M6 uitgeprobeerd en ge-lasered

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

M6 uitgeprobeerd en ge-lasered

Bericht door Ben_968CS » 13 jun 2008, 17:45

Vandaag de huisselectie M6 van Van Poelgeest in Amstelveen een uurtje of 2 uitgeprobeerd. Behoorlijk fijn apparaat.

Het aardigste van de rit was echter dat ik na een km of 2 werd aangehouden. Ik was door een laser controle gereden en had meer dan 25 km in de bebouwde kom te hard gereden (ik was alleen op de toeren aan het letten, dat was niet bij te houden). De politieman van een jaar of 28-30 kuchte een paar keer en meldde op gedempte toon dat hij wel begreep dat als je een M6 uitprobeerde, je je niet aan de snelheid kon houden. Hij ging een waarschuwing geven, maar moest even net doen of hij een bon ging uitschrijven omdat het anders sneu zou zijn voor de op de bon geslingerde dame voor mij als ik zo snel weer weg zou mogen rijden.

Hij dus druk schrijvend voor de auto, mevrouw voor mij rijdt weg en hij komt weer naar het passagiersraampje. Voor de vorm (en wellicht voor zijn erg streng kijkende vrouwelijke collega die de dame op de bon had geslingerd) geeft hij mij de bon (met wat gekriebel er op) en meldt: "Mijn vader heeft een 645i, dus ik kan me voorstellen dat je met de M6 makkelijk te hard rijdt. Veel plezier verder!"

Toffe vent. Bij de dealer nog eens fiks aan het bureau gezeten, maar we kwamen niet uit de prijs. Wordt wellicht vervolgt.
Laatst gewijzigd door Ben_968CS op 13 jun 2008, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 13 jun 2008, 17:47

leuk dat er ook nog zo'n flikken bestaan ;)

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 13 jun 2008, 17:48

Gaaf 8) , mooi dat je alleen een waarschuwing kreeg!

Ook foto's gemaakt :) :wink: ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jun 2008, 17:49

Die verdiend een lintje volgend jaar !

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 13 jun 2008, 18:06

haha, wat een held :lol:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 13 jun 2008, 18:12

Rico v Velzen schreef:Die verdiend een lintje volgend jaar !
? :roll: Wat een onzin, een mevrouw krijgt haar boete wel en dat is okee, regels zijn regels etc... Maar een M6 heeft een vrijbrief? Kom op :)

Het is top dat je er met een waarschuwing van af ben gekomen, zeker omdat het een proefrit was etc, maar om het nou direct als een helden actie te bestempelen...

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 jun 2008, 18:21

GEWELDIG BEN!!!! Ze bestaan dus toch nog. Prachtig.

Jammer dat je er niet uit bent gekomen met Van Poelgeest.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 13 jun 2008, 18:25

Check nog even of het geen leen**et van BMW NL is geweest en meer Zandveurt heeft gezien dan de gemiddelde DFer :)

Paul

Bericht door Paul » 13 jun 2008, 18:59

Hahah mooi...

Ik ooit eens met 270+ naar Hveen op de A7... vlak voor Hveen 2 motormuizen met lampen en sirenes... :shock:

Ze konden me niet klokken.. en de ene melde even dat ie zijn baas om wat snellers ging vragen, want ik was niet bij te houden.. ;)

aantekening in de analen ofzo.. geen centje pijn dus

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 13 jun 2008, 19:06

Nou ja, een lintje.... :? hij was nu ff in een goede bui omdat zijn pa ook zoiets heeft. Als je een C63 AMG bij je had gehad, had je nu waarschijnlijk dik kunnen aftikken. :) :P

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 13 jun 2008, 19:09

Dit moet Andre weten :lol:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 13 jun 2008, 19:11

Ik had toch eens naar de legitimatie van die "agent" gevraagd, want volgens mij was dat een nepper. :twisted:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 jun 2008, 19:27

Hubert Duijzer schreef:Dit moet Andre weten :lol:
Haha

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 13 jun 2008, 19:53

Weet u wel hoe hard u reed?
-235!


8)

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 jun 2008, 20:12

Geelhoed schreef:Weet u wel hoe hard u reed?
-235!


8)
<-- :D
mijn avatar!
geniale reclame!

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 jun 2008, 20:12

Tom schreef:
Geelhoed schreef:Weet u wel hoe hard u reed?
-235!


8)
<-- :D
Dat is toch 230 ;).

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 jun 2008, 20:14

Mark Nauta schreef:
Tom schreef:
Geelhoed schreef:Weet u wel hoe hard u reed?
-235!


