F*ck the moderne wereld

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

F*ck the moderne wereld

Bericht door markk » 04 jun 2008, 22:52

Net ff M3 gereden na een tijdje. Wel eens vaker gepost hoe dat voelt ( http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=9793 ) Ga ik hier niet herhalen maar

F*CK:

1. De hoge benzine prijzen. Dit is price-less...

2. De moderne surrogaat turbo diesels met tonnen aan vermogen, kracht en koppel. Dit heeft beleving...

3. De moderne surrogaat turbo benzines non-M bmw's met een geweldige prijs/prestatie verhouding. Dit is een ///M...

4. De green-peace "alle auto's met een B of meer label moeten verboden worden" lovers. Mijn directe leefomgeving ziet er veel mooier uit na zo'n avondje...

5. Alle "Koos Spee in dop volgelingen" en "struikroof flitsers". Jullie kunnen nooit overall tegelijk zijn en "so what ? dan betaal ik die boete / extra belasting toch". Ik heb (driving) fun...

6. Alle doemdenkers die roepen dat het allemaal te duur is, te hard afschrijft, het niet meer kan in NL en dat het tijdperk van GT3's, M's e.d. voorbij is. Nou schrijf maar lekker af, ik investeer als de prijs juist is geworden wel tegendraads in die antieke, milieu verpestende, benzine slurpende 996 GT3 mkI / M3 csl / etc. die je aan de straatstenen niet kwijtraakt. Lijkt me heerlijk. Gewoon hier in NL, op kenteken. Genoeg fun, ook binnen de "50km overschrijding lekker puh ik pak je rijbewijs af mentaliteit"

7. Alle semi-gezins excuses over dat het zo lastig is als je je kind achterin z'n stoeltje moet zetten in een lage coupe met maar twee deuren. Liever 5 minuten ergenis dan de gehele autorit...

8. Alle "bootverhalen" over het overgewicht van de huidige generatie M3's, AMG's, RS'en. 99% rijd ik op de openbare straat en niet op het circuit...

Ik doe niet meer mee aan die lieve.mona.ik.heb.geen.driving-fun.com.meer. draadjes.

Laat maar komen die verhalen over hamerende faute soewarte v8 Corvette's Z06's, hoogtoerige M motoren in sexy bodies met vermeend overgewicht, snerpende Porsche boxer motoren in platgeslagen kevers , agile in elkaar gelijmde Elises waar de lijmlaag toch wat minder sterk aan het worden is, etc., etc.

Ik weet het, het mag niet meer, het wordt als asociaal beschouwd, het kost veel en ik behoor tot een ouderwets en uitstervend ras. F*ck it, het levert heel veel driving-fun en dat zal ik toch altijd wel houden...

;-)

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 04 jun 2008, 22:54

Heb jij nou nog steeds geen Prius?

markk

Bericht door markk » 04 jun 2008, 22:55

Ben jij die 330i nou nog steeds niet kwijt ;-)
Mark.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 04 jun 2008, 22:55

AMEN BROTHER !!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 23:09

amen to that 8)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 jun 2008, 23:10

+ 1

Ik heb nog steeds mega DF met dat kanon..................................de rest boeit me niet.

Gisteren even de Sahara er van afgespoeld, mooi schoon, schitterend blinkend even lekker knallen.......................heerlijk weer die draaiende nekken en loensende blikken................................ook weer gasten die je uitlaat willen n..ken als je even lekker rustig aan doet ( kijk, ik kan een M3 bijhouden, ja mam ik hang hem in in van de 4 pijpen..............................)

Femme

Bericht door Femme » 04 jun 2008, 23:22

Ik doe niet meer mee aan die lieve.mona.ik.heb.geen.driving-fun.com.meer. draadjes.
Ik heb er ook geen last van...

De meeste driving fun ervaar ik nog altijd op landweggetjes waar niemand iets te zoeken heeft, dus ook de flits- en laserbrigade niet. Ik heb een jaar of twintig in het buitengebied aan een dergelijke weggetje gewoond en er in al die tijd ongeveer één keer een politieauto gespot.

Neem de eerste nietszeggende afslag op de provinciale weg en er opent een wereld voor je ogen. Driving fun beleven kan gewoon in Nederland, in ieder geval hier in het oosten.

