Doorbraak bij aanmaak stamcellen
- Geelhoed
Ik troost me met de gedachte dan de resterende 94% niet met de PVV wil regeren.
@ Marc 52% haal je niet, vergeet je niet dat je over de eerst schijven minder betaalt
1 km te snel is geen prent. Je zal minstens 7 te snel moeten gaan.
10km/h te snel heb ik bij wegmisbruikers nog nooit gezien dus dat zal ook wel loslopen niet?
@ Marc 52% haal je niet, vergeet je niet dat je over de eerst schijven minder betaalt
1 km te snel is geen prent. Je zal minstens 7 te snel moeten gaan.
10km/h te snel heb ik bij wegmisbruikers nog nooit gezien dus dat zal ook wel loslopen niet?
- Michel P
Dus partijen die geloof en politiek vermengen en dus scheiding van kerk en staat niet serieus nemen zie jij zitten..........Geelhoed schreef:Ik schaam me ervoor dat ik in een land woon waar een partij als de PVV méér stemmen krijgt dan de ChristenUnie.Peter Tunissen schreef:Ik vind het diep treurig dat ik in een land woon waar een partij als de CU voldoende stemmen kan krijgen om een regeringspartij te worden.
Kijk eens naar de puinhoop die dreigt te ontstaan in Turkije met de AK partij!! Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
Ja, Peter in Nederland kunnen extreem Gristelijke partijen regeren....... triester kan haast niet, en CDA houd de mond dicht en groeit in de peilingen, laf gedrag word beloofd..
Michel
- GTRene
Niet willen regeren is wat anders dan niet durven, en sommige standpunten staan wat harder dan ze lijken, die durven tenminste wat te zeggen, en daar valt zeker wat voor te zeggen.Geelhoed schreef:Ik troost me met de gedachte dan de resterende 94% niet met de PVV wil regeren.
daarom zij ik, Geelhoed jij past erg goed in de huidige regering, je hoort wel maar luistert niet en gaat gewoon je gang, tja das ook regeren maar niet namens de bevolking, ook al zijn sommige gekozen, als ze weinig met hun beloftes doen schiet je nog niks op natuurlijk.
- Geelhoed
Ik geloof niet dat je begrijpt wat scheiding van kerk en staat is, Mevrouw Thieme had daar in de kamer ook al eens last van.Michel Pol schreef:
Dus partijen die geloof en politiek vermengen en dus scheiding van kerk en staat niet serieus nemen zie jij zitten..........
Daar is het hoofddoekjesverbod onderwerp van gesprek, ik denk dat ik dat toch eerder een beperking van vrijheden vind dan een scheiding van kerk en staat. Maar ik ben niet genoeg in de turkse geschiedenis bekend om daar verder over te oordelen.Michel Pol schreef: Kijk eens naar de puinhoop die dreigt te ontstaan in Turkije met de AK partij!! Geloof maakt meer kapot dan je lief is.
Om CU nu extreem te noemen gaat echt te ver. Het is de SGP niet.Michel Pol schreef: Ja, Peter in Nederland kunnen extreem Gristelijke partijen regeren.......
-
- Geelhoed
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
Het is welhaast onvermijdelijk dat in een draadje met dit onderwerp op enig moment ook het geloof ter sprake komt.
Uiteindelijk is het juist de dogmatische instelling van de CU die ervoor zorgt dat dit draadje weer opnieuw is opgebloeid.
Ik hou hier echter wel de vinger aan de pols (pun intended) Romo.....
Zolang er inhoudelijk met het nodige respect naar elkaar toe wordt gediscussieerd en termen zoals 'Gristenhonden' en dergelijke niet worden gebruikt zie ik (nog) geen problemen.
Uiteindelijk is het juist de dogmatische instelling van de CU die ervoor zorgt dat dit draadje weer opnieuw is opgebloeid.
En dat daarna de scheiding van geloof en staat al snel volgt is dan ook weer onvermijdelijk.Dogmatisme is de meer algemene duiding voor een overtuiging of houding waarbij iemand niet meer in staat is zijn opinies te herzien op grond van nieuwe informatie. Het begrip "dogmatisme" impliceert dat iemand zijn overtuigingen op een onnadenkende en conformistische manier hanteert zonder de fundamenten daarvan in vraag te willen stellen. Dogmatisme wordt als onverenigbaar gezien met een wetenschappelijke en/of rationele ingesteldheid waar zelfcorrectie intrinsiek deel van uit maakt.
