Mijn broer is toe aan een nieuwe 2ehands auto en wil gezien zijn gereden kilometers en de huidige dieselprijs overstappen naar LPG.
Hij heeft een voorkeur voor Audi en BMW, maar een Volvo v70 bi-fuel lijkt hem ook wel wat, aangezien deze af-fabriek met lpg komen en volvo bekend staat als een goede lpg auto.
Weet iemand hoe het zit met de betrouwbaarheid/onderhoudsgevoeligheid van een audi of bmw op lpg t.o.v. een volvo bi-fuel? Zijn er ook bepaalde motoren die het op gas beter doen dan andere bij deze merken?
Het zou trouwens gaan om een auto van ca 3-4 jaar oud met maximaal 140.000 op de klok.
Volvo bi-fuel of toch audi of bmw op LPG?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
Re: Volvo bi-fuel of toch audi of bmw op LPG?
Dacht dat Bi-Fuel aardgas was en geen LPG, of zit ik dan fout?
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
"De 2,4 liter vijfcilinder Bi-Fuel motor voor de Volvo S80 en V70 wordt in twee versies geleverd: een op CNG (Compressed Natural Gas van aardgas of biogas) en een die op LPG (Liquefied Petroleum Gas) rijdt. Voor de Volvo S40 en V40 is er een 1,8 liter viercilinder Bi-Fuel motor verkrijgbaar die op LPG loopt."
Normaal gesproken gewoon LPG dacht ik.
Normaal gesproken gewoon LPG dacht ik.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Zie hier een voorbeeld van een E60 op lpg:
http://www.bbg-tm.de/96d45c9933123e27d/ ... index.html
Zo te zien heeft een E60 nog steeds een reservewiel en kun je daar dus mooi een ringtank in bouwen.
De 4,4 liter V8 schijnt goed op lpg te kunnen. Zescylinders zie je in Duitsland ook regelmatig, maar meestal nog in E39's. De nieuwere motoren met directe inspuiting zullen nog wel een probleem zijn. Op http://www.autogas-einbau-umbau.de/ kun je ervaringen vinden van BMW's met lpg (zoekopdracht op BMW E60).
Ik heb zelf een Alpina B10 3.2 met Prins VSI. Het motorblok is verwant aan de M52-serie waar later de M54 uit is voortgekomen die in de E60 530i met 231pk werd gebruikt. In twee jaar tijd en ca. 35.000km zijn er nog geen problemen opgetreden die zijn te herleiden tot de lpg-installatie.
http://www.bbg-tm.de/96d45c9933123e27d/ ... index.html
Zo te zien heeft een E60 nog steeds een reservewiel en kun je daar dus mooi een ringtank in bouwen.
De 4,4 liter V8 schijnt goed op lpg te kunnen. Zescylinders zie je in Duitsland ook regelmatig, maar meestal nog in E39's. De nieuwere motoren met directe inspuiting zullen nog wel een probleem zijn. Op http://www.autogas-einbau-umbau.de/ kun je ervaringen vinden van BMW's met lpg (zoekopdracht op BMW E60).
Ik heb zelf een Alpina B10 3.2 met Prins VSI. Het motorblok is verwant aan de M52-serie waar later de M54 uit is voortgekomen die in de E60 530i met 231pk werd gebruikt. In twee jaar tijd en ca. 35.000km zijn er nog geen problemen opgetreden die zijn te herleiden tot de lpg-installatie.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten