E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq
Moio kloten.. maar je kunt wat meer moeite doen hoor als je verzekering je naar een bepaald adres stuurt... als je daar lang genoeg over doorzeikt dat je hem niet naar een ander bedrijf wilt hebben.. gaan ze daar vaak wel in mee..
Heb vanmiddag ook net een auto van een collega gezien.. totaal overgespoten,bij een beunhaas voor 2000 euro.. en dat ding is echt waar om te janken!!!!!!!!!!! zo slecht..
Hoop dat ie de volgende keer wel goed is.. heb zelf ook al eens drama gehad over aan allriskklusje bij CARE... was ook om te janken zo slecht..
Heb vanmiddag ook net een auto van een collega gezien.. totaal overgespoten,bij een beunhaas voor 2000 euro.. en dat ding is echt waar om te janken!!!!!!!!!!! zo slecht..
Hoop dat ie de volgende keer wel goed is.. heb zelf ook al eens drama gehad over aan allriskklusje bij CARE... was ook om te janken zo slecht..
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Alfistroel
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 06 mar 2008, 11:24
- Locatie: Oosterhout
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Fabian,
Als je een groffere metaal flake hebt is de verkeerde zilveren mengkleur gebruikt!
Dit resulteert in een andere lichtreflectie en dat is wat jij ziet.
Putjes in de lak duiden op siliconen en schuurkrassen duiden op onvoldoende filler als grondlaag, om nog maar niet te spreken van het te schraal gesopten werk op je bumper.
Wat ik zo lees is dit alles absoluut onacceptabel en ik zou zeker ook mijn verzekeraar daarover aanspreken!!
Overigens wel raar dat je niet zelf mag uitmaken waar je hem wil laten spuiten. (Focwa is toch de norm?)
Als ze bang zijn dat het te duur is op een ander adres omdat ze daarmee geen prijsafspraken hebben, dan kun je met je eigen spuiterij misschien afspreken dat ze hem voor het gelijke bedrag maken.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verbetering bij deze spuiter als hij nu al zegt dat je overkritisch bent....
Je weet dus wat ik zou doen in dit geval.....
Als je een groffere metaal flake hebt is de verkeerde zilveren mengkleur gebruikt!
Dit resulteert in een andere lichtreflectie en dat is wat jij ziet.
Putjes in de lak duiden op siliconen en schuurkrassen duiden op onvoldoende filler als grondlaag, om nog maar niet te spreken van het te schraal gesopten werk op je bumper.
Wat ik zo lees is dit alles absoluut onacceptabel en ik zou zeker ook mijn verzekeraar daarover aanspreken!!
Overigens wel raar dat je niet zelf mag uitmaken waar je hem wil laten spuiten. (Focwa is toch de norm?)
Als ze bang zijn dat het te duur is op een ander adres omdat ze daarmee geen prijsafspraken hebben, dan kun je met je eigen spuiterij misschien afspreken dat ze hem voor het gelijke bedrag maken.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verbetering bij deze spuiter als hij nu al zegt dat je overkritisch bent....

Je weet dus wat ik zou doen in dit geval.....

