dit bedoelt met alleen maar planken?
relativiteitstheorie..... het woordje dieselboot

-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: BMW is zoooooooo goed
Pas nog geprobeerd met een gechipte 335D van een vriend van me. 1 uitslag : een 335D is van 10 km p/u KANSLOOS !!Geelhoed schreef: Is hij dus sneller? En daar komt de eerste verassing: Nee! Als ze samen van quitte gaan bij het stoplicht in de binnenstad, dan hangt de BMW nog braaf aan de bumper van de Audi richting de snelweg. En denk nou niet dat de Audi de BMW daar dan wel zoek kan rijden. Boven de 5000 toeren rijdt de RS4 de 335d weliswaar los, maar in de dagelijkse praktijk heb je daar bijna nooit voldoende ruimte voor.
.
Dat het hetzelfde publiek is wat een 335D /RS4 koopt/least kan ik wel een beetje inkomen maar als je eenmaal een RS4 rijd word de stap naar een 335D wel een grote stap in z'n achteruit.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
-
Onlinecooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
RS4 is toch nog niet bekend wat erin gaat komen?wjn schreef:Leuk hoe ze de voordelen ompraten in nadelen (quattro heeft teveel grip, is geen fun)![]()
Wacht maar op de nieuwe RS4 (V6 kompressor) 8)
Ik weet wel dat er in de nieuwe S4 een twin turbo 3.0V6 komt, maar ik dacht dat ze betr de RS4 er nog niet uit zijn?
Enne...1 op 3..overdrijven is ook een vak....ja continu in zn twee tegen de begrenzer aanrijden..zo kan ik het ook hahah
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW is zoooooooo goed
Je zou het ook eens moeten proberen 8)Geelhoed schreef:Nou zijn er hier veel die maar wat graag met een pot vaseline naar Munchen tuigen om daar in Beierse aarde op de knieen te gaan maar dit stukje spant toch wel de kroon.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Thomas H en 11 gasten