Goede beslissingen van de overheid..?
-
Goede beslissingen van de overheid..?
Noem eens drie goede beslissingen (maakt niet uit op welk gebied) welke de overheid de afgelopen drie jaar genomen heeft.
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
-
Re: Goede beslissingen van de overheid..?
Tom schreef:Noem eens drie goede beslissingen (maakt niet uit op welk gebied) welke de overheid de afgelopen drie jaar genomen heeft.
Ben benieuwd.
http://www.pvda.nl/renderer.do/clearSta ... age/37298/
pick your choice* De pardonregeling is ingevoerd
* De voortgaande privatisering van staatsdeelnemingen is een halt toegeroepen
* De privatisering van Schiphol is van de baan
* Eigenaren van heel dure huizen (één miljoen euro) gaan daarover meer belasting betalen
* Maatregelen tegen excessieve topinkomens
* De WAO herkeuringen vanaf 45 jaar zijn stopgezet
* De WAO uitkeringen zijn van 70 procent omhoog gegaan naar 75 procent van het laatst verdiende loon
* Tienduizend brugbanen om WAO’ers makkelijker aan een baan te helpen
* Het ontslagrecht blijft ongewijzigd
* 80 miljoen extra voor armoedebeleid
* Meer microkredieten voor startende ondernemers
* Vrouwelijke zelfstandigen krijgen een wettelijk recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering van minimaal zestien weken
* 5000 tot 6000 extra handen aan het bed
* Er komt een stagefonds voor de zorg
* No-claim afgeschaft
* Pil terug in basispakket
* Positie gehandicapten en chronisch zieken versterkt
* Positie cliënten en medewerkers thuiszorg verbeterd
* Aanpak aandachtswijken
* 500 extra wijkagenten
* Gemeenten krijgen 28 miljoen euro extra voor het bestrijden van radicalisering van jongeren
* De laagste huurverhoging sinds 25 jaar
* De huren gaan de komende vier jaar met niet meer dan inflatie omhoog
* Wet tege trage overheid ingevoerd
* Plan van aanpak om alcoholmisbruik jongeren terug te dringen
* Veiliger TBS-systeem door aangescherpte regelgeving
* Detentieboten voor vreemdelingenbewaring worden gesloten
* Ernstige overlast zoals voetbalgeweld wordt hard aangepakt
* 6,5 miljoen euro voor een offensief tegen toenemend asociaal gedrag tegen mensen die werken in een publieke functie
* 70 miljoen euro extra voor onderwijs aan achterstandsleerlingen
* Een miljard euro voor verhoging lerarensalarissen
* 275 euro netto extra in de maand voor schoolleiders
* 1500 extra conciërges
* Falende (particuliere) scholen kunnen eerder worden uitgepakt
* Beter inburgeringbeleid gekoppeld aan baan, stage, vrijwilligerswerk
* Subsidies voor twee- a driehonderd windturbines
* Geen nieuwe kerncentrales
* Europees verdrag dat Europa slagvaardiger en democratischer maakt
* 500 miljoen om ontwikkelingslanden te helpen zich aan te passen aan klimaatveranderingen, die juist hen het zwaarst treffen
* Kabinet zet zich in voor gezondheid en rechten van vrouwen in ontwikkelingslanden
* Maatregelen om zoveel mogelijk te voorkomen dat gezinnen met kinderen in vreemdelingbewaring worden gesteld
* Harder opgetreden tegen homodiscriminatie
* Groter budget voor voorlichting op scholen over homoseksualiteit
* Verdubbeling budget vrouwenopvang en bestrijding eergerelateerd geweld en genitale verminking
* Investeringen in sport in ontwikkelingslanden
* Er is een ‘bel-me-niet-register’ gerealiseerd, waarmee een halt wordt toegeroepen aan ongevraagde telefonische verkooppraatjes een halt toe te roepen
* Spam aan bedrijven wordt strafbaar gesteld
* Het automatisch langdurig verlengen van een internet- of telefoonabonnement is niet meer toegestaan
* Bellen van en naar het buitenland is aanzienlijk goedkoper geworden
* Ringtoneterreur aangepakt