- Fabian
- Berichten: 7255
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Sow, nou, zo kan ie wel weer zo vroeg op de ochtend.
Wordt net gebeld door de voorman, waar ik het gore lef vandaan haal om te zeggen dat het prutswerk is wat hij geleverd heeft? Hij voelt zich persoonlijk aangevallen door mij, hij staat voor zijn team bla bla bla. Ik ben niet boos geworden of niets gisteren, ik heb gewoon de auto nagelopen en alle punten aangewezen.
Dus ik geef netjes aan dat hij dat zelf ook wel kan zien met de PUNTEN die ik heb aangewezen. Dat ik klant ben, en dat hij wel even heel snel een normale toon aan moet nemen omdat we dit gesprek anders helemaal anders gaan voeren. Ik mocht het geen prutswerk noemen van hem.
Nou, ik krijg me toch een bak ellende over me heen (inclusief serieuze stemverheffing, bijna schreeuwen was het) ,niet normaal. Andere spuiters dit, die dat, zus en zo, wat ik wel niet denk, ik zal wel een slimmerik zijn die de boel oplicht etc, andere klanten nemen de auto zo wel mee (en dus ben ik te kritisch, ipv de andere klanten juist niet?!?!?!?!) Hij begon over "jullie" (vanwege de toko waar ik werk, hij belde op mn zakelijke GSM) en heb dus even HEEEEEEL duidelijk gesteld dat mijn werkgever hier totaal los van staat, en dat IK de klant ben en dat hij het persoonlijke aanvallen/beschuldigen direct achterwege moet laten, ik behandel hem ook niet zo. Wat andere spuiters doen interesseert me helemaal niet, het gaat om het werk wat hij nu geleverd heeft. Dus ik ben even heel kort en duidelijk geweest naar hem, toen bond hij wel iets in gelukkig.
Hij gaat het spuitwerk overdoen en geeft er een extra blanke lak laag aan, kennelijk voorkomt dat de extra schittering van de lak die ik nu zie. Ik heb aangegeven, gezien het feit dat we in onze mening lijnrecht tegenover elkaar staan, om een onafhankelijk expert nu te laten beoordelen zodat we niet straks weer dezelfde discussie hebben. Daarmee bespaart hij zichzelf ook geld mocht het dan weer opnieuw moeten.....dat wilde hij niet. OK, zijn keuze. Vond het wel een verstandig voorstel van mezelf eigenlijk? Ik had overigens vanmorgen de verzekeraar al even op de hoogte gebracht, die maak je de pis nog niet lauw met zoiets......
Afwachten dus, bij de aflevering wil de voorman er zelf bij zijn om de auto met me na te lopen, heb aangegeven dat ik niet minder verwacht. Toen nog even aangegeven dat de bumper ook nog wat lak miste, want daar hadden we het ook nog niet over gehad...owja, dat was ook niet helemaal correct nee, maar dat lag aan de kwaliteit van de aangeleverde bumper. Nou ja zeg...................zucht..............denken jullie dan hetzelfde als ik denk?
Volgende week meer nieuws.
Maar de benadering op deze wijze geeft al aan wat voor bedrijf het is, schandalig. Als ik mijn klanten zo te woord sta als ze TERECHT reclameren (hij spuit niet voor niets alles opnieuw, dat had hij anders echt niet gedaan!!!) dan zou ik me kapot schamen. Werkelijk te schandalig voor woorden.
Wordt net gebeld door de voorman, waar ik het gore lef vandaan haal om te zeggen dat het prutswerk is wat hij geleverd heeft? Hij voelt zich persoonlijk aangevallen door mij, hij staat voor zijn team bla bla bla. Ik ben niet boos geworden of niets gisteren, ik heb gewoon de auto nagelopen en alle punten aangewezen.
Dus ik geef netjes aan dat hij dat zelf ook wel kan zien met de PUNTEN die ik heb aangewezen. Dat ik klant ben, en dat hij wel even heel snel een normale toon aan moet nemen omdat we dit gesprek anders helemaal anders gaan voeren. Ik mocht het geen prutswerk noemen van hem.
Nou, ik krijg me toch een bak ellende over me heen (inclusief serieuze stemverheffing, bijna schreeuwen was het) ,niet normaal. Andere spuiters dit, die dat, zus en zo, wat ik wel niet denk, ik zal wel een slimmerik zijn die de boel oplicht etc, andere klanten nemen de auto zo wel mee (en dus ben ik te kritisch, ipv de andere klanten juist niet?!?!?!?!) Hij begon over "jullie" (vanwege de toko waar ik werk, hij belde op mn zakelijke GSM) en heb dus even HEEEEEEL duidelijk gesteld dat mijn werkgever hier totaal los van staat, en dat IK de klant ben en dat hij het persoonlijke aanvallen/beschuldigen direct achterwege moet laten, ik behandel hem ook niet zo. Wat andere spuiters doen interesseert me helemaal niet, het gaat om het werk wat hij nu geleverd heeft. Dus ik ben even heel kort en duidelijk geweest naar hem, toen bond hij wel iets in gelukkig.
Hij gaat het spuitwerk overdoen en geeft er een extra blanke lak laag aan, kennelijk voorkomt dat de extra schittering van de lak die ik nu zie. Ik heb aangegeven, gezien het feit dat we in onze mening lijnrecht tegenover elkaar staan, om een onafhankelijk expert nu te laten beoordelen zodat we niet straks weer dezelfde discussie hebben. Daarmee bespaart hij zichzelf ook geld mocht het dan weer opnieuw moeten.....dat wilde hij niet. OK, zijn keuze. Vond het wel een verstandig voorstel van mezelf eigenlijk? Ik had overigens vanmorgen de verzekeraar al even op de hoogte gebracht, die maak je de pis nog niet lauw met zoiets......
Afwachten dus, bij de aflevering wil de voorman er zelf bij zijn om de auto met me na te lopen, heb aangegeven dat ik niet minder verwacht. Toen nog even aangegeven dat de bumper ook nog wat lak miste, want daar hadden we het ook nog niet over gehad...owja, dat was ook niet helemaal correct nee, maar dat lag aan de kwaliteit van de aangeleverde bumper. Nou ja zeg...................zucht..............denken jullie dan hetzelfde als ik denk?
Volgende week meer nieuws.
Maar de benadering op deze wijze geeft al aan wat voor bedrijf het is, schandalig. Als ik mijn klanten zo te woord sta als ze TERECHT reclameren (hij spuit niet voor niets alles opnieuw, dat had hij anders echt niet gedaan!!!) dan zou ik me kapot schamen. Werkelijk te schandalig voor woorden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
-
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16
Dit gaat niet zomaar weer goed komen!
Ik heb dit werk in een grijs verleden een paar jaar gedaan en weet gewoon dat je hier iets op de mouw wordt gespeld.
Kleurlaag niet dekkend omdat de kwaliteit van de bumper niet deugt? Bullshit!
Gewoon beter kijken naar je spuitwerk is dan de oplossing.
Ik wil wel een keer met je meegaan om die oetlul even van repliek te dienen hoor....
Een extra laag blanke lak maakt niets uit als het gaat over een groffe structuur van de metaaldeeltjes in de zilverkleur.
Ik denk nu dus dat jij doelt op het sinaasappeleffect van de balnke laklaag en niet op de grofte van de metaaldeeltjes.
Dat zou wel kunnen verbeteren maar dan moet de blanke lak dunner zijn bij de verwerking.
Is ie te dik dan krijg je dat soort effecten namelijk.
Ik heb dit werk in een grijs verleden een paar jaar gedaan en weet gewoon dat je hier iets op de mouw wordt gespeld.
Kleurlaag niet dekkend omdat de kwaliteit van de bumper niet deugt? Bullshit!
Gewoon beter kijken naar je spuitwerk is dan de oplossing.
Ik wil wel een keer met je meegaan om die oetlul even van repliek te dienen hoor....

