Topsalarissen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Topsalarissen

Bericht door Wouter81 » 06 jun 2008, 20:59

Hier de salarissen van een hoop bekende personen. Sporters, politici, filmsterren etcetera.

http://msn.loonwijzer.nl/main/Vippaysalarissen

Ongelooflijk hoeveel geld sommigen binnenharken. Bijvoorbeeld Bruce Springsteen, 163.000 euro per dag. Dan kun je elke dag een GT3RS kopen. :lol: Bizar

Of wat te denken van Oprah, een ongelooflijke 763.000 euro per dag!! Echt bizar, na anderhalve dag werken een Veyron kunnen kopen. :) Sterker nog, voor die GT3RS hoeft ze maar 2 uurtjes te 'werken'. Dat lukt Brad Pitt niet, die kan net elke dag een nieuwe E92 M3 kopen. Sloeber. :P

Dan doet de Russische President Medvedev het een stuk netter met 187 euro per dag, kan ie een Lada van rijden. 8)

Andere uiterste... zoek Carlos Slim maar eens op in die lijst. :o :o :o

Echt absurd, wat een ongelooflijke bedragen. En dan noemen ze in Nederland een salaris van 3 ton per jaar al buitensporig. :)

GTRene

Re: Topsalarissen

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 21:09

Wouter81 schreef:Echt absurd, wat een ongelooflijke bedragen. En dan noemen ze in Nederland een salaris van 3 ton per jaar al buitensporig. :)
Inderdaad absurd...maar NL is natuurlijk ook veel kleiner dan de status,je moet dan kijken inwoners per land en dan van dat andere land zeg USA dan zal het wel kloppen in verhouding...

Downforce Bjorn

Bericht door Downforce Bjorn » 06 jun 2008, 21:31

In mijn dagelijkse bezigheid ben ik constant bezig met salarissen van topmanagers in België en ik kan je verzekeren, dat is ook gewoonweg ongelooflijk...

Spijtig genoeg verbiedt mijn deontologie/beroepsgeheim er verder over uit te wijden :wink:

allen

Bericht door allen » 06 jun 2008, 22:01

Die gasten moeten eens stoppen met zeuren. Had ik het geld maar. Het is niet anders. Dat anderen het geld wel binnenslepen is hun verdienste. Het is ze gegund!
De overheid hier moet zich schamen. Aan de ene kant roepen dat salarissen buitensporig hoog zijn om vervolgens zelf hun bank te spekken met hogere lonen. Stelletje dwazen. :?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2008, 22:17

Als directiechauffeur en met wat topmanagers in de kennissenkring kan ik wel melden dat men er ook heel wat voor moet laten en opzij zetten, net als topsporters, om zover te geraken. Ik heb er nog altijd inmens veel ontzag en respect voor. Eén ding weet ik al, ik ben er (nog) niet aan toe om mijn leven zo in te richten. Daarnaast ben ik geen studietijger, want veel van die mensen zijn al vanaf de lagere school aan hun carriere gaan werken. Ok, bij sommige mensen komt het succes aanwaaien, maar anderen hebben er gewoon keihard voor gewerkt. Naast studie, jobhoppen/stayen is netwerken enorm belangrijk en intensief. En dan is het knap hoe sommigen gewoon 'zichzelf' te blijven. Mensen die het nog weten te waarderen als je met een kleinigheidje/persoonlijk presentje aan komt zetten. Het geld is voor sommigen bijzaak... maar ze zitten wel in een luxe om zich zo'n uitspraak te kunnen veroorloven, dat wel.

Luco

Bericht door Luco » 06 jun 2008, 22:43

Ach ik heb een werk gedaan bij unilever (kantoor rotterdam)
Met die man wil ik niet ruilen, ondanks zijn geld.
Gepantserde auto, aparte lift speciaal voor hem, allerlei veiligheidsmaatregelen voor hem en zijn gezin.
Nee dan heb je het lekker zeh, een hoop poen maar 0,0 vrijheid.
En zo zijn er nog veel meer topmanagers en dergelijke die zo moeten leven.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jun 2008, 23:02

tja dan kun je beter google hebben opgericht of dat soort websites en dan verkopen aan een microsoft ofzo, man wat zijn die via de garage bijwijze van rijk geworden :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 06 jun 2008, 23:17

GTRene schreef:tja dan kun je beter google hebben opgericht of dat soort websites en dan verkopen aan een microsoft ofzo, man wat zijn die via de garage bijwijze van rijk geworden :lol:
Of tweakers natuurlijk :lol: :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 06 jun 2008, 23:55

GTRene schreef:tja dan kun je beter google hebben opgericht of dat soort websites en dan verkopen aan een microsoft ofzo, man wat zijn die via de garage bijwijze van rijk geworden :lol:
Maar toch gun ik het hen zeker, als je die verhalen leest over hoe ze het bereikt hebben. Bak met lef erbij, mooi hoor.

