Onbekende indianenstam op de foto

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2008, 10:01

124 Teletekst vr 30 mei

` In het Braziliaanse Amazonegebied
hebben onderzoekers vanuit de lucht een
onbekende indianenstam gefotografeerd.
De foto's zijn verspreid door Survival
International,een onafhankelijke groep
die zich inzet voor inheemse volken.

Op de foto's staan stamleden voor hun
strohutten in de jungle.Roodgeverfde
krijgers schieten met pijl en boog op
het vliegtuigje van de fotograaf.

Survival International wil de indianen
met rust laten en maakt daarom geen
contact.Volgens de organisatie worden
veel stammen in Peru bedreigd door de
illegale houtkap en trekken ze daarom
naar Brazilië.

Met pijl en boog terug schieten....................................heerlijk dat dit bestaat.................................

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 30 mei 2008, 10:02

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 10:15

Echte "roodhuiden" :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 10:29

Ik vind dit ook zo geweldig. Die site van Survival International is helemaal overspoeld dus amper te openen.

Kan natuurlijk ook een goede reclamestunt zijn :)

(een andere titel zou zijn "Nieuwe opnames film Steven Spielberg verstoord door helicopter")

Maar primaire beschavingen zullen ongetwijfeld bestaan, ver verwijderd van enige andere vorm van beschaving.

Ik vind dit zeer gaaf ieg

Die in het zwart zien er wel eng uit. Vraag me af of je het overleefd als je daar rondloopt. Ze zullen daar niet weten wat BPM is denk ik ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 30 mei 2008, 10:36

Nee, de BPM kennen ze niet, maar Bos heeft een wetsvoorstel voor ze geschreven om accijns op rode verf te gaan heffen :lol:

Michel

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 mei 2008, 10:42

Kijk, ook daar kennen ze integratie... :wink:

Wel gaaf zeg, jammer van die pick-up onder die boom.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 mei 2008, 10:46

Welke foto?
:lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 10:49

Best slecht he, dat je eerste reactie is: dit is vast een reclame stunt van een stel geitenwollensokken die het regenwoud willen beschermen.

Ook denk ik weleens: Wedden dat er binnenkort één of andere handelaar met oude mobiele telefoons die kant op gaat en zo'n stam een familiebelbundel aan probeert te smeren. 8)

Mooi ook dat in een zelfde artikel op nu.nl staat dat er 100 stammen zijn die nog niet zijn ontdekt. HOE WETEN ZE DAT DAN???? :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 mei 2008, 11:02

Ik denk dat ze dat kunnen berekenen aan de hand van onvoorziene CO2 uitstoot in het regenwoud............................. :lol:

Geef die mensen ook maar een slurptax of zoiets........................

Macboy

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 11:02

Grappig om te zien dat jij Dennis (en anderen) dit soort uitspraken doen. Is wel humor natuurlijk. Want iets dat niet ontdekt is kun je ook niet weten, beetje een paradox :)

Hoe kunnen ze weten dat er 100 stammen nog niet zijn ontdekt ?

Niet zo moeilijk. Net zoals je weet dat de kans 1 op 4 is dat je zult gaan scheiden als je gaat trouwen? Dat is toch ook nog niet duidelijk van te voren?

Kortom: beetje nadenken :) (zie ook commentaar op Spits op dit punt, dat het onzin is dat ze weten dat er ongeveer 100 stammen zijn die niet ontdekt zijn).

Tuurlijk is dit getal niet echt 100, maar een benadering. Die benadering is niet zo moelijk natuurlijk. Op basis van informatie uit het verleden, spreiding van stammen die wel bekend zijn, afgezet tegen nog niet onderzochte natuurgebieden kun je daar gewoon een rekensommetje op los laten.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 11:06

Ja maar hoe weten ze dan dat nog niet alle natuurgebieden zijn ontdekt. Via google earth kun je echt veel zien en niet iedereen die rond wandelt over deze aardkloot meldt exact wat 'ie heeft waargenomen en dus kunnen bepaalde plekken allang ontdekt zijn. Ik zou niet weten bij wie ik moet melden als ik door een stuk bos loop en denk: Heej joh, hier staat een bordje 'tot aan hier zijn we gekomen, hierna is onontdekt terrein'. Iedere stap erna is dus een ontdekkingstocht. haha, yeah right!

Snappie?? :wink:

Logisch en goed blijven nadenken Macboy, dan kom je echt buiten gebaande paden!

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 30 mei 2008, 11:24

Ha, die Drivers;

Ze lijken zich nogal agressief op te stellen, zouden ze misschien iets onder die rieten dakjes verbergen?

[img:298:223]http://huisinbos.nl/gebouw49.jpg[/img]

Macboy

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 11:26

hehe Dennis snap ik natuurlijk :)

Maar ik trek de discussie iets breden. Een zwart gat is nog nooit waargenomen en toch staat wetenschappelijk vast dat ze bestaan.

Dan roep je toch ook niet: maar hoe weten ze dat zeker, ze hebben er toch nooit een gezien?

Macboy

Bericht door Macboy » 30 mei 2008, 11:27

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die Drivers;

Ze lijken zich nogal agressief op te stellen, zouden ze misschien iets onder die rieten dakjes verbergen?

