Telefonie en wat doe je er eigenlijk mee?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Bericht door GTRene » 10 jun 2008, 12:32

Rico v Velzen schreef:Dex vertel nog eens over hoe tevreden je bent over je huidige mobieltje :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol:

[img:207:216]http://www.muscom.nl/we_bellen/media/th ... efoon3.jpg[/img]
hahaha ik weet nog tig jaar geleden een "bevriende" kleine autohandelar die had zo'n ding haha wat een luxe was dat toen :lol: das geen koelkast das een vrieskist :wink:

RobS

Bericht door RobS » 10 jun 2008, 14:06

Dennis Cavallino schreef:Navigatie werkt nu goed. Nav4all geinstalleerd en eerst via Nokia Maps contact gemaakt met GPS, daarna pakte Nav4all het ook. Nav4all is vrij simpel, maar heeft toch een uitgebreid menu waarin je veel kunt installen. Nu gebruik ik nauwelijks navigatiesystemen, maar toch handig om te hebben.

Batterij zal nu nog wel sneller leeg zijn. :)
Kijk wel uit in het buitenland, er gaat nogal veel via GPRS waardoor je vakantie wel heel erg duur uit zou kunnen vallen ;)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jun 2008, 15:26

Ja, binnenkort installeert iemand even TomTom op mijn telefoon, dan schijnt ook dat probleem opgelost te zijn? Of niet?

Rene van Grinsven

Bericht door Rene van Grinsven » 10 jun 2008, 16:15

Dennis Cavallino schreef:Ja, binnenkort installeert iemand even TomTom op mijn telefoon, dan schijnt ook dat probleem opgelost te zijn? Of niet?
Nog niet helemaal ben ik bang... TomTom is een heel fijn navigatiesysteem alleen icm je Nokia N95 nog niet. De huidige versie van TomTom wil namelijk niet werken met de interne GPS antenne van je telefoon.
Oplossing: Of een externe GPS antenne kopen :? , of voor garmin kiezen. Werkt niet zo fijn als TomTom maar werkt wel goed. Je hebt ook geen last van GPRS kosten oid.
Ik werk er al een tijdje mee, en het brengt me waar ik zijn moet.
Maar zodra TomTom met een nieuwe versie komt......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jun 2008, 16:24

Ok goeie tip, tnx.

Tom V

Bericht door Tom V » 10 jun 2008, 17:00

Rene van Grinsven schreef:
Dennis Cavallino schreef:Ja, binnenkort installeert iemand even TomTom op mijn telefoon, dan schijnt ook dat probleem opgelost te zijn? Of niet?
Nog niet helemaal ben ik bang... TomTom is een heel fijn navigatiesysteem alleen icm je Nokia N95 nog niet. De huidige versie van TomTom wil namelijk niet werken met de interne GPS antenne van je telefoon.
Oplossing: Of een externe GPS antenne kopen :? , of voor garmin kiezen. Werkt niet zo fijn als TomTom maar werkt wel goed. Je hebt ook geen last van GPRS kosten oid.
Ik had gelezen dat die recent is uitgebracht, misschien ben ik verkeerd geinformeerd maar het kan de moeite waard zijn voor je om het even uit te zoeken ;).

Asief

Bericht door Asief » 10 jun 2008, 17:04

Volgens mij werkt Route 66 ook met de interne GPS van de N95 :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jun 2008, 16:47

OK de Iphone is in NL verkrijgbaar met een T Mobile abo. Ik heb net m'n Vodafone abo verlengd(2 mnd terug) Weet iemand waar een 16Gb simlockvrij verkrijgbaar is GEWOON IN EEN WINKEL oid en niet via internet en zoja wat is jullie ervaring om hem dan via internet te bestellen, zoals hier:

http://www.2call.nl/telefoons_detail.ph ... type=10095

Dit betekent dus een SIMLOCKVRIJE ABOLOZE IPHONE 16Gb voor 623 euro?

Da's nogal wat...

Niels v D

Bericht door Niels v D » 11 jun 2008, 17:00

Robin schreef:OK de Iphone is in NL verkrijgbaar met een T Mobile abo. Ik heb net m'n Vodafone abo verlengd(2 mnd terug) Weet iemand waar een 16Gb simlockvrij verkrijgbaar is GEWOON IN EEN WINKEL oid en niet via internet en zoja wat is jullie ervaring om hem dan via internet te bestellen, zoals hier:

Da's nogal wat...
En dan is dit nog het oude model, deze heeft geen internet..

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2008, 17:00

internet via het trage GPRS toch.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jun 2008, 17:04

Robin schreef:OK de Iphone is in NL verkrijgbaar met een T Mobile abo. Ik heb net m'n Vodafone abo verlengd(2 mnd terug) Weet iemand waar een 16Gb simlockvrij verkrijgbaar is GEWOON IN EEN WINKEL oid en niet via internet en zoja wat is jullie ervaring om hem dan via internet te bestellen, zoals hier:

Da's nogal wat...
Robin, het is sterk de vraag hoe Apple en T-mobile de Iphone 3G gaan verkopen. Ik heb begrepen dat in de VS de Iphone in de Apple store of de winkel van de provider ter plekke moet worden geactiveerd. Dat zou betekenen dat er geen simlockvrije toestellen te koop zijn!

Ik weet niet of een dergelijke 'koppelverkoop' in Nederland is toegestaan.

