M6 uitgeprobeerd en ge-lasered
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
M6 uitgeprobeerd en ge-lasered
Vandaag de huisselectie M6 van Van Poelgeest in Amstelveen een uurtje of 2 uitgeprobeerd. Behoorlijk fijn apparaat.
Het aardigste van de rit was echter dat ik na een km of 2 werd aangehouden. Ik was door een laser controle gereden en had meer dan 25 km in de bebouwde kom te hard gereden (ik was alleen op de toeren aan het letten, dat was niet bij te houden). De politieman van een jaar of 28-30 kuchte een paar keer en meldde op gedempte toon dat hij wel begreep dat als je een M6 uitprobeerde, je je niet aan de snelheid kon houden. Hij ging een waarschuwing geven, maar moest even net doen of hij een bon ging uitschrijven omdat het anders sneu zou zijn voor de op de bon geslingerde dame voor mij als ik zo snel weer weg zou mogen rijden.
Hij dus druk schrijvend voor de auto, mevrouw voor mij rijdt weg en hij komt weer naar het passagiersraampje. Voor de vorm (en wellicht voor zijn erg streng kijkende vrouwelijke collega die de dame op de bon had geslingerd) geeft hij mij de bon (met wat gekriebel er op) en meldt: "Mijn vader heeft een 645i, dus ik kan me voorstellen dat je met de M6 makkelijk te hard rijdt. Veel plezier verder!"
Toffe vent. Bij de dealer nog eens fiks aan het bureau gezeten, maar we kwamen niet uit de prijs. Wordt wellicht vervolgt.
Het aardigste van de rit was echter dat ik na een km of 2 werd aangehouden. Ik was door een laser controle gereden en had meer dan 25 km in de bebouwde kom te hard gereden (ik was alleen op de toeren aan het letten, dat was niet bij te houden). De politieman van een jaar of 28-30 kuchte een paar keer en meldde op gedempte toon dat hij wel begreep dat als je een M6 uitprobeerde, je je niet aan de snelheid kon houden. Hij ging een waarschuwing geven, maar moest even net doen of hij een bon ging uitschrijven omdat het anders sneu zou zijn voor de op de bon geslingerde dame voor mij als ik zo snel weer weg zou mogen rijden.
Hij dus druk schrijvend voor de auto, mevrouw voor mij rijdt weg en hij komt weer naar het passagiersraampje. Voor de vorm (en wellicht voor zijn erg streng kijkende vrouwelijke collega die de dame op de bon had geslingerd) geeft hij mij de bon (met wat gekriebel er op) en meldt: "Mijn vader heeft een 645i, dus ik kan me voorstellen dat je met de M6 makkelijk te hard rijdt. Veel plezier verder!"
Toffe vent. Bij de dealer nog eens fiks aan het bureau gezeten, maar we kwamen niet uit de prijs. Wordt wellicht vervolgt.
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 13 jun 2008, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
?Rico v Velzen schreef:Die verdiend een lintje volgend jaar !


Het is top dat je er met een waarschuwing van af ben gekomen, zeker omdat het een proefrit was etc, maar om het nou direct als een helden actie te bestempelen...
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
yepMark Nauta schreef:Dat is toch 230Tom schreef:<--Geelhoed schreef:Weet u wel hoe hard u reed?
-235!
8).
http://nl.youtube.com/watch?v=AYFjWA4QLy8
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Ach, er niet uitkomen. Vraagprijs was 97,000 Teuro en ik kreeg 24,000 voor mijn E39-M5 terug (2003, alle opties, 110.000 km, Huisselectie auto, gekocht en altijd in onderhoud geweest bij Van Poelgeest). Nieuwprijs van de M6 was trouwens iets van 180,000 geweest... Ik vond gewoon dat ik te veel bij moest betalen. Ze wilden wel iets van 8.000 naar beneden, maar had meer moeten zijn. Er stond trouwens een qua jaartal (2005) en km's ook een verglijkbare M5 te koop. Was 8.000 Euro goedkoper. Stuk grotere auto, raar.
Grootste verschil met de E39-M5 was niet zozeer het motorvermogen, maar de heftigheid en ruwheid van de M6. Hij was sowiezo behoorlijk hard geveerd (de E39 leek enorm zacht na de rit met de M6) en het schakelen was erg ruw. Uiteraard kan je dat aan allerlei kanten instellen, maar als je flink doortrekt (tot ver boven de 8,000 toeren!) en dan schakelt krijg je een veel grotere klap dan met een handbak.
