Hendrik Kinderman schreef:Er is nu werkelijk een revolutie op gang in de hele autowereld...
Groen of dood
Groen dan maar
De keuze is niet gebaseerd op groen of dood maar op andere factoren.
Amerika trekt zich van het milieu niet zoveel aan hoor! (het Kyoto verdrag wat nooit geratificeerd is bijvoorbeeld)
Alle vooraanstaande economen in Amerika hebben al meer dan een jaar geleden aangegeven dat de gestaag dalende Dollarkoers in combinatie met de toenemende wereldwijde vraag naar olie en een afnemende productie, voor een significante prijsstijging van de olieprijs zouden gaan zorgen.
Die prijsstijging is er nu duidelijk zichtbaar gekomen en dus staat Amerika nu eindelijk ook voor de keuze om hun verbruik (
25% van het wereldverbruik/85 miljoen vaten per dag) drastisch te gaan beperken, omdat ze anders in een nog zwaardere recessie dan die waarin ze nu al zitten zullen raken.
Ik verdenk de Bush administration er dus van dat ze daarom druk uitoefenen op de Amerikaanse autofabrikanten om een andere koers te gaan varen om het tij alsnog te kunnen keren.
Dat daarbij op korte termijn duizenden banen verloren zullen gaan is een klein offer vergeleken met een zeer wel mogelijke totale economische depressie van Amerika.
Let maar eens op hoe lang het gaat duren voordat de Amerikaanse automobielbouwers zelf komen met compact-cars om hun verkoopcijfers weer op te krikken.
Want ze gaan dat marktaandeel natuurlijk niet zondermeer overlaten aan de Japanners en de Europeanen....8)