A5 zakelijk of 1-serie zakelijk en prive

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

A5 of 1-serie

A5 alleen zakelijk en prive auto erbij
19
48%
1-serie (of vergelijkbaar) zowel zakelijk als prive
21
53%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

A5 zakelijk of 1-serie zakelijk en prive

Bericht door Tristan » 30 mei 2008, 16:46

Ik kan voor de zaak een Audi A5 3.0 TDI gaan rijden, heel leuk natuurlijk, maar bijtelling wordt je uiteraard niet vrolijk van. Dus dit wordt dus alleen een optie om 'alleen' zakelijk mee te rijden en km-registratie bij te houden en daarnaast een priveauto te gaan rijden. In dit geval heb ik 3 auto's (1x zakelijk, 1x prive en 1 racer) en deze situatie heb ik liever niet.

Kan ook bv. een 1-serie gaan rijden, voor bijtelling een stuk vriendelijker en daarmee bespaar ik een auto en kan prive ook nog leuk "Freude am Fahren" in het weekend. Maar je rijdt geen A5. :wink:

Kortom, dilemma. Wat zou jullie keuze zijn en de beredenering?

Ps, hybride is geen optie. :wink:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 16:50

1!

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 30 mei 2008, 16:50

Het hangt er natuurlijk vanaf welk type 1-serie. Een 118d zal je ander soort plezier aan beleven dan een 123d. Maar als jij zegt A5 3.0 tdi, dan zal een 123d er ook wel in zitten.

Bij deze keuze is het voor mij redelijk simpel. De A5 is een prachtige auto uiteraard, maar die km registratie hou je 1000km vol. Na 20000km is de lol er echt wel vanaf. Dus dan is de stap naar een 1serie (coupe) heel klein, daar heb je én veel plezier van qua rijden én het ziet er bijzonder goed uit (mening) én je hebt geen gezeik met km registratie.

Heb met al deze aspecten weinig ervaring, op mijn pa z'n leasebak na, maar dit is mijn visie.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2008, 16:57

Mijn voorkeur gaat dan uit naar een 3-drs 120d of 123d in M-sport.

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1958
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Bericht door Joost H. » 30 mei 2008, 17:00

Honda Hybird !! :lol:

Serieus.. 123d M-sport

HSR
Berichten: 5556
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 mei 2008, 17:02

Gewoon de Leon blijven rijden?!

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2008, 17:05

hugo schreef:Gewoon de Leon blijven rijden?!
Geen optie, moet gaan dieselen. Hoef niet binnen een korte tijd te beslissen, maar gaat er zowiezo einde van het jaar eruit.

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 30 mei 2008, 17:11

Niet onnodig veel betalen om een A5 3.0TDI te rijden, imho. Je hebt al een leuke E30 racer.
Kortom een mooie, full-option 1-Serie.

JeroenT
Berichten: 2251
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 30 mei 2008, 18:01

Als je het kan betalen gewoon lekker die A5 rijden. Je wilt ´m toch niet voor niets?
En zo goedkoop is een 123d nou ook weer niet.

Een fatsoenlijke auto voor prive kost ook genoeg centen, dus pak nou maar een leuke zakelijke auto, waar je ook prive mee rijdt. Heb je ook geen gezeur van elke keer de kmstand invullen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22556
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 30 mei 2008, 18:02

Hoe vrolijk wordt je van de bijtelling van een leuke 123D dan :wink: Persoonlijk ging ik absoluut niet bijtellen..o.k. registreren is vervelend maar betalen aan de staat nog meer :lol: maar goed ik heb ook ruimte voor drie auto's op de oprit :D

Dus mijn lijstje in jouw geval;

Zakelijk: A5 3.0 TDI 8)
Prive: Leon
Racer: E30

Voor zon -en feestdagen: AM :wink:

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Bericht door Ar » 30 mei 2008, 18:04

Wat is de bijtelling van de A5?

