Oogcorrectie part deux
-
Oogcorrectie part deux
Met de lange zomervakantie in aantocht zit ik stiekem weer eens te kijken om over een aantal maanden brilloos te zijn.
Laseren is inmiddels bekend, risico vind ik nog net te groot eigenlijk. Lensimplantatie lijkt me wel wat. Heeft iemand er ervaring mee?
Is wel behoorlijk veilig als ik het zo allemaal lees.
Alle info is welkom!
N.
Laseren is inmiddels bekend, risico vind ik nog net te groot eigenlijk. Lensimplantatie lijkt me wel wat. Heeft iemand er ervaring mee?
Is wel behoorlijk veilig als ik het zo allemaal lees.
Alle info is welkom!
N.
- Joy
Lensimplantatie ? Hoe gaat dat in z'n werk eigenlijk ?
Zit sinds 3 jaar aan de lenzen en dat is al een grote verbetering tov de bril vind ik persoonlijk. Maar telkens dat gedoe met droge ogen en in/uit + hooikoorts is af en toe ellendig. Nadeel van laseren en implantaat lijkt mij dat eventuele verdere achteruitgang van je ogen niet even gecorrigeerd kan worden.
Zit sinds 3 jaar aan de lenzen en dat is al een grote verbetering tov de bril vind ik persoonlijk. Maar telkens dat gedoe met droge ogen en in/uit + hooikoorts is af en toe ellendig. Nadeel van laseren en implantaat lijkt mij dat eventuele verdere achteruitgang van je ogen niet even gecorrigeerd kan worden.
- Tom V
Heb nu al een jaar of 10 lenzen. Een paar jaar terug heb ik een paar maanden maandlezen geprobeerd, dus lenzen die je letterlijk een maand lang in hield. Was geen succes, heb nog steeds littekens op m'n ogen helaas. Nu gewoon lenzen
.
Laseren wel naar gekeken maar om een een of andere reden durf ik het niet aan
.

Laseren wel naar gekeken maar om een een of andere reden durf ik het niet aan

-
-
-
Yep, ze kunnen ze er ook gewoon weer uit halen en kan je terug naar een bril of normale lenzen zonder dat er schade achter blijft.Mark de Jager schreef:Hoe zit dat met lensinplantatie...???
Stel je ogen gaan de komende periode nog altijd wat achteruit...
Kunnen ze dat gewoon vervangen voor sterkere exemplaren ofzo???
Maar hoe goed alles ook klinkt, ik blijf voorlopig lekker bij m'n gewone lenzen.
Vertrouwen doe ik het nog niet dus.
-
Laseren zou leuk zijn als er geen nadelen aan kleven. Vooralsnog durf ik er ook nog niet aan. Icm hooikoorts zijn lenzen soms zelfs irritant, maar een bril vind ik helemaal om te janken. Krijg ik vaak hoofdpijn van zodra de glazen ongemerkt ietwat vuil zijn geworden. Gisteren ook weer gemerkt hoe lastig het is als je bij een avondzon geen zonnekleppen hebt in de auto en je geen zonnebril op je neus kunt zetten. Dan zie je gewoon geen steek.
Als je ver in de 20 bent hoef je denk ik niet eens bang te zijn dat je ogen nog echt achteruit gaan. Mijn sterkte is daarna gewoon gelijk gebleven. Leesbril ontkom je niet aan op den duur. Varifocus laseren zal vast nog niet bestaan. :twisted:
Als je ver in de 20 bent hoef je denk ik niet eens bang te zijn dat je ogen nog echt achteruit gaan. Mijn sterkte is daarna gewoon gelijk gebleven. Leesbril ontkom je niet aan op den duur. Varifocus laseren zal vast nog niet bestaan. :twisted:
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik heb nu zo'n 2 maanden lenzen, eerst gewone harde lenzen. Maar dat beviel me achteraf gezien echt niet, bij de Scuderia Hanseat had ik het helemaal gehad. Eerste GT3 RS kwam 3 meter van me af met zo'n 200kmh langs de pitmuur en de lensjes zaten lekker vol met zand. Dus daarna naar opticien, nu heb ik nachtlenzen. Een woord, IDEAAL!
- VLA
Lensen durf ik niet aan... het idee alleen al om zo een ding op je oog te poeren... bah...
Ikzelf vind een bril ook niks.. maar merk wel dat ik vooral savonds tijdens het autorijden er een kan gebruiken.
Ikzelf ga volgend jaar mijn ogen laten laseren. Heb een paar mensen in mijn omgeving die dat gedaan hebben, en die zijn super tevreden. 1 Heeft het zelfs in Bulgarije laten doen, en is prima verlopen, en nu al meer als een jaar zonder enige complicatie of wat dan ook.
Ikzelf vind een bril ook niks.. maar merk wel dat ik vooral savonds tijdens het autorijden er een kan gebruiken.
Ikzelf ga volgend jaar mijn ogen laten laseren. Heb een paar mensen in mijn omgeving die dat gedaan hebben, en die zijn super tevreden. 1 Heeft het zelfs in Bulgarije laten doen, en is prima verlopen, en nu al meer als een jaar zonder enige complicatie of wat dan ook.
- GTRene
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
mijn vriendin heeft dr ogen laten laseren in het WTC Amsterdam en dat is haar zeer goed bevallen. ze heeft nu echt goed zicht en ziet alles! mij is het dus iets minder bevallen... elk baardhaartje op de badkamervloer word gezien!
geen problemen alleen het eerste jaar opletten met veel zonlicht, dus veel je uv tegenhoudende zonnebril op. verder geen echte nazorg..
ik ben ook brildragend maar ik vind het te weinig om er iets aan te laten doen, zij had iets van -6 dus er was direct resultaat (s'avonds al
)
maar als ze een kleurenlaser zouden hebben zou ik het, met mijn kleurenblindheid, doen!
ik zie meer op tegen zo'n lens inplantaat...
Nandor, wat zijn de te grote nadelen voor jou?
geen problemen alleen het eerste jaar opletten met veel zonlicht, dus veel je uv tegenhoudende zonnebril op. verder geen echte nazorg..
ik ben ook brildragend maar ik vind het te weinig om er iets aan te laten doen, zij had iets van -6 dus er was direct resultaat (s'avonds al

