Mooie routes? Plaats ze hier!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Mooie routes? Plaats ze hier!

Bericht door Niels » 04 mei 2007, 12:26

Na aanschaf van een lekkere wagen gaan we natuurlijk met de auto op vakantie. Het plan in eerste instantie is om via de Dolomieten in Italië te belanden en via Lago di Garda richting Frankrijk te rijden om via de Alpen weer terug te gaan.

De mooiste route die ik in Europa tot nu toe heb gereden is van Cotedoemaarduur via Route Napoleon naar Grenoble om vervolgens in Geneve te belanden.

In een draadje kwam ik ook al een suggestie tegen van Macboy:
Van Skopje naar Ohrid, via Tetovo en terug via Bitola.

Dus met de zomer in het vooruitzicht, plaats hier de mooi(st)e routes die je kent! Ze mogen best eindigen bij de Ring maar dat hoeft natuurlijk niet :wink:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 04 mei 2007, 13:16

Passo dello stelvio, noord Italie bij Bormio/ Sondrio.

René130i

Bericht door René130i » 04 mei 2007, 13:35

[offtopic sorry]Mooie route:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4784
:lol: [/offtopic]

Ontopic, ik vond de route van London naar Ubermeeting (met de LTR) geweldig! En dan natuurlijk het stuk ná de snelweg. Lijkt me zelf nog eens gaaf om met vakantie daar heen te gaan. Schotland moet nog mooier zijn.

Maar jij wilt beslist naar het zuiden gok ik?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 mei 2007, 16:04

Wil je vanalles wat, dan doe je mijn reis van afgelopen zomer.

Via Luxemburg, Colmar richting Basel, Bern, Montreaux (tussenstop van paar dagen is aan te raden, ook de bergen in bij Villars sur Ollons bijvoorbeeld, heerlijk!), daarna via St. Bernard pas naar Aosta dal. In de berghotelletjes in de dorpjes van de pas is het schreeuwend duur (wel leuk), wij zijn uiteindelijk doorgereden naar het einde van het Aosta Dal.
Mini Hotel Praiale (in de plaats Quincinetto, Torino ). Via Umberto I 5. Dat ligt paar voetstappen verwijderd van "Casello di Quincinetto" een bekende trekpleister. Van de hoteleigenaresse moesten we eten bij een restaurant met locale keuken. Echt totaaaaaal andere smaak dan je bij de 'italiaan' gewend bent. Echte streekgerechten en ik verstond geen fuck van hun dialect (versta redelijk goed Italiaans). Ik was gewoon op de bonnefooi de snelweg afgeknald, zag bordje 'minihotel', dus dat was een flinke verrassing toen het uiteindelijk allemaal erg gaaf was.

Volgende dag naar Alessandria gereden. Centrum is heerlijk om een broodje en koffie (wij thee) te scoren. Wij waren er op een doordeweekse dag, dan is het extra 'puur'. Geen toeristen, alleen locals. Een stad waar veel mensen voorbij rijden, maar waar je beter kunt stoppen dan bij een wegrestaurant.

Vanaf daar via een prachtige snelweg naar Genua. Daar kun je je auto op hoge snelheid beter testen dan op de Ring!! Bochten van luttele kilometers lang die meer dan 270 graden draaien, fantastisch! Het uitzicht op zee is je beloning. Genua zelf is ook een leuke stad, maar wij reden door naar Moneglia. Klein dorpje in een prachtig deel van Liguria (banaanvormig deel van Italie vanaf +- Monaco tot +- Livorno. Je hebt daar Cinque Terre, 5 idyllische dorpjes en Portovenere. Daar kun je wel een lange tijd vertoeven. Om overal te komen rijd je alleen maar over rallystages (asfalt, soms onverhard!). In de buurt ligt Portofino, plek van de rijken. Wij hebben stukken per auto, te voet en boot gedaan. Portofino moet je eigenlijk per boot benaderen, dan is het op zijn mooist. Geen gezeik met parkeren etc. Eigenlijk hebben wij wel alle dorpen langs de kust aangedaan daar. De één nog mooier dan de ander. Heel de vakantie 2 Nederlandse auto's gezien en we waren toch wel redelijk in het hoogseizoen. Duitsers komen er al helemaal niet want men spreekt er naast Italiaans alleen maar Engliaans en Italiaans en soms ook nog een beetje beetje Engels met Italiaanse tongval. 8)

