ELE Paradigit rally 7 + 8 juni
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
ELE Paradigit rally 7 + 8 juni
Aankomend weekend is het zo ver...
De ELE / Paradigit rally in Helmond en omstreken...
Zelf ben ik op de zaterdagavond aanwezig @ Son & Breugel.
Leuke proeven in het donker, altijd bijzonder om te bekijken! 8)
De ELE / Paradigit rally in Helmond en omstreken...
Zelf ben ik op de zaterdagavond aanwezig @ Son & Breugel.
Leuke proeven in het donker, altijd bijzonder om te bekijken! 8)
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Ik hou het maar bij Asfalt... Ik vrees dat mijn favorieten het moeten afleggen in St. Oedenrode + onverhard
[img:600:400]http://www.rallysportstockphoto.com/forum/vb08/1.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.rallysportstockphoto.com/forum/vb08/6.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.rallysportstockphoto.com/forum/vb08/1.jpg[/img]
[img:600:400]http://www.rallysportstockphoto.com/forum/vb08/6.jpg[/img]
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Op de site staat wel een timetable. Ik denk een foutje dit keer. Klik op resultaten en dan live, dan zie je hoe laat proeven waar beginnen.Fabian schreef:Wilde vanavond gaan, maar dan krijg je dat commercieele gezeik. :twisted: :
Geen time-table op de site, alleen bij de proeven te koop..bla bla. Dan heb ik al geen zin meer.
@Jeust. Als je morgenavond nog ergens wil gaan kijken dan zal het voor de buis zijn. Alleen vanavond/vanacht zijn er avond proeven. Morgen is het in de middag alweer over hoor.
O ja, je kan morgenavond de F1 gaan bekijken.
-
OnlineBram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
[img:600:399]http://www.pretparkpics.nl/foto/albums/ ... C_1376.JPG[/img]
-
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
- Locatie: Nieuwegein
Hier wat beeldmateriaal, 2 foto's vooraf:
[img:800:600]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0335.jpg[/img]
[img:800:600]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0341.jpg[/img]
Helaas lukte foto's maken niet zo goed, vanwege scherming / donker,
dus dan maar filmen
Klinkt erg goed de Focus van Wevers :twisted: 8)
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0351.jpg[/img]
Hier rijdt Van Eldik, een minuutje voordat hij de boom tegenkwam
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0352.jpg[/img]
Nog een keer Wevers
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0353.jpg[/img]
En hier kwam Wevers wel erg langzaam voorbij,
toen werd dus duidelijk dat Van Eldik niet meer langs was gekomen en er dus iets mis moest zijn
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0354.jpg[/img]
[img:800:600]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0335.jpg[/img]
[img:800:600]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0341.jpg[/img]
Helaas lukte foto's maken niet zo goed, vanwege scherming / donker,
dus dan maar filmen
Klinkt erg goed de Focus van Wevers :twisted: 8)
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0351.jpg[/img]
Hier rijdt Van Eldik, een minuutje voordat hij de boom tegenkwam
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0352.jpg[/img]
Nog een keer Wevers
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0353.jpg[/img]
En hier kwam Wevers wel erg langzaam voorbij,
toen werd dus duidelijk dat Van Eldik niet meer langs was gekomen en er dus iets mis moest zijn
[img:528:432]http://i304.photobucket.com/albums/nn17 ... GP0354.jpg[/img]
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Was gister een mooi dagje. Eerst in de middag twee proeven gekeken in Stiphout. We stonden op aanraden van de fotograaf Klaas Huvenaars een mooie haakse onverharde bocht. Prachtige om de verschillen in aanremmen en aansnijden te zien om een kleine halve meter. Uniek moment was het stilvallen van de WRC Focus van Kuypers recht voor ons.
Daarna zijn we even wat gaan eten en vervolgens naar Sint-Oedenrode(Boskant) afgereden om de 2e KP daar te zien. Helaas weer een hoop gezeik van de Marshall, zouden die niets te zeggen hebben thuis?! . Anyway, een mooie, snelle links-rechts combinatie was dus niet mogelijk. Iets verder terug gelopen en bij toch wel een mooi, listig bochtje. Vele kwamen iets te ver naar buiten, de berm in, zodat kwispelende kontjes vaak te zien waren!
De dag hebben we afgesloten met de (avond)proeven in Son, altijd een waar spektakel. Locatie was een mooi hairpin tussen twee Ikea gebouwen in. Jammer dat Van Eldik zijn auto in vlammen op ging, duidelijk de meest spectaculairste en snelste auto van de Rally. Met een voorsprong van 58 :!: seconden, had hij niet alle risico's van de wereld hoeven nemen... Maargoed, de oorzaak van het fikkie is me nog onbekend.