Het wordt allemaal wat duurder maar het is echt niet zo dat het rijden van een funauto opeens onbetaalbaar is geworden door een stijging van de brandstofkosten met 15 procent.

Ik ga ouderwets het brandstofverbruik van mijn funauto om zeep helpen met een compressorkuur. 15 procent hoger verbruik, 40 procent meer kicks.

Ik heb het idee dat sommige mensen hier nogal hard van stapel lopen.

HSR

Bericht door HSR » 04 jun 2008, 23:27

Markk, je zegt precies wat ik al tijden roep!

EG

Bericht door EG » 04 jun 2008, 23:44

Femme schreef:

De meeste driving fun ervaar ik nog altijd op landweggetjes waar niemand iets te zoeken heeft, dus ook de flits- en laserbrigade niet. Ik heb een jaar of twintig in het buitengebied aan een dergelijke weggetje gewoond en er in al die tijd ongeveer één keer een politieauto gespot.

Neem de eerste nietszeggende afslag op de provinciale weg en er opent een wereld voor je ogen. Driving fun beleven kan gewoon in Nederland, in ieder geval hier in het oosten.

Het wordt allemaal wat duurder maar het is echt niet zo dat het rijden van een funauto opeens onbetaalbaar is geworden door een stijging van de brandstofkosten met 15 procent.

Ik ga ouderwets het brandstofverbruik van mijn funauto om zeep helpen met een compressorkuur. 15 procent hoger verbruik, 40 procent meer kicks.

Ik heb het idee dat sommige mensen hier nogal hard van stapel lopen.
Ik kan hier zat weggetjes noemen waar je kan knallen, en ik woon toch echt in Amsterdam. Je moet ook niet als een imbeciel op de snelweg lopen knallen. Op een snelweg mag je niet hard rijden, dat het SNELweg heeft betekent niets. (sarcasme.com). Ik ga hier echt geen namen opnoemen want voor je het weet leest de lange arm van de wet ook hiero en dan staan ze in een mum van tijd te laseren op mijn knalwegen.

Het grappige is, ik vind Amsterdam niet eens zo erg, de vaste flitspalen zijn op een hand te tellen. Vergelijk dat maar eens voor de lol met Den Haag of Rotterdam ofzo :roll:

Mark wanneer zo een M3 door de ultra hoge benzineprijzen heel goeiekoop wordt wil ik het ding wle van je kopen. LPG G3 erop gooien en weer lachen maar 8)

Andre

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 23:49

geniet nog maar even mark.

De M5 v10 wordt waarschijnlijk vervangen door v8 Biturbo. Das al een begin.

Luuk

Bericht door Luuk » 04 jun 2008, 23:53

Duidelijke taal 8)

Joop

Bericht door Joop » 05 jun 2008, 00:07

Femme schreef:

Neem de eerste nietszeggende afslag op de provinciale weg en er opent een wereld voor je ogen. Driving fun beleven kan gewoon in Nederland, in ieder geval hier in het oosten...
Klopt helemaal...

...heb er ook nog niet echt last van.

GTRene

Bericht door GTRene » 05 jun 2008, 00:10

Andre schreef:geniet nog maar even mark.

De M5 v10 wordt waarschijnlijk vervangen door v8 Biturbo. Das al een begin.
denk dat de nieuwe max norm V8 wordt immers was/is het ook Pegani niet die van de Mercedes V12 naar de Merc V8 gaat?

V8 rules :lol:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 05 jun 2008, 09:20

Ja rené, je loopt weer vooruit op de trend...

niet normaal meer die #1 of a kind-Hartge rijders :lol:

@ markk:

helemaal gelijk, +1

Matthijs

Bericht door Matthijs » 05 jun 2008, 10:59

Markk je hebt helemaal gelijk, en ik heb je topic van old skool genieten ook even door gelezen wat mij al deed jeuken om direct de auto te pakken voor een blok om.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 05 jun 2008, 11:21

V8 stinkt, V10/V12 DAT zijn pas motoren. Wie V8 wil moet maar een chevy kopen!

:twisted:

Verder helemaal eens met markk! Dat gelöl over atmo M, logge boten, afschrijving... Come on!
Van't weekend nog een John' in z'n 335i coupé laten zien wat hoogtoerig zijn is... hehe, twin turbo kreeg toch heel hard op zijn flikker...

