Wist U dat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 jun 2008, 21:13

Dat ik bijgod niet weet waarom ik zo vaak mensen tegen kom die toch voorrang nemen ookal hebben ze het niet, waardoor vanmiddag mijn rechter achterscherm en mijn trots een flinke deuk opgelopen hebben :cry:
Dat dit veroorzaakt werd door een buitenlandse knurft die in een bekrompen R&B wereldje leeft van waaruit hij het nodig vond mij aan te vallen terwijl de lamlul zelf fout zat.
Dat ik hoop dat mijn bekende schadeherstel adres mij ook dit keer gunstig gezind is bij het berekenen van het schadebedrag, dat als dit te hoog is ik een nogal lange tijd niet te genieten ben en dat ik vervolgens een nog grotere afkeer van de bekende soort buitenlanders :evil:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 jun 2008, 21:15

:shock:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 03 jun 2008, 21:17

Aangifte gedaan lijkt me?

Succes met de afwikkeling!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 jun 2008, 21:26

Pescatore schreef:Aangifte gedaan lijkt me?

Succes met de afwikkeling!
Gelukkig voor hem bleef het bij woorden en hield zijn al even idiote collega hem tegen anders was het dat wel geworden..

allen

Bericht door allen » 03 jun 2008, 21:37

frank de jonge schreef:Dat is weer wat uit deze streek Allan ;)
Dat mijn naam fout spellen ook uit jullie streek is?
:lol: :lol: :lol: :wink:

Dat ik vanavond toch wel verdomd melig en bijdehand ben.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 04 jun 2008, 07:18

Gewoon ff testen of je nog wakker bent/was ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 jun 2008, 22:02

De Calibra idd economisch total verklaard is met behoud van auto en ik als de papierwinkel in orde komt €1500 in het handje krijg (heb hem voor €1250 gekocht dus ik maak verdorie nog winst ook :shock: :lol: )
Ik ENORM blij ben dat de eigenaar van het bedrijf waar ik hem al 2 keer naartoe gebracht heb een liefhebber in hart en nieren is en dat hij zodoende ook goed overweg kon met de schade expert.
Er gezocht gaat worden naar een nieuwe eigenaar die hem hopelijk dezelfde goede verzorging gaat geven als ik hem tot en met nu altijd gegeven heb.
Er een klein beetje doorgespaard gaat worden waarna er minstens een C20XE komt en met een beetje geluk een leuke C20LET Calibra of V6 (pa draagt ook zijn steentje bij met een bovengrens van €3000 :D ).

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jun 2008, 22:22

Activia is a low-fat probiotic yogurt-like drink produced by Danone (Dannon in the U.S.), either a semi-solid yogurt or a yogurt drink and sold in small and larger packages in more than 30 countries worldwide. Activia contains the probiotic bacterium Bifidobacterium animalis.

Activia is available in plain, strawberry, peach, mango, oatmeal, pear, walnut, coconut, vanilla, blueberry, prune, fig, pineapple, aloe vera, fibers, fruit of the forest, kiwi cearals and rhubarb varieties, but not all varieties are available in every country.

Danone claims that the "Bifidus Regularis" or "Bifidus Actiregularis" (both are brand names of Bifidobacterium animalis) helps digestive discomfort and irregularity.

Activia is in the emerging category of functional foods designed to address digestive health. Such products typically contain a proprietary strain of probiotics and may also contain prebiotics.

ctivia in the USA
A lawsuit filed in a Los Angeles federal court on January 25, 2008 said Danone's own studies failed to support its advertised claims.[1][2] In a statement in response to the lawsuit, Danone stated that it, "strongly disagrees with the allegations in the lawsuit" and that it makes all scientific studies about its products available to the public following the established method of peer-review and publication.

