
http://www.royalpurple.com/
http://www.rpmoil.com/
oh doh , komt voor in o.a de Seat Leon v6, golf 4 v6.Jan Visser schreef:
Geen in welke auto die motor ligt dus dan maar het volgende linkje van Kroon- Oil
http://www.kroon-oil.com/nl/
Ik denk dat ik maar eens gaat rondkijken voor 10w50 volsyn.NSXRS schreef:Enkele jaren geleden heb ik contacten gehad met oliespecialisten van Castrol en Valvoline, mij is toen verteld:
-Een 10W60 olie is meest geschikt voor armosferische motoren onder zware circuit omstandigheden, niet voor dagelijks gebruik
-Een 10W 60 is zeer af te raden in een Turbomotor, zeker niet wanneer deze ook normaal gebruikt wordt, deze olie is te dik voor gebruik met een turbo, zal smeerproblemen geven
-Een 0W.. olie is ABSOLUUT ongeschikt voor circuitwerk en is ook ten zeerste af te raden voor auto's met een wat hogere KM stand.
-Voor dagelijks EN circuitwerk is een 10W50 of 5W50 olie (liefst volsyntheet) het meeste geschikt ......
voor mijn auto (seat leon cupra r 1.8t)Jan VisserGeen schreef: in welke auto die motor ligt dus dan maar het volgende linkje van Kroon- Oil
http://www.kroon-oil.com/nl/
Ik race met 5W50 en die kan ik leveren voor rond de 5,50 euro de liter, is van elfPaul Broere schreef:en daar ben ik het volledig mee eens.
Is ook wat ik geleerd heb (op school en uit verscheidene ervaring)
In mijn Panda 100Hp (voor dagelijks gebruik) zit 0w40 (castrol).
Op een enkele circuitdag verbuikt hij ineens iets meer olie dan normaal... probleem is een beetje de verkrijgbaarheid van 5w50 olie, anders had dat er al in gezeten.
Maar voor 98% dagelijks gebruik is 0w40 prima, standaard is 5w40, 0w is net even iets dunner bij de koude start en in de winter... de 40 geeft aan dat hij bij warme motor in principe net zo dik is als 5w40.
Iemand een idee waar je (relatief voordelig) 5w50 kan krijgen??
ik heb trouwens wel eens gehoord dat de stabieletijd bij extreme temperatuurverschillen van 5w50 olie niet zo goed is, omdat het moeilijk is zo'n brede viscositeit stabiel te houden/maken...???
GTRene schreef:Wat ik de laatste vaker tegen kom is Royal Purple Oil, die moet schijnbaar zeer goed uit testen komenmaarja geen ervaring mee doch wel eens van die video testen gezien die veelbelovend zijn, affijn weet niet eens of het in NL verkrijgbaar is.
http://www.royalpurple.com/
http://www.rpmoil.com/
MEE EENS!Ik geloof dus heilig in 5w50 voor dagelijks in een old school BMW en 10w60 in de racer. Die 10w60 moet je wel vaak wisselen, schijnt.
Gebruikers op dit forum: Joost H. en 16 gasten