Binnenkort e46 M3 front oprichten... :wink:

Markk, Romo en ondergetekende blijven de harde kern, nu collaborateur Rico ons verlaat!!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 jun 2008, 12:05

Lees een test in de autovisie, de M3 DCT cabrio. 5,4 naar de 100, 18,7 naar de 200, dat zijn 335i tijden LOL, 1830kg schoon aan de haak. STERKER de elders in het blad geteste SLK 350 Mercedes weegt 'maar '1505kg, kost 'de helft'en trekt in ook precies 5,4 naar de 100.

Wie houdt wie nu voor de gek. :lol: :twisted:

allen

Bericht door allen » 05 jun 2008, 12:07

1800+ kg was vroeger voorbehouden aan Range Rovers e.d. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 05 jun 2008, 12:09

allen schreef:1800+ kg was vroeger voorbehouden aan Range Rovers e.d. :lol:
Nu aan een M, en het is geen M5....

:roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 jun 2008, 12:11

Robin schreef:Lees een test in de autovisie, de M3 DCT cabrio. 5,4 naar de 100, 18,7 naar de 200, dat zijn 335i tijden LOL, 1830kg schoon aan de haak. STERKER de elders in het blad geteste SLK 350 Mercedes weegt 'maar '1505kg, kost 'de helft'en trekt in ook precies 5,4 naar de 100.

Cabrio gaat nergens over..........................................

De sedan/coupe doet het dan beter, die M-DKG/DCT is echt de moeite waard.

Voor de rest; rap naar beneden met de massa.............................

Robin

Bericht door Robin » 05 jun 2008, 12:12

romo schreef:
Robin schreef:Lees een test in de autovisie, de M3 DCT cabrio. 5,4 naar de 100, 18,7 naar de 200, dat zijn 335i tijden LOL, 1830kg schoon aan de haak. STERKER de elders in het blad geteste SLK 350 Mercedes weegt 'maar '1505kg, kost 'de helft'en trekt in ook precies 5,4 naar de 100.

Cabrio gaat nergens over..........................................

De sedan/coupe doet het dan beter, die M-DKG/DCT is echt de moeite waard.

Voor de rest; rap naar beneden met de massa.............................
Bijvoorbeeld een Ultima GTR met 720pk en een V8. :twisted:

RVV

Bericht door RVV » 05 jun 2008, 12:19

Dennis Schroyen schreef:
Markk, Romo en ondergetekende blijven de harde kern, nu collaborateur Rico ons verlaat!!!
LOL :lol: :lol: :lol: ik heb gelukkig mijn Mark Nauta foto's nog :lol:

HSR

Bericht door HSR » 05 jun 2008, 14:19

Jesus Robin, ben jij ook al zo'n cijferneuker geworden? :lol: :wink:

@ schroyen, ik ben ook harde kern hoor, nu ik een E34 24ventilert heb. 8)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 jun 2008, 14:25

Ik vind 16 ventielen ook al zat :wink:

romo

Bericht door romo » 07 jun 2008, 19:31

Net even op en neer Düsseldorf Fughafen, even mijn broer en schoonzus op het vliegtuig zetten daar. Ruimte zat voor mens en koffers..........
Wat een DF weer, op een zeer rustige 31 ( zo zou het ook in Nederland moeten zijn), geen file, geen aso`s, werkelijk geweldig.
De auto vol, lekker zo tussen de 160 en 200km/h...............................man wat rijdt het toch geweldig, strak, geen kraakje, geen piepje, ( auto nu toch 7 jaren jong :lol: ) lekker geluid.............................echt genieten. ( mijn broer heeft zo`n Seat Leon Turbo, met 180pk, van 2003, die laat toch wel wat steekjes vallen, dus wel de nodige piepjes en kraakjes, het viel hem gelijk op, ja dat doet de mens weer goed :lol: )
Ook een zeer rustige Ruhrpot, welgeteld 1 Baustelle 2 km rustig rijden, hup en daarna het gas er weer op.
Opvallend idd; geen mens heeft me ingehaald, de Duitsers nemen waarachtig wat gas terug zou je denken door de dure brandstof. Nou, dat kan mij wat schelen; lekker rijden met die bak, doen waarvoor ie gemaakt is, hoe dan ook, je kan merken dat zo`n kar dan pas in zijn element is...........................echt weer een lekker ritje........................

Plaats reactie