Beetje in navolging van de porsche gt3
-
Beetje in navolging van de porsche gt3
Aston Martin reed vorige maand met de V8 Vantage een 24-uurs race op de Nurburgring. Er is besloten om deze raceauto in een beperkte serie te bouwen.
De Aston Martin V8 Vantage waarmee vorige maand op de Nurburgring werd geracet, eindigde als 24ste. Aston Martin is blij met deze prestatie omdat de concurrentie voornamelijk bestond uit gehomologeerde raceauto’s. Deze V8 Vantage ontloopt het standaard exemplaar nauwelijks.
De motor en de transmissie zijn gelijk aan de productieauto. Wel is de racer voorzien van onder meer een rolkooi, racestoelen en een ingebouwde pneumatische krik. De klantenauto kan ook op de openbare weg worden gebruikt.
Klanten kunnen hun V8 Vantage-racer vanaf nu bestellen. De productie start in augustus. “Door onze uitgebreide productiemogelijkheden, zijn we veel flexibeler geworden. Daardoor is het voor ons een stuk gemakkelijker geworden dit soort projecten op touw te zetten,” aldus Aston Martin-directeur Ulrich Bez. Wie weet wat we in de toekomst dus nog kunnen verwachten…
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/98d ... 56eead.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/1ba ... ffde63.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/862 ... c27b15.jpg[/img]
De Aston Martin V8 Vantage waarmee vorige maand op de Nurburgring werd geracet, eindigde als 24ste. Aston Martin is blij met deze prestatie omdat de concurrentie voornamelijk bestond uit gehomologeerde raceauto’s. Deze V8 Vantage ontloopt het standaard exemplaar nauwelijks.
De motor en de transmissie zijn gelijk aan de productieauto. Wel is de racer voorzien van onder meer een rolkooi, racestoelen en een ingebouwde pneumatische krik. De klantenauto kan ook op de openbare weg worden gebruikt.
Klanten kunnen hun V8 Vantage-racer vanaf nu bestellen. De productie start in augustus. “Door onze uitgebreide productiemogelijkheden, zijn we veel flexibeler geworden. Daardoor is het voor ons een stuk gemakkelijker geworden dit soort projecten op touw te zetten,” aldus Aston Martin-directeur Ulrich Bez. Wie weet wat we in de toekomst dus nog kunnen verwachten…
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/98d ... 56eead.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/1ba ... ffde63.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/862 ... c27b15.jpg[/img]
- RVV
-
Ik heb geen idee wat zo'n auto doet.. Rico jij ooit in een standaard AM-V8 gereden of niet? Zo niet.. beetje lastig oordelen toch? of afgaan op verhalen wat anderen er van schrijven of zeggen..
:
Kwa looks super en de opzet van een een auto op kenteken af fabriek leveren met kooi airjacks etc etc.. vind ik gewoon leuke dingen Marketing of niet.. Zouden ze bij bmw eens moeten doen, zulke opties in een auto leveren, maar die houden het meer op comfort en die zal je geen race wagens voor de straat neer zien zetten.. houden het altijd bij een compromie.. waar uiteraard ook iets voor te zeggen is.. Ik mag het wel merken die proberen om een beetje een racer voor de straat neer te zetten.. Goed of niet goed.. de intentie is er.. :!:

Kwa looks super en de opzet van een een auto op kenteken af fabriek leveren met kooi airjacks etc etc.. vind ik gewoon leuke dingen Marketing of niet.. Zouden ze bij bmw eens moeten doen, zulke opties in een auto leveren, maar die houden het meer op comfort en die zal je geen race wagens voor de straat neer zien zetten.. houden het altijd bij een compromie.. waar uiteraard ook iets voor te zeggen is.. Ik mag het wel merken die proberen om een beetje een racer voor de straat neer te zetten.. Goed of niet goed.. de intentie is er.. :!:
- Dennis Cavallino
Helemaal mee eens Marco!
Wat positiever reageren mag best. Als BMW dit had gemaakt, had Rico heel anders gereageerd, ben ik bang. Sorry Rico, maar zo zie ik het nou eenmaal.
Erg gaaf dat Aston Martin nu aanvallend gerund wordt, ipv dat het boulevard cruisers blijven. Ze hebben de wil om Porsche aan te vallen. En dat is gewoon harstikke gaaf.
Als je op Le Mans bent geweest en je had de pits gezien van Aston Martin, dan was je danig onder de indruk geweest. Alles wat ze daar hebben meegenomen is MOOI, zelfs de gasflessen. Overal zit het Aston Martin logo op, alles in die fraaie groene kleur.
Maar goed, ik vind het schitterende auto's. Nu nog ver van ons bed show, maar over 10-20 jaar misschien wel als zoveelstehands bereikbaar.
Wat positiever reageren mag best. Als BMW dit had gemaakt, had Rico heel anders gereageerd, ben ik bang. Sorry Rico, maar zo zie ik het nou eenmaal.
Erg gaaf dat Aston Martin nu aanvallend gerund wordt, ipv dat het boulevard cruisers blijven. Ze hebben de wil om Porsche aan te vallen. En dat is gewoon harstikke gaaf.
Als je op Le Mans bent geweest en je had de pits gezien van Aston Martin, dan was je danig onder de indruk geweest. Alles wat ze daar hebben meegenomen is MOOI, zelfs de gasflessen. Overal zit het Aston Martin logo op, alles in die fraaie groene kleur.
Maar goed, ik vind het schitterende auto's. Nu nog ver van ons bed show, maar over 10-20 jaar misschien wel als zoveelstehands bereikbaar.
- RVV
Marco en Dennis jullie weten net zo als ik dat een standaard straatauto niets met een race auto van doen heeft, Een standaard straatauto die zo zonder fundumetele race aanpassingen zoals remmen, teflon bussen, race schokbrekers, etc etc (volgens Aston Martin) door de 24h heen dendert. yeah right. Ook een Porsche GT3 red dat niet.
Ik ben helemaal niet negatief over Aston Martin, en prima dat ze zo'n auto voor de cliëntele op de markt brengen, maar dat je er zo een seizoen mee kan racen ???? (12 races van 2 uur lang) never nooit niet.
En zo word het dus wel verkocht, geen racer die zo'n ding zal inzetten, mischien leuk voor een trackdaytje ofzo.
Ik ben helemaal niet negatief over Aston Martin, en prima dat ze zo'n auto voor de cliëntele op de markt brengen, maar dat je er zo een seizoen mee kan racen ???? (12 races van 2 uur lang) never nooit niet.
En zo word het dus wel verkocht, geen racer die zo'n ding zal inzetten, mischien leuk voor een trackdaytje ofzo.
- RVV
- Dennis Cavallino
-
Marco en Dennis jullie weten net zo als ik dat een standaard straatauto niets met een race auto van doen heeft
Mag ik jou dan vragen waarom jij een Aston martin v8 met enige aanpassingen gaat vergelijken met een Renault clio cup auto.. ?

