BMW 120i Aero / Audi A6

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Pescatore

Bericht door Pescatore » 01 jun 2008, 19:59

Nemo schreef: Wat is er S replica aan? er zit gewoon een S6 grill op en op m'n BMW had ik een 130i grill dus dat was ook een 130i replica?
De Quad exhaust systeem is volledig op maat gemaakt en is wat breder dan de uitlaat systeem van een S6.
Er zitten ook allroad deurlijsten op dus het is niet de bedoeling om het op een S te laten lijken

S6
  • LEDS vanvoor
    andere spiegels
    andere deurlijsten
    uitlaat is dunner
    .....
en dat commentaar van je het is weer een 2.0 ja het zou weer een BELG zijn haha :D
Het is weer een kale BMW 116 of 316i zou het geen Nederlander zijn?
Waar het mij om gaat is dat de auto er van buiten voor een leek met z'n 4 kachelpijpen en S6 grille uitziet alsof het ding 250+ loopt. De verschillen met de genoemde S6 en jouw auto zijn minimaal. Echter door het geluid en de roetdampen zou ik ook wel kunnen afzien dat het geen S6 is.

Zeker Audi's zijn vaak een toonbeeld van hoe een 'understated' auto eruit ziet. Ik zag een Belgische plaat, dus vermoedde ik dat het motorisch niet zoveel soeps zou zijn. Dat dit door het fiscale stelsel wat men daar hanteert komt lijkt me duidelijk. Maar gek genoeg rijdt men er als gevolg daarvan vaker liever met een instap motortje rond icm grote wielen, bodykit, liefst met zo opvallend mogelijke vleugels. Ik vind dat jammer; all show no go. Neem dan een fatsoenlijke motor met bijbehorende goodies. Het geld wat je bespaart door geen uiterlijke grappen uit te halen kan dan weer aan de extra fiscale kosten gestopt worden. Per saldo zal je niet veel duurder/goedkoper uit zijn vermoed ik :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 jun 2008, 20:29

Niels, was vast een kapot exemplaar man. 1 op 10 bij 130 KAN dus absoluut niet. Volgens mij heb je naar een verkeerde meter gekeken of de brandstof tank was gewoon lek :)

@Nemo: heb je niet wat fatsoenlijke pics van het interieur ?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jun 2008, 21:32

Macboy schreef:Niels, was vast een kapot exemplaar man. 1 op 10 bij 130 KAN dus absoluut niet. Volgens mij heb je naar een verkeerde meter gekeken of de brandstof tank was gewoon lek :)
Goed ik zeg het verkeerd; Groningen - Den Helder - Groningen en maximaal 130km/h en op snelweg op de cc :wink:

Femme

Bericht door Femme » 01 jun 2008, 23:19

Uiterlijk erg fraaie wagen. Persoonlijk zie ik ook liever dat uiterlijke verwachtingen worden waargemaakt door de motorisering.

Hoe verschrikkelijk onaantrekkelijk zijn die Belgische fiscale regels? Als ik kijk naar de nieuwprijzen van een 3.0 TDI dan moet daar wel heel veel fiscale ellende overheenkomen wil je niet veel goedkoper uitblijven dan in Nederland (waar de basisprijs ca. 20.500 euro hoger ligt :roll: ).

HSR

Bericht door HSR » 02 jun 2008, 00:13

Femme schreef:Uiterlijk erg fraaie wagen. Persoonlijk zie ik ook liever dat uiterlijke verwachtingen worden waargemaakt door de motorisering.

Hoe verschrikkelijk onaantrekkelijk zijn die Belgische fiscale regels? Als ik kijk naar de nieuwprijzen van een 3.0 TDI dan moet daar wel heel veel fiscale ellende overheenkomen wil je niet veel goedkoper uitblijven dan in Nederland (waar de basisprijs ca. 20.500 euro hoger ligt :roll: ).

Die fiscale ellende valt enorm mee. Het is eerder iets psychologisch. Mijn 525i kost 500 eu in de wegenbelasting per jaar, een 3 liter zal rond de 8 a 900 eu zijn. In feite is dat peanuts vergeleken met het aankoopbedrag van zo'n nieuwe wagen. Ik snap het punt vaak ook niet zo.

Nemo

Bericht door Nemo » 02 jun 2008, 10:22

Pescatore schreef:
Nemo schreef: Wat is er S replica aan? er zit gewoon een S6 grill op en op m'n BMW had ik een 130i grill dus dat was ook een 130i replica?
De Quad exhaust systeem is volledig op maat gemaakt en is wat breder dan de uitlaat systeem van een S6.
Er zitten ook allroad deurlijsten op dus het is niet de bedoeling om het op een S te laten lijken

S6
  • LEDS vanvoor
    andere spiegels
    andere deurlijsten
    uitlaat is dunner
    .....
en dat commentaar van je het is weer een 2.0 ja het zou weer een BELG zijn haha :D
Het is weer een kale BMW 116 of 316i zou het geen Nederlander zijn?
Waar het mij om gaat is dat de auto er van buiten voor een leek met z'n 4 kachelpijpen en S6 grille uitziet alsof het ding 250+ loopt. De verschillen met de genoemde S6 en jouw auto zijn minimaal. Echter door het geluid en de roetdampen zou ik ook wel kunnen afzien dat het geen S6 is.