Vanuit daar zijn we naar toscane geweest. Vooral de B-wegen zijn gaaf om te rijden. Alleen maar bochtjes. We zijn ook naar Modena/Maranello etc. geweest. Snelweg La Spezia - Parma heen, prachtige snelweg met een paar verraderlijk knijpende bochten. Hele tijd opgereden met een BMW E46 330 en kreeg op de Po vlakte thumbs up vanaf Parma is het een klein kippe eindje naar Modena en Maranello (Ferrari fabriek/Ristorante Cavallino/Ferrari Store(s)/Ferrari Museum en vlakbij ligt Fiorano (Testcircuit, even checken van tevoren hoe laat ze testen!). Je staat een meter naast de baan, dichter bij een rijdende F1 auto kom je nergens voor 0 euro, of je moet F1 coureurs zijn :)
Terug wederom binnendoor (helemaal tot aan La Spezia, rit van paar uur met alleeeeen maar bochten).

Vanuit Fiorano naar Sassuolo. Vanaf daar de bergpas op richting La Fredda en door naar Prignano sulla Sechia en vanaf daar weer downhill, maakt eigenlijk niet uit hoe je daar rijdt is allemaal gaaf, dwars de apenijnen over. En als NL-er was het best gaaf om wat locals eruit te rijden met een 90 pk hdi-step-maar-mee-edition! In dat gebied kun je je volgens mij weken lang vermaken als je van sportief autorijden en bochten houdt. Prachtige omgeving. Gaat flink de hoogte in, veel bossen en typische Italiaanse dorpjes. Totaal anders dan de Dolomieten (duh). Dichter bij de kust heb je ook wel bossen, maar met een totaal ander klimaat, dus ook andere vegetatie.

Vanaf daar kun je natuurlijk terug via de Noord Italiaanse meren (wij via Milaan - Lago di Como - Chiavenna/Sylvaplana en allerlei Zwitserse bergpassen). Of je kan via Genua richting Monaco rijden en vanaf daar zoals hierboven gezegd richting Geneve binnendoor. Dat is ook gaaf.

Zal weleens wat foto's uploaden van de vakantie.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 04 mei 2007, 20:18

Doe eens een rondje Corsica,

Mooiere wegen heb ik nog nooit gezien.
Het zijn wel wegen die je niet moet rijden met mensen achterin die wagenziek worden.

Zo ontzettend veel variatie. Van prachtige kustwegen tot geweldige bergweggetjes.

1 woord subliem.

Wij hebben een rondje Calvi => Palasca => Ponte Leccia => Francardo => Evisa => Porto (Marine de Porto) => Calvi gedaan. Is te doen in 1 dag.

Kijk vooral naar de weg Porto => Le Fango. :D

http://maps.google.nl

En dan even Corsica Frankrijk intypen.

Hans

Bericht door Hans » 04 mei 2007, 20:22

Rij eens naar Noorwegen, daar heb je prachtige wegen.

Trolleroute:

[IMG:640:480]http://i119.photobucket.com/albums/o138 ... route1.jpg[/img]

Of de goudenroute (ligt daar ook ergens in de buurt)

Ik ben twee keer naar de Noordkaap gereden, via Zweden en Finland naar boven en via de Noorse kust naar het zuiden. Echt heel erg mooi daar.

HSR

Bericht door HSR » 04 mei 2007, 20:26

Het kleine stukje asfalt van Hammarö naar Takenen, Karlstad Zweden. Dit is ongeveer 5-6 km lang maar heilige ne*k wat vreselijk gaaf. je waant je echt een rallycoureur. Bij sommige bochten, passages kom je bijna los met de wagen. Pescatore en ik hebben er nog beeldmateriaal van. Ik zal hem vragen dat te posten.

Deze weg werd door ons bereden met de legendarische alfa 75 1.8ie en zal mij altijd bij blijven.

