BMW M6 gereden

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 15:43

Joep ik heb zelf nooit in een E30 M3 gereden, dus tov van de E46 heb ik daar geen mening over.

Een M6 is natuurlijk geen opvolger van een E46 M3 en alleen daarom al niet direct vergelijkbaar. En ik had ook helemaal niet verwacht dat een M6 heel sportief zou zijn.

De M6 is gewoon heel erg snel en luxe.

Maar ik ben wel een M liefhebber en vanuit dat perspectief had ik wat meer aansluiting verwacht.

--
Stefan, onderstuur viel wel mee, BMW zorgt wel voor een goed balans in zijn auto's

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 15:55

De M6 is een uitstekende auto en niks mis mee 507 pk is raket op wielen. En zo heeft bmw voor ieder wat wils in hun gamma.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik zeer blij met de 1 serie gamma en de 2 serie coupe zal er nog een schepje bovenop doen. Dat zijn meer mijn auto s. Dus ik kan heel erg moeilijk een mening uiten over een M6 die heel erg positief zou zijn. Terwijl het toch een hele goeie auto is voor de betreffende persoon die zoiets zoekt.

Maar ik ga zeker niet mee in de boekjes wijsheid van bladen die schrijven hoe fantastisch zo n auto wel niet is bla bla omdat het een M of RS of AMG is. Toch zie ik het ook weer aan zo n jonge die met een foto toestel komt ook zijn mening klaar heeft uit boekjes wijsheid. De auto marketing molen werkt alleen niet bij mij.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 16:10

ik vond dit lijstje op het autoweek forum.

In 1991 was het aantal supercars met meer dan 400pk slechts 2 (!)

1991 - Aantal: 2

Lamborghini Diablo
Mercedes-Benz 600 SE

========================================

in 1996 waren het al 7, wat nog niet eens veel is, 1996 is dus nog maar 10 jaar geleden.

1996 - Aantal: 7

Ferrari F512 - €250.033
Ferrari 550 Maranello - €232.109
Ferrari 456 GT - €259.562
Lamborghini Diablo - €196.834
Marcos LM 500 Coupé - €76.916
Marcos LM 500 Spyder - €76.916
Porsche 911 Turbo - €171.983

=========================================================

In 2006 zijn er maar liefst 64 auto's met 400 pk of meer, daarvan kun je 80% wegstrepen als het om rauwe sportieve power gaat, het zit in dikke limo's luxe SUV's overgecomseerde veilige sportwagens met AWD. sportsedans etc

2006 - Aantal: 64

Aston Martin DB9 Vantage
Aston Martin DB9 Vantage Volante
Aston Martin V12 Vanquish S
Audi RS4 4.2 FSI quattro
Audi RS4 Avant 4.2 FSI quattro
Audi RS4 Cabriolet 4.2 FSI quattro
Audi S6 5.2 FSI quattro
Audi S6 Avant 5.2 FSI quattro
Audi A8 6.0 quattro
Audi S8 5.2 FSI quattro
Bentley Continental GT
Bentley Continental GTC
Bentley Continental Flying Spur
BMW M5
BMW M6
BMW 760i
Cadillac CTS-V
Chrysler 300C HEMI 6.1 V8 SRT-8
Chrysler 300C Touring HEMI 6.1 V8 SRT-8
Corvette C6 Coupé
Corvette C6 Coupé Z06
Corvette C6 Convertible
Daimler Super Eight
Dodge Viper SRT-10
Ferrari F430
Ferrari F430 Spider
Ferrari 599 GTB Fiorano
Ferrari 612 Scaglietti
Jaguar S-Type 4.2 V8 S/C R
Jaguar XJR 4.2 S/C
Jaguar Super V8 S/C
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Murciélago
Lamborghini Murciélago Roadster
Maserati Quattroporte
Maserati Coupé GranSport
Maserati Spyder GranSport
Maybach 57
Maybach 62
Mercedes-Benz E 63 AMG
Mercedes-Benz E 63 AMG Combi
Mercedes-Benz S 600
Mercedes-Benz CLK 63 AMG
Mercedes-Benz CLK 63 AMG Cabriolet
Mercedes-Benz CLS 63 AMG
Mercedes-Benz CL 600
Mercedes-Benz CL 55 AMG
Mercedes-Benz SL 600
Mercedes-Benz SL 55 AMG
Mercedes-Benz SL 65 AMG
Mercedes-Benz SLR McLaren
Mercedes-Benz R 63 AMG
Mercedes-Benz ML 63 AMG
Mercedes-Benz G 55 AMG Kompressor
Noble M400
Noble M14
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 Turbo
Porsche Cayenne
Rolls-Royce Phantom
TVR Sagaris
Volkswagen Phaeton 6.0 W12
Volkswagen Touareg 6.0 W12

