Rita Verdonk 2d in peiling maar wordt tegen gezeten door...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Cupra R

Bericht door Cupra R » 05 jun 2008, 20:00

Geelhoed schreef:Ik ben dan ook geen voorstander van alles maar aan het (slecht geinformeerde) volk over te laten.
Dus niet aan het volk overlaten jij bent dus voor een dictatuur ?
Dus jij hoort niet bij het volk, waarbij dan ?

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 20:00

Het ergste van al; Dat die Joustra off all persons dit moet beslissen en mededelen...............................walgelijk

Die vent had daar niet eens mogen zitten als Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding ( NCTb).
Iemand die zo verkwistend met gemeenschaps geld is omgegaan, zeg maar gerust de boel bedonderd heeft ( UWV 2004), vervolgens als straf weg gepromoveerd is naar een nieuw te bedenken functie met een legertje ambtenaren onder zich. Alleen het marmeren schijthok met gouden toiletbril ontbrak er nog aan.
Mensen zijn helaas kort van memorie in het algemeen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 20:05

Geelhoed schreef:Betaalt ze al bijtelling over haar leaseauto?
Heeft die Joustra de maatschappij al die miljoenen voor eigen genot al weer terugbetaald?

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 05 jun 2008, 20:22

De naam Joustra herinner ik me vooral van de marmeren toiletten. :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 jun 2008, 01:47

En wie is als winnaar uit de clash tussen Verdonk en Hirsch Ballin gekomen? Morgen weer een polletje door Maurice de Hond...of toch maar even niet? :wink:

RobS

Bericht door RobS » 06 jun 2008, 08:55

Verdonk is de grote winnaar, ze heeft weer flink wat gratis publiciteit gehad en al diverse beveiligingsbedrijven die haar gratis willen beveiligen.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 18:47

1. Je moet geen slapende honden wakker maken.

Ik denk dat Verdonk geen beveiliging nodig heeft, net zo min als iedere andere politicus (tenzij concrete aanleiding). Als iemand haar iets wil aandoen, dan is dat heel makkelijk: daar helpt geen beveiliging tegen. In het Midden-Oosten komen ze met een taxi aanrijden met 100kg bommen erin. Daar helpt geen bodyguard tegen. Door te ROEPEN dat je niet beveiligd wordt en dit in de media te plaatsen, breng je een aantal idioten op ideeën. Zwijgen is natuurlijk ook niet goed, maar waarom breed uit meten in de pers? Als mijn achterdeur niet goed sluit, zet ik dat ook niet in het lokale krantje. Ik denk dat het gewoon aandacht is geweest.

2. Democratie is de gevaarlijkste vorm van politieke bedrijfsvoering, maar helaas is er geen beter alternatief.

Referenda zijn goede instrumenten, maar niet voor álle onderwerpen. Je kunt toch niet serieus menen dat je mensen moet laten stemmen over de grondwet terwijl naar schatting 70% van het volk niet eens weet wat de grondwet inhoudt ? Michel heeft het in zijn post dan ook bij het verkeerde eind betreffende sommige belangrijke onderwerpen. Ik zal het omdraaien: het feit dat op D-F veel slimme mensen zijn betekent niet dat de hele bevolking slim is. Zeker de helft van ons land heeft geen flauw benul van politieke en gevolgen daarvan. Dan moet je die mensen ook niet laten stemmen. De overheid wéét dat niet iedereen slim genoeg is om zijn of haar eigen belangen te overzien.

3. Populisme is geen garantie voor een stabiele toekomst.

Mensen kunnen hun eigen politie partij oprichten als ze denken dat ze het beter kunnen. TON is slechts tijdelijk. Leuk en aardig, net zoals Pim Fortuijn met in de basis zeer goede en bruikbare ideeën. Daarmee alleen red je het echter niet. Je kunt het niet iedereen naar zijn of haar zin maken, anders had ons kabinet dat al lang gedaan. Zo werkt het niet in dit wereldje. Het kan ongetwijfeld veel beter om een paar terreinen, maar nadeel daarvan is dat het veel slechter zal gaan op andere terreinen. Het moet uit de lengte of uit de breedte komen mensen.

Dexter

Bericht door Dexter » 06 jun 2008, 19:48

Voordat er nog meer geroepen gaat worden over hoe stom 'het volk' wel niet is en dat bindende volksreferenda niet de beste oplossing zijn vraag ik even jullie aandacht voor het volgende bericht:
Zwitsers wijzen voorstel extreem-rechts af

ANP (via Volkskrant online)
gepubliceerd op 01 juni 2008 15:53, bijgewerkt op 15:53

GENEVE - De Zwitsers hebben zondag in een referendum een voorstel verworpen dat het moeilijker moet maken voor buitenlanders om Zwitser te worden. Het voorstel was ingediend door de extreemrechtse Zwitserse Volkspartij (SVP).

De partij wilde lokale gemeenschappen het recht geven om te stemmen over welke immigranten wel en wie niet genaturaliseerd mogen worden. Die praktijk werd vijf jaar geleden afgeschaft nadat een aantal gemeentes herhaaldelijk paspoortaanvragen hadden verworpen. Tegenstanders noemden het initiatief racistisch.

In de aanloop naar de stemming had de SVP overal in Zwitserland posters opgehangen met gele en zwarte handen die Zwitserse paspoorten grepen. Ook verspreidde ze folders waarin misdaden van immigranten uit de doeken werden gedaan.
Dank voor jullie aandacht.....:roll: :wink: :mrgreen:

Plaats reactie