Autoweek of Autovisie?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Autoweek of Autovisie

Autoweek + GTO
1
4%
Autovisie
26
96%

Totaal aantal stemmen: 27

Rein

Autoweek of Autovisie?

Bericht door Rein » 24 jul 2006, 20:45

Ik lees nu sinds een jaar of 2/3 de AutoWeek. Vooral de laatste tijd valt het blad wat tegen. Dan bedoel ik de tests tussen de Dacia Logan en de Kia Picanto Komende week komt er weer zo'n koopwijzer van de Fiat Grande Punto Niet echt spectaculair dus. De AutoVisie schijnt een stuk beter te zijn, het blad is ook van betere (papier)kwaliteit, alleen komt de AV maar 1x in de 2 weken.

Mijn vader heb ik 2 jaar geleden zo ver gekregen mijn AW abonnement te laten betalen Maar nu het zo tegen valt wil ik dus graag de AW opzeggen en dan een abonnement op de AV. Ook heb ik een abonnement op de GTO sinds 2? jaar (wat ik zelf betaal). Maar omdat ik dus graag de AV wil vind hij dus dat ik de AW en de GTO moet opzeggen, inruil voor de AV.

Wat zouden jullie doen?

Autoweek + GTO

of

Autovisie (natuurlijk zou ik af en toe een nummer van de GTO los kunnen kopen als er erg mooie tests in staan )

Rebel

Bericht door Rebel » 24 jul 2006, 20:50

Voor de BBQ aan te maken is autoweek ideaal.

Autovisie dus !

Joep

Bericht door Joep » 24 jul 2006, 21:08

Jip Autovisie voor mij.

-IMO een prachtige mix tussen oude & nieuwe auto's.
-Koopwijzers van exclusieve auto's.
-Leuke colums (Ton Roks, Jay Leno, Gordon Murray, Wim oude Weernik en andere journalisten)
-Creatieve fotografie.
-''20 vragen'' is een erg leuke rubriek

Verder kost het alleen 4 EUR, per week is dat niet te doen. Per 2 weken wordt een jaar-abbo dan niet te duur...

GTO is ook wel leuk, maar verschijnt maar 1x per maand en het wordt geschreven door de AW redacteuren...

Bij Carros & Top Gear Magazine betaal je om reclame te ''mogen'' zien...

Joep

Tom

Bericht door Tom » 24 jul 2006, 22:21

De Autoweek is een leuk blad om een keer door te bladeren. Ik lees zelden echt een artikel, meer wat plaatjes kijken. Geinig, maar weinig boeiend. Wij hebben em in de leesmap zitten.

Autovisie heb ik wel een abonnement op (meestal, leef van de proefabonnementen geloof ik ;)). Prima blad en staan regelmatig leuke artikelen in. Wel jammer dat het tweewekelijks is, maar is geen ramp.
GTO wel es los gekocht voor de vakantie. Zou er geen abo op hoeven.

Ik zou voor Autovisie gaan als ik jou was. En GTO een keer los kopen als er wat boeiends instaat.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 jul 2006, 22:27

Ik ben misschien niet helemaal objectief, maar ik zou ook voor Autovisie gaan.

De laatste tijd vind ik de artikelen beter en ook wat meer leuke auto's die in beeld gebracht worden. Veel mensen kopen volgens mij geen autoblad om te lezen over de nieuwe Kia Sorento 2.2dtcidtdid. Ik koop een autoblad voor de mooie verhalen over interessante auto's. AV is ook niet altijd super, maar op zijn minst nog een bepaalde kwaliteit. Jaco Bijlsma vind ik bijvoorbeeld goed schrijven en hij heeft volgens mij ook redelijk kennis van zaken.

Autoweek heeft dat niet, mede door de slordige schrijfstijl en naar mijn idee middelmatige kennis. GTO eigenlijk hetzelfde maar dan met mooiere auto's en een sjieker blad. Verder hetzelfde niveau qua inhoud. Een blad dat koud motoren tot de begrenzer zit te trappen om geluiden op te nemen vind ik geen autoliefhebbers, zoals laatst te zien was op hun website. Dat blad had ik trouwens ook gekocht, want ik probeer alle nieuwe bladen minstens 1 keer.

