Ik kom bij een combinatie van een aantal kruisingen. (Mensen die in zeist bekend zijn herkennen het wellicht: Bergweg richting A28). Op zich niet zo heel complex, er staan netjes pijlen op de weg, en het geheel wordt geregeld door verkeerslichten. Omdat ik zie dat er 3 auto's links (jawel, links!) voorgesorteerd staan, en nog niemand rechts, neem ik netjes de rechterbaan. Zodra het licht op groen springt, trek ik rustig op. Het is dus helemaal niet zo dat ik rechtsom in wil halen of iets dergelijks. Dat blijkt dan uit de auto die mij regelrecht afsnijdt en dus eigenlijk onder het nemen van de bocht van rijbaan verwisselt. Eigenlijk had ik het al verwacht (klinkt echt zo als moeders altijd zeggen), maar het geval was dat ik dus ook sneller mijn hand op de claxon had dan op de rem. Noodstop gemaakt, omdat ik simpelweg de ruimte niet kreeg om uit te wijken, danwel mijn weg te vervolgen. Achteraf liet ik het wel ver komen, maar ik was zo pissedoff van al die blonde kneuten en mannen met midlife crisis op de snelweg, dat ik ver doordrukte. Gelukkig geen schade, het is ook mijn auto niet, maar ik kan me er zo over opwinden...
Fietsers die stilstonden stonden allemaal te gapen zonder wat te doen. Mevrouw voor me maakt een gebaar in de spiegel waar ik niet uit kan opmaken of het een verontschuldiging is óf een uiting van frustratie. Wat ik me dus nog steeds afvraag is of dat zij doorhad dat ze een fout maakte, danwel of ze wist dat ik op een goede strook stond gesorteerd (zie ook het plaatje onderin de post). Ook het busje dat achter haar reed deed wat apart. Die knipperde later naar rechts, terwijl ik schuin achter 'm reed. Omdat de schrik van een enkele tel geleden er bij mij nog in zat heb ik 'm de ruimte gegeven, maar toen ging 'ie niet. Uiteindelijk sloeg 'ie toch af naar het tankstation.
400 meter later nog steeds achter haar bij de verkeerslichten. (Mijn vader zei in ieder geval dat het een jonge vrouw was.) We willen optrekken gaat ze weer op de rem, nu om een lifter in te laden... Voor mij de gelegenheid om 's goed te kijken wat voor vlees er in de kuip zat, maar mevrouw deed net of ze mij niet zag...
Overleg je op de snelweg met je vader: "ja, ik had daar ook nooit gaan staan". Betweter... Typisch Nederlands om altijd links voor te gaan sorteren terwijl de rechterbaan leeg is...
Anyway, hier het plaatje.
[IMG:800:562]http://img104.imageshack.us/img104/2524 ... ie2jb6.jpg[/img]
Wat wil ik nou zeggen? Nou, eigenlijk helemaal niets. Gewoon even frustraties eruit van al die pinksterkippen die de weg onveilig maken.
----------------------------------
Owja, nog een vraagje. Deze keer met de fietst en een rotonde. Het is een rotonde waar de fietsbaan niet netjes rond de rotonde ligt.
Eerst de situatie: Er fietst een meneer op de rotonde (losse fietsstroken). Hij wil afslaan op de rotonde (of is het dan juist op de rotonde blijven). Anyway, hij steekt z'n hand uit, en buigt zonder te kijken links af. Echter, op dat moment fiets ik linksachter hem, om hem in te halen, en ram hem vol in z'n fietstassen.
Situatieschets (werkelijke rotonde):
[img:800:562]http://i47.servimg.com/u/f47/12/17/34/01/verkee11.jpg[/img]
Ik boos omdat meneer niet goed uitkijkt (spiegelen, kijken, heel moeilijk in Nederland blijkbaar), meneer boos omdat hij z'n hand uitstak.
Ja duh, lekker argument: "ik stak toch m'n hand uit"... Ik was echter zeker van m'n gelijk, meneer wist verder ook niet meer te vertellen dus ik heb duidelijk gemaakt dat 'ie maar verder moest fietsen. Toen zat ik echter thuis en vroeg ik me af of juist niet ík in de fout zat...
Aan de ene kant: ik ben netjes links aan het inhalen, en meneer mag niet zomaar afslaan zonder te kijken.
Aan de andere kant: ik bevind me op een rotonde (is dat zo?), en ík maak eigenlijk een afslaande actie.
Echter: de situatie zit zo: het is niet een rotonde met netjes een mooi rond fietspad zoals hier onder staat, maar meer iets van een losse weg erom.
[IMG:300:211]http://img512.imageshack.us/img512/6559/rotonde2ps7.jpg[/img]
Any expert?

Zó, dat is er ook weer uit, nu eerst een Bavaria.