circuit banden
-
HSR
circuit banden
We hebben het hier allemaal over de nieuwste beste en ook duurste banden voor op het circuit. Dit is natuurlijk prachtig maar wat nou als je een circuitrijder bent met een klein budget, dat je goed moet nadenken wat je met die spreekwoordelijke knaken gaat doen.
Ik ben zo iemand. Circuit rijden is mijn passie en mijn hobby maar ik heb gewoon absoluut geen geld voor nieuwe dure merkbanden.
Wie van DF herkend deze problemen? Er zitten hier nogal wat studenten dus ik vermoed dat ik geen unicum ben in deze.
Vanwaar deze vraag, hoor ik jullie denken? Nou, gezien mijn altruistische instelling wil ik de DF'ers helpen met dit probleem. Ik heb al eens vermeld dat er hier in Enschede een Banden sorteer bedrijf zit waar ik mijn circuitbanden weg haal. Ik hoor jullie denken, maar dat is toch allemaal afgeragde teringzooi? Nee, is daar het antwoord op. Ik heb daar vanmiddag weer een half uur met de baas geouwehoerd en door de bandenstapels gezocht en ik kom gewoon heel vaak erg goede banden tegen van prominente merken. Vaak zijn dit setjes van 2 en schommelen tussen de 3 en 4 mm profieldiepte. Dit is echt ideaal als je er toch alleen maar mee gumt op het circuit.
Natuurlijk zijn er betere banden te koop, dat weet ik ook wel maar prijs technisch is dit gewoon ideaal. Daarbij zijn de heren daar echt zeer kundig en weten echt wel wat ze verkopen.
Nee, ik probeer geen gratis reclame te maken voor deze man. Ik wil dit gewoon met jullie delen en gezien ik bij tijd en wijlen nog wel eens naar Amersfoort en Antwerpen rijd kan ik altijd wel een DF'er uit de brand helpen.
Ik ben zo iemand. Circuit rijden is mijn passie en mijn hobby maar ik heb gewoon absoluut geen geld voor nieuwe dure merkbanden.
Wie van DF herkend deze problemen? Er zitten hier nogal wat studenten dus ik vermoed dat ik geen unicum ben in deze.
Vanwaar deze vraag, hoor ik jullie denken? Nou, gezien mijn altruistische instelling wil ik de DF'ers helpen met dit probleem. Ik heb al eens vermeld dat er hier in Enschede een Banden sorteer bedrijf zit waar ik mijn circuitbanden weg haal. Ik hoor jullie denken, maar dat is toch allemaal afgeragde teringzooi? Nee, is daar het antwoord op. Ik heb daar vanmiddag weer een half uur met de baas geouwehoerd en door de bandenstapels gezocht en ik kom gewoon heel vaak erg goede banden tegen van prominente merken. Vaak zijn dit setjes van 2 en schommelen tussen de 3 en 4 mm profieldiepte. Dit is echt ideaal als je er toch alleen maar mee gumt op het circuit.
Natuurlijk zijn er betere banden te koop, dat weet ik ook wel maar prijs technisch is dit gewoon ideaal. Daarbij zijn de heren daar echt zeer kundig en weten echt wel wat ze verkopen.
Nee, ik probeer geen gratis reclame te maken voor deze man. Ik wil dit gewoon met jullie delen en gezien ik bij tijd en wijlen nog wel eens naar Amersfoort en Antwerpen rijd kan ik altijd wel een DF'er uit de brand helpen.
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Je had me er inderdaad al over ingelicht. Dit zijn prima alternatieven voor mensen (niet altijd studenten
) die goedkoop een redelijk setje banden op de kop wil tikken. Zo haal ik mijn banden ook via MP, voor gem. 25 euro per band krijg je redelijke banden die voor mij lang genoeg mee kunnen. Zo heb ik nu voorbanden van 40e voor 2 stuks, Conti SportContact. Prima bandjes voor mij en ben er (voor het geld) redelijk tevreden over.
Binnenkort een setje SportContact's rondom denk ik.
Binnenkort een setje SportContact's rondom denk ik.