Zeker Audi's zijn vaak een toonbeeld van hoe een 'understated' auto eruit ziet. Ik zag een Belgische plaat, dus vermoedde ik dat het motorisch niet zoveel soeps zou zijn. Dat dit door het fiscale stelsel wat men daar hanteert komt lijkt me duidelijk. Maar gek genoeg rijdt men er als gevolg daarvan vaker liever met een instap motortje rond icm grote wielen, bodykit, liefst met zo opvallend mogelijke vleugels. Ik vind dat jammer; all show no go. Neem dan een fatsoenlijke motor met bijbehorende goodies. Het geld wat je bespaart door geen uiterlijke grappen uit te halen kan dan weer aan de extra fiscale kosten gestopt worden. Per saldo zal je niet veel duurder/goedkoper uit zijn vermoed ik :wink:
Ik heb liever toch een knappe wagen dan ééntje dat + 250km/u gaat.
Je kan ook echt dagelijks over + 250km/u rijden é :wink:
Niet zoveel soeps? met een ABT chip haal je uit deze wagen 185pk en standaard 140pk is ook niet super weinig.
Ik weet ook niet waar jij in Belgie komt maar geloof mij in Belgie rijden er meer auto's met dikke motortjes rond dan in NL.

Nemo

Bericht door Nemo » 02 jun 2008, 10:23

Macboy schreef:Niels, was vast een kapot exemplaar man. 1 op 10 bij 130 KAN dus absoluut niet. Volgens mij heb je naar een verkeerde meter gekeken of de brandstof tank was gewoon lek :)

@Nemo: heb je niet wat fatsoenlijke pics van het interieur ?
Ik zou deze week wat nieuwe foto's nemen.

Nemo

Bericht door Nemo » 02 jun 2008, 10:24

Femme schreef:Uiterlijk erg fraaie wagen. Persoonlijk zie ik ook liever dat uiterlijke verwachtingen worden waargemaakt door de motorisering.

Ik wou eerst een nieuwe 520d 177pk kopen en dat scheelt toch zo'n 3000 € in belastingen voor dit jaar in vergelijk met de A6.

René130i

Bericht door René130i » 02 jun 2008, 10:29

[img:640:480]http://i28.tinypic.com/2a7g39h.jpg[/img]

[img:640:480]http://i28.tinypic.com/30il6bn.jpg[/img]

Hm nice. Hoe heten deze lampen? Vind die bovenste gaaf (of is t dezelfde?).

Mooie A6 ook :D

Nemo

Bericht door Nemo » 02 jun 2008, 10:40

Rene / Hazze schreef:[img:640:480]http://i28.tinypic.com/2a7g39h.jpg[/img]

[img:640:480]http://i28.tinypic.com/30il6bn.jpg[/img]

Hm nice. Hoe heten deze lampen? Vind die bovenste gaaf (of is t dezelfde?).

Mooie A6 ook :D
bovenste is gewoon een 1 serie facelift.
Het zijn beide blackline lampen
zijn precies wel goedkoper nu vroeger was het iets van 300 €
http://cgi.ebay.nl/BMW-1er-E87-Heckleuc ... m153.l1262

René130i

Bericht door René130i » 02 jun 2008, 10:54

Thanks

HSR

Bericht door HSR » 02 jun 2008, 11:06

Nemo schreef:

Ik wou eerst een nieuwe 520d 177pk kopen en dat scheelt toch zo'n 3000 € in belastingen voor dit jaar in vergelijk met de A6.
In Belgie heb je toch 2 belastingen? Eenmalig BIV wag een soort ''bpm'' is en wat inderdaad op vermogen en cylinderinhoud gebaseerd is. Dit is een erg hoog bedrag, voor onze touareg betaalde wij rond de 4500 euro als ik mij niet vergis. Echter is dit bedrag eenmalig en dient gewoon ingecalculeerd te worden bij de aanschafprijs.

Ten 2de heb je gewoon wegentax wat verbonden is aan je cylinderinhoud. Ik vraag me derhalve af waar die 3000 eu verschil in gaat zitten tussen een 1.9 en een 2.0 ?

Nemo

Bericht door Nemo » 02 jun 2008, 11:56

hugo schreef:
Nemo schreef:

In Belgie heb je toch 2 belastingen? Eenmalig BIV wag een soort ''bpm'' is en wat inderdaad op vermogen en cylinderinhoud gebaseerd is. Dit is een erg hoog bedrag, voor onze touareg betaalde wij rond de 4500 euro als ik mij niet vergis. Echter is dit bedrag eenmalig en dient gewoon ingecalculeerd te worden bij de aanschafprijs.

Ten 2de heb je gewoon wegentax wat verbonden is aan je cylinderinhoud. Ik vraag me derhalve af waar die 3000 eu verschil in gaat zitten tussen een 1.9 en een 2.0 ?
het heeft niet enkel met cc te maken maar ook met fiscale pk's
520d heeft 177pk valt dus in een hogere graad biv iets van bijna 2000 € dacht ik of je moet de 163pk versie nemen dat is dan bijna de helft biv.
en 2.0tdi met 140pk of eentje met 170pk verschilt dan ook weer in taxen.

Plaats reactie