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2008, 18:11

knopje maken wat de km teller uitschakelt, kan je crossen wat je wil :D :D

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 30 mei 2008, 18:17

Alleen zakelijk rijden zou ik nooit doen als ik keuzevrijheid had. Alleen indien je absoluut niet kunt rijden wat je leuk vindt zou ik daarvoor kiezen.

Anders altijd je wensen afstemmen op het te leasen voertuig en dan gewoon ook prive met dat ding rijden. Die 2e (in jou geval 3e) auto kost ook gewoon geld en ik zou het niet kunnen hebben een of ander dik ding op de stoep te hebben staan en er dan niet prive mee te mogen rijden.

Je kunt natuurlijk ook een hybride bestellen, schijnt helemaal in te zijn :wink:

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 30 mei 2008, 18:26

A5!

Ik snap alleen niet wat het probleem is met die km registratie? Je hoeft toch alleen het aantal km wat je gereden hebt per rit in te vullen? Dat is nog niet eens 30sec werk na de rit! :?

En aan bijtelling ben je met een 123d toch ook best veel kwijt? Volgens mij kan je daar privé ook wel een leuke auto voor rijden?

JeroenT
Berichten: 2251
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 30 mei 2008, 19:04

luco hornsveld schreef:knopje maken wat de km teller uitschakelt, kan je crossen wat je wil :D :D
Vroegah.. toen kon dat nog.
Nu zou ik dat maar niet meer doen. :wink:

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5164
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 30 mei 2008, 19:16

een te makkelijke keuze natuurlijk....


123d m-sport :P

Andre
Berichten: 11470
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 30 mei 2008, 19:34

123d msport met een sper:) ultiem vermaak nog zuinig ook. De ultieme zakelijke zuinigheids drifter:)


lol

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13445
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 30 mei 2008, 20:27

Niels schreef:Hoe vrolijk wordt je van de bijtelling van een leuke 123D dan :wink: Persoonlijk ging ik absoluut niet bijtellen..o.k. registreren is vervelend maar betalen aan de staat nog meer :lol: maar goed ik heb ook ruimte voor drie auto's op de oprit :D

Dus mijn lijstje in jouw geval;

Zakelijk: A5 3.0 TDI 8)
Prive: Leon
Racer: E30

Voor zon -en feestdagen: AM :wink:
Leon moet eruit, is een zakelijke auto. Deze wordt ingeruild. A5 wil ik niet prive rijden, kost min. 700 euro aan bijtelling. Een leuk aangeklede 123d betaal je net geen 500 euro aan bijtelling. Dus of A5 alleen zakelijk of 1-serie zakelijk en prive. En km-registratie is leuk, maar hoe vaak ga je vanuit je werk niet ergens naar toe (vrienden, kroeg, eten etc). Zijn meteen prive km's.

Luco

Bericht door Luco » 30 mei 2008, 20:33

Tristan schreef:
Niels schreef:Hoe vrolijk wordt je van de bijtelling van een leuke 123D dan :wink: Persoonlijk ging ik absoluut niet bijtellen..o.k. registreren is vervelend maar betalen aan de staat nog meer :lol: maar goed ik heb ook ruimte voor drie auto's op de oprit :D

Dus mijn lijstje in jouw geval;

Zakelijk: A5 3.0 TDI 8)
Prive: Leon
Racer: E30

Voor zon -en feestdagen: AM :wink:
Leon moet eruit, is een zakelijke auto. Deze wordt ingeruild. A5 wil ik niet prive rijden, kost min. 700 euro aan bijtelling. Een leuk aangeklede 123d betaal je net geen 500 euro aan bijtelling. Dus of A5 alleen zakelijk of 1-serie zakelijk en prive. En km-registratie is leuk, maar hoe vaak ga je vanuit je werk niet ergens naar toe (vrienden, kroeg, eten etc). Zijn meteen prive km's.
Tuurlijk niet, dan had je toch een zakelijke afspraak buiten kantoor
Je ziet alleen maar beren als ik het zo lees.
Valt allemaal wel mee hoor.