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 18 jul 2006, 17:14

De lijn in het lijstje klopt, maar ik mis bijvoorbeeld de McLaren F1 die in 96 nog wèl gemaakt werd. Misschien werd de F40 nog in 91 geproduceerd? De 959 waarschijnlijk net niet meer. Volgens mij was '91 en de opvolgende periode sowieso niet zo geweldig, want rond die tijd heeft BMW de M8 ook afgeblazen wegens de tegenvallende economische situatie.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 17:20

Mario ik weet eerlijk gezegd niet hoe actueel het lijstje is, is denk ik ook minder relevant, punt is dat 400pk vandaag de dag in een grote dikke "sportieve" auto eerder een noodzaak is dan een must.

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jul 2006, 17:39

Dat auto's zwaarder worden is simpelweg niets aan te doen. Kun je kort of lang over lullen maar 'de massa' is gevoelig voor NCAP sterren en zal een auto kopen die luxer (en dus zwaarder) is dan z'n vorige auto.
Vermogen gaat daarmee ook omhoog om al die massa te compenseren.


Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 18 jul 2006, 17:53

Mooi verslag Rico, jullie hebben je prima vermaakt.

En gingen de koffievlekken er nog uit? ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 17:56

lol

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 18 jul 2006, 19:35

Ik kan me vergissen Rico maar ik krijg sterk het gevoel dat je interpretatie van M de laatste tijd vrij stevig is bijgesteld.

Het fraaie interview in EVO helpt ook al niet om die gasten al te serieus te nemen. Al dat gewauwel over de verschillen tussen de M5 en de M6. Met 45 kg is de M6 7 seconden sneller op De Ring dan de M5. Geef de Coupé 45 kg strafgewicht mee en je zult nagenoeg exact op die 7 seconden uitkomen. Ongeacht de onzin die ze uitkramen zijn die auto's technisch 100% identiek.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 18 jul 2006, 21:27

Hielke ja en nee, ik heb me al lange tijd gerealiseerd dat de e46 M3 een van de laatste begerenswaardige M's is en de Z4 M coupe waarschijnlijk de allerlaatste is. De M5 en de M6 zag ik al als technologie dragers. Ik heb me ook nooit uitgesproken positief uitgelaten over deze autos en de rit bevestigde al wat ik vermoede. BMW zou denk ik niet blij zijn als dit relaas in autovisie zou staan

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jul 2006, 21:35

Hoezo, ik lees nergens een negatief woord. De auto is alleen meer voor een andere doelgroep gemaakt. Je verhaal is geschreven uit het oogpunt dat de E46 M3 voor jou (en de meeste van ons?) de ideale auto is.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 18 jul 2006, 21:45

Leuk verhaal inderdaad!

En precies, de doelgroepen veranderen gewoon.
Misschien 1% van de automobilisten (en dan schat ik het heeeeeel hoog in) wil een zo gefocust mogelijke auto. En van die 1% koopt er misschien 1% daadwerkelijk zo'n auto.
Vissen in een vijver van 0,01% schiet niet op, daar word je niet rijk van.
Zie bijvoorbeeld TVR waar het water niet tot aan de lippen staat, maar 3 meter boven de kruin zo ongeveer.

Wij geven de fabrikanten wel de schuld, maar eigenlijk is het gewoon de markt, in een hang naar meer luxe, meer veiligheid, meer cijfertjesneukerij in de autobladen is de markt voor supergefocuste sportauto's kleiner en kleiner geworden.

