E36 325i Inhouden bij gasgeven

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

E36 325i Inhouden bij gasgeven

Bericht door Davy MR2DRIFT » 19 jul 2006, 22:17

Mijn 325i (M50-zonder vanos) loopt als een zonnetje, echter als ik gas geef vanuit stationair toerental, dan hapert de motor even. Eigenlijk een soort van vertraagd gas geven. De bougies en het luchtfilter zijn al vervangen, maar dat helpt niks. Misschien brandstoffilter? De motor heeft ook een hoog CO- en HC-gehalte, wat duidt op slechte verbranding.

Is dit misschien een typisch E36 probleem?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 jul 2006, 22:59

Mijn Mmetje gaat er gewoon vol vandoor hoor vanaf idle rpm ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43104
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 jul 2006, 23:01

Denk niet dat 'ie dat wilde weten :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 19 jul 2006, 23:24

Bobines ? Elke cilinder heeft er 1.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 20 jul 2006, 11:25

@Knot, dat zei oom agent ook tegen je. :lol: Je snapt natuurlijk wel dat mijn 325 perfect moet lopen op de Nordschleife, wanneer jij ernaast zit!

Maar ff serieus, bobines schijnen inderdaad zwak te zijn bij een M50. Zo te zien zijn er al 3 vervangen, want die zijn van een ander merk. Eigenlijk dacht ik dat een bobine het doet, óf niet. Maar hoe kun je controleren of een bobine slecht is?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 jul 2006, 13:42

Ik ga nooit zo ver in op de techniek, maar verwissel het eens met onderdelen van andere 325i zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2006, 14:31

Is het vacuümcircuit(dus slangetjes en eventuele stelmotoren) wel in orde?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 14:45

Op de 535 (m20) heb ik dat ook een beetje. Niet ernstig, maar je voelt het soms wel. Gelden daar dezelfde dingen? vacuumslangetjes of bobines?

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2006, 14:48

2=3 ;)

Vacuümslangen geldt zéker ook bij de M30. Alleen heeft die maar één bobine.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 15:34

Ok, ga ik die eens vervangen... kan nooit kwaad.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 jul 2006, 15:46

Nee dat is waar, maar kijk ook even of ze wel aan vervanging toe zijn(scheurtjes). Indien nee is het zinloos geweld. ;)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 jul 2006, 15:46

Ik laat er wel even naar kijken, staat nu toch in de garage. :)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 20 jul 2006, 16:46

Bij de bobines kun je gewoon de weerstand doormeten.Je moet alleen ff weten wat die wezen moet :)

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 20 jul 2006, 17:45

Ik heb er 6 liggen.

Je mag ze proberen en/of overnemen.

N.

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 22 jul 2006, 23:34

Nandor, in ieder geval alvast bedankt voor het aanbod. De BMW wordt volgende week gekeurd en dan ga ik meteen de vacuumslangen nakijken. Ook de lambasonde, krukas- en vliegwielsensor ga ik reinigen en dan hoop ik dat het opgelost is. Mocht dat niet helpen, dan ga ik zeker de bobines eens een voor een verwisselen.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 23 jul 2006, 12:00

Dennis, hou de contactpunten van de platines even in het oog. Bij de M20 (en M30) is dat ook een veel voorkomend probleem. Teveel slijtage of corrosie en het spel loopt in de soep :wink:

En Davy MR2Drift:

vergeet de luchtmassameter niet door te meten...

Gebruikersavatar
Davy MR2DRIFT
Berichten: 548
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:12
Locatie: Ausfahrt

Bericht door Davy MR2DRIFT » 23 jul 2006, 15:01

Dennis, weet jij hoe je die door kunt meten? Welke weerstand tussen welke contacten? Ik heb i.i.g. een multimeter.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul, RJK en 12 gasten