groeps begrafenis?
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
groeps begrafenis?
tis iets wat ik vandaag voor het eerst zag! persoonlijk vind ik het een geweldig iets.
[img:1024:768]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TABMJXWK.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TABMJXWK.jpg[/img]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ondernemen is prima, dit is een vorm van lijkenpikkerij IMO
De dood is handel, en niet zo`n beetje ook, ik heb er niets mee..............
Van de week een artikel in de krant; bij terminale patiënten in het ziekenhuis slaan begravenis ondernemers elkaar de koppen zowat in mekaar wie de "klus" mag klaren, de familie wordt bestookt met "aanbiedingen" nog voor de laatste adem uitgeblazen is.........................Nederland ten voeten uit, het laatste greintje respect wordt hier onder het mom van economische groei/handel door de plee gespoeld, beter gezegd in dit verband; de schoorsteen moet roken nietwaar...............................
De dood is handel, en niet zo`n beetje ook, ik heb er niets mee..............
Van de week een artikel in de krant; bij terminale patiënten in het ziekenhuis slaan begravenis ondernemers elkaar de koppen zowat in mekaar wie de "klus" mag klaren, de familie wordt bestookt met "aanbiedingen" nog voor de laatste adem uitgeblazen is.........................Nederland ten voeten uit, het laatste greintje respect wordt hier onder het mom van economische groei/handel door de plee gespoeld, beter gezegd in dit verband; de schoorsteen moet roken nietwaar...............................
- Macboy
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ieder zijn mening, met respect..............................Macboy schreef:Tja Romo, niet geheel met je eens. Business is business, zowel voor als na de geboorte als na de dood. Ik zie geen verschil in deze handel, ambulance chasing en verzekeringsmaatschappijen die zwangere vrouwen bellen voor een polis etc etc
Dit gaat mij te ver;
Waar ligt de grens, noem even het donor vraagstuk. Handel is handel; nou hier valt aardig aan te verdienen, dit is geen hellend vlak ( Geelhoed term), dit is een ravijn, een kloof, waarvan ik oprecht hoop dat we niet afglijden, zeg maar neer storten, naar walgelijke praktijken.................................
- Macboy
- romo
Mee eens, het gaat om de manier van ondernemen, met moraal, met fatsoen........................................dit alles wordt ondergeschikt gemaakt aan het heilige ondernemen................................
Net als het communisme dat kapot ging, zo zal het kapitalisme dat ook ondergaan, en wel om bovenstaande reden.................................
Net als het communisme dat kapot ging, zo zal het kapitalisme dat ook ondergaan, en wel om bovenstaande reden.................................
- Macboy
romo schreef:Mooi initiatief, maar gaat echt niet werken............................
Romo je bent erg optimistisch vandaagromo schreef:Net als het communisme dat kapot ging, zo zal het kapitalisme dat ook ondergaan, en wel om bovenstaande reden.................................

