
Echter was dit geen driftcursus welke gedaan werd met een achterwielaangedreven auto. Nee, deze cursus deed je (grotendeels) met een voorwielaandrijver.
Het verschil is dat de wagen op een apart onderstel met zwenkwielen staat, wat zowel voor als achter in hoogte instelbaar is. Nagelang de instelling, is het makkelijker of moeilijker om een drift te kunnen maken (en vasthouden).
[img:800:600]http://img120.imageshack.us/img120/3411/p1020160cs2.jpg[/img]
Alle verrichtingen in deze wagen doe je slechts in z'n eerste versnelling, daarmee gaat het al hard zat.

Allereerst begon ik met een slalomparcourtje wat na een paar rondjes steeds beter ging.
[img:600:800]http://img180.imageshack.us/img180/5603/p1020127vp6.jpg[/img]
Vervolgens om het gevoel wat beter onder de knie te krijgen, mocht ik wat gaan oefenen met een aangepaste quad.
[img:600:800]http://img180.imageshack.us/img180/8397/p1020132ry6.jpg[/img]
Om later weer over te stappen in een andere wagen waarmee je door middel van een uitwijkmaneuvre een drift opwekt en deze vervolgens dan zo lang mogelijk probeert vast te houden.
[img:600:800]http://img120.imageshack.us/img120/3391/p1020141pk6.jpg[/img]
[img:600:800]http://img180.imageshack.us/img180/5227/p1020148bo5.jpg[/img]
En als laatste weer terug in de skidcar om de opgedane ervaringen in de praktijk te brengen.
Dit verschilde van een parcour afleggen, tot al driftend achtjes of donuts draaien. Waarbij dat laatste geloof ik wel gelukt is. :d
[img:800:600]http://img120.imageshack.us/img120/9042/p1020167ph6.jpg[/img]
[img:600:800]http://img120.imageshack.us/img120/4103/p1020155ij0.jpg[/img]
[img:600:800]http://img180.imageshack.us/img180/7929/p1020163rl8.jpg[/img]
Al met al een hele leerzame dag geweest, waarbij ik echt een keer heb moeten werken.