8)
<-- :D
Dat is toch 230 ;).
yep
http://nl.youtube.com/watch?v=AYFjWA4QLy8

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 jun 2008, 20:14

Mark Nauta schreef:
Tom schreef:
Geelhoed schreef:Weet u wel hoe hard u reed?
-235!


8)
<-- :D
Dat is toch 230 ;).
Eg wel!

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 13 jun 2008, 20:16

Maar om even on-topic te reageren; hoe was de M6? Vertel!

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 13 jun 2008, 20:21

Mark Nauta schreef:]
Dat is toch 230
Na correctie wel. :wink:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 13 jun 2008, 20:21

Tom schreef:Maar om even on-topic te reageren; hoe was de M6? Vertel!
Ja idd.....VERSLAG VERSLAG VERSLAG :P.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 jun 2008, 20:43

Nice, pracht wagen zo'n M6!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40168
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 13 jun 2008, 20:54

Aardige proefrit was dat dan zeg... en jammer dat je er uiteindelijk niet uit kunt komen dan.... maar zeker geen verspeelde tijd toch?? ;)

Gebruikersavatar
Ben_968CS
Berichten: 942
Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
Locatie: Ik ben weg

Bericht door Ben_968CS » 13 jun 2008, 21:24

Ach, er niet uitkomen. Vraagprijs was 97,000 Teuro en ik kreeg 24,000 voor mijn E39-M5 terug (2003, alle opties, 110.000 km, Huisselectie auto, gekocht en altijd in onderhoud geweest bij Van Poelgeest). Nieuwprijs van de M6 was trouwens iets van 180,000 geweest... Ik vond gewoon dat ik te veel bij moest betalen. Ze wilden wel iets van 8.000 naar beneden, maar had meer moeten zijn. Er stond trouwens een qua jaartal (2005) en km's ook een verglijkbare M5 te koop. Was 8.000 Euro goedkoper. Stuk grotere auto, raar.

Grootste verschil met de E39-M5 was niet zozeer het motorvermogen, maar de heftigheid en ruwheid van de M6. Hij was sowiezo behoorlijk hard geveerd (de E39 leek enorm zacht na de rit met de M6) en het schakelen was erg ruw. Uiteraard kan je dat aan allerlei kanten instellen, maar als je flink doortrekt (tot ver boven de 8,000 toeren!) en dan schakelt krijg je een veel grotere klap dan met een handbak.

Het interieur was net zo luxe als de E39, maar veel moderner. De Idrive vergt wel bestudering: ik had de navi aangezet en wilde geen kletsende mevrouw. Even het geluid uitzetten lukte niet zomaar onder het rijden, dat moet je eerst uit het boekje halen. Vind ik niet goed.

Acceleratie was uiteraard geweldig, maar de enorme duw in je rug van de E39 miste ik een beetje. Waarschijnlijk omdat dit meer een hoge toerenmotor is en de E39 een beetje een Amerikaans motorkarakter heeft (in gunstige zin dan). Maar als je op de snelheidsmeter kijkt, schrik je je een ongeluk hoe hard je binnen een paar tellen rijdt. Dat vergt echt gewenning; deze auto is zo snel dat je je er echt op in moet stellen.

Zoals gezegd is het motorgedrag en het schakelen wat aan de ruwe, of beter gezegd sportieve kant, maar op zich is de auto in D ook wel redelijk te rijden. Toch is het geen luie cruiser als je daar zin in hebt, zoals de E39 of beter gezegd, bijvoorbeeld een C63. De kracht zit daarvoor te veel bovenin en te weinig onderin. De M6 deed mij meer denken aan een Ferrari-achtig type dan aan een GT als de C63. Het geluid onder een viaduct.... ongelofelijk! Kippenvel. Ook leuk: terugschakelen, vooral bij hoge toeren: dan geeft de motor een harde stoot tussengas. erg fraai.

Kortom: erg spectaculaire auto die ik echt overweeg. Nadeel is wel een beetje dat het geen rustige auto is als je daar zin in hebt. Wordt wellicht vervolgd...

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 jun 2008, 21:37

i drive is super simpel, is net een computer.
Geluid uit? idrive naar links en 1 keer klikken...
Daar heb je geen handleiding voor nodig spreekt voorzicht. althans in mijn 1 serie wel.. de handleiding heb ik nog nooit ingekeken althans niet voor de navi.

Verder wat als je de wagen zonder een inruilwagen koopt?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimo en 20 gasten