Telefonie en wat doe je er eigenlijk mee?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2008, 17:00

allen schreef:In een uurtje de N95 van ma lief geprobeerd maar is daarna niet in beslag genomen. Duizelingwekkend ingewikkeld en uitgebreid. Het was een pijnlijk moment te ontdekken dat ik oud begin te worden...
Ja daar baal ik ook zo van...er zit veels te veel op voor mij, en dus kom je dat ook tege in de programma's...

wil alleen telefoon/sms/agenda met kalender & alarm/navigatie(tomtom) build in GPS en goede kamera met video en opslag minimaal 2gb

PeerH

Bericht door PeerH » 09 jun 2008, 17:01

[img:350:380]http://www.info4you.nl/images/iphone2.jpg[/img]

I-Phone 16GB

Alles wat erop zit en alles wat je kunt downen.

Alleen blijf ik iTunes een klote programma vinden :evil:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 09 jun 2008, 17:18

Tom schreef:HTC P3300 (aka T-Mobile MDA Compact).

Gebruik em als telefoon, agenda, navigatie en voor internet. Ideaal dat je alles bij de hand hebt. Alleen toestel zelf vind ik wat minder, traag en Windows Mobile vind ik bagger (al heb ik ermee leren leven). M'n vorige toestel (S100) was sneller en beter, alleen die had geen ingebouwde GPS.

Vanavond stellen ze waarschijnlijk de vernieuwde iPhone aan van Apple. Met 3G. Ik denk dat dat m'n volgende toestel gaat worden. Alleen jammer dat er waarschijnlijk geen GPS inzit, al hoop ik van wel. Vind het nu ideaal om altijd een navigatiesysteem bij te hebben.
Tom, ik kan Spb Mobile Shell van harte aanraden. Het is een schil op WM en werkt vlekkeloos en ziet er fraai uit. Je kan het progamma downloaden en 14 dagen uitproberen.

]http://www.spbsoftwarehouse.com/product ... eshell/?en

Daarnaast heb ik Batterystatus van Chi-tai op mijn PDA gezet. Naast een goede taskmanager kan je je PDA daarmee ook overclocken op basis van specifieke progamma's en situaties. Standaard draait mijn S200 op 195Mhz, in rust nu op 100Mhz, overclocked op 234Mhz en eventueel piek op 247Mhz. Dat laatste zou continue moeten kunnen maar ik speel liever op zeker.

[url]http://www.chi-tai.info/cs_batterystatu ... _im_cs.htm[/url

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jun 2008, 17:32

@Allen: Ik had hiervoor een N73 en het menu is niet veel anders, maar de telefoon is gelukkig vele malen beter. Toen ik de N73 kreeg was ik ook eerst 3 dagen chagrijnig van dat menu, want ik had even een paar jaar een sony-ericsson gehad en moest erkennen dat SE nokia heeft ingehaald qua gebruiksgemak. En dat heeft Nokia vooral aan zichzelf te danken. Maar goed, inmiddels weet ik hoe 't werkt en is er goed mee te leven, omdat je veel shortcuts kunt maken voor programma's die je vaak gebruikt. Zodat je niet eerst in 3 klikken en 5 scrolls door het menu hoeft te zoeken.

Maar alles wat jij wilt, zit hier dus op. Gebruik is dus een kwestie van wennen en de tijd nemen om het toestel naar je hand in te stellen.

Wat ik altijd mega irritant vind is dat tijdens het synchroniseren van de ene naar andere telefoon toch altijd nrs verdwijnen en dat MP3's niet gewoon in 1 keer in een mapje te slepen zijn, maar dat je die eerst moet converteren. Duurt onwijs lang op mijn pc.

allen

Bericht door allen » 09 jun 2008, 17:59

Dennis, weet jij dat misschien, want ik had dat met meerdere nokia's. Als ik bijv. een lijst met adressen via bluetooth in de telefoon wil pompen dan kan dat wel in 1 haal met dien verstande dat ik bij iedere naam, steeds weer de vraag krijg of hij dat moet opslaan. Was bij de N95 niet anders.
Met een SE, roetst hij gewoon hele adressenbestand in de telefoon.