Niels

Bericht door Niels » 04 mei 2007, 20:49

@BBVW: staat genoteerd. Zal eens kijken of we het pas kunnen maken :D
Rene / Hazze schreef:[offtopic sorry]Mooie route:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=4784
:lol: [/offtopic]
Lijkt me ook een mooie route maar je wil me niet mee hebben ja :mrgreen:
Maar jij wilt beslist naar het zuiden gok ik?
Ik ga richting het zuiden maar dit topic is niet bedoeld voor mij speciaal, gewoon bedoeld als een database-je met ervaringen van diverse DF-ers. Ik neem aan dat een goeie DF-er mooie wegen weten te herkennen :D
Gijs te Kaat schreef:Doe eens een rondje Corsica,

Mooiere wegen heb ik nog nooit gezien.
Het zijn wel wegen die je niet moet rijden met mensen achterin die wagenziek worden.

Zo ontzettend veel variatie. Van prachtige kustwegen tot geweldige bergweggetjes.

1 woord subliem.

Wij hebben een rondje Calvi => Palasca => Ponte Leccia => Francardo => Evisa => Porto (Marine de Porto) => Calvi gedaan. Is te doen in 1 dag.

Kijk vooral naar de weg Porto => Le Fango. :D

http://maps.google.nl

En dan even Corsica Frankrijk intypen.
Altijd goed om te weten! Voor La Palma geldt dit ook. Afgelopen december geweest en in een woord geweldig!! Klein heuvelachtig eilandje met briljante uitzichten, wat wil een mens nog meer....nou geen C3 1.1 als huurauto :evil: Zal eens kijken of we de routes nog ergens hebben liggen.

@Dennis: ik ga het eens uitstippelen op de kaart enne load maar up die foto's!
@Hans: Noorwegen staat op de lijst van nog te bezoeken landen alleen dit jaar nog niet :wink: Schitterend land!
@ Hugo: posten die hap! Is het te combineren met een heen of terugreis naar Noorwegen?? (wat al niet kan :mrgreen: )

HSR

Bericht door HSR » 04 mei 2007, 21:31

@ Niels,

Is wel te combineren maar behoeft wel een aantal kilometers rijden. Overigens zijn Takene en Hammarö uitgeroepen tot een van de mooiste plaatsen in Zweden. écht de moeite waard!

Niels

Bericht door Niels » 08 mei 2007, 13:35

hugo schreef:@ Niels,

Is wel te combineren maar behoeft wel een aantal kilometers rijden. Overigens zijn Takene en Hammarö uitgeroepen tot een van de mooiste plaatsen in Zweden. écht de moeite waard!
Noorwegen/Zweden moeten we volgend jaar maar eens overwegen :D
Niels schreef:
Altijd goed om te weten! Voor La Palma geldt dit ook. Afgelopen december geweest en in een woord geweldig!! Klein heuvelachtig eilandje met briljante uitzichten, wat wil een mens nog meer....nou geen C3 1.1 als huurauto :evil: Zal eens kijken of we de routes nog ergens hebben liggen.
Hier hebben we veel aan gehad: http://www.islalapalma.com/nl/nutshell/ ... =autotours

Voorproefje:
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6077.JPG[/img]

Tenerife van afstand
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6112.JPG[/img]

Divers landschap!!
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6143.JPG[/img]

Hoteluitzicht :mrgreen:
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6163.JPG[/img]

Ruige zee met het hotel op de achtergrond:
[img:1536:2048]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6214.JPG[/img]

Via "de oude weg van El Paso naar Brena Baja"
[img:180:180]http://xs115.xs.to/xs115/07192/ElPasoBrenaBaja.jpg[/img]

naar...

maanlandschap in het midden van het eiland EN ons huurkanon!
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6325.JPG[/img]

Regenboog aan het einde (of begin) van de "tunnel van het weer"
[img:2048:1536]http://xs115.xs.to/xs115/07192/PICT6441.JPG[/img]

Nou hou ik op :wink:

Echt een aanrader om heerlijk rond te rijden met schitterende uitzichten! Tip: huur een pittig wagentje (Ibiza TDI ofzo) want het gaat behoorlijk bergopwaarts af en toe :D

HSR

Bericht door HSR » 08 mei 2007, 17:32

Jesus wat mooi!