-
Metchu
Re: circuit banden
i hear you bro 8)hugo schreef: Wie van DF herkend deze problemen? Er zitten hier nogal wat studenten dus ik vermoed dat ik geen unicum ben in deze.
maar inderdaad, wat dat betreft is marktplaats een ideale uitkomst
- Pescatore
Marktplaats is op zich prima, alleen heb je dan vaak nog het probleem met montage. Heb bij dezelfde toko waar hugo zijn banden vandaan heeft 2 pirelli bandjes gekocht, beiden een mm of 8, inclusief montage en balanceren 50e. Als je daar dan een keer een flatspot op remt dan is de schade tenminste te overzien 
-
HSR
Pescatore schreef:Marktplaats is op zich prima, alleen heb je dan vaak nog het probleem met montage. Heb bij dezelfde toko waar hugo zijn banden vandaan heeft 2 pirelli bandjes gekocht, beiden een mm of 8, inclusief montage en balanceren 50e. Als je daar dan een keer een flatspot op remt dan is de schade tenminste te overzien
Om nog maar te zwijgen dat deze toko wel gewoon verstand van zaken heeft. het is niet zomaar een beunhaas die ergens nog wat banden van zijn zwager heeft liggen.
- PeerH
- Bert ///M3
- Dennis Cavallino
Oude banden zijn leuk voor 't driften. Ik ben op een gegeven moment gewoon goeie velgen met oude meukbanden gaan kopen, ipv goedkope banden zonder velgen. Qua ruimte en prijs scheelt het namelijk niet veel, kost je alleen wat meer tijd om te zoeken en onderhandelen.
Leverde nog wat op ook na afloop (band weg, kale mooie velg bleef over). Maar dit soort adresjes heb ik ook, is toch wel ideaal voor low budget rubber.
Leverde nog wat op ook na afloop (band weg, kale mooie velg bleef over). Maar dit soort adresjes heb ik ook, is toch wel ideaal voor low budget rubber.
- Damir Vukovic
Dat zijn erg redelijke prijzen. Ik ken ze alleen voor prijzen van ~115Euro per stuk (in 14 inch). Gewoon gemazzeld of is er ergens een adresje waar ik ze voor die prijs op zou kunnen pikken? Kan mijn plan van switchen naar 15 inch meteen overboord:)mdhtuning schreef:Ik bezuinig liever niet op banden, ook niet om te gummen. Heb daarom een extra setje velgen met R888's 14 inchers, nieuw, voor slechts 75e/stuk.
- PeerH
Het was wel een speciale prijs, via Rallye.nl
Michael van http://www.vanseggelenautobanden.nl/ , regelde dit voor ons. 15" waren destijds 87,50e/stuk.
Het was toen wel einde van het seizoen, maar wellicht dat hij wederom iets kan regelen
Michael van http://www.vanseggelenautobanden.nl/ , regelde dit voor ons. 15" waren destijds 87,50e/stuk.
Het was toen wel einde van het seizoen, maar wellicht dat hij wederom iets kan regelen
Laatst gewijzigd door PeerH op 29 mei 2008, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- peer
Daar ben ik dan ook benieuwd naar...Damir Vukovic schreef:Dat zijn erg redelijke prijzen. Ik ken ze alleen voor prijzen van ~115Euro per stuk (in 14 inch). Gewoon gemazzeld of is er ergens een adresje waar ik ze voor die prijs op zou kunnen pikken? Kan mijn plan van switchen naar 15 inch meteen overboord:)mdhtuning schreef:Ik bezuinig liever niet op banden, ook niet om te gummen. Heb daarom een extra setje velgen met R888's 14 inchers, nieuw, voor slechts 75e/stuk.
- InjectTheVenom
Ben ik het mee eens. Ik heb gister 4 nieuwe Continental Sport Contacts gekocht voor net over de €100 per band (16 inch), mijn eerste ervaring met een fatsoenlijk merk na een hele periode goedkope knakenmerken gehad te hebben. Vanavond op mijn zomervelgen gelegd waarbij er 1 @*(@$*(#$*# kreng gewoon níét mee wilde werken bij het balanceren, morgen onder de auto monteren en daarna kijken of het wat is.mdhtuning schreef:Ik bezuinig liever niet op banden, ook niet om te gummen. Heb daarom een extra setje velgen met R888's 14 inchers, nieuw, voor slechts 75e/stuk.
Verder koop ik banden via autobandenmarkt.nl en leg ze er zelf of een maat van me op. Scheelt weer in de kosten
Circuitbanden gaan er pas onder als er ook een fatsoenlijk onderstel + remmerij gemonteerd is anders begin ik er niet aan.