The product's spokesperson is actress Jamie Lee Curtis. A sketch on the television program Saturday Night Live featuring comedienne Kristen Wiig as Curtis spoofed the commercials; in the sketch Curtis is unable to control her bowel movements because of eating too much Activia.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 07 jun 2008, 23:10

Speculaas op (wit)brood erg lekker is.
Laatst gewijzigd door Jeroen Watermulder op 07 jun 2008, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 07 jun 2008, 23:19

Dat het woord enigste niet bestaat!!! En dat ik vind dat iedereen een klap verdiend die het ooit nog eens gebruikt.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jun 2008, 23:21

Mark Nauta schreef:Dat het woord enigste niet bestaat!!! En dat ik vind dat iedereen een klap verdiend die het ooit nog eens gebruikt.
Say wuuuttttt?

We zijn gewaarschuwd

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 07 jun 2008, 23:27

Jeroen Watermulder schreef:Speculaas op brood erg lekker is.
Oeh ja, wit brood met speculaas :shock:

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 07 jun 2008, 23:28

Mark Nauta schreef:Dat het woord enigste niet bestaat!!! En dat ik vind dat iedereen een klap verdiend die het ooit nog eens gebruikt.
Dat dit woord WEL bestaat.

Het bijvoeglijk naamwoord enig komt ook voor in de betekenis 'fijn', 'heel leuk', 'heel mooi'. In deze betekenis is het gebruik van de trappen van vergelijking wel mogelijk, bijvoorbeeld:

(4) Ze heeft op de veiling enige spullen gekocht; het enigste voorwerp is wel dat antieke piëdestalletje.

Maar ik heb ook en hekel aan het gebruik van enigste als ze enige bedoelen.
Laatst gewijzigd door Jeroen Watermulder op 07 jun 2008, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jun 2008, 23:29

Ik durf het niet echt te proberen...

Net als Michel Huisman ga ik ook ervan uit dat je wit brood bedoeld want tarwe zie ik helemaal niet smaken

Tom V

Bericht door Tom V » 08 jun 2008, 00:29

...ik VolvoC30 regelmatig tegenkom. :)
...dat woord inderdaad gewoon bestaat, kijk maar :

Enigste.

:)

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 08 jun 2008, 01:47

... dat ik hier niets wistjedats te melden heb en daarom maar ga corrigeren?
allen schreef:Dat het woord 'wouden' niet bestaat? Zo dom is dat toch! :twisted: :wink:
'Wouden' is toch het meervoud van 'woud'? Als in 'regenwoud'?

Roy

Bericht door Roy » 08 jun 2008, 09:30

Dat ik nog nooit iemand van dit forum ontmoet heb? :o

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 jun 2008, 11:04

..dat je naar een DF meeting mag komen ! :shock:

:lol:

Roy

Bericht door Roy » 08 jun 2008, 11:19

Dat wel eens tijd word inderdaad 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 jun 2008, 11:24

Ja wist ik ja ^^

maar..

wist u dat.. UTRECHT - Twee panden aan de Oudegracht in het centrum van Utrecht zijn zaterdag door een grote brand in de as gelegd. Vijf andere omliggende panden raakten beschadigd. De brand veroorzaakte veel rookoverlast in het Utrechtse Museumkwartier.

Dexter

Bericht door Dexter » 09 jun 2008, 08:52

je als automobilist in Midden en West-Brabant weer heel erg goed op moet passen de komende tijd.....
Wegpiraat de klos na tip burger

Breda - De politie Midden- en West-Brabant begint donderdag een project om wegpiraten aan te pakken met de hulp van burgers.

Wie een wegpiraat ziet, kan kenteken, merk en kleur van de auto doorgeven aan de politie via het algemene nummer 0900-8844 of via www.wegpiraatvanstraat.nl.

Op dit moment is er weinig aandacht voor dergelijke meldingen. „Maar nu gaan we alle tips die binnenkomen over wegpiraten, natrekken. Daar is iemand voor vrijgemaakt. Als we inschatten dat de melding serieus is, nemen we contact op met de gemelde wegpiraat. We kijken naar zijn verkeersverleden en als het serieus fout zit en er veel meldingen zijn, krijgt-ie desnoods onze videoauto achter zich aan”, zegt politiewoordvoerder Henk Snepvangers.
Laatst gewijzigd door Dexter op 09 jun 2008, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Dexter

Bericht door Dexter » 09 jun 2008, 08:57

je als automobilist in Nederland binnenkort alsnog je onbetaalde boetes uit het buitenland af mag gaan rekenen....
Buitenlandse boete komt eraan!