De alfa maar eens prepareren een volgende zomer maar een weekje rijden op palma :D

Niels

Bericht door Niels » 08 mei 2007, 21:53

Het viel ons ook 100% mee. De insteek was gewoon een weekje last minute met hopelijk wat zon. We hadden al wel vernomen dan La Palma het mooiste Canarisch eiland is maar het overtreft werkelijk alles. Echt zo veel verschillende soorten landschappen op zo'n klein eilandje :shock:

Een beetje verliefd zijn we wel zeg maar :D

Met een 75 vermaak je je er zeker maar om die er nou naar toe te laten verschepen is ook zo wat :wink: Btw is het er buiten het hoofdseizoen lekkerder vertoeven en ook iets koeler. Is de mogelijkheid er dan moet je zeker gaan!!

Macboy

Bericht door Macboy » 09 mei 2007, 12:54

Niels, van Skopje via Tetovo naar Ohrid, dan naar Sveti Naum en op terugweg rechts afslaan richting Otesevo (over de berg!) en dan via Bitola terug naar Skopje.

Is absoluut niet te vergelijken met wat ik hierboven zie, maar het voordeel is dat je het makkelijk met je eigen auto kan doen en bovendien 800 km kunt genieten door Duitsland.

Als je dan via de Kroatische kust rijdt en ook nog Plitvice (beroemde watervallen) aandoet garandeer ik jou dat je een toffe vakantie zult hebben.

Niels

Bericht door Niels » 01 mei 2008, 12:39

Bij de Ring:
SteV6 schreef:Rijtip in de omgeving van de RING: - De klassementsproeven van de Rallye Köln-Ahrweiler

Lekker veel hairpins en veelal zeer verkeersluwe binnenweggetjes. Iets zuidelijker richting de Moezel is ook zeer de moeite waard. De bochten zijn daar wel ruimer en de omgeving is wat overzichtelijker. Afgelopen zaterdag was het er in ieder geval heerlijk!

SteV6
Macboy schreef:Je rijdt vanaf Hannes rechtsaf de weg op en pakt meteen na de Aral rechts de haarspeldbocht weg en op het punt dat je de scherpe bocht naar rechts krijgt ga je rechtdoor richting Kesseling (of zoiets?). Man man wat een gave weg is dat :!:

De terugweg was ook leuk. Gerrit in de E30 M3 en ik ernaast. Nog via Adenau richting Schuld gereden maar dan buitenom, via Benheim of zo. Erg leuke route.

Joy

Bericht door Joy » 01 mei 2008, 12:42

Gisteren hebben we met 6 man door de omgeving Trier geknald. Mr. Kolkman wist daar van z'n stageplek heel veel routes. Echt machtig. Nurburgring-omgeving maar dan nog veel uitgestrekter.

Niels

Bericht door Niels » 01 mei 2008, 12:48

Fabriceer eens wat met Google maps o.i.d. :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 mei 2008, 12:58

Op de site van GTO staan ook diverse mooie routes. Dat is ook wat ik het mooiste vind aan het blad, de routes langs historische plaatsen met een leuke auto.

http://www.gto.eu/tourroutes.php

Leuke is dat je ze kunt downloaden als PDF, Google Maps formaat of route voor je Garmin of TomTom.

allen

Bericht door allen » 01 mei 2008, 13:41

Joy Jolliffe schreef:Gisteren hebben we met 6 man door de omgeving Trier geknald. Mr. Kolkman wist daar van z'n stageplek heel veel routes. Echt machtig. Nurburgring-omgeving maar dan nog veel uitgestrekter.
Je vraagt je toch af of hij niet alleen heeft rondgereden ipv studeren. Je moet er maar opkomen om ergens af te duiken, kronkelen tot je duizelig wordt, een woonwijk doorsteken en de volgende sectie in te gaan. :lol:
Van het weekend eens kijken of ik een paar stukken uit de navi kan toveren. Maak ik er een Google Earth file van. Leuk voor later. 8)

Die Starslet is overigen Fckng rap door de heuvels. Alsof we een local aan het achterna jagen waren. :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 01 mei 2008, 13:47