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jun 2008, 01:46

Ik zie dat Oprah nog steeds vooraan loopt 8)

Knot

Bericht door Knot » 07 jun 2008, 10:52

Tering... kom ik met mn schammele 125 euro per dag aan.. kan je net boodschappen voor doen :shock:

RVV

Bericht door RVV » 07 jun 2008, 11:04

Ik gun iedereen het salaris wat die verdiend, ook topverdieners..

Alleen spelen diezelfde topverdieners het spelletje niet altijd even eerlijk. Significante zelfverijkking, het plunderen van de onuitputbare geldpot, waar ZIJ de controle over hebben.. Neem nou dit bbericht van gisteren.. topman stapt op bij thuiszorg organisatie I care, krijgt een miljoen mee, heeft ie natuurlijk zelf keihard uitonderhandeld.. en achteraf ook nog eens meer dan een miljoen verduisterd :shock: :shock:

De controle op mensen boven aan de organisatie word in 99% van de gevallen door hunzelf (ons kent ons) uitgevoerd, niemand in echelons eronder krijgt de kans om iets aan de kaak te stellen op straffe van uit de laan te worden gestuurd en als paria verder te moeten.. Een kleine groep mensen in de top van het bedrijfsleven en semi overheid is druk aan het graaien en graaien en vaak niet vies van het opzoeken of zelfs overschreiden van de grens van de wittenboorden criminalteit.. en als ze gepakt worden dan komen ze dankzij dikbetaalde financiële adviseurs er ook nog eens goed mee weg..

Voormalig topman Icare Bart V. door OM verdacht van fraude
Van onze medewerkster Jet Bruinsma
gepubliceerd op 06 juni 2008 08:02, bijgewerkt op 08:02

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft in maart van dit jaar acht voormalige bestuurders van de Drentse thuiszorgorganisatie Icare aangehouden op verdenking van fraude met aandelen en andere transacties. Onder hen is ook ex-topman Bart V. Hij en twee anderen hebben twee weken vastgezeten; de overige personen zijn slechts verhoord, maar blijven verdacht. Volgens het OM zijn niet alleen voormalig bestuurders van Icare verdacht, maar ook personen buiten die organisatie.

Het OM heeft beslag gelegd op het woonhuis van V. in Zuidhorn. Volgens het tv-programma Nova, dat woensdag over de verduistering berichtte, is een bedrag van 1,3 miljoen euro bij privépersonen terechtgekomen, terwijl het geld toebehoorde aan de Stichting Thuiszorg Icare.

De Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD-ECD), die handelt in opdracht van het OM, heeft in maart op dertien plaatsen invallen gedaan, ondermeer in V.’s woonplaats Meppel (hoofdkantoor van Icare), en Steenwijk, waar de thuiszorgorganisatie Thuiszorg Perfect, een dochter van Icare, is gevestigd. Ook bij de voormalig eigenaar van Thuiszorg Perfect, Addy S., heeft het OM een inval gedaan.

De FIOD-ECD deed in 1998 onderzoek naar fraude bij Panthéon, zoals Icare vroeger heette. Het huidige onderzoek beslaat de periode van 2000 tot heden. Nooit eerder werden in deze zaak mensen vastgehouden op verdenking van fraude. Een van de aanleidingen voor het huidige onderzoek is een vertrouwelijk rapport van zorgverzekeraar Achmea uit 2006, waarin werd beschreven hoe ingewikkelde bv-constructies de kosten voor de AWBZ, de financieringsbron voor de thuiszorg, ten onrechte opdreven.

Zo zou Icare-dochter Thuiszorg Perfect enkele jaren geleden voor één gulden zijn verkocht aan Breevenen, de persoonlijke bv van Addy S. In 2003 betaalde uitzendbureau Randstad haar en een kleine aandeelhouder 7 miljoen euro, volgens Achmea. Sinds vorig jaar is Thuiszorg Perfect weer in handen van Icare. In 2002 verkocht Icare zijn thuiszorgwinkel aan Rubi bv, de privé-bv van een voormalig Icare-manager, Jan B. Sindsdien heet het in Dronten gevestigde bedrijf UNU. Ook in Dronten heeft de FIOD-ECD een inval gedaan.

Het OM ziet Thuiszorg Icare niet als verdachte, maar als mogelijk slachtoffer. De raad van commissarissen gaf indertijd op grond van onjuiste informatie toestemming voor de mogelijk frauduleuze transacties, aldus het OM in een verklaring. Icare is sinds 2006 onderdeel van de zorggigant Evean. Bestuursvoorzitter V. vertrok kort daarvoor met een gouden handdruk van 969 duizend euro.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2008, 22:17

Die Lakshmi Mittal, Mukash Ambani en Carlos Slim hebben een geschat vermogen van ongeveer EUR 50 miljard ieder :)

Plaats reactie