Zijn er auto's die vrij van kritiek zijn ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Zijn er auto's die vrij van kritiek zijn ?

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 13:22

Iedereen heeft wel zijn kritische noten als het op auto's aankomt, een 1 serie is een leluk ding, een Alfa 159 is veeeeeel te zwaar, AWD hoort niet op een Lambo, stumperhulpjes zijn een ware plaag, semi automaat is het niet etc etc..

Maar zijn er ook auto's die eigenlijk vrij van serieuze kritiek zijn ? Dus volgens jou conceptueel helemaal kloppen ? En kun je dat verdedigen ? En nog leuker kan het ook onderuit worden gehaald ?

voorbeeld EVO is een super AWD auto beste sedan die er te verkrijgen is, TOP, hohoho, het is een schoenendoos, geen atmo, nauwelijks luxe, kortom is het ook weer niet als totaal concept.

Wat is de perfecte auto volgens jou ?

Joep

Re: Zijn er auto's die vrij van kritiek zijn ?

Bericht door Joep » 25 jul 2006, 13:26

Rico v Velzen schreef:Iedereen heeft wel zijn kritische noten als het op auto's aankomt, een 1 serie is een leluk ding, een Alfa 159 is veeeeeel te zwaar, AWD hoort niet op een Lambo, stumperhulpjes zijn een ware plaag, semi automaat is het niet etc etc..

Maar zijn er ook auto's die eigenlijk vrij van serieuze kritiek zijn ? Dus volgens jou conceptueel helemaal kloppen ? En kun je dat verdedigen ? En nog leuker kan het ook onderuit worden gehaald ?

voorbeeld EVO is een super AWD auto beste sedan die er te verkrijgen is, TOP, hohoho, het is een schoenendoos, geen atmo, nauwelijks luxe, kortom is het ook weer niet als totaal concept.

Wat is de perfecte auto volgens jou ?
Bestaat niet, daarom heb je aan 1 auto nooit genoeg.

De auto die voor mij perfectie het meest benaderd is de Audi S4 Avant:

-snel
-mooi
-praktisch
-lekker geluid
-luxe
-kwalitatief/imago technisch goed
-Een sportwagen voor 365 dagen.

Maar ook nadelen

-Duur (aanschaf & onderhoud, brandstof etc. etc.)
-Voor een echte sportwagen AWD, en TE zwaar.

Joep

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jul 2006, 13:28

Nope, bestaat niet............... Joep ga je mond spoelen......... ;-)

Verkoopt de RS4 weer en koopt terug een fam. station voor de saaie KM's en een Lotus Elise Honda engine edition ;-)

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jul 2006, 13:31

Denk het niet, is een utopie, er valt altijd iets aan te merken danwel te verbeteren aan auto`s, net als wasmiddellen overigens :P :P De nieuwe is uiteraard altijd beter volgens de fabrikant ( daarmee ook gelijk duurder maar dat spreekt voor zich namens de fabrikant)
Of dit in werkelijkheid zo is moeten we maar samen op dit forum eens gaan uitzoeken.
Ondanks dat ik BMW liefhebber ben en er ook in kan en mag rijden, kan ik wel kritiek punten op mijn M3 bedenken, perfectie bestaat niet, ook in een M3 dus niet, maar............................komt dicht in de buurt daar niet van :P :P

Joep

Bericht door Joep » 25 jul 2006, 13:32

Michel Pol schreef:Nope, bestaat niet............... Joep ga je mond spoelen......... ;-)

Verkoopt de RS4 weer en koopt terug een fam. station voor de saaie KM's en een Lotus Elise Honda engine edition ;-)

Michel
Uhm Michel , ik bedoel ook dattie niet bestaat, de perfecte auto.
Een auto die voor mij wel een erg goed compromis is, is de Audi S4 Avant, maar niet volmaakt....:oops:

Joep

Marc R

Bericht door Marc R » 25 jul 2006, 13:52

De perfecte auto bestaat niet omdat wij mensen steeds veranderende wensen hebben.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jul 2006, 13:58

Exact, komt er dus op neer dat we eerst moeten definieren wat "perfect " eigenlijk is/betekend ,
kom maar op dan zou ik zeggen :P :P

Joep

Bericht door Joep » 25 jul 2006, 14:11

Je hebt ook 2 verschillende ''soorten'' perfect.

Je kunt 100% rationeel kijken naar een auto, en zo zoveel mogelijk aspecten (ruimte, snelheid, luxe etc.) in een auto proberen te vinden, en zo weinig mogelijk nadelen (duur, krap etc. etc.).

Je kunt echter ook emotioneel naar een auto kijken. Dan zijn sommige voordelen van een auto voor een persoon van zo'n belang, dat andere aanwezige nadelen op de koop toegenomen worden.

Rationeel zou mij minder voldoening geven als emotioneel.

Rationeel zou een GT3 RS ongeveer de meest bagger auto zijn ''that money can buy''

Dus ik denk dat je 2 verschillende soorten moet onderscheiden. Een braaf huisvadertje kijkt bij de 10345x een leaseauto uitzoeken, anders dan dat Rico kijkt bij het uitzoeken van een hobbyauto. (for instance...)

1e is vooral rationeel, 2de vooral emotioneel, maar toch kunnen ze beide in hun ogen de ''perfecte auto'' rijden...

Een auto die het beste bied van 2 werelden, No Way, dat bestaat niet.

Dus IMO kun je het begrip ''perfecte auto'' op 2 totaal verschillende manieren uitleggen, ligt er maar net aan hoe je kijkt. Voor 99% van dit forum zal de perfecte auto, de auto zijn die het meest voldoening geeft...(en dus niet koelbloedig de voor- en nadelen tegen elkaar wegstrepen...)

Joep

EDIT: Dat huisvadertje kiest natuurlijk ook de auto die het meest voldoening brengt, maar dan niet of die auto zoch wel goed houdt op de ring maar of de bijtelling niet te hoog is. Mijn punt is dus dat je niet 1 perfecte auto voor alle 16000000 Nederlanders kunt aanwijzen...
Laatst gewijzigd door Joep op 25 jul 2006, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 14:12

Ja dat is een goed punt.

Een aftrap

-Een auto die altijd het gevoel geeft dat je de juiste keuze hebt gemaakt
-Een auto die je het plezier bied, wat je zoekt tijdens het rijden
-Een auto die voldoet aan jouw eissen voor gebruiksgemak (een Lotus elise is niet handig als je met je 5 kopige gezin op vakantie wil gaan)
-Een auto die het geld waard is
-Een auto die sportief genoeg is maar ook voldoende comfort bied voor alledaags gebruik

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 14:15

was reactie op Romo

----------

Maar Joep jij hebt ook een goed punt, laten we een scheiding maken tussen rationeel en emotioneel. Emotie's kom je niet uit.

Maar rationeel is feitelijk onderbouwd.

Dus laten we het rationeel bekijken. Gewoon naar de auto en de package die hij bied voor het geld, logo's emblemen buiten beschouwing gelaten want die spelen alleen maar in op emotie.

Joep

Bericht door Joep » 25 jul 2006, 14:25

Hmm dan voor degene die niet kijkt naar emotie is bijvoorbeeld een Toyota Avensis Verso D4 etc. etc. (die met 177pk diesel en 400nm) een goede optie:

-Ruim
-Betrouwbaar
-In verglijking met het NL's wagenpark snel.
-Niet te duur
-Diesel
-Verantwoord
-Schoon
-Kwalitatief goed/betrouwbaar
-Rijd makkelijk als oma een keer naar haar betovervader moet, of je vrouw naar de Appie Heijn

Vind ik véél waar voor z'n geld (36k ongeveer)

Joep

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 14:34

In multi tests die ik gelezen heb kwam de Toyota nou niet zo goed uit de bus.

romo

Bericht door romo » 25 jul 2006, 14:49

Rico, nou maak je het wel moeilijk hoor, want wie bepaald wat rationeel is, en waar ga je dat aan afmeten en langs wiens ( evt subjectieve) meetlat gebeurd dat dan?
Ik denk dat we er niet onderuit komen door beide aspecten ( ratio en emotie dus) te wegen in dit geheel; das dus ook veel meer overeenkomstig de realiteit.

ok schieten maar

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2006, 14:55

Ik zou niet weten wat de perfecte auto is. Er is altijd wel wat aan te merken. Ik weet wel de auto s die mij de grootste smile op mijn face bezorgde. Dat was op een droog circuit een 996 gt3 RS en op papenburg nat en de ring een m3 CSL.

Doe mij die 2 auto s dan heb ik ook wat te kiezen:)

Moet ook zeggen dat mijn 130i zoals ie nu is echt wel lekker is maar ik mis toch echt een M 6cil engine.

Dus ja de perfecte auto bestaat niet.