- romo
- RobS
Macboy, ik ben het met Romo eens. Mijn eigen vader is in februari vorig jaar overleden en je wil niet weten hoeveel telefoontjes ik gehad heb en hoeveel post er vandaag de dag nog binnen komt. Ik ben vrij nuchter van aard en kan/kon daar redelijk mee leven maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het fijn om iedere keer weer op zo'n manier herinnerd te worden aan de dood van een dierbare.
Handel en ondernemerschap, oké, maar er zijn grenzen.
Enkele voorbeelden:
Mijn vader had een aantal abonnementen, krant, auto kampioen, reisboekjes etc. Deze abo's heb ik allemaal in de week na zijn dood opgezegd met de mededeling het abo stop te zetten ivm overlijden. Iedere maand komt er wel weer een brief binnen, geadresseerd aan mijn pa of 'hij' toch niet weer een proefabo'tje wil.
Aangezien ik eigenlijk alles geregeld heb mbt de uitvaart etc krijg ik op mijn eigen adres ook veel meer post dan voorheen mbt uitvaarten, levensverzekeringen etc.
2 weken geleden is zijn huis verkocht, openstaande hypotheken zijn betaald. Krijg ik vorige week een brief van de maatschappij waar mijn pa z'n hypo had lopen, geadresseerd aan, 'de erfgenamen van..' met de vraag of ik een extra hypo op m'n huis wil tegen een aanbiedingsrente.
Handel en ondernemerschap, oké, maar er zijn grenzen.
Enkele voorbeelden:
Mijn vader had een aantal abonnementen, krant, auto kampioen, reisboekjes etc. Deze abo's heb ik allemaal in de week na zijn dood opgezegd met de mededeling het abo stop te zetten ivm overlijden. Iedere maand komt er wel weer een brief binnen, geadresseerd aan mijn pa of 'hij' toch niet weer een proefabo'tje wil.
Aangezien ik eigenlijk alles geregeld heb mbt de uitvaart etc krijg ik op mijn eigen adres ook veel meer post dan voorheen mbt uitvaarten, levensverzekeringen etc.
2 weken geleden is zijn huis verkocht, openstaande hypotheken zijn betaald. Krijg ik vorige week een brief van de maatschappij waar mijn pa z'n hypo had lopen, geadresseerd aan, 'de erfgenamen van..' met de vraag of ik een extra hypo op m'n huis wil tegen een aanbiedingsrente.
Laatst gewijzigd door RobS op 12 jun 2008, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
Rob Schouten schreef:Iedere maand komt er wel weer een brief binnen, geadresseerd aan mijn pa of 'hij' toch niet weer een proefabo'tje wil.
2 weken geleden is zijn huis verkocht, openstaande hypotheken zijn betaald. Krijg ik vorige week een brief van de maatschappij waar mijn pa z'n hypo had lopen, geadresseerd aan, 'de ergenamen van..' met de vraag of ik een extra hypo op m'n huis wil tegen een aanbiedingsrente.
leve het digi-tijdperk! kut systemen zijn het, die shit komt er automatisch uit rollen!
was 15 jaar geleden ook al, dus dat is niet veranderd

maar voor wat betreft de lijkbus, het is een manier voor de familie met de overledene om te gaan. ik vind het persoonlijk een goed idee om met de familie zo bij elkaar te zijn.
-
Ik zie het probleem met die bus ook niet zo. Bij bijna alle uitvaartverzekeringen zijn volgauto's niet meer mee verzekerd. Dus die moet je dan apart inhuren, reken maar dat als je 2 of 3 volgauto's wilt ook zomaar 600 euro kwijt bent. Altenratief is met je eigen auto rijden, wat veelal ook word gedaan. Of deze uitvaartondernemer die kiest voor een bus waar zowel de overledende als de familie in meekan. Indien je dit wilt als nabestaanden en je het zelf niet kunt opbrengen om zelf te rijden dan kan het een uitkomst wezen.
Om nou te zeggen dat het lijkenpikkerij is vind ik veel te ver gaan. Je kunt er toch zelf voor kiezen ?
Waar ik wel ben achtergekomen is dat je wel scherp moet blijven als nabestaande want er word buitenproportioneel verdient.
Zo kreeg ik een paar maand geleden een verhaal te horen over grafkisten, die worden in Polen voor een appel en een ei in mekaar gezet.. Standaard kist is gewoon verzekerd, maar je kunt ook een luxere kist nemen, die voor praktische hetzelfde geld in mekaar word gezet als een standaard kist , alleen zitten er wat meer kralen en spiegels aan die bij mekaar een kostprijs van 10 keer niets hebben, maar in de eindprijs is zo'n kist zomaar 1000 euro duurder
Om nou te zeggen dat het lijkenpikkerij is vind ik veel te ver gaan. Je kunt er toch zelf voor kiezen ?
Waar ik wel ben achtergekomen is dat je wel scherp moet blijven als nabestaande want er word buitenproportioneel verdient.
Zo kreeg ik een paar maand geleden een verhaal te horen over grafkisten, die worden in Polen voor een appel en een ei in mekaar gezet.. Standaard kist is gewoon verzekerd, maar je kunt ook een luxere kist nemen, die voor praktische hetzelfde geld in mekaar word gezet als een standaard kist , alleen zitten er wat meer kralen en spiegels aan die bij mekaar een kostprijs van 10 keer niets hebben, maar in de eindprijs is zo'n kist zomaar 1000 euro duurder

- romo