Cyclone?!
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Cyclone?!
Ziet er wel aardig uit, maar volgens mij is het net zoiets als "electronische turbo´s". In theorie kan het best werken, maar in de praktijk valt het tegen denk ik.
[img:369:315]http://www.akings.nl/images/cyclone.jpg[/img]
http://www.akings.nl/customers/visueleWeergave.aspx
[img:369:315]http://www.akings.nl/images/cyclone.jpg[/img]
http://www.akings.nl/customers/visueleWeergave.aspx
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Bij grotere dieselmotoren had je vroeger een wervelkamer waar de lucht de kop in ging, maar daar zijn ze ook van af gestapt.
Je kan natuurlijk verder wel nagaan dat als dit in je filterbak zit die werveling allang niet meer klopt omdat er een aantal draaien in je inlaatspruitstuk zitten.
Bovendien is een uitlaatspruitstuk, zeker van een motor die veel prestaties levert vanaf de fabriek moet leveren, al aardig geflowtest. Bijvoorbeeld overgang van inlaatspruitstuk, naar gaskleppen en dan de kop in de hoeken daarvan zijn allemaal getest, de hoek waaronder je injector inspuit enz.
Als dat ding werkte dan hadden ze er bij de motorenindustrie zelf wel mee gekomen. Het is gewoon een obstakel in je aanzuitraject, je verliest hooguit power.
Je kan natuurlijk verder wel nagaan dat als dit in je filterbak zit die werveling allang niet meer klopt omdat er een aantal draaien in je inlaatspruitstuk zitten.
Bovendien is een uitlaatspruitstuk, zeker van een motor die veel prestaties levert vanaf de fabriek moet leveren, al aardig geflowtest. Bijvoorbeeld overgang van inlaatspruitstuk, naar gaskleppen en dan de kop in de hoeken daarvan zijn allemaal getest, de hoek waaronder je injector inspuit enz.
Als dat ding werkte dan hadden ze er bij de motorenindustrie zelf wel mee gekomen. Het is gewoon een obstakel in je aanzuitraject, je verliest hooguit power.
- Damir Vukovic
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
- Locatie: Delft
Wel eens gekeken naar de stroming in een inlaatkanaal van je motor...schitterend laminaire stroming die gewoon schreeuwt om wat draaiing door een cyclone..LOL.
Mooiste is: op sommige auto's levert het gewoon vermogen op! Niet gelogen. Die zijn zo slecht onderhouden dat de std injectoren al lang niet meer de voorgeschreven inspuithoeveelheden halen. Door de luchttoevoer af te knijpen komen die weer beter uit qua mapping.
Mooiste is: op sommige auto's levert het gewoon vermogen op! Niet gelogen. Die zijn zo slecht onderhouden dat de std injectoren al lang niet meer de voorgeschreven inspuithoeveelheden halen. Door de luchttoevoer af te knijpen komen die weer beter uit qua mapping.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Damir Vukovic schreef:Wel eens gekeken naar de stroming in een inlaatkanaal van je motor...schitterend laminaire stroming die gewoon schreeuwt om wat draaiing door een cyclone..LOL.
Mooiste is: op sommige auto's levert het gewoon vermogen op! Niet gelogen. Die zijn zo slecht onderhouden dat de std injectoren al lang niet meer de voorgeschreven inspuithoeveelheden halen. Door de luchttoevoer af te knijpen komen die weer beter uit qua mapping.

-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 06 feb 2006, 12:03
Heb ook eens een auto gehad met zo'n ding in het aanzuigsysteem (vectra 2.0 16v 4x4),was door de vorige eigenaar geplaatst en heb het maar laten zitten,auto was wel echt zeer snel maar dat had niets met dat ding van doen denk ik
.....maar als zo'n ding echt zoden aan de dijk zou zetten zou de autofabrikant hem wel af fabriek plaatsen denk ik dan altijd....

- Sander
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Schop,
Ik was vanavond foto's aan het schieten word ik aangesproken door iemand.
Terwijl ik met hem aan het praten was kwam het gesprek opeens op de Cyclone. Hij zegt die heb ik net op mijn auto laten bouwen en het werkt echt!
Hij was ervoor net zo sceptisch als dat ik nu nog ben, maar hij is helemaal over.
"Hij trekt over het hele toerenbereik lekkerder door"
Hij is nu nog aan het meten of hij ook zuiniger word, dat denk ik persoonlijk wel omdat hij er nu natuurlijk op gaat letten.
Maar z'n vader had er ook 1 op de auto zitten en ook die was ook super enthousiast!
Zijn eigen auto was een Peugeot 106 1.1i. , prijs was 125 euro.
Link;
http://link.marktplaats.nl/174375590
Ik was vanavond foto's aan het schieten word ik aangesproken door iemand.
Terwijl ik met hem aan het praten was kwam het gesprek opeens op de Cyclone. Hij zegt die heb ik net op mijn auto laten bouwen en het werkt echt!
Hij was ervoor net zo sceptisch als dat ik nu nog ben, maar hij is helemaal over.
"Hij trekt over het hele toerenbereik lekkerder door"
Hij is nu nog aan het meten of hij ook zuiniger word, dat denk ik persoonlijk wel omdat hij er nu natuurlijk op gaat letten.
Maar z'n vader had er ook 1 op de auto zitten en ook die was ook super enthousiast!
Zijn eigen auto was een Peugeot 106 1.1i. , prijs was 125 euro.
Link;
http://link.marktplaats.nl/174375590
- Sander
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54
Het ziet er wel anders uit;
[img:600:253]http://www.mini-madness.com/ProductImag ... wister.jpg[/img]
Maar het idee zou wel hetzelfde zijn denk ik.
[img:600:253]http://www.mini-madness.com/ProductImag ... wister.jpg[/img]
Maar het idee zou wel hetzelfde zijn denk ik.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Die troep werkt niet en het zit allemaal tussen de oren.
Stel je plaatst zo'n ding in je inlaat........wat op zit goed gaat, want het ding is relalief rond. Alleen je inlaat blijft niet rond en de lucht gaat vanaf de in de inlaat geplaatse ''twister'' niet rechtstreeks je motor in. Je hebt nog de eventuele gasklep als je hem daarvoor hebt geplaats, die de rond draaiende beweging weer teniet doet. Na de gasklep heb je nog je inlaatspruitstuk, die zo is vormgegeven dat de lucht precies de juiste werveling maakt voordat de lucht je motor ingaat. Al dat soort dingen waar de fabrikant over na heeft gedacht doe je in 1 keer teniet met een ''twister''.
Volgens mij word je auto er langzamer van, en zuipt ie meer.
Stel je plaatst zo'n ding in je inlaat........wat op zit goed gaat, want het ding is relalief rond. Alleen je inlaat blijft niet rond en de lucht gaat vanaf de in de inlaat geplaatse ''twister'' niet rechtstreeks je motor in. Je hebt nog de eventuele gasklep als je hem daarvoor hebt geplaats, die de rond draaiende beweging weer teniet doet. Na de gasklep heb je nog je inlaatspruitstuk, die zo is vormgegeven dat de lucht precies de juiste werveling maakt voordat de lucht je motor ingaat. Al dat soort dingen waar de fabrikant over na heeft gedacht doe je in 1 keer teniet met een ''twister''.
Volgens mij word je auto er langzamer van, en zuipt ie meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten