Autorijdend Nederland 1 vuist - Vervoer is de Toekomst

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
HSR
Berichten: 5546
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 05 jun 2008, 14:28

Rico v Velzen schreef:Even voor de duidelijkheid ik ben niet tegen een vorm van een bepaald actie of zo.. maar de boel vastzetten veroorzaakt alleen maar heel veel ergenis en levert heel weinig sympathie op.. je pakt eigenlijk jezelf, ofwel de automobilist er mee. Terwijl de intentie is om voor de automobilist op te komen. Den Haag komt er echt wel mee weg..

Hier ben ik ook bang voor. Het idee is wel mooi, de uitwerking moet alleen beter.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 05 jun 2008, 14:49

Rico v Velzen schreef:Even voor de duidelijkheid ik ben niet tegen een vorm van een bepaald actie of zo.. maar de boel vastzetten veroorzaakt alleen maar heel veel ergenis en levert heel weinig sympathie op.. je pakt eigenlijk jezelf, ofwel de automobilist er mee. Terwijl de intentie is om voor de automobilist op te komen. Den Haag komt er echt wel mee weg..
Daar heb je idd wel een punt, je pakt juist ook de automobilist ermee.. maar niet te vergeten, eigenlijk pak je hierdoor ook het bedrijfsleven ermee, en uiteindelijk dan ook Den Haag via een omweg.

Misschien is het verstandiger om alleen Den Haag af te zetten o.i.d.

Andere acties kan ik zelf niet bedenken. Een dag niet tanken werkt niet, 3 keer toeteren ook niet. Tankstations boycotten werkt ook niet, want de meeste doen dat toch niet, en lease rijders hebben over het algemeen ook maling aan al de dwaze plannen van de overheid. Aangezien ze zelf toch geen benzine\wegenbelasting\kilometerheffing hoeven te betalen.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jun 2008, 15:00

Dus eerst pak je het bedrijfsleven :roll: en dan Den Haag, mooie redenatie..Den Haag pakt toch wel weer terug wat van ze is afgenomen.. de langste adem.. en wie blijft met de rekening zitten ? Juist ja.. :?

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 05 jun 2008, 15:26

Rico v Velzen schreef:Dus eerst pak je het bedrijfsleven :roll: en dan Den Haag, mooie redenatie..Den Haag pakt toch wel weer terug wat van ze is afgenomen.. de langste adem.. en wie blijft met de rekening zitten ? Juist ja.. :?
wat had je dan zelf in gedachten ?

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 05 jun 2008, 15:34

Dat zal niet mee gaan vallen om zoiets te verwezenlijken zonder zelf ook schade aan te richten of anderen tot last te zijn.
We vinden al snel dat dingen te duur zijn of niet goed geregeld en zijn daar dan met zijn allen oprecht boos over.
Maarrrrr........als er dan iets ondernomen moet worden om bepaalde zaken aan de kaak te stellen dan mag niemand daar last van hebben of schade van ondervinden.
Want als dat zo is dan is ons begrip vaak ver te zoeken!

Met die instelling gaat er dus nooit iets veranderen en dat weet men in Den Haag maar al te goed.
Een alternatief is om te lobbyen, maar dat duurt vaak heel lang en levert vrijwel nooit iets concreets op.

Mijn idee zou zijn om met veel personen op veel verschillende locaties snellle prikacties uit te voeren waar niemand heel veel last van heeft, maar die wel de 'normale' gang van zaken verstoren.
Wat ook kan is om massaal je laatste maandbijdrage van de houderschapsbelasting te laten storneren bijvoorbeeld of om gewoon op de derde spits/rijstrook te gaan rijden met zijn allen of er nou een rood kruis boven staat of niet :wink:
Net zolang totdat er in Den Haag geluisterd gaat worden naar de persoon die namens al die actievoerders gaat vertellen wat zij nu eigenlijk precies van de politiek verwachten.

En anders kopen we in het voormalige Oostblok toch gewoon wat ouwe tanks op en blokkeren we de boel echt! :twisted: :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 jun 2008, 15:40

VLA schreef:
Rico v Velzen schreef:Dus eerst pak je het bedrijfsleven :roll: en dan Den Haag, mooie redenatie..Den Haag pakt toch wel weer terug wat van ze is afgenomen.. de langste adem.. en wie blijft met de rekening zitten ? Juist ja.. :?
wat had je dan zelf in gedachten ?
Ik heb niks in gedachten.

Wouter81
Berichten: 9534
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 05 jun 2008, 15:45

We hebben meer macht dan we denken, moeten het alleen gebruiken. In Frankrijk gooien ze om het minste of geringste al het land plat.

Acties zonder anderen tot overlast te zijn zullen geen invloed hebben. Softe acties als stickers plakken of 3x toeteren helpt met alle respect ook geen zak. Nee, ik vond die actie van die chauffeurs wel wat toen ze onlangs met 3 vrachtwagens voor een half uur een snelweg afsloten.