[img:298:223]http://huisinbos.nl/gebouw49.jpg[/img]
hahahahaha ik lig hier op de grond van het lachen kom niet meer bij :lol: :P :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 mei 2008, 11:40

Volgens mij is dit gewoon een foto uit Zwitserland van enkele oranjefans met wat attributen van Heineken. :)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 mei 2008, 11:59

Ik heb het echt meegemaakt in het noorden van Thailand (grens Birma).

In een heel oud Thais reisgidsje stond er een verhaal over een bergvolk die echt helemaal afgezonderd zouden leven. De Koning van Thailand had een paleis aan de voet van deze berg laten bouwen, en alle grond vanaf de voet tot aan de top was eigenlijk verboden gebied voor iedereen, behalve dat bergvolkje en militairen.

Op een gegeven moment in de Pick-up gestapt en richting die berg gereden. Inmiddels is dat paleis een museum geworden, dus konden we al middels een mooie asfaltweg een stukje omhoog.

Net voorbij de parkeerplaats van het paleis liep er een zand/bospad omhoog, dus wij de 4wd aan en hop naar boven.
De weg werd steeds slechter en smaller. Op een gegeven moment stonden er ook om de zoveel meter Thaise militairen met machinegeweren gevaarlijk onze kant op te kijken. M'n vriendin was natuurlijk helemaal niet blij met deze situatie, eerlijk gezegd werd ik er ook wel een beetje zenuwachtig van :oops:
Maargoed, keren was geen optie, dus vol goede moed naar boven. Was wel heel erg gaaf, prachtig uitzicht richting Birma, jagers met een soort van blaaspijpen...alles uit de Lonely Planet kwam in dit ritje wel voorbij.

Na zeker een uur kwamen we bij een dorpje aan. Echt zo iets als op die foto's eerder in dit topic. Ik parkeerde de auto en stapte uit. M'n vriendin sprak intussen met een meisje, maar kon haar heel moeilijk begrijpen door hun eigen dialect.
We liepen door het dorpje, en uit alle hutjes kwamen meisjes met kleine tafeltjes waarop ze souvenirs gingen uitstallen. :?
Tja, de commercie was dus ook tot hier doorgedrongen haha

We keken en kochten wat prulletjes, en liepen weer wat verder. M'n aandacht werd getrokken door een hut met een groot hangslot erop, via enkele spleten kon ik makkelijk naar binnen kijken, en zag tot mijn grote verbazing een splinternieuwe Isuzu Rodeo staan :shock:
Ding was mooier dan de onze, met allemaal bullbars, dikke wielen etc.

Tja, hou maar op...ga je mee riep ik nog tegen m'n vriendin. We stapte in de auto, reden iets verder voorbij het dorpje, en kwamen gewoon op een parkeerplaats met drink/eetstalletjes terecht :shock: . Het was al tegen schemering, dus er waren geen touristenbussen meer, die blijkbaar middels een asfaltweg in minder dan 10 minuten deze toeristische trekpleister konden bereiken :D

:oops:

Tom

Bericht door Tom » 30 mei 2008, 12:03

:lol:
Geweldig verhaal Marcel! :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 30 mei 2008, 12:36

Tom schreef::lol:
Geweldig verhaal Marcel! :lol:
+1 haha wat een stunt :lol:

romo

Bericht door romo » 30 mei 2008, 12:46

Een zwart gat is nog nooit waargenomen en toch staat wetenschappelijk vast dat ze bestaan

Dit is niet geheel waar, wetenschappelijk was door berekeningen aangetoond dat er zwarte gaten aanwezig moesten zijn, dit was al jaar en dag bekend.
Aangetoond werd het door de waarneming dat licht afgebogen wordt in de nabijheid van een zwart gat. De zwaartekracht in het zwarte gat is zodanig groot dat zelfs licht niet kan ontsnappen, daarmee maakt het licht een buiging, zoals bekend is dat natuurlijk apart daar licht zich normaal rechtlijnig voortbeweegt. Dit fenomeen is intussen fotografisch vastgelegd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwart_gat

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 16:29

Ja en nu Macboy? :lol:

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 30 mei 2008, 16:41

Macboy schreef:hehe Dennis snap ik natuurlijk :)

Maar ik trek de discussie iets breden. Een zwart gat is nog nooit waargenomen en toch staat wetenschappelijk vast dat ze bestaan.

Dan roep je toch ook niet: maar hoe weten ze dat zeker, ze hebben er toch nooit een gezien?

Hier is een foto van een zwart gat:

[img::]http://www.vilt.net/nkdee/graphics/The- ... Dr--B2.jpg[/img]

En dit is een foto van een doorzichtig gat:

.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 30 mei 2008, 17:00

Whoow dit topic is echt bijzonder zeg! Wat een openbaringen. Kijk, ik kom uit Friesland dus ken al die wetenswaardigheden niet.
Wij weten al niet eens wie op de hooizolder van de boer op nummer 23 met zijn dochter heeft lopen flikflooien.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 30 mei 2008, 17:08

[img:250:168]http://www.tandinfo.be/vullingen/images/compo1.jpg[/img]

Een foto van het gat in een tand van de hond van de buren van mijn ouders :lol:

HSR

Bericht door HSR » 30 mei 2008, 17:12

Die indianen zijn wel erg honkvast! :lol:

Ik vind het overigens ook geweldig dat dit bestaat. Moet je je voorstellen dat die indianen 's nachts geluiden opvangen van vliegtuigen en helicopters, wat zouden die lui dan gedacht hebben?

Plaats reactie