BREDA - Tienduizenden Nederlandse automobilisten die de afgelopen jaren een buitenlandse verkeersboete niet hebben betaald, lopen grote kans daar binnenkort alsnog de rekening voor gepresenteerd te krijgen.

Dat is het gevolg van een Europees besluit, dat bepaalt dat EU-landen elkaars nooit betaalde bonnen mogen innen. Dat kan met terugwerkende kracht tot 2006.

Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB), in Nederland verantwoordelijk voor de inning van verkeersboetes, weet niet precies hoeveel onbetaalde boetes op de plank liggen bij andere landen, maar gaat uit van vele tienduizenden. De dienst verwacht de meeste dossiers te krijgen uit Duitsland, België en Frankrijk.

Van de ruim twaalf miljoen bekeuringen die vorig jaar in Nederland werden uitgeschreven, waren er 640.000 voor automobilisten uit andere EU-landen. In totaal was daar circa 25 miljoen euro mee gemoeid. Het CJIB schat dat 'enkele tienduizenden' buitenlanders hun boete, gekregen op Nederlands grondgebied, niet hebben betaald. Die zaken komen in aanmerking voor overdracht naar andere EU-landen. Het CJIB gaat begin 2009 de eerste dossiers opsturen.

Nederland, Frankrijk, Denemarken, Finland, Oostenrijk, Roemenië, Tsjechië en Hongarije hebben hun wetgeving inmiddels op orde, overige landen, zoals Duitsland, Engeland en België, volgen begin 2009.

Dexter

Bericht door Dexter » 09 jun 2008, 09:00

er hieronder nog meer te lezen valt over het bovenstaande onderwerp.....
Betalen, die boete uit het buitenland

Hij heeft er een 'mooie vakantieherinnering' aan overgehouden, zegt de 28-jarige Arie Baars met gevoel voor ironie.

In zijn handen houdt hij een zwart/witfoto, waarop is te zien dat hij in de omgeving van het Duitse Winterberg met beide handen het stuur keurig vasthoudt. Helaas voor Arie zit er bij de foto een briefje met de mededeling dat hij de snelheidslimiet heeft overschreden. "Een boete van 125 euro", vertelt hij. "Ik heb het maar betaald. Ik wil nog wel een keer de grens over kunnen zonder problemen."

Een verstandige keuze, stellen experts op het gebied van buitenlandse bekeuringen. Waar je een paar jaar geleden een Franse parkeerbon nog lachend als souvenir in je vakantiealbum kon stoppen en je een Spaanse flitspaal zorgeloos voorbij kon zoeven, halen de landen van de Europese Unie de teugels nu meer en meer aan. "Het net begint zich te sluiten", vertelt Yda Matthijssen van de afdeling rechtshulp van de ANWB. "Buitenlandse bonnen kun je straks niet meer ongestraft laten liggen", stelt Marieke Meinderts, hoofd van de afdeling Executie Grensoverschrijdende Sancties (EGS) van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).

Veel landen hebben een overeenkomst gesloten om kentekens en de daaraan gekoppelde adressen uit te wisselen. Nederland heeft al afspraken gemaakt met Duitsland, België en Zwitserland, nog dit jaar volgen meer landen.

Dit betekent dat de Duitse 'polizei' een Nederlandse overtreder makkelijk thuis een bon kan sturen. De betaling weigeren kan, maar dan kom je wel in het opsporingsregister van het betreffende land terecht. En dan kan een volgend bezoekje je duur komen te staan.