Gewoon de snelwegen naar de 4 grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht met een groep vrachtwagens dichtzetten. Dan niet 3 neerzetten, die kunnen ze wegslepen. Nee, gewoon gelijk 15 neerzetten op alle toegangswegen. Vluchtstrook vrijlaten voor evt. ambulances en verder alles dicht. gewoon een complete ochtend en dat een week lang. Ja, dat gaat wel opschudding veroorzaken. :)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 15:52

Marcel van Meerbeek schreef:A4/A9 Schiphol - A15 Botlek - A12 Utrechtse Baan afzetten...moet je eens kijken hoe snel ze in Den Haag paniekvoetbal gaan spelen


Alternatieve routen hebben ze al lang zelf om zeep geholpen middels pollers e.d.

Maar goed, willen beheerders van diverse fora met elkaar om de tafel? PM mag ook natuurlijk :wink:
Als je de A4 bij Den Haag richting Amsterdam wil afsluiten en de A9 vanuit Haarlem vlak voor de oprichting van de A4 heb je mijn zegen. :lol:

Tom
Berichten: 22490
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 jun 2008, 15:57

Wouter81 schreef: Acties zonder anderen tot overlast te zijn zullen geen invloed hebben.
Precies, je moet ze goed wakkerschudden. Hoe vaak lees je hier niet dat ze toch wel verder gaan omdat de auto zo'n makkelijke melkkoe is. Dat klopt, omdat we even klagen en het de week later weer vergeten is. Niemand tot overlast zijn is zo typisch Nederlands, dat is natuurlijk geen actievoeren, veel te braaf.
Leg je Nederland een ochtend/avond plat dan is dat op het nieuws en staat het de dag daarna op de voorkant van alle kranten. Daar gaat het om. Dan gaan ze in Den Haag wel zweten, zeker als je dreigt het vaker te doen.
Andere acties is ook goed, maar met alleen een site of drie keer toeteren kom je nog nergens.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 16:03

Ik denk dat er ook op DF voldoende mensen zijn die een positieve economische afweging hebben bij een duurdere kilometerprijs mits deze leidt tot een afname van verkeersbewegingen.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 05 jun 2008, 16:14

Als je hier iets wil bereiken zal je onrust en chaos moeten veroorzaken, daar zijn politici namelijk allergisch voor.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 05 jun 2008, 16:28

Eerst een website, actiepunten, laten zien dat je er bent. Dan acties aankondigen. Wordt er niet gereageerd, dan acties uitvoeren.

Niet zomaar klakkeloos een snelweg afzetten, daar schiet je niks mee op.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 05 jun 2008, 16:33

Is er twee weken geleden in Bussum niet een startsignaal gegeven voor een 'beweging' die opkomt voor de mobiliteit.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 jun 2008, 15:44

Er moet ook een manier worden gevonden om juist die leaserijder ook bij de acties te betrekken. Zij ondervinden ook last van hogere bijtellingen, brandstofprijzen (indirect door hogere leaseprijzen) en mulder-boetes om de staatskas te spekken.
Misschien dat leasemaatschappijen, de ANWB, Route Mobile, Bovag, AutoRAI en vele anderen ook erbij betrokken moeten worden. Misschien moeten we die groep uit Bussum waar Rutger het over had benaderen, om zo ons potentieel van diverse fora met hun leden aan te bieden?

We hebben eigenlijk gewoon een briljant idee nodig waarmee we NL gek kunnen krijgen, waar bijna heel rijdend NL sympathie mee zal hebben, en wat tevens laagdrempelig moet zijn om je bij aan te sluiten.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43853
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 07 jun 2008, 10:54

Ik krijg alleen maar mailtjes als "niet meer bij Shell en Esso gaan tanken" :roll:
Want dan moeten ze vanzelf omlaag met de prijs om klanten te trekken en zo krijg je een prijzenoorlog...
Ja, en dat gaat lukken, gelooft ge dat zelf? :lol:
Ik krijg er 20% korting en in m'n leasert "mag" alleen Shell en Esso :lol:
Laat de overheid maar eens over de brug komen :wink:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27167
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 jun 2008, 19:44

De brandstof prijzen kan ik me maar een klein beetje aan ergeren, het ergste vind ik toch wel het rekening rijden, mn het privacy aspect.
We hebben nota bene een wet op de privacy hier in Nederland, maar dit moet met stoom en kokend water er door geragd worden, geen hond die verder nadenkt over de gevolgen ( behalve hier op DF natuurlijk), Nederland slaapt intussen lekker door en voor we het weten is er geen houden meer aan....................................

Gebruikersavatar
InjectTheVenom
Berichten: 4264
Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
Locatie: Import-Limburger

Bericht door InjectTheVenom » 07 jun 2008, 22:05

Je kunt mij automatisch inschrijven voor deelname, het word eens hoog tijd dat die coördinatiegestoorde privacyschendende lijkenpikkers eens een lesje krijgen.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 jun 2008, 09:19

De actie van de Spaanse vrachtwagen chauffeurs vind ik erg goed moet ik zeggen. :lol:

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 11 jun 2008, 10:44

VLA schreef:De actie van de Spaanse vrachtwagen chauffeurs vind ik erg goed moet ik zeggen. :lol:
deze bedoel je? http://www.nu.nl/news/1607096/21/rss/St ... reden.html

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 11 jun 2008, 10:46

Volgens de politie hield hij zich vast aan het voertuig en kwam hij daarna onder de wielen terecht.
Beetje dom.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 jun 2008, 11:13

Hans schreef:Als je hier iets wil bereiken zal je onrust en chaos moeten veroorzaken, daar zijn politici namelijk allergisch voor.
Zou dit dan helpen ? De tol is wel hoog :roll:

http://www.nu.nl/news/1607096/21/Staken ... reden.html

======================================
Edit Geelhoed poste al dezelfde link :oops:

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 11 jun 2008, 11:32

Morgen, 12 juni, organiseert Transport & Logistiek Nederland een landelijke actiedag. Op tal van locaties wordt er dan langzaam over de snelweg gereden. TLN stelt dat het kabinet niet heeft gereageerd op eerste publieksvriendelijke acties, bedoeld om Den Haag te laten afzien van de voorgenomen accijnsverhoging op brandstof van 3 cent op 1 juli aanstaande.

Op achttien locaties verspreid over Nederland staan tekstkarren opgesteld. Om 5 voor 12 is op die tekstkarren te lezen: De maat is vol! Hier 50 voor lagere dieselaccijns!

TLN vraagt weggebruikers hier alert op te zijn.

TLN wil naast het niet doorgaan van de accijnsverhoging, nog meer gedaan krijgen.

Zo dient er een teruggave regeling te komen voor accijns tot het Europese minimum. Ook streeft TLN een dieselprijsstabilisator na, waarbij de accijns daalt wanneer de olieprijs stijgt en andersom. Tot slot wil TLN graag zien dat er een stimuleringsprogramma komt voor schone voertuigen en voor efficiënte logistiek.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 11 jun 2008, 11:55

Vrachtwagens gaan 50 rijden op snelweg
Uitgegeven: 11 juni 2008 10:54
Laatst gewijzigd: 11 juni 2008 11:30

DEN HAAG - Vrachtwagenchauffeurs gaan donderdag op achttien plekken in het land vanaf 11.55 uur een half uur lang 50 kilometer per uur rijden. Daarmee protesteren ze tegen de opstelling van het kabinet in de discussie over de hoge brandstofprijzen.

Dat meldden de brancheorganisaties TLN en EVO woensdag. Onder het motto 'de maat is vol!' kondigde TLN een landelijke actiedag aan. Het is de bedoeling dat automobilisten zich scharen achter colonnes van vrachtwagens.

Accijnsverhoging

TLN en EVO zijn verbolgen over het feit dat het kabinet vasthoudt aan het plan voor een accijnsverhoging op diesel per 1 juli. De organisaties voerden eerder al een meer publieksvriendelijke actie en eisten destijds overleg met het kabinet, met als inzet het schrappen van de accijnsverhoging.

Stilzwijgen

"Na de eerste publieksvriendelijke actie op 29 mei jongstleden heeft het kabinet zich in stilzwijgen gehuld", aldus TLN. "Aan het verzoek voor een gesprek met (een delegatie van) het kabinet is geen invulling gegeven."

"De extreme stijging van de toch al hoge dieselprijs in combinatie met de fiscale lastenverzwaringen leiden tot grote problemen in de Nederlandse transport en logistiek en tot veel emoties bij bedrijven."

TLN wil dat er een einde komt aan de lastenverzwaringen. De organisatie wil dat de accijnzen dalen tot het Europees minium. Daarnaast zou het kabinet werk moeten maken van een 'dieselprijsstabilisator', waarbij de accijns daalt als de olieprijs stijgt, en andersom.

EVO

De verladersorganisatie EVO heeft begrip voor de emoties in de transportbranche, maar ondersteunt de door TLN gekozen actievorm niet.

Algemeen directeur Dick van den Broek Humphreij van EVO: "Wij zijn geen voorstander van langzaamaanacties omdat dit zorgt voor oponthoud op de Nederlandse wegen. Onder onze leden zijn supermarkten, winkeliers en mkb'ers die daar hinder van ondervinden. Maar wij begrijpen wel heel goed de emotie die leeft bij de transportbranche."

"Het water staat ze aan de lippen. In vrijwel alle Europese lidstaten gaan regeringen in gesprek met het logistieke bedrijfsleven over de hoge brandstofprijzen en lastenverzwaringen, maar in Nederland blijft het doodstil."

Dialoog

"Dit kabinet roept om het hardst dat het de dialoog met de samenleving zoekt, maar geeft geen enkel teken van leven op het moment dat ondernemers de noodklok luiden", meent de EVO-topman. "Ondertussen kondigt het kabinet doodleuk een nieuwe serie lastenverzwaringen aan."

(c) ANP
(www.nu.nl)

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 11 jun 2008, 12:42

Jongens, morgen dus aansluiten...

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 11 jun 2008, 13:05

Jammer dat ze dat niet sochtends doen in de spits... rond half 8 ofzo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, BMWDennis, Bombadil, RS-Ron, SlowCo en 3 gasten