Politie volgt grootste wegpiraten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mei 2008, 11:06

106 Teletekst di 27 mei

` De politie in de regio Brabant-Noord
gaat vijftig veelplegers in het verkeer
hinderlijk volgen.Het besluit volgt op
een succesvolle proef in Oss met de 10
grootste wegpiraten.Op basis van de
gegevens met verkeersovertredingen in
2006 was een lijst samengesteld.

Gedurende de proef gingen politiemensen
enkele keren per week op zoek naar de
geselecteerde veelplegers.Tegen hen was
verteld dat ze gevolgd zouden worden.
Dat hielp niet bij iedereen.Een van hen
beging in één rit dertig overtredingen.

Zes andere korpsen overwegen of ze deze
aanpak overnemen.De privacywaakhond CBP
is kritisch over het experiment.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2008, 11:09

Het Ministerium für Staatssicherheit (vertaald: Ministerie voor Staatsveiligheid), gewoonlijk afgekort tot Stasi of MfS, was de belangrijkste binnenlandse veiligheidsdienst en inlichtingendienst in de Duitse Democratische Republiek (DDR). De Stasi werd alom gezien als een van de meest effectieve inlichtingendiensten ter wereld.

...

De Stasi had een enorme invloed op bijna ieder aspect van het leven in de DDR.

Tot het midden van de jaren '80 van de vorige eeuw groeide zowel binnen de DDR als in de Bondsrepubliek een netwerk van burgerinformanten, de Inoffizielle Mitarbeiter (IM). Men schat dat ten tijde van de ineenstorting van de DDR in 1989 de Stasi 91.000 voltijdse medewerkers had en 300.000 informanten. Dit betekent dat ongeveer 1 op de 50 mensen in de DDR met de Stasi samenwerkte. Dit is vermoedelijk de hoogste penetratie door een veiligheidsapparaat ooit.

De Stasi hield in de gaten of burgers politiek "incorrect" gedrag vertoonden, vergelijkbaar met de activiteiten van de voormalige Gestapo.

...

Tijdens die Wende, de vreedzame revolutie van 1989, werden de Stasikantoren bestormd door woedende burgers. Uit voorzorg vernietigden Stasi-officieren een grote hoeveelheid compromitterend materiaal. Alle personen waarover een dossier is aangelegd hebben het recht om dit in te zien. Vaak komen zij er dan achter dat vrienden, collega's, partners en familieleden regelmatig aan de Stasi rapporteerden.
Alleen dat laatste dient bij ons nog te gebeuren.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 mei 2008, 11:11

Jaja, de Stasi werkt steeds beter, volgende stap, GPS module monteren, en ze op afstand volgen en automatisch bekeuren.

Autorijden, leuker kunnen we het niet maker, wel duurder :lol:

Michel

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 mei 2008, 11:14

Snap niet dat die gasten nog steeds hun rijbewijs mogen behouden...het spelletje moet toch een keer over en uit zijn?

Hunter

Bericht door Hunter » 27 mei 2008, 11:21

Ahhh.... vandaar dat me vriendin laatst een tijd gevolgd werd :idea:

Hans

Bericht door Hans » 27 mei 2008, 11:30

Ik begrijp dat alle aangiftes al zijn weg gewerkt? Wat een onzin project weer. Gaan ze straks ook alle veelplegers (winkeldieven, drugsdealers, etc.) volgen? Vast niet, is te gevaarlijk en brengt geen geld in het laatje.

Mack

Bericht door Mack » 27 mei 2008, 11:31

Ik vind het helemaal geen verkeerd idee. Dan pakken ze tenminste de rotte appels eens aan.

Hoeveel mensen klagen niet dat de politie zich eens bezig moet gaan houden met echte boeven? Nu gaan ze achter echte notoire wegmisbruikers aan en nu is het ineens fout?

Andre

Bericht door Andre » 27 mei 2008, 11:40

mack dat is alleen omdat het makkelijk cashen is. De automobilist betaald wel weer.

Als ze achter vuurwapen gevaarlijke mensen aanmoeten dan is het even oei liever niet. Of s avonds even door de bijlmer wandelen of zo. Nee das net even te spannend en is alleen gevaar voor eigen leven en geen geld.

Daar ligt het verschil even.