Erick

Bericht door Erick » 24 jul 2006, 22:45

Laat ik het zo zeggen, ik heb de autoweek ruim 10 jaar gehad maar de laatste 2 jaar lees ik alleeen de leuke stukkies en voor de rest intereseert het me weinig meer, ik heb hem ook opgezegt en zit er aan te denken om het abonement omtezetten naar de Autovisie. Ik heb ook de laatste tijd een Autovisie aangeschaft en vind het wel een veel mooier blad en staan ook wel leukere stukkies in.

Fernando

Bericht door Fernando » 24 jul 2006, 23:21

Qua blad-------> Autovisie

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 11:09

Autovisie leest wel lekker weg, maar zie het als entertainment, top journalistiek is het ook niet. Vooral superauto's zijn altijd top, van de week een artikel tussen een SLK AMG en een Z4 roadster, aan het eind van het artikel was ik weinig wijzer geworden.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 jul 2006, 11:21

Daarom lees ik die bladen ook niet meer, ze zijn te bang om een standpunt in te nemen c.q. mensen/merken voor de scheenen te trappen.

ik ben voor heldere standpunten, dat gezeur, daar heb ik het mee gehad :!:

Wijzer worden kan mooi middels internet :P

RVV

Bericht door RVV » 25 jul 2006, 11:53

Inderdaad Romo, in hetzselfde stuk werd gewoon gerechtvaardigd dat de AMG alleen met automaat word geleverd, past het beste bij de auto, maar gelijktijdig schreven ze dat de automaat eigelijk wat te traag is bij zo'n auto :? En schakelen aan het stuur met knopjes was helemaal een drama.

Schrijf dan gewoon dat het kan een automaat op een sportauto van dit kaliber.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 jul 2006, 13:17

Beste internationale autoblad is en blijft het Engelse Car.

In Nederland staat Autovisie op eenzame hoogte.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 jul 2006, 13:30

Heb al ca. 20 jaar een abo op Autovisie is in NL het beste blad in mijn ogen. Maar Romo heeft ook en punt, lef hebben ze nergens meer, want anders geen test auto's of advertentie meer........ :-(

Zolang de redacteur roept IK vind dit of dat is dat zijn persoonlijke mening, dat moet toch kunnen.....

Michel

Rein

Bericht door Rein » 25 jul 2006, 13:47

Ok, duidelijk. Het word dus de Autovisie :) Bedankt allemaal :wink:

HSR

Bericht door HSR » 21 aug 2006, 18:06

Ik koop gewoon maandelijks de CAR.

Kost wat, maar dan heb je ook wat. Altijd leuke columns, goede artikels die sterk overkomen door subtiel gebruik van engelse humor.

Laatst eens de topgear NL editie gekocht. Mijn god wat een prutsers! Beetje quasi populaire woorden en stellingen gebruiken. Ik wil een serieus blad, geen ''break out'' achtig magazine met autootjes erin!!

Tristan

Bericht door Tristan » 21 aug 2006, 18:11

Autovisie

Leuke reportage's en beeldmateriaal.

Angelo

Bericht door Angelo » 29 aug 2006, 11:18

Zonder twijfel de Autovisie.

Bij autoweek zijn maar weinig fatsoenlijke journalisten aan het schrijven. Het enige wat sommigen van hen weten uit te kramen bij elke test is dat de stoelen niet laag genoeg kunnen en meer van dat soort kul

De artikelen die wel fatsoenlijk geschreven zijn, worden vaak uit het duitse moederblad gehaald.