Fraaist om te zien was zeker de Impreza van Van Eldik en de WRC Focus van Wevers en Kuypers. Daarnaast de fantastische zwarte RS2000 van Van Zeijl. Machtig apparaat. Van de Heuvel is ook een genot om te zien, erg getalanteerde rijder. Natuurlijk ook de rwd Benzen en E30 al kon de sliphoek wat groter LOL. De NA auto's als de Civic en Clio RS zijn ook waanzinnig. Revven rules! 8) Wat ook opviel in positieve zin zijn de nieuwe hatchback STI's. Wat rijden die dingen smooth zeg. Ongelooflijk snel en goed. Ben benieuwd naar de WRC versie... Dat belooft wat!
Al met al een mooie dag 8)
Daarna zijn we even wat gaan eten en vervolgens naar Sint-Oedenrode(Boskant) afgereden om de 2e KP daar te zien. Helaas weer een hoop gezeik van de Marshall, zouden die niets te zeggen hebben thuis?! . Anyway, een mooie, snelle links-rechts combinatie was dus niet mogelijk. Iets verder terug gelopen en bij toch wel een mooi, listig bochtje. Vele kwamen iets te ver naar buiten, de berm in, zodat kwispelende kontjes vaak te zien waren!
De dag hebben we afgesloten met de (avond)proeven in Son, altijd een waar spektakel. Locatie was een mooi hairpin tussen twee Ikea gebouwen in. Jammer dat Van Eldik zijn auto in vlammen op ging, duidelijk de meest spectaculairste en snelste auto van de Rally. Met een voorsprong van 58 :!: seconden, had hij niet alle risico's van de wereld hoeven nemen... Maargoed, de oorzaak van het fikkie is me nog onbekend.
Fraaist om te zien was zeker de Impreza van Van Eldik en de WRC Focus van Wevers en Kuypers. Daarnaast de fantastische zwarte RS2000 van Van Zeijl. Machtig apparaat. Van de Heuvel is ook een genot om te zien, erg getalanteerde rijder. Natuurlijk ook de rwd Benzen en E30 al kon de sliphoek wat groter LOL. De NA auto's als de Civic en Clio RS zijn ook waanzinnig. Revven rules! 8) Wat ook opviel in positieve zin zijn de nieuwe hatchback STI's. Wat rijden die dingen smooth zeg. Ongelooflijk snel en goed. Ben benieuwd naar de WRC versie... Dat belooft wat!
Al met al een mooie dag 8)
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:50
Crash van Van Eldik:
http://www.youtube.com/watch?v=g1RXsYFowHU
Rijders gelukkig ongedeerd. Van Eldik liet de hele dag al schitterend stuurwerk zien en absoluut op de limiet als je het mij vraagt.
http://www.youtube.com/watch?v=g1RXsYFowHU
Rijders gelukkig ongedeerd. Van Eldik liet de hele dag al schitterend stuurwerk zien en absoluut op de limiet als je het mij vraagt.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
OnlineBram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Simpel gezegd houd het de turbo continue op toeren. Ik heb ff snel een stukje film gecaptured uit een promo film over de WRC06.
Bij 32 seconden nadat de Launch Control is geactiveerd, hoor je de turbo opspoelen, daar zorgt het ALS dus voor waardoor ze continue druk hebben en dus vermogen en koppel.
http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ALS.wmv
Bij 32 seconden nadat de Launch Control is geactiveerd, hoor je de turbo opspoelen, daar zorgt het ALS dus voor waardoor ze continue druk hebben en dus vermogen en koppel.
http://members.home.nl/bmdejong/Movies/ALS.wmv
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Heb hier ook nog iets gevonden.(plakken en knippen)
Zoals al eerder gezegd is ALS (hoewel er ook andere manieren zijn) een systeem dat tijdens het schakelen je ontsteking vertraagd, zodat hij vonkt op het moment dat je uitlaatkleppen open staan. Hierdoor krijg je een goeie klap door je uitlaatsysteem, wat weer resulteert in een hard spinnende turbo. Na het schakelen is deze dus sneller op druk. Je turbo krijgt echter enorme klappen en je zult er niet standaard mee kunnen rijden, dan is de slijtage simpelweg te groot.
Op een straat auto is het vrij onpraktisch, maar als je het er voor over hebt kan het icm een turbo die er tegen bestand is en een goed motormanagement.