Het interieur was net zo luxe als de E39, maar veel moderner. De Idrive vergt wel bestudering: ik had de navi aangezet en wilde geen kletsende mevrouw. Even het geluid uitzetten lukte niet zomaar onder het rijden, dat moet je eerst uit het boekje halen. Vind ik niet goed.
Acceleratie was uiteraard geweldig, maar de enorme duw in je rug van de E39 miste ik een beetje. Waarschijnlijk omdat dit meer een hoge toerenmotor is en de E39 een beetje een Amerikaans motorkarakter heeft (in gunstige zin dan). Maar als je op de snelheidsmeter kijkt, schrik je je een ongeluk hoe hard je binnen een paar tellen rijdt. Dat vergt echt gewenning; deze auto is zo snel dat je je er echt op in moet stellen.
Zoals gezegd is het motorgedrag en het schakelen wat aan de ruwe, of beter gezegd sportieve kant, maar op zich is de auto in D ook wel redelijk te rijden. Toch is het geen luie cruiser als je daar zin in hebt, zoals de E39 of beter gezegd, bijvoorbeeld een C63. De kracht zit daarvoor te veel bovenin en te weinig onderin. De M6 deed mij meer denken aan een Ferrari-achtig type dan aan een GT als de C63. Het geluid onder een viaduct.... ongelofelijk! Kippenvel. Ook leuk: terugschakelen, vooral bij hoge toeren: dan geeft de motor een harde stoot tussengas. erg fraai.
Kortom: erg spectaculaire auto die ik echt overweeg. Nadeel is wel een beetje dat het geen rustige auto is als je daar zin in hebt. Wordt wellicht vervolgd...
Grootste verschil met de E39-M5 was niet zozeer het motorvermogen, maar de heftigheid en ruwheid van de M6. Hij was sowiezo behoorlijk hard geveerd (de E39 leek enorm zacht na de rit met de M6) en het schakelen was erg ruw. Uiteraard kan je dat aan allerlei kanten instellen, maar als je flink doortrekt (tot ver boven de 8,000 toeren!) en dan schakelt krijg je een veel grotere klap dan met een handbak.
Het interieur was net zo luxe als de E39, maar veel moderner. De Idrive vergt wel bestudering: ik had de navi aangezet en wilde geen kletsende mevrouw. Even het geluid uitzetten lukte niet zomaar onder het rijden, dat moet je eerst uit het boekje halen. Vind ik niet goed.
Acceleratie was uiteraard geweldig, maar de enorme duw in je rug van de E39 miste ik een beetje. Waarschijnlijk omdat dit meer een hoge toerenmotor is en de E39 een beetje een Amerikaans motorkarakter heeft (in gunstige zin dan). Maar als je op de snelheidsmeter kijkt, schrik je je een ongeluk hoe hard je binnen een paar tellen rijdt. Dat vergt echt gewenning; deze auto is zo snel dat je je er echt op in moet stellen.
Zoals gezegd is het motorgedrag en het schakelen wat aan de ruwe, of beter gezegd sportieve kant, maar op zich is de auto in D ook wel redelijk te rijden. Toch is het geen luie cruiser als je daar zin in hebt, zoals de E39 of beter gezegd, bijvoorbeeld een C63. De kracht zit daarvoor te veel bovenin en te weinig onderin. De M6 deed mij meer denken aan een Ferrari-achtig type dan aan een GT als de C63. Het geluid onder een viaduct.... ongelofelijk! Kippenvel. Ook leuk: terugschakelen, vooral bij hoge toeren: dan geeft de motor een harde stoot tussengas. erg fraai.
Kortom: erg spectaculaire auto die ik echt overweeg. Nadeel is wel een beetje dat het geen rustige auto is als je daar zin in hebt. Wordt wellicht vervolgd...
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
i drive is super simpel, is net een computer.
Geluid uit? idrive naar links en 1 keer klikken...
Daar heb je geen handleiding voor nodig spreekt voorzicht. althans in mijn 1 serie wel.. de handleiding heb ik nog nooit ingekeken althans niet voor de navi.
Verder wat als je de wagen zonder een inruilwagen koopt?
Geluid uit? idrive naar links en 1 keer klikken...
Daar heb je geen handleiding voor nodig spreekt voorzicht. althans in mijn 1 serie wel.. de handleiding heb ik nog nooit ingekeken althans niet voor de navi.
Verder wat als je de wagen zonder een inruilwagen koopt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Wimo en 20 gasten