Toyota FT-86 Concept

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Toyota FT-86 Concept

Bericht door Roman » 28 mei 2008, 15:57

TOKYO — As if paying homage to Subaru, Toyota is co-developing a new lineup of rear-wheel-drive sporty coupes employing a revised version of the Subaru Impreza's platform, boxer engine and transmission. Toyota's largest contribution to the mix will be product planning and its impeccable quality control.

The Toyota model, still to be named, will be sold exclusively in Japan, while the Subaru-badged model will be marketed worldwide. The mechanical package will be identical, but both Toyota and Subaru will create exterior designs to differentiate their cars from each other.

The basis for this new radical project is to take Subaru's well-known 4WD powertrain and modify it to create a new rear-wheel-drive setup. Slated to be built at Subaru's Gunma plant in Japan, both Toyota and Subaru models will employ a revised version of the naturally aspirated boxer 2.0-liter unit generating around 220 horsepower at 6,500 rpm, mated to a six-speed manual gearbox from the current Impreza WRX STI.

Surprisingly, the joint Toyota-Subaru R&D team has chosen the out-of-production, front-wheel-drive Honda Integra Type R as its benchmark, because its styling, performance parameters and dimensions mirror what the development team wants to create.

Expected to ride on a 103-inch wheelbase, the 2,866-pound coupes will use a 2+2 seating configuration.

Slated for a late 2011 debut, the coupes are expected to be priced starting just under $20,000.



What this means to you: Good times on the horizon for fans of low-end rear-wheel-drive coupes. — Peter Lyon, Correspondent
Afbeelding


2866 lbs is net geen 1300kg dus dat is best netjes tegenwoordig

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 28 mei 2008, 16:03

Me like !!!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mei 2008, 16:15

Mark Nauta schreef:Me like !!!
me too, RWD yeah :twisted:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 mei 2008, 16:26

Ziet er niet verkeerd uit, en specs klinken ok, 220pk NA RWD boxer :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 28 mei 2008, 16:34

En dan die nummerplaat ff weg shoppe en daarvoor in de plaats een kentekensticker op dat licht schuine stuk onder het subaru embleem/gril zeg maar...die lampen zullen het wel niet halen zoals ze nu zijn getekend :roll: rest lijkt me wel haalbaar.

[img:500:315]http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/ ... fr.500.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 mei 2008, 16:47

Eindelijk een jap met RWD, als virtuele opvolger van de AE86!!

Michel

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 28 mei 2008, 17:15

20000$, dat wil ik nog wel eens zien :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2008, 17:19

Me likes!

Dus toch!! Goed bezig daar. 2011 lijkt nog ver weg, maar dat valt nog best mee, ik ben nu ook met mijn planning van 2010 bezig... :roll:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 28 mei 2008, 18:30

Leuk apparaat ! Gewicht is voor huidige begrippen zeker erg netjes :D
Ben benieuwd naar de definitieve/productie versie qua looks en specs.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 28 mei 2008, 18:40

Aernoudt schreef:Leuk apparaat ! Gewicht is voor huidige begrippen zeker erg netjes :D
Ben benieuwd naar de definitieve/productie versie qua looks en specs.
Idd zal het gewicht in combinatie met de RDW waarschijnlijk een agiele auto opleveren. Met een lekkere atmo en 220pk een feest lijkt me.

Michel

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 28 mei 2008, 21:41

Gaaf, al hebben die koplampen wat weg van een of andere kia

volgens mij de Kia Pro C'eed Concept

maar geeft nix, want ik vind die lampen wel gaaf 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 09:20

Dit is gewoon super nieuws dat het hart van de autoliefhebber moet aanspreken.

De prijs in U$ is natuurlijk om te huilen, zeker met de huidige dollarkoers :)

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 30 mei 2008, 09:53

Hmm vind het gewicht toch vrij aan de hoge kant. Ik had elders gelezen toen ze nog in ontwikkeling waren dat ze juist een lichte auto wouden neerzetten.

Had zelf meer gedacht aan 1100 a 1200 kg. Maar goed, lijkt me alsnog een zeer leuke auto.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 10:40

Dat soort gewichten ga je echt niet redden met de huidige veiligheidseisen, 1300 kilo moet ik ook nog zien, maar het is een mooi streven, vergelijkbaar met een 1 serie. Iets lichter zelfs. Zal BMW nu ook komen met de voorspelde 2xx pk atmo in de 1?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 10:44

Ziet er iig goed uit, zo op de foto.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 mei 2008, 10:48

Dennis Cavallino schreef:Zal BMW nu ook komen met de voorspelde 2xx pk atmo in de 1?
De 125i en 130i bedoel je? :wink:

Hopenlijk krijgt die Scooby een redelijke prijs in europa mee, dan kan het nog best wel eens goed in de verkopen gaan denk ik.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 10:50

Als het maar geen WRX/STI bedragen worden...

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 10:55

@Roman: Nee een lichte screamer 4-cyl.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 30 mei 2008, 11:47

Dennis Cavallino schreef:@Roman: Nee een lichte screamer 4-cyl.
+1

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 30 mei 2008, 14:11

Dennis Cavallino schreef:@Roman: Nee een lichte screamer 4-cyl.
Dat zou, ondanks dat ik de 6 cyl van bmw heerlijk vind klinken inderdaad nog fijner zijn 8)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 15:06

VLA schreef:Hmm vind het gewicht toch vrij aan de hoge kant. Ik had elders gelezen toen ze nog in ontwikkeling waren dat ze juist een lichte auto wouden neerzetten.

Had zelf meer gedacht aan 1100 a 1200 kg. Maar goed, lijkt me alsnog een zeer leuke auto.
Onzin. 1300 kilo is anno 2008 dus echt gewoon licht. Zie post Dennis. Zou subliem zijn als ze dat weten neer te zetten :shock:

Tom
Berichten: 22279
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 30 mei 2008, 15:35

Tja toyota auris...... zo'n hatchback.. met 4 cilinder diesel... massa leeg: 1360 kg
Gekkenwerk toch. Mijn 330i met 3.0 6 cilinder weegt 1405kg.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 15:59

Een Peugeot 308SW 2.0HDi 1550kg... :shock:
De hatch 5-drs 1396kg.
Mijn hatch is 1350kg, ook een 3.0 6 cilinder :wink:

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 31 mei 2008, 19:19

Dat soort gewichten ga je echt niet redden met de huidige veiligheidseisen, 1300 kilo moet ik ook nog zien, maar het is een mooi streven, vergelijkbaar met een 1 serie. Iets lichter zelfs.
Dat is dikke onzin natuurlijk :D . Er is alleen wel engineering commitment nodig van begin tot eind. Voorbeeld:
Neem een nieuw mazda mx5 chassis. Verwijder alle cabriobrak verstijvers en monteer een dunwandig alu dakje. Gebruik de gewichtswinst om de auto iets op te rekken en ruimer te maken (naar2+2).
Zit je aan max. 1150kg. Blokje uit de mx5 is al in Ford duratec - cosworth editie te krijgen met 240pk NA.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 01 jun 2008, 10:32

Idd, heeft niet alleen met veiligheidseisen te maken, maar meer hoe een auto gebouwd word en wat voor materialen er gebruikt worden.

Lotus kan het... en andere fabrikanten kunnen het ook wel, alleen word er de laatste paar jaren ook veel gekeken naar luxe, gadgets etc om een auto wat degelijker te maken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten