nieuwe veren.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jan Speed

nieuwe veren.

Bericht door Jan Speed » 01 jun 2008, 00:16

ik heb op m'n BMW een set nieuwe voorveren gemonteerd omdat ik wat omlaag wilde (-30mm) en omdat ik voor harder wilde om voor/achter wat beter in balans te krijgen.

Er op zetten ging probleemloos (lang leve de battery powered moersleutel! Maakt het ont/opspannen van veren een peuleschil (10x zo snel!)

Ik heb uiteraard vooraf het verschil tussen de oude en de nieuwe veren gecheckt. oud: 14mm dikke coils en een stuk langer. nieuw: 15mm dikke coils en inderdaad korter.
Nu staat de auto inmiddels weer op de grond en op nieuwe veren en nog vind ik dat 'ie niet erg laag staat. Ze veren wel harder. Ik heb nog even goed gecheckt of de veren netjes in de veerschotels zitten zoals het hoort en alles zit goed.

vraag: gaan nieuwe veren nog wat inzakken?? Is dat gebruikelijk? of moet ik het ermee doen?

thnx
Jan

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 01 jun 2008, 04:01

Ja ze zakken nog wat verder in, daar kwam ik met mijn vorige auto echter iets te laat achter , op CPZ toen m'n rechtervoorband opgevreten werd door m'n voorscherm :lol: Heb tot 2x toe de auto iets hoger moeten zetten (schroefset). Maar het zal ook afhankelijk zijn van de veersterkte lijkt me.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jun 2008, 04:30

Ze zakken meestal nog iets in omdat de auto nog niet helemaal goed op zijn poten staat als je hem van zijn krik af haalt. Maar heb je eenmaal een rondje gereden dan veranderd het niet veel meer.

Peric

Bericht door Peric » 01 jun 2008, 17:57

Jawel hoor, veren zakken na verloop van tijd zeker wel. Niet met cm's natuurlijk, maar het zakt wel degelijk nog iets..

Jan Speed

Bericht door Jan Speed » 01 jun 2008, 18:45

OK, we gaan het wel merken tzt.
thnx.

Plaats reactie