Leuk voorbeeld van die jongen met de camera trouwens. Leuk, omdat we eigenlijk allemaal wel ooit zo gedacht hebben (al was het maar voordat je ooit in een auto gereden had en alle wijsheid uit de autoboekjes moest halen). M, AMG, RS, Club Sport etc., dat was het allemaal, het beste van het beste. Tegenwoordig is het gewoon weer een badge achterop een auto, niet meer en niet minder.

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 18 jul 2006, 21:52

Het is ook een compleet ander model. Een M5 is toch ook nooit een lichtvoetige auto geweest.. nee, dat is een grote zakensedan, waarbij de M uitvoering flink veel vermogen heeft, een sportief onderstel en een set remmen die ertegen kunnen. Niets meer niets minder. Een 6 is een luxe sportcoupé, niet gek met een basisprijs die tienduizenden hoger ligt dan een 3 dat de isolatie/kwaliteit beter is.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7205
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 18 jul 2006, 22:15

Mooi verslag!

Behoorlijk verschil op dat stukje qua power t.o.v. jou snelle M3!
ik heb me al lange tijd gerealiseerd dat de e46 M3 een van de laatste begerenswaardige M's is en de Z4 M coupe waarschijnlijk de allerlaatste is.
Ze moeten bij BMW ///M die 6 in lijn ook niet uit hun assortiment halen ;)

Het kenteken van de M6 komt mij trouwens bekend voor, is deze auto niet voor diverse autobladen gebruikt. Of ben ik in de war met een kenteken dat er op lijkt. Ik meen namelijk dat de M6 in de bladen zilvergrijs is?

Gebruikersavatar
6-bakkie
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: Haarlem

Bericht door 6-bakkie » 18 jul 2006, 22:35

Mooi verhaal rico. Kan het helaas niet op waarheid valideren.......... :lol:

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 18 jul 2006, 23:50

Heb vanavond ook nog even tussen de rotondes getest kon net de 140km aantippen met de 130i dre edition rico.


Ja dat verhaal over m5 en M6 dat er veel verschil is das broodje aap natuurlijk maar wel 30k a 40k euro meer aftikken.

Ik heb wel eens wat dingen vergeleken in het onderstel. Nou blijkt dat een voorstabi van m6 een paar mm dikker is dan een M5 en hij heeft een carbon dak.

Ook mooi in dat verhaal is dit. Mensen die een gefocusde csl kopen hebben wel een M5 ernaast. Vandaar die prijsstelling zeker van die csl. Want die mensen betalen het toch wel. Porsche denkt ook zo. En zo blijft er weinig leuks over voor de wat kleinere beurs zullen we maar zeggen. Das wel jammer. Ik bedoel waar gaat dat over 121k voor een csl 160 a 170k voor een m6. Deze m6 koste trouwens iets van 130k dus 40k afschrijving ik denk zelfs nog meer want dit is verkoop prijs. Dus reken 50 k afschrijving in 1 jaar en 20.000km. :shock:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 19 jul 2006, 00:30

Andre moet je volgende keer even met de M3 ! Dan hebben we het beste vergelijk.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jul 2006, 01:31

Mooi verhaal :). Dat men bewust voor luxe is gegaan kan je overigens aan het gezicht zien. Massa 630i: 1475 kg(lichter dan de E24 6 serie!), massa M6: 1710 kg. Die motor is geen meer dan(carbon dak) 235 kg zwaarder. Hooguit een kilo of 60 en dat is ruim.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 19 jul 2006, 08:45

Ook al dik je best wat knaken extra af voor een M6 vind ik m wel een stuk meer exclusief, M5 zie ik al TE vaak rijden de laatste tijd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 19 jul 2006, 09:04

Peter Tunissen schreef:Leuk verhaal inderdaad!

En precies, de doelgroepen veranderen gewoon.
Misschien 1% van de automobilisten (en dan schat ik het heeeeeel hoog in) wil een zo gefocust mogelijke auto. En van die 1% koopt er misschien 1% daadwerkelijk zo'n auto.
Vissen in een vijver van 0,01% schiet niet op, daar word je niet rijk van.
Zie bijvoorbeeld TVR waar het water niet tot aan de lippen staat, maar 3 meter boven de kruin zo ongeveer.

