Beetje slalom gereden, wat remproeven met en zonder ABS, op nat en droog. Allemaal wel eens leuk om te doen maar wat echt leuk was, was natuurlijk het circuitrijden. Er zou een Ferrari zijn om in mee te rijden maar die was er vanwege geluidsperikelen niet. Er stonden dus enkele BMW E36 325's in racetrim klaar waarmee je 2 rondjes mee mocht. Had me d'r weinig bij voorgesteld maar was behoorlijk verbaasd over wat voor wegligging zo'n ding heeft. Had dus nog nooit echt met een auto op het circuit gereden en al helemaal niet in zo'n geprepareerd ding met ander onderstel, kooi, semi's eronder en veel camber. Leuk om te vergelijken met m'n motor-ervaringen. Wat me opviel:
- Veeeeeeel later remmen dan met de motor

- Bochtensnelheid in met name de langzamere bochten is echt heel erg veel hoger, wat een grip heb je met zo'n ding zeg. Ongelooflijk. In bochten als de Strubben en einde Veenslang ga je met de motor vrij langzaam. Hiermee kon je ze echt hard aanvallen, verbazingwekkend.
- Bochten werden veel eerder ingestuurd. Met de motor stuur je toch later in, meer hoekig. Verbaasde me erover hoe vroeg je al instuurt.
Waar de motor echt wel veel beter in is, is de acceleratie. Dat is weinig spannend bij zo'n 325i. Gaat wel vlot maar meer ook niet. Da's bij de motor veel meer kicken.
Daarna nog zelf een rondje of 10 met een Fiorino bestelwagen op Assen gereden

Al met al een leuke dag gehad en een ervaring rijker. Dacht dat de wegligging van m'n eigen Grande Punto Sport goed was, tot ik bij die BMW instapte.