zegmaarboris
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53

Bericht door zegmaarboris » 30 mei 2008, 20:59

Ik heb twee jaar m'n Mini alleen zakelijk gereden en vond het echt onhandig teveel gedoe, zo'n kilometer administratie. Maar ja, ben gewoon niet zo het boekhouders type denk ik. Eigenlijk is het ook niet het werk maar überhaupt het feit dat het iets is waarover je moet nadenken. Even boodschap doen en je moet al weer van auto switchen wat niet persé altijd even handig is / goed uitkomt.

Verder vrij recent een soortgelijk traject doorgemaakt. Aanvankelijke verlanglijst was C-klasse,3-serie,A4. Schitterend mooi, praktisch en snel maar elke keer als het me lukte een auto onder de zeg 70k te configureren moest ik concessies doen. Dan een bijtelling van > € 750 per maand en dan ga je toch twijfelen waar je mee bezig bent. Zoveel leuker sta je er niet mee in de file en tuff je er mee door de randstad. Eigenlijk ben ik 97,3% van de tijd al blij als er ruimte is om een bochtje wat sportiever aan te snijden dan normaal.

Vervolgens dus nog eens kijken naar de 123d. Maar een prijs pakker is dat 1 serie ook weer niet. 50-55k ging het bij mij met elke configuratie die ik uit probeerde elke keer al snel naar toe. Daarnaast is met minder 35000 km per jaar een diesel sowieso niet super veel voordeliger. Maar met 130i zelfde verhaal.

Uiteindelijk gekozen voor Golf GTI, die nu in de aanbieding is (uitgaand model) en met alle goodies die ik leuk vindt nog een stuk onder 40k uitkomt. Voor mij op dit moment echt perfect qua balans tussen pragmatisme en emotie. Met zo'n hybride ding lukt mij dat niet. Verschil in geld is significant en koop ik liever tzt iets voor erbij.

Tom
Berichten: 22522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 30 mei 2008, 21:12

Er zijn toch meerdere oplossingen om een km-registratie bij te houden? Kastjes in de auto, programmatjes op je PDA, zo'n Stinger DSI.. etc. niet ideaal maar maakt het wel makkelijker dan zoiets met een kladblokje bijhouden.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 mei 2008, 21:26

120d met m pakket, klaar, next!

A5 als je 45 bent ;-)

Michel

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9089
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 30 mei 2008, 23:24

...optie 1.

A5 is een heerlijke auto en zeker een alleskunner; maar af en toe leuk sturen is er bij de A5 niet echt bij. Het is allemaal te clean en gaat de auto veel te makkelijk af (overigens kun je zeker met de quattro versies de bochten wel erg makkelijk en rap nemen... 8) , daarnaast erg mooie en fraaie auto en blijf hem zelf ook nog overwegen i.p.v. de 3er coupe (wel de betere stuurauto van de twee)).

Autootje puur voor het sturen erbij als het mogelijk is, zou ik zeker aanraden.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 30 mei 2008, 23:31

Fernando schreef:een te makkelijke keuze natuurlijk....


123d m-sport :P
Ik zou daar ook niet eens een seconde over na hoeven denken hoor. Dus ja. Gewoon een mooie 123d Tristan. A5 vind ik jou eerlijk gezegd ook niet het mannetje voor. 1-serie in 123d is echt een leuke speledingetje ook. Gewoon lekker dan met de 325 trackdays rijden en de 1 voor dagelijks, wat een fun!!!

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 30 mei 2008, 23:33

Zakelijk in een auto zoals een A5 zuigt imo. Als mij een leuke auto (geen caddy oid) ter beschikking staat wil ik die op enig moment kunnen gebruiken. Van de administratie word je ook niet blij.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Marc Sierra en 17 gasten