Spreek je jezelf een beetje tegen.. 8) :!:
Je hebt goeie straatauto's die dicht bij de Racerij staan en je hebt straatauto's die mijlen ver van de Racerij staan.. van een e36m3 maak je eerder een circuit racer van dan een megane 1.6e RT.. Toch?? Mooi dat ze een eerste setje in de goeie richting geven door zoiets als dit te doen..
Het gaat mij om de intentie die zo'n merk heeft om er een sportief/race karakter aan mee te geven.. Dat het racen bij zo'n merk leeft is juist mooi.. misschien gaan ze dan in de toekomst ook eens nadenken over de steeds zwaarder wordende modellen die ze nu op de markt brengen.. (wat overigens bij alle merken het geval is.. ook BMW doet daar aan mee RICO

-
Tijdens de 24H was er een andere AM die veel meer standaard was dan deze. Wellicht dat ze met die auto iets mee willen doen. Deze is echt verre van standaard.
Een van de bestuurders is redacteur van EVO, mooi verslag in het exemplaar deze maand.
Overigens als Fiat de FXX? maakt en Maserati (B merk van Fiat) ook zo'n ding op de weg zit is er een markt voor.
N.
Een van de bestuurders is redacteur van EVO, mooi verslag in het exemplaar deze maand.
Overigens als Fiat de FXX? maakt en Maserati (B merk van Fiat) ook zo'n ding op de weg zit is er een markt voor.
N.
- RVV
Marco ik bedoelde te zeggen DAT als dit een straatauto (intentie Aston Martin) was geweest hij om de oren zou krijgen van een race clio, maar omdat ik niet geloof dat de auto die in de 24h heeft meegedaan een straatauto is (want marketingpraat) vergeleek ik hem met een clio cup.Mag ik jou dan vragen waarom jij een Aston martin v8 met enige aanpassingen gaat vergelijken met een Renault clio cup auto.. ?
Goed dat je begint over het gewicht, zo'n standaard Aston martin weegt 1670 kilo (eu gewicht) met zulke gewichten heb je helemaal niks in een race te zoeken, tenzij het truckracen is

Raceauto's en straatauto's staan mijlenver van elkaar.
Neem nou bv de Z4 racer van BMW, 250000 euro ex standaard Z4, prijs is ook van de pot afgerukt natuurlijk, of een 120d racer 95000 euro. Die autoá hebben ook niks met standaard auto's van doen, ja in ze lijken er op maar daar is alles ook mee gezegd.
nogmaals ik heb niks tegen een Aston martin met een auto vol racestickers voor op de openbare weg komt, en ik heb ook nergens de auto als straatauto noch de auto als race auto bekritiseerd.
Maar ik blijf erbij dat hoe het verhaal word gebracht door Aston Martin een sprookje is wat blijkbaar door de autopers als zoete koek word geslikt.
- Dennis Cavallino
In dit deel van je verhaal kan ik me heus vinden Rico.Goed dat je begint over het gewicht, zo'n standaard Aston martin weegt 1670 kilo (eu gewicht) met zulke gewichten heb je helemaal niks in een race te zoeken, tenzij het truckracen is maar ik denk eerder dat ze hem gestript hebben, maar dat vertellen ze er niet bij.
Raceauto's en straatauto's staan mijlenver van elkaar.
Neem nou bv de Z4 racer van BMW, 250000 euro ex standaard Z4, prijs is ook van de pot afgerukt natuurlijk, of een 120d racer 95000 euro. Die autoá hebben ook niks met standaard auto's van doen, ja in ze lijken er op maar daar is alles ook mee gezegd.
nogmaals ik heb niks tegen een Aston martin met een auto vol racestickers voor op de openbare weg komt, en ik heb ook nergens de auto als straatauto noch de auto als race auto bekritiseerd.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back