Ja een tank benzine aangeboden door het Mod team van DF.............................Wouter81 schreef:Goed idee, start maar een topic. De winnaar wint een tank benzine, tegen die tijd dus goud waard.romo schreef:We kunnen hier ook een polletje maken; op welke datum wordt de €2 voor een litertje gehaald?
Benzineprijs
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Jelmer850i
- Geelhoed
Toms idee
http://www.2shared.com/file/3413996/993 ... ORLOG.html
Of toch niet:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2288 ... orlog.html
Alle 300 miljoen nederlanders in oorlog met de oliemaatschappijen.
Wisten julle trouwens dat we in 1973 al 1 euro betaalden voor een liter?
Je zou verwachten dat ze zoiets toch wat zinniger in elkaar steken...
http://www.2shared.com/file/3413996/993 ... ORLOG.html
Of toch niet:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2288 ... orlog.html
Je zou verwachten dat ze zoiets toch wat zinniger in elkaar steken...
- GTRene
300 miljoen Nederlanders? zijn er zoveel ilegaal of?Geelhoed schreef:
damn heb ik gemist in 1973, geen euro voorbij zien komen
Ik weet nog wel dat de benzine op de bon ging...
- GTRene
-
Tom
Huh nee hoor, heb met de benzineprijzen niet zo'n probleem. Vind 'de rest' erger (flitsbelasting, BPM/CO2-tax, slurptax, km-heffing etc.).Geelhoed schreef:Toms idee.
Als het in Belgie de moeite waard is om te tanken dan zou ik dat doen, daar hebben ze accijns zelfs verlaagd.
Die acties zoals in die Powerpoint-dingen die je doorgestuurd krijgt vind ik maar dom.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
+1Tom schreef:Huh nee hoor, heb met de benzineprijzen niet zo'n probleem. Vind 'de rest' erger (flitsbelasting, BPM/CO2-tax, slurptax, km-heffing etc.).Geelhoed schreef:Toms idee.
Als het in Belgie de moeite waard is om te tanken dan zou ik dat doen, daar hebben ze accijns zelfs verlaagd.
Die acties zoals in die Powerpoint-dingen die je doorgestuurd krijgt vind ik maar dom.
Benzineprijs kan me niet boeien, de andere heffingen heb ik meer moeite mee met als summum het zgn rekening rijden.
- Maus335i
Dat heb ik nogal snel voor elkaar. Ik betaal nu ook 30c per kilometer aan benzine. Als kilometerheffing duurder dan dat ging worden emigreerde ik gister al naar Duitsland.Geelhoed schreef:En dat terwijl je per kilometer toch meer kwijt bent aan brandstofaccijns dan aan kilometerheffing.romo schreef: Benzineprijs kan me niet boeien, de andere heffingen heb ik meer moeite mee met als summum het zgn rekening rijden.
- Maus335i
Wat we trouwens ff niet moeten vergeten is dat olie op dit moment een speculatiemiddel is. Omdat het slecht gaat in de aandelenhandel schiet iedereen in de grondstoffen (wat als "veilige haven" wordt gezien in economische tegenspoed). Dit zagen we aan het eind van vorige week heel goed toen de olieprijs met 15% in 2 dagen steeg. Het helemaal niets met vraag/aanbod of schaarste te maken. Zo snel als het nu omhoog gaat, kan het straks ook weer omlaag. 200 dollar per vat klinkt heel cool om nu te roepen, maar daar geloof ik niet in.
- Maus335i
- Roman
Diesel is hier bij alle pompen inmiddels op, euro 95 zal na vanavond waarschijnlijk er ook door heen zijn.
Ben benieuwd waar dit heen gaat met die stakingen en blokkades, ze willen doorzetten tot het weekend.
Sommige supermarkten hebben ook al problemen met sommige goederen.
Goed dat ze tenminste wat doen tegen de prijzen, maar straks staat het leven stil hierzo.
Diesel is trouwens nu 1.29 hier, terwijl 95 je 1.22 kost.
V power diesel is 1.35 en euro 98 is 1.31.
Maar zoals gezegd, normale diesel is bij bijna alle pompen al op.
Nog net snel kunnen tanken, niet normaal de rijen overal.
Ben benieuwd waar dit heen gaat met die stakingen en blokkades, ze willen doorzetten tot het weekend.
Sommige supermarkten hebben ook al problemen met sommige goederen.
Goed dat ze tenminste wat doen tegen de prijzen, maar straks staat het leven stil hierzo.
Diesel is trouwens nu 1.29 hier, terwijl 95 je 1.22 kost.
V power diesel is 1.35 en euro 98 is 1.31.
Maar zoals gezegd, normale diesel is bij bijna alle pompen al op.
Nog net snel kunnen tanken, niet normaal de rijen overal.
- Hans
- Geelhoed
WTF!?!? 30 ct accijns per kilometer?!? 1 op 1 aan diesel of 1 op 2 op benzine?!?Maurice Graber schreef:Dat heb ik nogal snel voor elkaar. Ik betaal nu ook 30c per kilometer aan benzine. Als kilometerheffing duurder dan dat ging worden emigreerde ik gister al naar Duitsland.Geelhoed schreef: En dat terwijl je per kilometer toch meer kwijt bent aan brandstofaccijns dan aan kilometerheffing.
- romo
Geelhoed schreef:En dat terwijl je per kilometer toch meer kwijt bent aan brandstofaccijns dan aan kilometerheffing.romo schreef: Benzineprijs kan me niet boeien, de andere heffingen heb ik meer moeite mee met als summum het zgn rekening rijden.
Dat is voor mij ook geen punt, ook hier betaald de veel gebruiker gewoon meer, heb ik geen moeite mee.
De (mogelijke) schending van de privacy met rekening rijden, daar heb ik ( grote) moeite mee.
Nogmaals; ik heb niets te verbergen, dus ze hoeven niets van me te weten...................................
- Maus335i
Ho shit, ik heb over dat woordje accijns heen gelezen :p Ik rij 1 op 5,5 benzine :]Geelhoed schreef:WTF!?!? 30 ct accijns per kilometer?!? 1 op 1 aan diesel of 1 op 2 op benzine?!?Maurice Graber schreef:Dat heb ik nogal snel voor elkaar. Ik betaal nu ook 30c per kilometer aan benzine. Als kilometerheffing duurder dan dat ging worden emigreerde ik gister al naar Duitsland.Geelhoed schreef: En dat terwijl je per kilometer toch meer kwijt bent aan brandstofaccijns dan aan kilometerheffing.
- Geelhoed
Maar dat is juist de crux van de kilometerprijs. Als je meer gebruik maakt van de weg betaal je meer, en andersom.romo schreef: Dat is voor mij ook geen punt, ook hier betaald de veel gebruiker gewoon meer, heb ik geen moeite mee.
Gerbruik je dat ook nog eens op een tijd dat het schaars is is het wat duurder. Ik zie het nut daarvan wel in.
- Maus335i
Heb jij de keuze dan om zelf je werktijden te bepalen? Het is natuurlijk grof als werknemers ineens meer heffing moeten betalen omdat de baas geen aangepaste tijden wil hanteren.Geelhoed schreef:Gerbruik je dat ook nog eens op een tijd dat het schaars is is het wat duurder. Ik zie het nut daarvan wel in.