Een extra laag blanke lak maakt niets uit als het gaat over een groffe structuur van de metaaldeeltjes in de zilverkleur.
Ik denk nu dus dat jij doelt op het sinaasappeleffect van de balnke laklaag en niet op de grofte van de metaaldeeltjes.
Dat zou wel kunnen verbeteren maar dan moet de blanke lak dunner zijn bij de verwerking.
Is ie te dik dan krijg je dat soort effecten namelijk.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Als ik het zo lees vrees ik dat het bij de aflevering nog steeds niet is zoals je het wilt hebben, Fabian.
Als mensen al zo reageren terwijl er kennelijk overduidelijk problemen zijn met de kwaliteit van het afgeleverde werk hebben ze al niet eens de intentie meer om het goed te doen.
Dan wordt het dus 'die auto van die zeikerd' en dan is er niemand meer die er een stapje extra voor wil doen om het goed te krijgen. Zal dus zonder meer wederom prutswerk worden, is mijn voorspelling. Enige manier om dit nog goed te krijgen is alles volledig opnieuw te laten spuiten. Anders wordt het bijwerken van prutswerk en dat krijg je niet meer goed.
Als mensen al zo reageren terwijl er kennelijk overduidelijk problemen zijn met de kwaliteit van het afgeleverde werk hebben ze al niet eens de intentie meer om het goed te doen.
Dan wordt het dus 'die auto van die zeikerd' en dan is er niemand meer die er een stapje extra voor wil doen om het goed te krijgen. Zal dus zonder meer wederom prutswerk worden, is mijn voorspelling. Enige manier om dit nog goed te krijgen is alles volledig opnieuw te laten spuiten. Anders wordt het bijwerken van prutswerk en dat krijg je niet meer goed.
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
Niet om de reactie van de schadehersteller goed te praten, want dat is niet mogelijk, maar de schadebranche wordt door de verzekeraars uitgeknepen tot en met.
Dit heeft alles te maken met de zgn. gestuurde schades.
Schadeherstellers moeten in staat zijn om voor een minimum bedrag een schade te herstellen.
Als ze dit niet doen zitten ze zonder werk.
Dan kun je wel zeggen dat ze er niet aan mee moeten doen, maar nogmaals, dan gaat de zaak over de kop.
Verzekeringsmaatschappijen zijn er in weze de schul van dat de kwaliteit in het schadeherstel met sprongen op achteruit gaat.
Als je dit soort ge-oh wil vermijden kun je m.i beter nagaan of er in je polisvoorwaarden staat dat je in geval van schade zelf je hersteller mag kiezen.
Als iedereen dit nou massaal doet hebben de verzekeraars vanzelf door dat gestuurde schade niet werkt.
Dit heeft alles te maken met de zgn. gestuurde schades.
Schadeherstellers moeten in staat zijn om voor een minimum bedrag een schade te herstellen.
Als ze dit niet doen zitten ze zonder werk.
Dan kun je wel zeggen dat ze er niet aan mee moeten doen, maar nogmaals, dan gaat de zaak over de kop.
Verzekeringsmaatschappijen zijn er in weze de schul van dat de kwaliteit in het schadeherstel met sprongen op achteruit gaat.
Als je dit soort ge-oh wil vermijden kun je m.i beter nagaan of er in je polisvoorwaarden staat dat je in geval van schade zelf je hersteller mag kiezen.
Als iedereen dit nou massaal doet hebben de verzekeraars vanzelf door dat gestuurde schade niet werkt.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
- 964aircooled
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 18 feb 2007, 21:45
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
laat me eens raden, bedrijf zit schuin tegenover de makro
Is gewoon een fabriek, maken die auto en niet op de kwaliteit letten.
Kun je inderdaad beter bij het schadebedrijf om de hoek zijn net voor de verkeerslichten
dat is echt klote met die gestuurde schade-stroom, je kan zelf niet eens bepalen naar welk bedrijf je eigen auto gaat

Is gewoon een fabriek, maken die auto en niet op de kwaliteit letten.
Kun je inderdaad beter bij het schadebedrijf om de hoek zijn net voor de verkeerslichten

dat is echt klote met die gestuurde schade-stroom, je kan zelf niet eens bepalen naar welk bedrijf je eigen auto gaat