- wjn
Het is nog steeds een goede, sorry, populaire beslissing.Tom944 schreef:Is eerder een leugen dan een goede beslissing, niet?wjn schreef:- Boete voor door rood licht rijden verhogen.
- BPM afschaffen (dat het nu weer wijzigt maakt niet uit).
- EU grondwet afschieten.
Zo maar een paar.
Dat er nu een regering zit die ook daadwerkelijk over de implicaties nadenkt, ach.
- Hendrik Kinderman
- Michel P
Die lijst toont het Sinterklaas gedrag van de PVDA perfect aan, maar de financiele consequenties worden uiteraard bij de werkende burger neergelegd! Werken zou door de PVDA bijna strafbaar worden gesteld!
De A die ooit voor arbeid stond is nu een vies woord geworden binnen deze partij :twisted:
Michel
De A die ooit voor arbeid stond is nu een vies woord geworden binnen deze partij :twisted:
Michel
- Maus335i
Krijg ik als man ook een uitkering als ik 4 maanden bij mn kind wil zijn om de opvoeding te verzorgen? Een vrouwelijke ondernemer is prima in staat om de beslissing zelf te maken of zij een kind wil en de financiele consequenties daarvan wil nemen. Ik zie dit meer als discriminatie.RutgerK schreef:- Uitkering voor zwangere vrouwelijke ondernemers.
- Pardon regeling
- Hervorming WAO (is iets een jaartje ouder)
En jah die pardonregeling die een half miljard meer kost dan we gedacht hadden, oeps

-
Hoe kan je de pardon regeling in godesnaam een goede beslissing vinden? De regeling heeft nu al respectievelijk meer gekost dan 1.000.000.000,- euro.
Ook het gezeik op Verdonk haar immigratie 'beleid''. Zij was voor het eerst een politicus die gewoon stelselmatig het door JULLIE gekozen beleid hanteerde en vervolgens wordt ze als een gek wijf neergezet.
Ach, nog 2.5 maanden en ik ben hier lekker weg. Counting down the days....
Ook het gezeik op Verdonk haar immigratie 'beleid''. Zij was voor het eerst een politicus die gewoon stelselmatig het door JULLIE gekozen beleid hanteerde en vervolgens wordt ze als een gek wijf neergezet.
Ach, nog 2.5 maanden en ik ben hier lekker weg. Counting down the days....
-
Michel Pol schreef:Die lijst toont het Sinterklaas gedrag van de PVDA perfect aan, maar de financiele consequenties worden uiteraard bij de werkende burger neergelegd! Werken zou door de PVDA bijna strafbaar worden gesteld!
Michel
Tja, Michel. Zo gaat dat toch in Nederland. Beloof je volk brood en spelen. Lekker een extra gulden beloven als ze maar op jou stemmen. Knal die uitkeringen maar omhoog, waarom zou je g*dverdomme uberhaupt voor je geld werken? Zo kom je wel aan de stemmers.
Ach, like I said, Counting down the days.
- Geelhoed
Bron?hugo schreef:Hoe kan je de pardon regeling in godesnaam een goede beslissing vinden? De regeling heeft nu al respectievelijk meer gekost dan 1.000.000.000,- euro.
Hoe zat het ook al weer met die aanzuigende werking? 200 duizend zouden er toch komen?
Ongefundeerde bangmakerij van Verdonk en Wilders toen, en dat gaat zo nog wel even door.
-
Michel Pol schreef:Die lijst toont het Sinterklaas gedrag van de PVDA perfect aan
Dit is de laatste zoveel die er op hun website staan. Je kan ook het archief induiken om te kijken wat ze deze hele periode hebben bereikt. Daar heb ik niet naar gekeken, misschien dat dat het sinterklaas gevoel weghaalt