maar als ze een kleurenlaser zouden hebben zou ik het, met mijn kleurenblindheid, doen!
ik zie meer op tegen zo'n lens inplantaat...
Nandor, wat zijn de te grote nadelen voor jou?
-
Ik heb het lef gewoon nog niet. Heb maar 2 ogen en als het onverhoopt fout zou gaan...
Gaat het wel goed bespaar ik me overigens wel een hoop geld op termijn. Zo nu en dan een nieuwe bril, nieuwe glazen en lenzen kosten ook geld. Droge ogen bij de computer zijn mijn grootste ergernissen van lenzen. Daar wil ik best vanaf.
Gaat het wel goed bespaar ik me overigens wel een hoop geld op termijn. Zo nu en dan een nieuwe bril, nieuwe glazen en lenzen kosten ook geld. Droge ogen bij de computer zijn mijn grootste ergernissen van lenzen. Daar wil ik best vanaf.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
dan zet je deze design luchtbevochtiger toch naast je scherm neer?!
[img:500:500]http://www.e-d.nl/images/Fred_dunkelgrau.jpg[/img]
[img:500:500]http://www.e-d.nl/images/Fred_dunkelgrau.jpg[/img]
-
De nadelen, of eigenlijk het nadeel is dat het misgaat. De kans is heel klein maar je hebt maar twee van die dingen.
Ik zal wel heel duidelijk van te voren zeggen wat ik met ze doe als het misgaat, dan zijn de rapen echt gaar
Heb de afspraak staan bij FYEO Medical, Erik Mertens. Niet de eerste de beste als ik het goed heb!
N.
Ik zal wel heel duidelijk van te voren zeggen wat ik met ze doe als het misgaat, dan zijn de rapen echt gaar

Heb de afspraak staan bij FYEO Medical, Erik Mertens. Niet de eerste de beste als ik het goed heb!
N.
- RVV
Van te voren gewoon goed oefenen met een samurai zwaard
[img:466:616]http://filmattak.freeblog.hu/files/blind_fury.jpg[/img]

[img:466:616]http://filmattak.freeblog.hu/files/blind_fury.jpg[/img]
- Adje ///M3
-