Wie daar tot nu toe niet om maalde, is vanaf 2009 toch de klos. Dan gaan de EU-landen elkaars niet-betaalde boetes incasseren. Als een Nederlander dan een Belgische bon niet betaalt, kunnen de Belgische opsporingsautoriteiten de zaak overdragen aan Nederland. Het land dat int, in dit geval dus Nederland, mag het boetebedrag houden. Dat is ook logisch, vindt Meinderts van het CJIB. "Je steekt er als land energie in, dan mag je de opbrengst ook houden." Als landen pas in 2009 elkaars niet-betaalde boetes gaan innen, kun je komende zomer dan nog straffeloos scheuren over de grens? "Nee", stelt Meinderts. "Wij kunnen onze dossiers met terugwerkende kracht opsturen naar het land van herkomst van overtreders. Dus die van dit jaar, maar ook die van 2006 en 2007."

Het gaat om rechtsgelijkheid, benadrukt Meinderts. "Als Nederlanders moeten betalen voor overtredingen, moet dat ook gelden voor automobilisten uit andere landen." Het CJIB verwacht dat andere landen hetzelfde doen met hun dossiers: Nederlanders die de laatste jaren een buitenlandse boete niet hebben betaald, krijgen dan alsnog de rekening gepresenteerd. Terecht, zegt Matthijssen van de ANWB. "Verkeersregels zijn er om het verkeer veilig te maken. Het kan niet zo zijn dat je in het buitenland een vrijbrief hebt om te doen wat je wilt."

Matthijssen adviseert vakantiegangers zich goed voor te bereiden, want de verkeersregels verschillen enorm per land. Niet iedereen weet dat in Frankrijk de maximumsnelheid bij regen 20 kilometer per uur lager ligt. Dat in België een verbanddoos in de auto niet verplicht is, maar een brandblusser wel.

De bond krijgt in de zomermaanden duizenden telefoontjes van vakantiegangers die klagen over verkeersboetes, vooral vanwege te hard rijden of niet stilstaan voor de stopstreep. In beroep gaan kan, mits daar een gegronde reden voor is, zegt Matthijssen. "Als je echt fout zit, kun je beter betalen."

allen

Bericht door allen » 09 jun 2008, 10:20

Jurriaan schreef:... dat ik hier niets wistjedats te melden heb en daarom maar ga corrigeren?
allen schreef:Dat het woord 'wouden' niet bestaat? Zo dom is dat toch! :twisted: :wink:
'Wouden' is toch het meervoud van 'woud'? Als in 'regenwoud'?
Dat jij die bijdehandte gedoe aan mij over moet laten... :wink:

PeterB

Bericht door PeterB » 09 jun 2008, 18:19

allen schreef: Dat jij die bijdehandte gedoe aan mij over moet laten... :wink:
De deskundigen het anders schrijven...

Bijdehande / bijdehandte / bijdehante juffrouw

Wat is juist: de bijdehande / bijdehandte / bijdehante juffrouw?
Bijdehante is de correcte vorm. Bijvoeglijke naamwoorden die eindigen op een b of d behouden gewoonlijk die eindmedeklinker als ze gevolgd worden door een buigings-e. U schrijft dus de anäerobe (anäeroob) bacterie en de brede (breed) weg. Als u die regel toepast op het bijvoeglijk naamwoord bijdehand, zou u de bijdehande juffrouw moeten schrijven. Bijdehand vormt echter een uitzondering op de regel en krijgt een t in de verbogen vorm. Het bijvoeglijk naamwoord bijdehand is ontstaan uit de voorzetselgroep bij de hand, die gebruikt werd in zinnen als Mijn tante was erg bij de hand. Doordat de d in bijdehand altijd als een t werd uitgesproken, wordt het woord in de verbogen vorm ook met een t geschreven.

U schrijft dus de bijdehante juffrouw, maar een bijdehand kind in de onverbogen vorm. Ook de vergrotende trap van bijdehand wordt met een t gespeld: bijdehanter. In de overtreffende trap schrijft u dan weer een d, zoals in de bijdehandste leraar.

:wink: :wink: ( en ik snel het draadje uitloop)

Plaats reactie