Metchu

Bericht door Metchu » 27 mei 2008, 11:42

Andre schreef: Of s avonds even door de bijlmer wandelen of zo.
Das echt een slecht voorbeeld, kom jij er wel eens Andre? Of roep jij dit vawege "de imago" van de bijlmer? Ik kom er geregeld en deze zin slaat nergens op :lol: Bijlmer is allang geen "ghetto" meer...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2008, 11:48

Mack schreef:Ik vind het helemaal geen verkeerd idee. Dan pakken ze tenminste de rotte appels eens aan.

Hoeveel mensen klagen niet dat de politie zich eens bezig moet gaan houden met echte boeven? Nu gaan ze achter echte notoire wegmisbruikers aan en nu is het ineens fout?
In de basis ben ik het volledig met je eens, echter vertrouw ik de politie cq. de politiek wat dat betreft voor geen cent. Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat onze definitie van een wegpiraat heel anders is dan hun definitie van een wegpiraat. Als ik wegmisbruikers op SBS6 zie en hoor wat en wie daar al wegpiraat of snelheidsduivel genoemd wordt, dan weet ik wel weer genoeg. Mensen die 30 km te hard rijden zijn in hun ogen al wegpiraten...

Mack

Bericht door Mack » 27 mei 2008, 11:50

Andre schreef:mack dat is alleen omdat het makkelijk cashen is. De automobilist betaald wel weer.
Niet "de automobilist" maar "de notoire wegpiraat" betaalt weer. De normale automobilist wordt eens een keertje met rust gelaten en de aso krijgt de bekeuringen (alleen met deze actie dan).

Stel je bent een winkelbeveiliger, en in je winkel is een oud dametje en een gast die je al 5x betrapt hebt op winkeldiefstal. Wedden dat jij die gast beter in de gaten houdt dan het vrouwtje? En is dat dan luiheid?

Dus het plan an sich vind ik helemaal niet slecht. En we zullen moeten zien hoe de politie hier invulling aan geeft (want in jullie reacties zijn jullie vooral daar bang voor).

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 27 mei 2008, 11:55

Wouter81 schreef:
Mack schreef:Ik vind het helemaal geen verkeerd idee. Dan pakken ze tenminste de rotte appels eens aan.

In de basis ben ik het volledig met je eens, echter vertrouw ik de politie cq. de politiek wat dat betreft voor geen cent. Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat onze definitie van een wegpiraat heel anders is dan hun definitie van een wegpiraat. Als ik wegmisbruikers op SBS6 zie en hoor wat en wie daar al wegpiraat of snelheidsduivel genoemd wordt, dan weet ik wel weer genoeg. Mensen die 30 km te hard rijden zijn in hun ogen al wegpiraten...
Daar heb je gelijk in idd, ik vind dat er al heel snel iemand een wegpiraat genoemd word in sommige gevallen :x

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2008, 11:56

Mack schreef:
Andre schreef:mack dat is alleen omdat het makkelijk cashen is. De automobilist betaald wel weer.
Niet "de automobilist" maar "de notoire wegpiraat" betaalt weer. De normale automobilist wordt eens een keertje met rust gelaten en de aso krijgt de bekeuringen (alleen met deze actie dan).

Stel je bent een winkelbeveiliger, en in je winkel is een oud dametje en een gast die je al 5x betrapt hebt op winkeldiefstal. Wedden dat jij die gast beter in de gaten houdt dan het vrouwtje? En is dat dan luiheid?

Dus het plan an sich vind ik helemaal niet slecht. En we zullen moeten zien hoe de politie hier invulling aan geeft (want in jullie reacties zijn jullie vooral daar bang voor).
Wat is jouw definitie van een 'notoire wegpiraat'? Noem eens wat voorbeelden.

Niall

Bericht door Niall » 27 mei 2008, 12:03

Maar goed dat de nederlandse politie dit niet heeft :shock:

http://www.bild.de/BILD/auto/2008/05/po ... 49284.html

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 27 mei 2008, 12:05

Scotsman schreef:Maar goed dat de nederlandse politie dit niet heeft :shock:

http://www.bild.de/BILD/auto/2008/05/po ... 49284.html
Nou zeg idd haha :lol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 mei 2008, 12:15

Is toch een veel betere vorm van handhaving dan flitspalen?

