Macboy schreef:Naar aanleiding van het draadje van MarkNauta op het circuit, die de Boxster geweldig vond rijden besloten dit draadje op te starten. De druppel was echter een opmerking van Pescatore :
Pescatore schreef:Dit ontwerp heeft een beetje last van het Boxster-syndroom; ik wil zo graag meedoen, maar wat kost een 'echte' toch veel geld..

Ilija, die quote van haal je wel compleet uit z'n context zo. Lees het
betreffende topic er nog eens op na. Discussie daar ging over de Q5 vs. Q7, welke, imo, zich net zo verhouden als het kopen van een Boxster (Q5) ipv 911 cabrio (Q7).
Niets ten nadele van de Boxster. Hoewel bovenstaande 'grap' anders doet vermoeden, ben ik zeker overtuigd van de kwaliteiten van zo'n ding. Heb zo'n anderhalf jaar terug in een Boxster S van voor de update gereden, prima wagen. Laag bij de grond, vrij direct sturend, kort/makkelijk schakelend, heerlijk drehfreudig motortje. Helaas ben ik er niet mee op het circuit geweest, want ik zie geen reden waarom het ding daar niet goed uit de voeten zou kunnen.
Nadeel van de Boxster (zeker bij de 'mk1') vind ik de uitstraling; beetje te lief, te vrouwelijk. Voor de looks zou ik hem niet kopen. Daarbij, het imago als 'poor man's 911' zit hem ook niet mee. De vormen van de 'oer-Porsche' vind ik veel mooier, en dit lijkt teveel op een slap aftreksel.
Qua rijden (mk1) prima dus, de Cayman en de 'mk2' zullen het nog wel wat beter doen. En deze zien er wel een stuk beter uit. Imago van de Boxster/Cayman? Wat maakt het uit, jij rijdt wel mooi in een mid-engined rwd coupe/cabrio. Ik zou me daar niet druk om maken.
Alleen dat sper hè..