Wellicht weet René hoe dat gaat met de huidige Communicator?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jun 2008, 18:03

Ik heb het niet via bluethooth gedaan maar via Nokia PC Suite en Outlook synchronisatie. Maar ik mis dus een aantal telefoonnummers, heel irritant. Die stonden wellicht op mijn sim-kaart, maar ik had geen zin in 2 namen per persoon. :)

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2008, 18:27

RutgerK schreef: Tom, ik kan Spb Mobile Shell van harte aanraden. Het is een schil op WM en werkt vlekkeloos en ziet er fraai uit. Je kan het progamma downloaden en 14 dagen uitproberen.
Heb em es ooit geprobeerd maar is em toch niet voor mij... vooral jammer dat je qua indeling weinig kan aanpassen.. zo vind ik het ideaal om veel agenda-items op m'n home scherm te kunnen zien. Ik zet m'n telefoon aan en zie in 1 oogopslag wat ik de komende 2 weken te doen heb. (gebruik Spb Diary daarvoor)
Bij die meeste shells (zoals Mobile shell) geeft ie misschien de komende 3 items aan en meer niet.
Maargoed, ik ben een zeikerd misschien :D

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2008, 21:04

Net nieuwe iPhone met 3G en GPS aangekondigd. Dat moet em maar es worden :mrgreen:

Rein

Bericht door Rein » 09 jun 2008, 21:41

Ik heb een I-mate SP5m

gebruik hem alleen voor
- Bellen
- SMSen
- Soms een foto/filmpje
- Heel af en toe WiFi

Zo'n Iphone lijkt mij ook gaaf 8) Jongen bij mij op school heeft hem ook al, leuke gadget.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jun 2008, 21:59

Tom schreef:Net nieuwe iPhone met 3G en GPS aangekondigd. Dat moet em maar es worden :mrgreen:
ja dat ding zag er interessant uit 8) verkrijgbaar via T-mobile straks.

allen

Bericht door allen » 09 jun 2008, 23:08

iPhone moet ik tegen de tijd ook hebben. Betere vorm van synchroniseren van contacten, mail en agendapunten is er voor mij denk niet. Hoop alleen dat de prijs een beetje te behappen is.

RVV

Bericht door RVV » 09 jun 2008, 23:11

Video telefonie doe ik niet zo vaak maar is wel erg leuk om dat met je kindertjes te doen. Vooral als je ze een hele dag niet ziet.

Joop

Bericht door Joop » 09 jun 2008, 23:40

Na diverse telefoons (o.a.: 6310i/6230i) nu de Nokia 6233:

[img:500:500]http://xs128.xs.to/xs128/08241/6233895.jpg[/img]

...gebruik hem vooral waar ie voor bedoeld is, nl.:
-bellen
-af en toe een SMS'je
-agendafunctie (incl. de wekfunctie)

verder internet op de telefoon vind ik veel te ver gaan, daar heb je een PC voor.

Tom

Bericht door Tom » 09 jun 2008, 23:57

Joop schreef: verder internet op de telefoon vind ik veel te ver gaan, daar heb je een PC voor.
Zeggen zoveel mensen maar waarom? Met als reden 'omdat een telefoon een telefoon is, en daar moet je mee bellen'. Vind ik zo'n dooddoener, veelal omdat men er gewoon geen ervaring mee heeft.

Momenteel ga je niet voor de fun uitgebreide sites opvragen, het is nu vooral handig voor websites die een mobiele versie hebben, voor handigheidjes buitenshuis.
Waar ik het voor gebruik:
- flitsservice... bij een wat langere rit buiten bekende omgeving (waar ik de hotspots wel weet) check ik altijd even waar de flitsers staan
- prijzen controleren... handig als je ergens in een winkel staat en wilt weten of je niet teveel betaald
- even een adres opzoeken
- weersvoorspelling
- nu.nl om wat nieuws te lezen als je ergens op moet wachten
- etc... mogelijkheden genoeg... heb ook vaak zat even rdw.nl gecheckt om te zien wat voor motor er in een bepaalde auto ligt...

Tom V

Bericht door Tom V » 10 jun 2008, 00:26

Ik gebruik internet op de iphone echt ontzettend vaak. Het meest voor de e-mail. Met het imap protocol krijg ik mailtjes tegelijkertijd op de telefoon en op de pc. Als ik hem dan open is deze op beide "als gelezen". Gebruik het onderweg erg veel.

Sommige mensen hebben inderdaad, zoals Tom zegt : Met als reden 'omdat een telefoon een telefoon is, en daar moet je mee bellen'.
Ik vind eigenlijk juist het tegenovergestelde. Met een mobiel wil ik kunnen bellen, smsen, mailen, internetten, navigatie doen, muziek mee hebben en fototjes kunnen maken. Ik gebruik al die functies bijna continue en wil hiervoor niet 3 verschillende apparaten meenemen.

allen

Bericht door allen » 10 jun 2008, 00:28

Precies, in de auto luisteren ze dan vaak weer wel naar muziek terwijl een auto bedoeld is om te rijden. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 10 jun 2008, 00:38

Grootse voordeel van internet op je mobiel vind ik de snelheid. Binnen bv 15 seconden zit ik op het internet.

Bij uitgeschakelde PC ga ik dat niet redden, voordat de hele shitbende is opgestart ben ik een paar minuten verder.

Daarnaast kun je via bv de opera mini browser precies de informatie aanpassen die je wilt lezen, geen plaatjes laden bv, verschillende lettergroters, makkelijk jumpen van de ene site naar de ander. etc.