Dogma's komen in vele godsdiensten voor zoals in het christendom en de islam, waar zij beschouwd worden als de centrale grondregels, die door alle gelovigen van die religie onderschreven dienen te worden. Als fundamenteel element van de religie, wordt de term "dogma" aan die theologische leerstellingen verbonden, die geacht worden zodanig te zijn aangetoond, dat het verwerpen of het ter discussie stellen van zo'n dogma in feite betekent dat die persoon de gegeven religie niet meer als de eigen religie beschouwt. Het dogma wordt onderscheiden van de theologische opvatting ten aanzien van zaken die als minder bekend worden beschouwd. Dogma's kunnen verduidelijkt of uitgebreid worden, maar mogen in nieuwe leringen niet worden tegengesproken. Het afwijzen van een dogma wordt beschouwd als ketterij en kan resulteren in de verbanning uit de religieuze gemeenschap (excommunicatie), hoewel dit in het christelijke traditie vandaag de dag niet lichtvaardig meer gebeurt.
Ik hou hier echter wel de vinger aan de pols (pun intended) Romo.....

Zolang er inhoudelijk met het nodige respect naar elkaar toe wordt gediscussieerd en termen zoals 'Gristenhonden' en dergelijke niet worden gebruikt zie ik (nog) geen problemen.
-
Die vrijheid is er in Turkije (net zoals in Nederland) sinds de scheiding van Kerk en Staat altijd, behalve als het dragen van een specifiek kledingstuk een uiting is van een geloofsovertuiging.Geelhoed schreef:Inderdaad.
Maar houdt de scheiding van Kerk en Staat ook niet in dat je de vrijheid hebt je te kleden hoe je wil? En niet een door de staat opgelegde beperking in je geloof?
Ik weet het nog zo net niet hoor.
Om aan te tonen hoe het in Turkije is op het moment:
Ik zag in een reportage meisjes die een hoofddoekje droegen en daarover een pruik met lang zwart haar.
Als je er dan vanuit gaat dat de Islam het dragen van een hoofddoekje voorschrijft zodat mannen geen blik kunnen werpen op de schoonheid van andere vrouwen en dat daarom dus de haren verborgen dienen te worden, dan moet je mij eens uitleggen waarom ze dan over hun hoofddoekje wel een pruik willen dragen.
Dat heeft niets meer met het geloof te maken en alles met een principieel (dogmatisch) standpunt waar niet vanaf geweken mag/kan worden.
- Geelhoed
Helemaal mee eens. Zulke kromme uitwassen zijn erg vreemd. Ik geloof niet dat je zulke extremen bij de CU tegenkomt. Dat de minister niet op zondag wil werken is zijn goed recht toch?
De bescherming van het leven komt voort uit de christelijke achtergrond van de CU, je kan prima een politieke partij op basis van christelijke uitgangspunten vormen zonder de scheiding van Kerk en Staat in gevaar te brengen. Of zou je het stelen van zaken uit het wetboek van strafrecht moeten schrappen omdat dat toevallig al eens door Mozes in een stuk steen is gehakt?
Sterker nog, ik zou willen beweren dat onze moraal is gevormd door anderhalf millennium christendom (niet altijd gescheiden van de staat) en dat zelfs de atheisten dus min of meer volgens de uitgangspunten daarvan leven.
Geinige Avatar trouwens, Dexter! Ik weet waar hij vandaan komt!
De bescherming van het leven komt voort uit de christelijke achtergrond van de CU, je kan prima een politieke partij op basis van christelijke uitgangspunten vormen zonder de scheiding van Kerk en Staat in gevaar te brengen. Of zou je het stelen van zaken uit het wetboek van strafrecht moeten schrappen omdat dat toevallig al eens door Mozes in een stuk steen is gehakt?
Sterker nog, ik zou willen beweren dat onze moraal is gevormd door anderhalf millennium christendom (niet altijd gescheiden van de staat) en dat zelfs de atheisten dus min of meer volgens de uitgangspunten daarvan leven.
Geinige Avatar trouwens, Dexter! Ik weet waar hij vandaan komt!