Slicks

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
David R.

Slicks

Bericht door David R. » 04 jun 2008, 09:14

Toen ik vorig jaar deze auto kocht kreeg ik er nog 6 setjes gebruikte slicks bij van zowel Michelin als ook Dunlop. Weet iemand van jullie hoe ik kan zien welke compound (hard zacht) dit is. Tevens vindt ik het vrij lastig om te zien hoe lang de slick nog meegaat. Aan de indicators op de band kan ik niet veel zien. Ik heb wel eens een nieuw setje gekocht maar na ca 12 rondjes op Spa is dan het beste er wel af. Aangezien ik alleen trackdays rijdt komt het niet op de laatste seconde. Het is dus zonde om telkens nieuwe slicks te gebruiken maar de banden moeten wel veilig blijven.

Bvd

David

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2008, 13:24

Zolang je de slijtage indicatoren nog ziet kan je er gewoon mee rijden, dat is geen probleem.

Compound staat vaak wel op de band geschreven, vaak staat er wel een model nummer op zoals Mischelin S9B etc. Aan de hand van die codering kan je bij de fabrikant wel opzoeken wat voor compound het is.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2008, 13:43

Na 12 rondjes het beste er wel vanaf?
Dat lijkt me stug. Of je rijdt te hoekig, je hebt de bandenspanning verkeerd gehad (na 12 rondjes is de temperatuur hoog en je bandenspanning te hoog wellicht?) of je beoordeelt het aan de hand van alle troep die je banden op hebben gepikt in je uitloopronde.
Maar het beste eraf, dat kan denk ik niet. Maar ik kan 't verkeerd hebben.

Paul

Bericht door Paul » 04 jun 2008, 14:30

DAt heb ik meestal met vrouwen.. na een rondje of 10 is daar meestal ook het beste vanaf..

David R.

Bericht door David R. » 04 jun 2008, 15:15

Dennis ik bedoel niet dat het na 12 rondjes niets meer is maar wel dat de 1e 12 rondjes de banden optimaal zijn. Zoals ik al schreef doe ik alleen maar trackdays de laatste seconde is niet erg belangrijk.

David

Plaats reactie