Harrie

Bericht door Harrie » 29 aug 2006, 11:34

Toch evne een kritische noot. Ik las gisteravond de laatste Autovisie. Die met die 350Z/TT en Clio RS/Wiiliams test. Het viel me op dat Autovisie wederom de prestaties niet zo goed weet te interpreteren. Ik vind dat ze de 4-5-6 versnelling prestaties niet goed zijn. Ze vergelijken de Williams in 5 met de RS in 5. Bleek de RS veeeeel sneller te zijn, terwijl de overige prestaties nagenoeg gelijk zijn. Als je een auto test in de hoogste versnelling (Williams 5e) doe dat dan ook met de andere auto (RS 6e). Notabene het verschil in tijd was 1 van de reden van Autovisie om de RS goed te bestempelen.

Dit doen ze overigens bij verschillende tests zag ik later, toen ik een paar nummers terug bladerde.

Sjef

Bericht door Sjef » 29 aug 2006, 11:38

idd stom vergelijk.
Overigens vind ik de GTO wel aardig, vandaar dat ik enigszins twijfelde in deze poll om meteen op Autovisie te klikken. Aangezien autoweek meer ruk is dan GTO kan compenseren werd het autovisie :x

Erik K.

Bericht door Erik K. » 29 aug 2006, 11:42

Klopt Harrie, vind ik ook niet correct van AV.
Ik vond de Clio RS zwaar tegenvallen qua prestaties.
Een Honda Civic Type-r van het vorige type rijd zo'n RS helemaal zoek qua acceleratie.
En dan nog te bedenken dat de RS een korte 6-bak heeft. Dat ding loopt ook maar 215 :? Mijn vorige auto, een getunde Clio I met 170pk, was bijna net zo snel als een Civic Type-r en qua soeplesse zelfs beter en veel sneller dan een Williams en Clio RS-en :lol:

Eltjo

Bericht door Eltjo » 31 aug 2006, 10:05

Absoluut AV. AW stelt écht weinig voor. Maar moet zeggen dat de AV ook niet zaligmakend is hoor, er zijn betere bladen in Engeland en Duitsland.

Puntje van Michel Pol ben ik het trouwens niet helemaal mee eens. Er is namelijk één journalist die nog wél kritisch durft te zijn, Thomas Bangma. De Cayman S en de "gewone" Cayman werden door hem persoonlijk de grond in geboord (o.a. door de veel te hoge prijs t.o.v. de Boxster) en bij Kia ging hij zelfs zo ver dat de importeur even geen auto's wilde uitlenen :lol:

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 10:37

Ik betrap me erop dat ik de laatste tijd steeds vaker een autoweek laat liggen bij de winkel. Autovisie koop ik altijd standaard. En het niveau vind ik de laatste tijd behoorlijk gestegen.

Tristan

Bericht door Tristan » 31 aug 2006, 10:39

Vind dat klokje rond artikel altijd wel erg leuk.

RVV

Bericht door RVV » 31 aug 2006, 10:43

hmmm ook steeds minder, zijn altijd van die suffe centekrabbers die 300000 km met een setje rubber doen, of slechts 1000 euro kwijt zijn op 800000 kilometer en nog steeds praten alsof de auto splinternieuw nieuw is, maar ondertussen slooprijp.

erg hoog vrekkenclub.nl gehalte. heeft m.i. weinig met liefhebberij te maken

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 31 aug 2006, 17:40

Wie heeft er op autoweek gestemd? :shock: :?

Eltjo

Bericht door Eltjo » 31 aug 2006, 17:52

Rico v Velzen schreef:hmmm ook steeds minder, zijn altijd van die suffe centekrabbers die 300000 km met een setje rubber doen, of slechts 1000 euro kwijt zijn op 800000 kilometer en nog steeds praten alsof de auto splinternieuw nieuw is, maar ondertussen slooprijp.

erg hoog vrekkenclub.nl gehalte. heeft m.i. weinig met liefhebberij te maken
Eens met Rico! :mrgreen: :wink:

Kijk, erg cool als je met veel liefde veilig en goed onderhouden in je auto'tje blijft rijden. Maar niet van idioten die op alles besparen en dan nog met geluk rondrijden...

Plaats reactie