Maar Tom vroeg om 3 dingen, maakte niet uit wat. Ik gaf hem antwoord

- Michel P
Maar spreken die punten waar de PVDA zo trots op is je persoonlijk aan?Metchu schreef:Michel Pol schreef:Die lijst toont het Sinterklaas gedrag van de PVDA perfect aan
Dit is de laatste zoveel die er op hun website staan. Je kan ook het archief induiken om te kijken wat ze deze hele periode hebben bereikt. Daar heb ik niet naar gekeken, misschien dat dat het sinterklaas gevoel weghaalt![]()
Wie zoet is krijgt lekkers gaat niet echt op bij de PVDA. Want wie werkt is zoet, maar krijgt het zuur te verteren!
Michel
-
Dat zeg ik niet, Tom stelt een vraag en ik geef antwoord 8) En ik geef bij jou aan dat er meer is en dat als je geinteresseerd bent maar eens moet kijken.Michel Pol schreef:Maar spreken die punten waar de PVDA zo trots op is je persoonlijk aan?Metchu schreef:Michel Pol schreef:Die lijst toont het Sinterklaas gedrag van de PVDA perfect aan
Dit is de laatste zoveel die er op hun website staan. Je kan ook het archief induiken om te kijken wat ze deze hele periode hebben bereikt. Daar heb ik niet naar gekeken, misschien dat dat het sinterklaas gevoel weghaalt![]()
Wie zoet is krijgt lekkers gaat niet echt op bij de PVDA. Want wie werkt is zoet, maar krijgt het zuur te verteren!
Michel
Don't shoot the messenger

-
Het is natuurlijk simpel copy paste, maar er zitten wel wat dingen bij die ik goed vind. Jij vroeg niet in welke orde of wat dan ook, gewoon willekeurig 3 dingen. Nou die kan je echt wel uit de lijst halen hoorTom schreef:Spreken al die punten je aan Metchu of is het een simpele copy/paste actie?
Ben benieuwd naar wat de rest te melden heeft. Gewoon drie simpele veranderingen die je persoonlijk goed vind. Het aantal replies valt mij nog tegen

p.s. ik kan overigens ook wel melden dat ik niet tevreden ben over de huidige koers
- Geelhoed
Rood, tegen, bold voor, gewoon neutraalTom schreef: Ben benieuwd naar wat de rest te melden heeft. Gewoon drie simpele veranderingen die je persoonlijk goed vind. Het aantal replies valt mij nog tegen
* De pardonregeling is ingevoerd
* De voortgaande privatisering van staatsdeelnemingen is een halt toegeroepen
* De privatisering van Schiphol is van de baan
* Eigenaren van heel dure huizen (een miljoen euro) gaan daarover meer belasting betalen
* Maatregelen tegen excessieve topinkomens
* De WAO herkeuringen vanaf 45 jaar zijn stopgezet
* De WAO uitkeringen zijn van 70 procent omhoog gegaan naar 75 procent van het laatst verdiende loon
* Tienduizend brugbanen om WAOers makkelijker aan een baan te helpen
* Het ontslagrecht blijft ongewijzigd
* 80 miljoen extra voor armoedebeleid
* Meer microkredieten voor startende ondernemers
* Vrouwelijke zelfstandigen krijgen een wettelijk recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering van minimaal zestien weken
* 5000 tot 6000 extra handen aan het bed
* Er komt een stagefonds voor de zorg
* No-claim afgeschaft
* Pil terug in basispakket
* Positie gehandicapten en chronisch zieken versterkt
* Positie clienten en medewerkers thuiszorg verbeterd
* Aanpak aandachtswijken
* 500 extra wijkagenten
* Gemeenten krijgen 28 miljoen euro extra voor het bestrijden van radicalisering van jongeren
* De laagste huurverhoging sinds 25 jaar
* De huren gaan de komende vier jaar met niet meer dan inflatie omhoog
* Wet tegen trage overheid ingevoerd
* Plan van aanpak om alcoholmisbruik jongeren terug te dringen
* Veiliger TBS-systeem door aangescherpte regelgeving
* Detentieboten voor vreemdelingenbewaring worden gesloten
* Ernstige overlast zoals voetbalgeweld wordt hard aangepakt
* 6,5 miljoen euro voor een offensief tegen toenemend asociaal gedrag tegen mensen die werken in een publieke functie
* 70 miljoen euro extra voor onderwijs aan achterstandsleerlingen
* Een miljard euro voor verhoging lerarensalarissen
* 275 euro netto extra in de maand voor schoolleiders
* 1500 extra concierges
* Falende (particuliere) scholen kunnen eerder worden uitgepakt
* Beter inburgeringbeleid gekoppeld aan baan, stage, vrijwilligerswerk
* Subsidies voor twee- a driehonderd windturbines
* Geen nieuwe kerncentrales
* Europees verdrag dat Europa slagvaardiger en democratischer maakt
* 500 miljoen om ontwikkelingslanden te helpen zich aan te passen aan klimaatveranderingen, die juist hen het zwaarst treffen
* Kabinet zet zich in voor gezondheid en rechten van vrouwen in ontwikkelingslanden
* Maatregelen om zoveel mogelijk te voorkomen dat gezinnen met kinderen in vreemdelingbewaring worden gesteld
* Harder opgetreden tegen homodiscriminatie
* Groter budget voor voorlichting op scholen over homoseksualiteit
* Verdubbeling budget vrouwenopvang en bestrijding eergerelateerd geweld en genitale verminking
* Investeringen in sport in ontwikkelingslanden
* Er is een "bel-me-niet-register" gerealiseerd, waarmee een halt wordt toegeroepen aan ongevraagde telefonische verkooppraatjes een halt toe te roepen
* Spam aan bedrijven wordt strafbaar gesteld
* Het automatisch langdurig verlengen van een internet- of telefoonabonnement is niet meer toegestaan
* Bellen van en naar het buitenland is aanzienlijk goedkoper geworden
* Ringtoneterreur aangepakt
-
Geelhoed schreef:Bron?hugo schreef:Hoe kan je de pardon regeling in godesnaam een goede beslissing vinden? De regeling heeft nu al respectievelijk meer gekost dan 1.000.000.000,- euro.
Hoe zat het ook al weer met die aanzuigende werking? 200 duizend zouden er toch komen?
Ongefundeerde bangmakerij van Verdonk en Wilders toen, en dat gaat zo nog wel even door.
Wie zien wel over 5 jaar. Je weet wel, dan betaal je straks in Nederland 80% belasting over je laatst verdiende euro. Maar goed, als je dat welvaart vindt. Ik zit tzt in ieder geval ergens waar het ongetwijfeld niet veel beter is, maar ook zeker absoluut niet slechter.
- GTRene
vind die lijst wel wat hebben, en inderdaad antwoord op die vraag, goed gevonden kerelMetchu schreef:makkelijk he zo'n lijst

maar goed, er kan nog zoveel beter/anders/overzichtelijker dingen die ze heel lang geleden 30 jaar al zagen aankomen maar waar ze nog steeds veel te weinig aan gedaan hebben en nu diep in de problemen zitten dan doel ik op wegen vooral op de knelpunten van NL helemaal vastlopend, misschien dat ze nu dankzij versnelde procedures wat opschieten, maar eerst zien dan geloven, 30 jaar gelden wisten ze het al, maar niemand durfde het te betalen/doen het kost echter al die jaren vele malen meer dan het destijds had hoeven kosten, maarja das ook de overheid, pappen en nathouden of gekke dingen in voeren koste wat kost en ach over 4 jaar zit die persoon er toch niet meer.