Zoals al eerder gezegd is ALS (hoewel er ook andere manieren zijn) een systeem dat tijdens het schakelen je ontsteking vertraagd, zodat hij vonkt op het moment dat je uitlaatkleppen open staan. Hierdoor krijg je een goeie klap door je uitlaatsysteem, wat weer resulteert in een hard spinnende turbo. Na het schakelen is deze dus sneller op druk. Je turbo krijgt echter enorme klappen en je zult er niet standaard mee kunnen rijden, dan is de slijtage simpelweg te groot.
Op een straat auto is het vrij onpraktisch, maar als je het er voor over hebt kan het icm een turbo die er tegen bestand is en een goed motormanagement.
-
OnlineBram
- Berichten: 15917
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
keramisch gelagerde titanium turbine as en impellor wielen. Daarmee moet je toch de boel wat langer heel kunnen houden lijkt mij.
De heren ( en enkele dame) schakelen de ALS ook direct uit als ze van de proef af komen. Om de turbo te sparen en te laten afkoelen.
Je kan trouwens met de timing van de uitlaatnokkenas ook nog wat doen om de turbo sneller te laten opspoelen en aangezien tegenwoordig veel motoren twin-cam zijn met ECU geregelde variabele cam-timing kan je dat dus ook herprogrammeren.
Met de komst van sequentieel schakelen is trouwens de duur dat het ALS werkt steeds korter aan het worden, ieder schakelmoment duurt bij zo'n sequentiele bak nog maar 0,1 sec of in die orde van grootte. Te kort om de turbo vele druk te laten verliezen. Dat komt dus de levensduur van de turbo ten goede, ook al gebruik je ALS.
Die Escort Cossie heeft een gewone H-bak eronder waarbij de schakelmomenten langer duren dus werkt het ALS ook veel vaker en langer. Het gevolg is bij ieder schakelmoment een kanonschot uit de uitlaat! Vet! :twisted:
Over de auto van v Eldik. Goeie kans dat het brandje werd veroorzaakt door roodgloeiend hete achterschijven.
Ikzelf heb gekeken in Wintelre en Son. Beiden eerste doorgang. Persoonlijk vond ik vooral de 4x4 auto's vaak maar als natte dweilen over het onverhard gaan (ik stond in de lange linksdraai op onverhard.)
Alleen de top kan enigzins tippen aan de rijstijl van de echte WRC mannen. Weinig 4-wiel driften gezien.
Nee, geef mij dan maar die Escort van Verzeyl (BDA, 1.8L , naar het schijnt 280pk!...), die veegt bij de eerste doorgang al gelijk de hele bocht dwars door! :twisted: Bruut apparaat en mooie rijstijl!
De heren ( en enkele dame) schakelen de ALS ook direct uit als ze van de proef af komen. Om de turbo te sparen en te laten afkoelen.
Je kan trouwens met de timing van de uitlaatnokkenas ook nog wat doen om de turbo sneller te laten opspoelen en aangezien tegenwoordig veel motoren twin-cam zijn met ECU geregelde variabele cam-timing kan je dat dus ook herprogrammeren.
Met de komst van sequentieel schakelen is trouwens de duur dat het ALS werkt steeds korter aan het worden, ieder schakelmoment duurt bij zo'n sequentiele bak nog maar 0,1 sec of in die orde van grootte. Te kort om de turbo vele druk te laten verliezen. Dat komt dus de levensduur van de turbo ten goede, ook al gebruik je ALS.
Die Escort Cossie heeft een gewone H-bak eronder waarbij de schakelmomenten langer duren dus werkt het ALS ook veel vaker en langer. Het gevolg is bij ieder schakelmoment een kanonschot uit de uitlaat! Vet! :twisted:
Over de auto van v Eldik. Goeie kans dat het brandje werd veroorzaakt door roodgloeiend hete achterschijven.
Ikzelf heb gekeken in Wintelre en Son. Beiden eerste doorgang. Persoonlijk vond ik vooral de 4x4 auto's vaak maar als natte dweilen over het onverhard gaan (ik stond in de lange linksdraai op onverhard.)
Alleen de top kan enigzins tippen aan de rijstijl van de echte WRC mannen. Weinig 4-wiel driften gezien.
Nee, geef mij dan maar die Escort van Verzeyl (BDA, 1.8L , naar het schijnt 280pk!...), die veegt bij de eerste doorgang al gelijk de hele bocht dwars door! :twisted: Bruut apparaat en mooie rijstijl!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten