Tja!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Tja!!

Bericht door Andre » 04 jun 2008, 12:02

http://www.automotive-online.nl/home/50 ... naren.html

Ik lach er maar om en schud mijn hoofd.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 04 jun 2008, 12:09

Ik word hier zo moe van [img:15:15]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... s/yawn.gif[/img]

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 04 jun 2008, 12:16

Sta er niet eens van te kijken...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40180
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 04 jun 2008, 12:19

Toch genoeg knaken in de kas joh, dit is ook nog eens DE meest zinvolle manier om ze uit te geven.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Bericht door Marius » 04 jun 2008, 12:33

Laat ze lekker met de bus gaan dan van dat geld.

Nog een tja:
http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/06/27 ... amsterdam/

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 04 jun 2008, 12:50

Staat er niemand bij stil hoe milieuvervuilend het is om alle oude auto's te vervangen door nieuw gebouwde zg. milieuvriendelijke auto's? Oude auto's moeten worden vernietigd, nieuwe auto's moeten worden gebouwd, delfstoffen gedolven etc.

Hoeveel jaar kun je doorrijden met een oude auto voordat de milieuvriendelijke auto inclusief productieproces beter voor het milieu is?

Ik vroeg het me gewoon af...

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 04 jun 2008, 13:20

Een auto maken kost meer energie om te maken dan ie in zijn leven verbruikt.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 04 jun 2008, 13:30

Onzin. 20% van de energie die een auto in zijn leven kost is voor productie, 80% voor brandstof. http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 13:35

het is toch ongelofelijk hoe ze dat gaan subsidieren voor alleen ambtenaren en nog wel hun privé auto...met geld dus van de bevolking...gelijke monnikken gelijke kappen? al weer zo'n oneerlijk systeem voor de ambtenaar, is dat een goed voorbeeld? het is een goed voorbeeld met geld van de burger terwijl de burger dat voordeel niet krijgt...achja, ik kijk er al niet eens meer van op... :?

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 04 jun 2008, 14:16

Geelhoed schreef:Onzin. 20% van de energie die een auto in zijn leven kost is voor productie, 80% voor brandstof. http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
Ha, die Geelhoed;

Omdat Milieu Centraal dat zonder verdere onderbouwing roept? Er circuleren ook heel andere cijfers en echt niet alleen uit suspecte hoek. Integendeel, de autoindustrie wil wel; laat iedereen toch asjeblieft om de zoveel jaar een nieuwe auto blijven kopen. Ik herinner me een rapport van Greenpeace (niet echt dat je zegt van de auto's, toch?) waarin is was becijferd dat een auto gemiddeld bij een levensduur van zo'n tien jaar pas evenveel vervuiling gedurende het gebruik had geproduceerd als tijdens de ontwikkelings-, produktie- en verkoopfase. Als ik tijd en zin heb ga ik nog wel eens verder zoeken.

Los daarvan blijft overeind dat de vervuiling die een auto kost voor er ook maar een kilometer mee gereden erg zwaar drukt op iemands ecologische voetafdruk. Ik kan me zo voorstellen dat langer doorrijden met een auto (die anders na inruil lekker in handen van een ander verder gaat vervuilen) helemaal zo gek nog niet is.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9417
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 04 jun 2008, 14:21

Ach ja het gaat om 500 euro die je toe krijgt als je een truttenschuddertje met A B of C energielabel koopt.

Het is niet zo dat ze gesubsidieerd Ferrari's Porsches en M3's kunnen rijden natuurlijk.

Als ze tegen mij zouden zeggen ruil je M3 in voor een Prius en krijg 500 euro toe konden ze die paar euro mooi houden lol.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 04 jun 2008, 14:25

dat wel Bert, maar het gaat me om het idee...zichzelf wel maar de burger niet, die heeft alleen de standaard korting op een milieu vriendelijker auto, en hun krijgen of kunnen krijgen een extra subsidie.

Gebruikersavatar
Marius
Berichten: 764
Lid geworden op: 14 aug 2007, 20:52

Bericht door Marius » 04 jun 2008, 14:35

Wanneer het echt om het milieu zou gaan, dan zou men met het door ons betaalde belastinggeld (wat de genoemde potjes schijnbaar zo goed gevuld heeft) de ambtenaren niet moeten stimuleren auto's te gaan kopen, maar deze personen moeten stimuleren als reizigers deel te laten nemen in het door de overheid zo als 'groen' bestempelde openbaar vervoer.
Maar integendeel, er wordt gestimuleerd om auto's aan te schaffen.

HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 04 jun 2008, 15:52

Geelhoed schreef:Onzin. 20% van de energie die een auto in zijn leven kost is voor productie, 80% voor brandstof. http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
Heb jij niet een of ander proefschrift te verdedigen ?

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Bericht door frankv » 04 jun 2008, 21:19

Hansv (Hans van Velzen) schreef:
Geelhoed schreef:Onzin. 20% van de energie die een auto in zijn leven kost is voor productie, 80% voor brandstof. http://www.milieucentraal.nl/pagina?ond ... n%20milieu
Ha, die Geelhoed;

Omdat Milieu Centraal dat zonder verdere onderbouwing roept? Er circuleren ook heel andere cijfers en echt niet alleen uit suspecte hoek. Integendeel, de autoindustrie wil wel; laat iedereen toch asjeblieft om de zoveel jaar een nieuwe auto blijven kopen.
evenzo de verlichtingsindustrie die vanzelfsprekend helemaal voor het idee is dat alle gloeilampen worden vervangen door spaarlampen

klinkt lekker milieuvriendelijk, is natuurlijk gewoon het aanboren van een enorme vervangingsmarkt voor lampen en armaturen

zegt frank die een auto uit 1989, 1991 en 1997 heeft en geen geld voor een nieuwere over heeft...

de autoindustrie lijkt me inderdaad niet de meest objectieve hier als het gaat om het vervangen van auto's, maar wie kunnen we hier wel vertrouwen? er is geen lobby die mensen met oude auto's steunt, dus wie kan het standpunt verdedigen dat je door moet rijden omdat een nieuwe maken veel energie kost? alleen als de milieubeweging het zegt moet het dus wel waar zijn

's logisch

frank

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Crookie, Dickh., jos_br, Martijn_bmw, RJK en 10 gasten