Joop

Bericht door Joop » 11 jun 2008, 22:37

Tom schreef:
Joop schreef: verder internet op de telefoon vind ik veel te ver gaan, daar heb je een PC voor.
Zeggen zoveel mensen maar waarom? Met als reden 'omdat een telefoon een telefoon is, en daar moet je mee bellen'. Vind ik zo'n dooddoener, veelal omdat men er gewoon geen ervaring mee heeft.
...
Ik maak enkel gebruik van de infodienst van KPN..., maar internetten ook voor de info die jij op noemt vind ik de telefoon en dan met name die van mij te onhandig.

Wellicht dat het met een andere telefoon handiger gaat (fatsoenlijk toetsenbordje en een groter scherm zijn dan wel voorwaarden), maar voorlopig zie ik er nog te weinig voordelen van in. Bovendien heb ik eigenlijk bijna altijd wel een computer bij de hand.

Verder zie ik het vooral als een gadget... en aangezien ik geen gadgetfreak ben... :wink:

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 11 jun 2008, 22:41

Tom944 schreef:
Rene van Grinsven schreef:
Ik had gelezen dat die recent is uitgebracht, misschien ben ik verkeerd geinformeerd maar het kan de moeite waard zijn voor je om het even uit te zoeken ;).
Volgens mij is TomTom sygic te krijgen, dat werkt wel met een interne GPS van Nokia.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 jun 2008, 22:44

Joop schreef:
Tom schreef:
Joop schreef: verder internet op de telefoon vind ik veel te ver gaan, daar heb je een PC voor.
Zeggen zoveel mensen maar waarom? Met als reden 'omdat een telefoon een telefoon is, en daar moet je mee bellen'. Vind ik zo'n dooddoener, veelal omdat men er gewoon geen ervaring mee heeft.
...
Ik maak enkel gebruik van de infodienst van KPN..., maar internetten ook voor de info die jij op noemt vind ik de telefoon en dan met name die van mij te onhandig.

Wellicht dat het met een andere telefoon handiger gaat (fatsoenlijk toetsenbordje en een groter scherm zijn dan wel voorwaarden), maar voorlopig zie ik er nog te weinig voordelen van in. Bovendien heb ik eigenlijk bijna altijd wel een computer bij de hand.

Verder zie ik het vooral als een gadget... en aangezien ik geen gadgetfreak ben... :wink:
+1

Al dat gefriemel...............................

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jun 2008, 00:34

Ik heb vandaag m'n MIO C710 verkocht in nieuwstaat, en wilde een tomtom weer kopen...

wat heb ik besteld? want tomtom westeuropa is er bijna niet all in in een abonnement in een leuke tel, nu heb ik weer MIO :lol: maar dan in de telefoon een MIO A510 met standaard west-europa morgen contact op de bus en hopelijk voor de 11 stedentocht dat ding binnen... :roll:

[img:425:276]http://www.finalsense.com/news/image/mo ... o-a501.jpg[/img]

[img:480:357]http://mobiltelefon.ru/i/other/feb/16/mio_a510_1.jpg[/img]

[img:430:674]http://www.nowinki.net/img/u/full/533-gps.jpg[/img]

Asief

Bericht door Asief » 10 jul 2008, 16:43

Gaat er nog iemand vannacht in de regen in de rij staan voor de iPhone? :lol:

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jul 2008, 08:22

Nee hoor,

die ligt hier al bijna 6 maanden.

N.

CRZ

Bericht door CRZ » 11 jul 2008, 08:54

Net maar een HP Ipaq 914C gekocht. Moet toch wat...

RobS

Bericht door RobS » 11 jul 2008, 08:56

Nandor schreef:Nee hoor,

die ligt hier al bijna 6 maanden.

N.
Maar niet de 3G ;)

Shakes

Bericht door Shakes » 11 jul 2008, 08:59

I know, vind het verschil echter nou niet echt wereldschokkend.

Jammer dat je hem in de VS alleen met abbo kunt kopen. Zal ook wel weer een oplossing voor zijn. Volgende keer pik ik hem daar wel op, nis haast.

N.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 jul 2008, 09:55

Liep hier net langs de T Mobile winkel in Amsterdam ZO. Mensen staan gewoon in de rij voor zo'n iPhone. Dat zou ik er echt niet voor over hebben. Gaat echt helemaal nergens meer over :shock:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jul 2008, 09:57

Zag op het journaal alleen maar hippe mensen in de rij staan voor een Iphone! :?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 jul 2008, 10:20

RutgerK schreef:Zag op het journaal alleen maar hippe mensen in de rij staan voor een Iphone! :?
Precies :P Ook wel bekend als schapen die als makke lammetjes hun collega-hipnitwits achterna lopen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 11 jul 2008, 10:22

Als ik de markting manager van T-mobile of Apple was zou ik zorgen dat de eerste koper een beetje mediageniek was. Nu staat er een kale veertiger met een nietszeggende jas op de foto's van de introductie van de Iphone in NL.

Hunter

Bericht door Hunter » 11 jul 2008, 10:23

RutgerK schreef:Zag op het journaal alleen maar hippe mensen in de rij staan voor een Iphone! :?
whahaha.. die vent met het oranje shirtje :lol:

Maar euhh... Heb hem al eens bekeken en ff mee gespeeld...
Tis grappig, maar niet meer dan dat...

Je moet er mee kunnen bellen en smsen, meer niet...

Plaats reactie