Weet iemand nog leuke routes langs de Belgische kust? Ga daar morgen heen voor een korte vakantie, maar ik ben slechts 1 keer in Oostende geweest. Ieper e.o. ken ik wel, maar is alweer wat van de route af en die wegen zijn klote als je met volle bepakking rijdt.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 05 mei 2008, 01:18

allen schreef:
Joy Jolliffe schreef:Gisteren hebben we met 6 man door de omgeving Trier geknald. Mr. Kolkman wist daar van z'n stageplek heel veel routes. Echt machtig. Nurburgring-omgeving maar dan nog veel uitgestrekter.
Je vraagt je toch af of hij niet alleen heeft rondgereden ipv studeren. Je moet er maar opkomen om ergens af te duiken, kronkelen tot je duizelig wordt, een woonwijk doorsteken en de volgende sectie in te gaan. :lol:
Van het weekend eens kijken of ik een paar stukken uit de navi kan toveren. Maak ik er een Google Earth file van. Leuk voor later. 8)

Die Starslet is overigen Fckng rap door de heuvels. Alsof we een local aan het achterna jagen waren. :lol:

:oops: :lol:

Ik vond 40+ uur in de week op het bedrijf zitten en effectief bezig zijn wel genoeg voor afstuderen. Blijven er nog genoeg uren over, met name in het weekend. Heb om die weggetjes te vinden ook héél wat keren de handrem gebruikt omdat ik weer eens in een doodlopend weggetje gereden was. Het vinden is verder meer een resultaat van een ongezonde drang naar het zoeken. Als er 1 zo'n weg ligt moet er meer zijn :twisted: .

Mooie is nog dat we eigenlijk veel te weinig tijd hadden. Jullie hebben weliswaar de mooisten wel zo'n beetje gezien, zeker procentueel gezien maar ik heb weer 4 dagen in het gebied gezeten en er zijn nog zoooveel stukken fraai asfalt meer daar :twisted: .

Ontopic: zelf trouwens flabbergasted geraakt van de B258, Nurburgring-Aachen. Zal voor de meesten wel een bekend stuk zijn maar omdat ik de NBR alleen nog maar vanuit Trier bezocht had ken ik de routes naar het noorden en westen nog helemaal niet :wink: . Misschien niet heel erg demanding maar relaxte afsluiter van mijn 1500 km roadtrip de laatste 5 dagen.

Edit: als mensen nog een keer zo'n tripje willen maken: let me know!

Tom V

Bericht door Tom V » 05 mei 2008, 01:43

Afgelopen week elke dag van Les Menuires naar Val Thorens gereden. Niet een hele mooie weg maar best leuk om te doen (veel haarspelbochten en een mooi uitzicht), vooral om het elke dag wat sneller te doen natuurlijk ;).

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 08 mei 2008, 21:48

Van noordwestelijk Calgary naar het westen de Rocky Mountains in, en op weg naar en in de buurt van het plaatsje Cochrane niet ver daar vandaan.

allen

Bericht door allen » 09 mei 2008, 00:03

Gerdinand, ik heb een stukje vanuit Luxemburg weggeknipt en er 2 weggetjes voorgezet. Verder is het de route die we hebben gereden totdat we, ivm honger en regen richting huis zijn gegaan. Voor wie zich dus wil vermaken en een navi heeft is onder een linkje incl. een KML file voor google earth. Viel spaß!

http://www.akkliu.demon.nl/route

Verder is er nog een duizend bochtenroute in de eifel en een monsterroute van dik 400 km!!! Warm die Starlet maar vast op!

Joy

Bericht door Joy » 29 mei 2008, 22:56

[img:800:599]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... molata.JPG[/img]

Add to wishlist. Dolomieten gaan zo gauw ik de kans heb onder de wielen van de 318is door rollen.

Rambler

Bericht door Rambler » 29 mei 2008, 23:27

Schotland, Edinburgh richting Aberdeen vervolgens richting Inverness en dan onvoorstelbaar mooi de route tussen Inverness richting Edinburgh, daar zijn wij in totaal een weekje mee bezig geweest. Men mag overal 70 miles en op de bochtige wegen is dat snel zat en 0.0 snelheidscontrole gezien. Wij hebben 1500 km gereden op een week, overal wel een kasteel onderweg dat de moeite is om even te stoppen. Wel een week er uit proberen te mikken dat het daar wat mooi weer is.

Plaats reactie