Als ik bij bmw in de schappen wat kon rommelen dan kwam de perfecte auto wel boven water. Wat dacht je van 1 serie coupe met een 360pk csl motor met airbox. Dan remmen van een porsche erop voor en achter. Tijden van 7.40 blank op de ring. Dan ben ik eerst wel klaar.:)

Joep

Bericht door Joep » 25 jul 2006, 15:06

romo schreef:Rico, nou maak je het wel moeilijk hoor, want wie bepaald wat rationeel is, en waar ga je dat aan afmeten en langs wiens ( evt subjectieve) meetlat gebeurd dat dan?
Ik denk dat we er niet onderuit komen door beide aspecten ( ratio en emotie dus) te wegen in dit geheel; das dus ook veel meer overeenkomstig de realiteit.

ok schieten maar
Precies, bijna niemand kiest ook absoluut rationeel zijn auto. Als je voor 20k iets zakelijk, ruims uit mag zoeken. Je hebt 2 keuzes over, de een vind je spuuglelijk en de andere mooi, dan kies je die mooie.
Anderzijds koopt ook bijna niemand een auto absoluut emotioneel. Anders had 50% van D-F al een GT3/CSL etc. of de stoep staan...

Dus op de schaal van (als voorbeeld...)

RATIONEEL ---------1-----------------------------2----------------EMOTIONEEL

1 = Mr Huisvader
2 = De gem. D-F'er

Dan is een BMW 330I (E46) Touring, of een Audi A4 3.0 TDI etc. etc. een goed alternatief.

Een S2000, M3 CS, Donkie, E30 M3 etc. etc. is in mijn ogen weer TE emotioneel om voor zoveel mogelijk van de 16 mil. Nederlanders de perfecte auto te zijn.
Deze (S2000, M3 CS, Donkie, E30 M3 etc. etc.) kan voor veel van die mensen echter wel een ''droomauto'' zijn. Maar das weer iets heel anders.
Een Droomauto is de auto die jouw ''Absoluut emotioneel'' het meest aanspreekt.

Joep

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 15:28

Precies Joep, daarom is een M3 ook zeker niet de perfecte auto, kan wel 10 dingen opnoemen waar hij steken laat liggen.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jul 2006, 15:40

Rico v Velzen schreef:Precies Joep, daarom is een M3 ook zeker niet de perfecte auto, kan wel 10 dingen opnoemen waar hij steken laat liggen.
Laat maar eens horen dan.........

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 15:50

1 coupe 2 deurs auto, is onpraktisch in het dagelijks gebruik met kleintje op de achterbank in kinderstoeltje (in vergelijk tot bv de touring)
2 stoelen zitten niet perfect, 1 serie sportstoel is beter
3 relatief hoog benzine verbruik
4 bonnenvanger !
5 geen cruise control (geen halszaak maar hoort op zijn minst in een perfecte auto)
6 gering comfort in vergelijk tot een 130i bv
7 hhummmmmmm
8 hhummmmmmmmm
9 hhummmmmmmmmmmmm
10 hhummmmmmmmmmmmmmmm

Nouja 10 punten is overdreven maar toch een aantal punten die hem niet perfect maken, dat neemt niet weg dat ik die punten gewoon voor lief neem. En er genoeg leukere dingen tegen over staan.

Een 4 deurs M3 zou alweer een stuk dichter staan bij de perfecte auto.

Maar hoe stom het ook klinkt een Subaru Spec B lijkt me ook aardig in de buurt komen van de perfecte auto als je de noemer emotie uitschakeld.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jul 2006, 15:52

Gokje:

1 't
2 I
3 S
4 G
5 E
6 E
7 N
8 C
9 S
10 L

:?:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 jul 2006, 15:57

Dré,

Waarom lepel je niet een ander torretje in het vooronder.
En Porsche remmen of Movit's laat je er ook onder schroeven.

Fertig, klaar, ready, basta 8)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jul 2006, 15:57

Een ideale auto is inderdaad een illusie. Je hebt altijd wel wat.
Je kunt daarom beter spreken van een ideaal gevulde dubbele garage of een ideaal wagenpark. Zoals Adje zegt, beter 2 auto's zoeken die samen bieden wat jij zoekt, dan één auto kiezen die het allemaal net niet is.

Andre

Bericht door Andre » 25 jul 2006, 16:00

1 C
2 S
3 L
4 I
5 S
6 T
7 E
8 D
9 U
10 U
11 R

11 punten.

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 16:02

CSL kan sowieso nooit perfect zijn meer betalen en minder krijgen :wink:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 25 jul 2006, 16:03

:lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jul 2006, 16:03

Ja, dre, koop een 116i wieldop edition, lekker laag BPM bedrag, lepel er een CSL motor in, je sper, je onderstel, je kuipje, en mooie parketvloeren remmenset, incl. CSL wielen....... zou zo'n grap kosten........

Wel ff langs de RDW.

Michel

Plaats reactie