Cyclone?!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Cyclone?!

Bericht door Tomaz » 18 dec 2006, 15:41

Ziet er wel aardig uit, maar volgens mij is het net zoiets als "electronische turbo´s". In theorie kan het best werken, maar in de praktijk valt het tegen denk ik.

[img:369:315]http://www.akings.nl/images/cyclone.jpg[/img]

http://www.akings.nl/customers/visueleWeergave.aspx

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 18 dec 2006, 16:40

Het werkt alleen in theorie als die theorie niet voldoende ver uitgewerkt is :roll:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 18 dec 2006, 16:47

:D

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 dec 2006, 17:08

Bij grotere dieselmotoren had je vroeger een wervelkamer waar de lucht de kop in ging, maar daar zijn ze ook van af gestapt.

Je kan natuurlijk verder wel nagaan dat als dit in je filterbak zit die werveling allang niet meer klopt omdat er een aantal draaien in je inlaatspruitstuk zitten.

Bovendien is een uitlaatspruitstuk, zeker van een motor die veel prestaties levert vanaf de fabriek moet leveren, al aardig geflowtest. Bijvoorbeeld overgang van inlaatspruitstuk, naar gaskleppen en dan de kop in de hoeken daarvan zijn allemaal getest, de hoek waaronder je injector inspuit enz.

Als dat ding werkte dan hadden ze er bij de motorenindustrie zelf wel mee gekomen. Het is gewoon een obstakel in je aanzuitraject, je verliest hooguit power.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 18 dec 2006, 18:27

Wel eens gekeken naar de stroming in een inlaatkanaal van je motor...schitterend laminaire stroming die gewoon schreeuwt om wat draaiing door een cyclone..LOL.

Mooiste is: op sommige auto's levert het gewoon vermogen op! Niet gelogen. Die zijn zo slecht onderhouden dat de std injectoren al lang niet meer de voorgeschreven inspuithoeveelheden halen. Door de luchttoevoer af te knijpen komen die weer beter uit qua mapping.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 18 dec 2006, 18:28

Damir Vukovic schreef:Wel eens gekeken naar de stroming in een inlaatkanaal van je motor...schitterend laminaire stroming die gewoon schreeuwt om wat draaiing door een cyclone..LOL.

Mooiste is: op sommige auto's levert het gewoon vermogen op! Niet gelogen. Die zijn zo slecht onderhouden dat de std injectoren al lang niet meer de voorgeschreven inspuithoeveelheden halen. Door de luchttoevoer af te knijpen komen die weer beter uit qua mapping.
:lol:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 18 dec 2006, 19:04

*gaat op de bank zitten en trekt blikkie pils open*

Heerlijk dit. :lol:

Welkom op DF Damir, je posts op 8200rpm waren al leuk, maar dit is ook wel de moeite waard. Keep on going! :lol:

Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 248
Lid geworden op: 08 apr 2006, 11:45
Locatie: Nieuweroord

Bericht door EppeRRR » 22 dec 2006, 10:05

Dit zal voor geen ene meter werken, het haalt de luchtsnelheid omlaag en bij verkeerde wervelingen zal het mengsel ook nog eens verkeerd zijn.

Toes
Berichten: 124
Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03

Bericht door Toes » 22 dec 2006, 13:54

Heb ook eens een auto gehad met zo'n ding in het aanzuigsysteem (vectra 2.0 16v 4x4),was door de vorige eigenaar geplaatst en heb het maar laten zitten,auto was wel echt zeer snel maar dat had niets met dat ding van doen denk ik :wink: .....maar als zo'n ding echt zoden aan de dijk zou zetten zou de autofabrikant hem wel af fabriek plaatsen denk ik dan altijd....

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 09 jun 2008, 23:36

Schop,

Ik was vanavond foto's aan het schieten word ik aangesproken door iemand.
Terwijl ik met hem aan het praten was kwam het gesprek opeens op de Cyclone. Hij zegt die heb ik net op mijn auto laten bouwen en het werkt echt!
Hij was ervoor net zo sceptisch als dat ik nu nog ben, maar hij is helemaal over.

"Hij trekt over het hele toerenbereik lekkerder door"

Hij is nu nog aan het meten of hij ook zuiniger word, dat denk ik persoonlijk wel omdat hij er nu natuurlijk op gaat letten.

Maar z'n vader had er ook 1 op de auto zitten en ook die was ook super enthousiast!
Zijn eigen auto was een Peugeot 106 1.1i. , prijs was 125 euro.

Link;
http://link.marktplaats.nl/174375590

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Bericht door WJ » 10 jun 2008, 08:57

Is dit net zoiets als de Twister CAI van Green?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 1002
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Bericht door Sander » 10 jun 2008, 09:01

Het ziet er wel anders uit;
[img:600:253]http://www.mini-madness.com/ProductImag ... wister.jpg[/img]

Maar het idee zou wel hetzelfde zijn denk ik.

PeterB
Berichten: 3383
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Bericht door PeterB » 10 jun 2008, 09:11


Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 10 jun 2008, 09:17

Dieselverbruik zou dalen van 5.14 naar 5.12. Dat scheelt 0.02 l/100km

Dus laten we zeggen 3 liter per jaar. Hoeveel kost dat ding? 8)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 10 jun 2008, 17:41

Die troep werkt niet en het zit allemaal tussen de oren.

Stel je plaatst zo'n ding in je inlaat........wat op zit goed gaat, want het ding is relalief rond. Alleen je inlaat blijft niet rond en de lucht gaat vanaf de in de inlaat geplaatse ''twister'' niet rechtstreeks je motor in. Je hebt nog de eventuele gasklep als je hem daarvoor hebt geplaats, die de rond draaiende beweging weer teniet doet. Na de gasklep heb je nog je inlaatspruitstuk, die zo is vormgegeven dat de lucht precies de juiste werveling maakt voordat de lucht je motor ingaat. Al dat soort dingen waar de fabrikant over na heeft gedacht doe je in 1 keer teniet met een ''twister''.

Volgens mij word je auto er langzamer van, en zuipt ie meer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten