Mee eens!Hielke schreef:Nee, dat zal ie niet zijnDennis Cavallino schreef:Laat me raden, een 120d is sneller?
Maar beter sturen en liggen zal ie wel beter. Jammergenoeg telt dat, ook onder autoliefhebbers, op de schaal van lekkernijen veel lager dan brute power
BMW M6 gereden
- Dennis Cavallino
-
- Peter Tunissen
-
- RVV
Stefan, ik heb nog nooit in een M5 gereden, maar de genen van deze auto's komen grotendeels met elkaar overeen. Een M5 is natuurlijk een sadan, en dat is een excuus om minder sportief te zijn. Maar ik zou nooit een ringtaxi rit boeken in de ringtaxi met de M6 ervaring in mijn achterhoofd. Dan kun je veel beter een local vragen in een snelle Golf 1 ofzo.stefan van der burgh schreef:Leuk verhaal. Is dit qua rijden veel anders dan de M5 trouwens?? (Dit met de ringtaxi in het achterhoofd).
Ik denk wel dat er mensen teleurgesteld gaan worden als de E90 M3 ook deze kant op gaat. Aan de andere kant: wat zijn de alternatieven in de markt voor een E46M3??
Wat betreft de E92/E90 M3, zowel Andre als ik vrezen dat deze auto erg gaat lijken op iets als de M6. Heel snel maar ook heel klinisch high tech. Ben bang dat het geen zuivere opvolger zal zijn van de e46 m3, het beste alternatief ? een 130i dre edtion. Maar die ontbeert weer de M status.
Mooi voorbeeld we zaten even in de showroom, komt er een ventje aan, dikke camera om de nek, foto's ,makend voor zijn prive collectie zei hij. Was gestopt vanwege de M3. Dus Andre wat doorvragen, "zegt ie" weet je wat gaaf is die 130i naast die M3.. ventje schudde heftig van nee alsof Andre hem vroeg zijn schoonmoeder te n....ken" neeee M3 was veel gaver.... Dat was een echte auto.. zat launch control op dat moest echt super zijn, ja dat wilde hij nog wel, meerijden in een M3 en genieten van launch control.. launch control zei ik ? wa's dat ? gelukkig wist ie in geuren en kleuren te vertellen wat het launch control was..
-
Kijk, mij persoonlijk, wetende hoe ik rij, lijkt een M6 me wel gaaf, als mijn maandsalaris toch 5 cijfers voor de komma zou zijn.Rico v Velzen schreef:Stefan, ik heb nog nooit in een M5 gereden, maar de genen van deze auto's komen grotendeels met elkaar overeen. Een M5 is natuurlijk een sadan, en dat is een excuus om minder sportief te zijn. Maar ik zou nooit een ringtaxi rit boeken in de ringtaxi met de M6 ervaring in mijn achterhoofd. Dan kun je veel beter een local vragen in een snelle Golf 1 ofzo.stefan van der burgh schreef:Leuk verhaal. Is dit qua rijden veel anders dan de M5 trouwens?? (Dit met de ringtaxi in het achterhoofd).
Ik denk wel dat er mensen teleurgesteld gaan worden als de E90 M3 ook deze kant op gaat. Aan de andere kant: wat zijn de alternatieven in de markt voor een E46M3??
Wat betreft de E92/E90 M3, zowel Andre als ik vrezen dat deze auto erg gaat lijken op iets als de M6. Heel snel maar ook heel klinisch high tech. Ben bang dat het geen zuivere opvolger zal zijn van de e46 m3, het beste alternatief ? een 130i dre edtion. Maar die ontbeert weer de M status.
Mooi voorbeeld we zaten even in de showroom, komt er een ventje aan, dikke camera om de nek, foto's ,makend voor zijn prive collectie zei hij. Was gestopt vanwege de M3. Dus Andre wat doorvragen, "zegt ie" weet je wat gaaf is die 130i naast die M3.. ventje schudde heftig van nee alsof Andre hem vroeg zijn schoonmoeder te n....ken" neeee M3 was veel gaver.... Dat was een echte auto.. zat launch control op dat moest echt super zijn, ja dat wilde hij nog wel, meerijden in een M3 en genieten van launch control.. launch control zei ik ? wa's dat ? gelukkig wist ie in geuren en kleuren te vertellen wat het launch control was..
Maar de bezwaren van de mensen die de M-badge als best rijdende auto zien, zijn duidelijk en denk ik ook terecht. Maar BMW heeft net als elk bedrijf primair als doel geld verdienen, en dan zijn de mensen die de M-badge als meeste status want meeste pk's onder de kap zien, de interessantere doelgroep.
- RVV
*kuch* http://gummen.org/newforum/forum_messag ... id=0996878 *kuch*Robin schreef:Verrek!
![]()
Mooi verhaal:
"3e rang gesjeesde broodschrijvers en op een zijspoor gezette bankiers op kicken"
verklaar u nader :twisted:

- RVV
Ja en nee, ik wil niet de indruk wekken dat het niks is, dat vind te arrogant, en geen recht doen aan de know how en ontwikkeling die in de auto is gestopt. Want ik ben bang dat je die lijn kunt doortrekken naar alle auto's met meer dan 400 pk.Michel Pol schreef:Boot op wielen dus....... Leuk verslag!
Voor mij ook liever een M6 cabrioik bediel e46 M3 CS(L)!
Michel
De auto heeft punten waar hij erg in uitblinkt, maar het formaat en gewicht moeten domweg gecompenseerd worden met heel veel vermogen. 400pk/500 pk powerknop is een mooi voorbeeld. Met 400 pk is de auto gewoon ondergemotoriseerd. En dat geld ook voor de e60 M5.
Maar wie durft te zeggen dat de E39 M5 ondergemotoriseerd is/was ?
Straks komt de e92 M3, die auto zal aan 343pk ook gewoon te weinig hebben, die moet ook minimaal 400 pk hebben.
S
-
-
Ja maar bijna elk nieuw model is zwaarder & sterker als het vorige model...
Dit terwijl de PK-Weight ratio meestal juist wel verbeterd hierdoor is een auto in rechte lijn wel sneller.
In bochten telt objectief en subjectief gezien alleen de totale massa, daardoor gaat een zwaardere auto minder snel door de bocht, en voelt dat ook zo.
Door slimme hulpjes als Magnetic damper control, en ASTR en DJKS etc. etc. wordt dit wel geprobeerd op te lossen (en soms lukt dat ook heel goed) maar bij bochtenwerk, remmen etc. merk je gewoon dat je met een zware auto op weg bent.
Kijk Rico, als jij straks in een E90 stapt denk je *waarschijnlijk* dat dat iets een boot is in verglijking met je E46...
Stap echter maar eens in een E30, wat denk je dan dat je je E46 zult vinden?
(Ik wil niet zeggen dat de E30 beter is, de e46 heeft een beter totaalpakket, is objectief sneller, luxer en groter. IMO is de E30 mooier en agieler....Jip heb in een E46 (mee) gereden)
Groet Joep
PS de M3 en M6 zijn door BMW ook met verschillende doeleinden gemaakt. in de jaren '80 was de M6 toch ook vooral een hele hele snelle coupe, die vrij zwaar was en met een grote krachtige motor voorin?
De M3 had toen ook minder PK, massa & luxe...
Dus de verhoudingen zijn in feite helemaal niet veranderd.
Dit terwijl de PK-Weight ratio meestal juist wel verbeterd hierdoor is een auto in rechte lijn wel sneller.
In bochten telt objectief en subjectief gezien alleen de totale massa, daardoor gaat een zwaardere auto minder snel door de bocht, en voelt dat ook zo.
Door slimme hulpjes als Magnetic damper control, en ASTR en DJKS etc. etc. wordt dit wel geprobeerd op te lossen (en soms lukt dat ook heel goed) maar bij bochtenwerk, remmen etc. merk je gewoon dat je met een zware auto op weg bent.
Kijk Rico, als jij straks in een E90 stapt denk je *waarschijnlijk* dat dat iets een boot is in verglijking met je E46...
Stap echter maar eens in een E30, wat denk je dan dat je je E46 zult vinden?
(Ik wil niet zeggen dat de E30 beter is, de e46 heeft een beter totaalpakket, is objectief sneller, luxer en groter. IMO is de E30 mooier en agieler....Jip heb in een E46 (mee) gereden)
Groet Joep
PS de M3 en M6 zijn door BMW ook met verschillende doeleinden gemaakt. in de jaren '80 was de M6 toch ook vooral een hele hele snelle coupe, die vrij zwaar was en met een grote krachtige motor voorin?
De M3 had toen ook minder PK, massa & luxe...
Dus de verhoudingen zijn in feite helemaal niet veranderd.
-
Ze zijn allebei duurder geworden ja.Andre schreef:Maar de prijzen wel!!!!
E46 nu 80k
E63 nu 160k dus 2x zo duur
E30: 50k
E24: 90k
Dus bijna 2x.
De E46 is echter bijna uit productie, terwijl de M6 net geintroduceerd is.
De prijzen van de E30 & E24 zijn allebei 1989
Die verhoudingen zijn dus ook niet veranderd...
De M6 is gewoon 2x zo duur als een M3 nieuw....
Joep