Andre

Bericht door Andre » 27 mei 2008, 12:16

ja wat noem jij weg piraten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 mei 2008, 12:18

Dat volk in die turbo coupe's die op zondag middag over het klaverblad racen :wink: :mrgreen:

Marc R

Bericht door Marc R » 27 mei 2008, 12:39

Metchu schreef:
Das echt een slecht voorbeeld, kom jij er wel eens Andre? Of roep jij dit vawege "de imago" van de bijlmer? Ik kom er geregeld en deze zin slaat nergens op :lol: Bijlmer is allang geen "ghetto" meer...
NIET mee eens Metchu....wij hebben tot voor kort een winkel gehad in de bijlmer...breek me de bek niet open.

Inbraken,vernielingen,winkeldiefstallen aan de orde van de dag...wat een ramp,en als je de hermandad belt zeggen ze dat ze geen tijd hebben.

Naja laat ook maar,blij dat we die verkocht hebben.
Laatst gewijzigd door Marc R op 27 mei 2008, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 mei 2008, 12:41

en als je de hermandad belt zeggen ze dat ze geen tijd hebben.

Werkelijk, daar zakt je de broek toch van af......................niet dan? :shock:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 mei 2008, 12:52

Als ze achter vuurwapen gevaarlijke mensen aanmoeten dan is het even oei liever niet. Of s avonds even door de bijlmer wandelen of zo. Nee das net even te spannend en is alleen gevaar voor eigen leven en geen geld.

Daar ligt het verschil even.
Onzin André

Ze zijn juist zo sensatiegeil als de pest.
Als er in Groningen een schietincident is, dan melden collega's van Zwolle dat ze niet al te ver uit de buurt zitten, en vragen ze de centrale maar al te graag voor toestemming.

Ik vind het doodvermoeiend dat we maar denken dat de politie het eigenlijk alleen maar voorziet op snelle jongens in mooie bakken. Natuurlijk zullen er etterbakken tussen zitten. Als je eenmaal een reputatie in een kleinere gemeente hebt, dan weten die gasten allemaal wel wie die gekke driftende Fries is in die mooie en snelle auto's. Zij associëren jou met die illegale straatracers..en ja, hebben waarschijnlijk allemaal een vooroordeel richting jou.

Dat ze bovenstaande wegmisbruikers op de hielen zitten is natuurlijk aardig. Wegpiraten als deze zijn een gevaar voor ons allemaal. Begrijp alleen niet dat dit soort figuren nog steeds een rijbewijs mogen bezitten?

Probleem moet met wortel en al uit de grond getrokken worden. Dit soort gasten moeten eens door een vader, waarvan net zijn dochtertje van haar driewieler gereden werd, flink in elkaar gerost worden. Gewoon blijven doorbeuken totdat hij smeekt je met rust te laten en de rest van z'n leven achter een rollator mag wandelen... :oops:

Mack

Bericht door Mack » 27 mei 2008, 13:07

Wouter81 schreef: Wat is jouw definitie van een 'notoire wegpiraat'? Noem eens wat voorbeelden.
Deze bijvoorbeeld:
Tegen hen was

Tommy

Bericht door Tommy » 27 mei 2008, 13:21

ehm in Oss? laat me raden, achter E30'jes en E36-jes in BR-geel met een grote witte beer erop ;)
Kenteken konden ze niet goed achterhalen... ZI-EN-GS ofzo :D

Roy

Bericht door Roy » 27 mei 2008, 13:43

Metchu schreef:
Misschien is dat de rede dat hij er niet wandelt :wink:

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mei 2008, 13:46

Mack schreef:
Wouter81 schreef: Wat is jouw definitie van een 'notoire wegpiraat'? Noem eens wat voorbeelden.
Deze bijvoorbeeld:
Tegen hen was
LOL, ja wat voor overtredingen. Vergeten het knipperlicht aan te zetten als je een verlaten rotonde afrijdt? 7 Km te snel op een 80-weg? Bij oranje verkeerslicht een streepje extra gas? Je mobiele telefoon in je hand hebben? Of overtredingen als met 158 km/u een 30 km zone binnenrijden?

Zit nogal een verschil in, het aantal overtredingen opzich zegt mij niets. Ik bega dan ook ritsen overtredingen tijdens mijn woon-werk route. :) Gaat erom WAT voor overtredingen, WAT is voor hen een overtreding wat iemand een wegpiraat maakt.

Plaats reactie