Kwartje van Kok terug

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 mei 2008, 12:19

Waren we ooit van elkaar verwijderd dan?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 27 mei 2008, 22:53

@Geelhoed, ik snap je helemaal, sterker nog, ik ben het ook met je eens.
Op basis van de feiten heb je ook gelijk !

Op dezelfde manier verbaas ik me nog steeds over mensen die Euro's weer gaan terugrekenen naar guldens en dan roepen dat alles zo veel duurder is geworden :D

Ik kan nog steeds alles betalen wat ik en het gulden tijdperk ook kon.
Netto onder de streep ben ik er ook absoluut niet op achteruit gegaan.

Wat veel mensen niet merken is dat ongemerkt, via andere wegen ( leuke woordspeling ) andere zaken weer goedkoper worden.

PS : ik kan me wel voorstellen dat mensen zich ergeren aan je manier van reageren. Maar daar moeten mensen maar doorheen prikken, heb ik ook moeten leren.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 27 mei 2008, 23:44

Ha, die Drivers;

Geelhoed mag dan aardig met cijfers goochelen, ik ga in deze in grote lijnen met hem mee. Kijk maar eens gewoon om je heen: ellenlange files van auto's gevuld met één forens, overvolle parkeerplaatsen bij welk winkelcentrum, attractiepark of meubelboulevard dan ook, grote overlast bij sportclubs, scholen en kinderopvang van ouders die het nodig vinden om de koters die twee kilometer met de auto weg te brengen, de motor lekker laten draaien bij de pinautomaat of bij een geopende brug, een wagenpark dat maar blijft groeien, tweede en derde auto's zijn de gewoonste zaak van de wereld geworden, rondrijden met veel te zachte banden, zaterdagse shoppersfiles die de doordeweekse in lengte lijken te benaderen; en dan nog vol houden dat de benzine te duur is? Als je kijkt hoeveel procent van zijn besteedbaar inkomen de vaderlander aan autobrandstoffen uitgeeft is dat een heel stuk minder dan vijftien of twintig jaar geleden. Misschien dat men het autorijden vroeger nog als luxe en status zag (op zondag met de 17M een doelloos stukje rijden; man wat voelden we ons rijk!) en juist daardoor de hogere prijs accepteerde? Een luxe kun je autorijden tegenwoordig niet echt meer noemen en bovendien hebben we tegenwoordig zoveel andere meuk waarop we ons geld kunnen (en dus ook willen) stukslaan en status aan kunnen ontlenen. Juist omdat we die auto (terecht of niet) als een eerste levensbehoefte (of misschien zelfs een soort recht) zijn gaan zien beginnen we over de kosten te mauwen, net als de prijs van levensmiddelen, gas en water; ook zaken waarin we geen keuze hebben en ons dus veroordeeld voelen als we er meer meer voor uit moeten geven. Maar of dat terecht is? :roll:

Plaats reactie