Formule 1 2008
-
Toch nog een leuke race geworden. Voor het kampioenschap ook weer spannender. Alleen denk ik dat Kubica geen serieuze kandidaat is voor het kampioenschap. Daarom vond ik het jammer dat Hamilton en Raikkonen het niet op de baan netjes uit konden vechten.
O ja..... de inhaalactie van Massa. De leukste sinds jaren!
O ja..... de inhaalactie van Massa. De leukste sinds jaren!
- Dennis van der Schoot
- Atte Hibma
- Dennis van der Schoot
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Hamilton is wel goed maar maakt teveel fouten, overigens net als Raikkonen. Ook vond ik dat ze wel erg snel opgaven, waarom stapten ze na die aanrijding gelijk uit? Met een nieuwe voor- of achtervleugel hadden ze volgens mij gewoon doorgekund.
Kubica is echt top, snel maar maakt itt. Hamilton en Raikkonen amper fouten. Mooi dat hij won, ook mooi voor BMW.
Kubica is echt top, snel maar maakt itt. Hamilton en Raikkonen amper fouten. Mooi dat hij won, ook mooi voor BMW.
- Dutch
Ophanging kapot bij allebei, was vrij duidelijk te zien...Wouter81 schreef:Hamilton is wel goed maar maakt teveel fouten, overigens net als Raikkonen. Ook vond ik dat ze wel erg snel opgaven, waarom stapten ze na die aanrijding gelijk uit? Met een nieuwe voor- of achtervleugel hadden ze volgens mij gewoon doorgekund.
Hamilton zal trouwens goed zuur zijn geweest toen hij dit er ook nog eens bovenop kreeg:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68140
Waarop McLaren zich meteen afvroeg waarom Raikkonen na Monaco niet hetzelfde overkwam:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/68142
Eén ding deed Lewis wel goed: nog even opzij sturen om Raikkonen te raken in plaats van Kubica...
- Asief
Vreemd dat McLaren dit vergelijkt met het incident in Monaco. Volgens mij was het daar duidelijk race ongeluk, verlies van controle over het voertuig bij een normale race-situatie. In Montreal was het gewoon onoplettendheid van Hamilton. Voor een rode licht hoor je gewoon te stoppen, bij een rode vlag hoor je ook met aangepaste snelheid terug te rijden naar de pit/grid, bij gele vlag snelheid aanpassen en niet inhalen, etc. Bij het negeren van vlag/licht-signalen horen m.i. ook hoge straffen 

- Atte Hibma
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ligt het aan mij of is het gewoon compleet krankzinnig geschift dat je 3 miljoen dollar neertelt voor wat testkilometers bij een achterhoedeteam?De Nederlands autocoureur Giedo van der Garde eist ruim 2 miljoen dollar, omgerekend 1,3 miljoen euro, van het formule 1-team Force India. Dat bleek dinsdag tijdens een kort geding bij de rechtbank in Breda.
Van der Garde heeft beslag laten leggen op bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Het Indiase team, dat vorig jaar het Nederlandse formule 1-team Spyker overnam, eist opheffing van de beslagen.
Van der Garde tekende in februari 2007 een servicecontract met Force India. Hij betaalde 3 miljoen dollar om 6000 kilometer te mogen testrijden in de Spyker gedurende het seizoen 2007.
Door omstandigheden kwam hij niet verder dan ruim 2000 kilometer. Hij wil nu ruim 2 miljoen dollar terug voor de niet gereden kilometers.
De rechter doet uitspraak op 20 juni.

Al die bedragen slaan helemaal nergens op, maar hoe wil je anders F1 kilometers maken??Wouter81 schreef:Ligt het aan mij of is het gewoon compleet krankzinnig geschift dat je 3 miljoen dollar neertelt voor wat testkilometers bij een achterhoedeteam?De Nederlands autocoureur Giedo van der Garde eist ruim 2 miljoen dollar, omgerekend 1,3 miljoen euro, van het formule 1-team Force India. Dat bleek dinsdag tijdens een kort geding bij de rechtbank in Breda.
Van der Garde heeft beslag laten leggen op bankrekeningen en sponsorgelden van Force India. Het Indiase team, dat vorig jaar het Nederlandse formule 1-team Spyker overnam, eist opheffing van de beslagen.
Van der Garde tekende in februari 2007 een servicecontract met Force India. Hij betaalde 3 miljoen dollar om 6000 kilometer te mogen testrijden in de Spyker gedurende het seizoen 2007.
Door omstandigheden kwam hij niet verder dan ruim 2000 kilometer. Hij wil nu ruim 2 miljoen dollar terug voor de niet gereden kilometers.
De rechter doet uitspraak op 20 juni.
- Roel SpeedCars
- Dennis van der Schoot
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- GTRene
-
Die begrijp ik ook niet zo.Tom944 schreef:Mooie race en wat is Ross Brawn toch tactisch sterk!
Die moet je me toch even uitleggen?Mike R32 schreef: Jammer dat Lewis gewonnen heeft, geen reclame voor de autosport lijkt me.
Jammer dat de gok van Ferrari (Raikonnen) totaal verkeerd uitgepakt was. Was ook wel erg dom, als je de beeldenradar zag.
- Mari Oh Oh!
Dat het in de regen wat spectaculairder is geldt zeker niet alleen voor F1.Mike R32 schreef:F1 is al zover gezakt als sport dat het al afhankelijk is van het weer...![]()
Dat Ferrari het zo hard verprutst heeft dat ìk zelfs medelijden kreeg(sowieso met Massa, hoe slecht kan je het hebben) is geen reclame voor de autosport. Ik zie niet in wat er mis is met Lewis die zijn thuisrace wint vanaf een 4e positie.Mike R32 schreef: Jammer dat Lewis gewonnen heeft, geen reclame voor de autosport lijkt me.