Het is zo fucking makkelijk, heb je het een beetje onder de knie dan wil je niet meer anders.

Maar je moet wel de juiste browser hebben, veelal is de standaard meegeleverde browser ongeschikt om te internetten omdat de pagina 1 op 1 op je mobiel laad, dit geeft lange laadtijden en er is bovendien geen overzicht.

Opera mini (gratis te downloaden) geeft precies de juiste informatie in aangepaste vorm weer. En bij de landscape stand (breedbeeld) op je mobiel leest het ook nog een logisch, wel even je mobiel een kwart draaien.

En voor de mensen die zeggen hij is om te bellen.. het mooie van opera mini is dat je de ingelade telefoonnummers op je scherm bv via google chinees zoeken,, kunt aanklikken en vanuit je browser kunt bellen. Zo makkelijk deze functie, gewoon de hele gouden gids in je mobiel, niks geen gekloot met telefoonummers noteren ofzo.

Zeggen dat je geen internet op je mobiel wil is netzo iets zeggen dat LP's beter klinken als CD's :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jun 2008, 00:56

Eens met Rico. Opera is zeker een goeie browser inderdaad. En ik kan mijn scherm sowieso altijd een kwartslag draaien door hem in de multimedia stand te schuiven.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 10 jun 2008, 01:09

Rico v Velzen schreef:
Zeggen dat je geen internet op je mobiel wil is netzo iets zeggen dat LP's beter klinken als CD's :lol:

Oops, nu raak je toch wel een hele gevoelige snaar......

"i see it this time trough the fingers" :wink:

allen

Bericht door allen » 10 jun 2008, 08:08

Zeggen dat cd's beter klinken dan lp's is echt een bokito uitspraak die denkt dat alles dat nieuw is per definitie beter is. :!:

De gevoelige snaar is geraakt. Ga zo nog ff snel een heerlijk warm klinkend plaatje opzetten. :wink:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 10 jun 2008, 08:30

Ha, die Drivers;

Hier een Nokia 6021. Wat ik ermee doe?
Bellen, maar vaker gebeld worden, een enkel SMS'je
en soms (op vakantie bv.) als wekker gebruiken.

RVV

Bericht door RVV » 10 jun 2008, 09:44

goh.. tere zieltjes geraakt :lol:

Dexter

Bericht door Dexter » 10 jun 2008, 10:04

Rico v Velzen schreef:Grootse voordeel van internet op je mobiel vind ik de snelheid. Binnen bv 15 seconden zit ik op het internet.

Bij uitgeschakelde PC ga ik dat niet redden, voordat de hele shitbende is opgestart ben ik een paar minuten verder.

Daarnaast kun je via bv de opera mini browser precies de informatie aanpassen die je wilt lezen, geen plaatjes laden bv, verschillende lettergroters, makkelijk jumpen van de ene site naar de ander. etc.

Het is zo fucking makkelijk, heb je het een beetje onder de knie dan wil je niet meer anders.

Maar je moet wel de juiste browser hebben, veelal is de standaard meegeleverde browser ongeschikt om te internetten omdat de pagina 1 op 1 op je mobiel laad, dit geeft lange laadtijden en er is bovendien geen overzicht.

Opera mini (gratis te downloaden) geeft precies de juiste informatie in aangepaste vorm weer. En bij de landscape stand (breedbeeld) op je mobiel leest het ook nog een logisch, wel even je mobiel een kwart draaien.

En voor de mensen die zeggen hij is om te bellen.. het mooie van opera mini is dat je de ingelade telefoonnummers op je scherm bv via google chinees zoeken,, kunt aanklikken en vanuit je browser kunt bellen. Zo makkelijk deze functie, gewoon de hele gouden gids in je mobiel, niks geen gekloot met telefoonummers noteren ofzo.

Wat een verhaal zeg......:D
Geef jij nou maar gewoon toe dat je geen moment meer zonder internet kan en dat je daarom internet op je mobieltje hebt internetverslaafde! :twisted: :mrgreen:
En LP's klinken inderdaad beter als CD's! Zelfs met de tikken en de ruis.... 8)

RVV

Bericht door RVV » 10 jun 2008, 10:12

Dex vertel nog eens over hoe tevreden je bent over je huidige mobieltje :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol:

[img:207:216]http://www.muscom.nl/we_bellen/media/th ... efoon3.jpg[/img]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 10 jun 2008, 10:19

Navigatie werkt nu goed. Nav4all geinstalleerd en eerst via Nokia Maps contact gemaakt met GPS, daarna pakte Nav4all het ook. Nav4all is vrij simpel, maar heeft toch een uitgebreid menu waarin je veel kunt installen. Nu gebruik ik nauwelijks navigatiesystemen, maar toch handig om te hebben.

Batterij zal nu nog wel sneller leeg zijn. :)

Plaats reactie