Wij geven de fabrikanten wel de schuld, maar eigenlijk is het gewoon de markt, in een hang naar meer luxe, meer veiligheid, meer cijfertjesneukerij in de autobladen is de markt voor supergefocuste sportauto's kleiner en kleiner geworden.

Leuk voorbeeld van die jongen met de camera trouwens. Leuk, omdat we eigenlijk allemaal wel ooit zo gedacht hebben (al was het maar voordat je ooit in een auto gereden had en alle wijsheid uit de autoboekjes moest halen). M, AMG, RS, Club Sport etc., dat was het allemaal, het beste van het beste. Tegenwoordig is het gewoon weer een badge achterop een auto, niet meer en niet minder.
Helemaal eens Peter! Iedereen slikt(e) de marketing verhalen als zoete koek. Knap staaltje dus! Jij met je GTA ik met Cupra V6 en Spec B, en zo zijn er velen te noemen. Die mee gaan in de marketingmolen om het uber model te bezitten. In de tegenwoordige tijd, is dat steeds meer een illusie. Koop een huis tuin en keuken daily driver , die past bij de gezinsbehoefte, standaard motortje er in, airco en klaar, rij daar 5 jaar in en alle munten die je over hebt pomp je in je hobby auto, die je aanpast naar je persoonlijke wensen.

Michel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42869
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 19 jul 2006, 11:00

Mooi verhaal hoor, Rico.
Wat had dat ding gelopen in dat jaar eigenlijk?
Of stond dat er wel in...

Andre
Berichten: 11389
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 19 jul 2006, 11:21

Michel dat heb nu een keer gedaan met een 130i die in de basis veel goedkoper is dan een m3. En eigenlijk moet je nog veel verder gaan en gewoon een leuk model zoeken die jou aanstaat met het goedkoopste motortje en vanuit daar beginnen.

Maar ik heb een 130i gekozen omdat niet wil knutselen aan de motor. Maar mijn auto is op dit moment qua rijden en beleving voor mij leuker om te rijden dan een m3 en kost ongeveer de helft van een m3 met wat opties. Het nadeel van de 130i is dat ie geen M motor heeft en dat het geen coupe model is. Maar ja het verschil is ca 40k euro.

Ik heb dus wel 2 m3 gehad en geen spijt van gehad want het was ooit een grote wens. Maar ja die wens was wel onstaan toen ik vroeger DTM keek en die E30 M3 met airboxen zag gaan. Maar bmw gaat momenteel echt de verkeerde kant op. Het is een pk wedloop geworden. Zwaardere auto wat gecompenseerd wordt met meer pk. Meer pk is goed maar niet 1500kg plus auto s. Maar het probleem is dat inderdaad 99 procent de wijsheid uit auto boekjes halen en liggen te geilen op 507 pk. Dus moet je zorgen dat je de pareltjes qua rijden eruit haalt. En dat is bij bmw op dit moment toch echt een 130i danwel met een paar aanpassingen omdat bmw die achterwege laat om je naar de duurdere modellen te lokken.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 19 jul 2006, 12:02

Hoe zou een 630i met E46 M3 blok rijden? Het gewicht(van de M3 en 630i) is vrijwel gelijk. Een beetje aan het onderstel rommelen en je zou best weleens een fijne wagen kunnen hebben.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 19 jul 2006, 12:12

Klopt exact Andre, jij bent ook nog eens niet status gevoelig, dus daar kan de marketingafdeling je ook niet mee inpakken.

Wat in USA al de normaalste zaak van de wereld aan het worden is, moet in europa nog post vatten (http://www.renegadehybrids.com/944/ls1.html).

Gek dat door de absurde belastingen (BPM, BTW) dit hier nog niet gebeurt. Koop een auto die qua looks en potentie je het rijplezier kunnen bieden. Kies motor, interieur en onderstel naar keuze en bouw je eigen auto. Motorblok en bak komen in een krat aan. enz. enz. Amerikanen spreken niet over heiligschennis als er een dikke v8 van een ander merk wordt gemonteerd, http://www.bmwe21.net/temp/wayne/ extreem voorbeeld ;-)

Met een budget van 15 a 20k euro kun je dan iets fraai maken toch?

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Reihen 6, S-RS, Thomas H en 11 gasten