Na actief rijden ook poetsen?
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Mark Nauta
Ja inderdaad. Ik heb vandaag gezien wat dat kan doen met je lak, en het is echt heel mooi. Ook kleine krasjes zijn gewoon verdwenen en de lak is zo glad als wat en glimt als nooit te voren.Mtechnik schreef:Super. Laat je Daytona goed tot zijn recht komen!! 8)Mark Nauta schreef:Ik zal me ook eens in deze wereld verdiepen. Wil de ///M binnenkort eens goed onder handen gaan nemen!!
Ik moet me echter wel even verdiepen in hoe en wat, want ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het dan aan moet pakken. Maar wil de auto wel echt een enorm goede poetsbeurt geven, dus alles erop en eraan.
-
Xave30
Ben benieuwd.Mark Nauta schreef:Ja inderdaad. Ik heb vandaag gezien wat dat kan doen met je lak, en het is echt heel mooi. Ook kleine krasjes zijn gewoon verdwenen en de lak is zo glad als wat en glimt als nooit te voren.Mtechnik schreef:Super. Laat je Daytona goed tot zijn recht komen!! 8)Mark Nauta schreef:Ik zal me ook eens in deze wereld verdiepen. Wil de ///M binnenkort eens goed onder handen gaan nemen!!
Ik moet me echter wel even verdiepen in hoe en wat, want ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het dan aan moet pakken. Maar wil de auto wel echt een enorm goede poetsbeurt geven, dus alles erop en eraan.
Hint- laat a.u.b zien wat het restultaat van vandaag werd.
EDIT: Mark, ik kan je eventueel wat goede tutorials sturen. Ze zijn wél in het Engels.
- Mark Nauta
Die mag je me altijd sturen natuurlijk.Mtechnik schreef:Ben benieuwd.Mark Nauta schreef:Ja inderdaad. Ik heb vandaag gezien wat dat kan doen met je lak, en het is echt heel mooi. Ook kleine krasjes zijn gewoon verdwenen en de lak is zo glad als wat en glimt als nooit te voren.Mtechnik schreef: Super. Laat je Daytona goed tot zijn recht komen!! 8)
Ik moet me echter wel even verdiepen in hoe en wat, want ik heb geen idee wat ik allemaal nodig heb en hoe ik het dan aan moet pakken. Maar wil de auto wel echt een enorm goede poetsbeurt geven, dus alles erop en eraan.![]()
Hint- laat a.u.b zien wat het restultaat van vandaag werd.
EDIT: Mark, ik kan je eventueel wat goede tutorials sturen. Ze zijn wél in het Engels.
Foto plaats ik even in het andere topic.
-
Slewey
Nou vooruitMtechnik schreef:Slewey, StefanCS en de rest inspireer ons allemaal met wat detail-jobs. Zomer komt eraan 8)
Wat plaatjes van een extreme make-over, van een roze naar rode BMW.
BMW zat echt onder de (vandalisme) krassen en swirls en was grotendeels dof roze in plaats van rood.
Voor:
Na:
Voor:
Na:
50/50:
Na:
Meer foto's;
http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=410
Zal er binnenkort nog wel wat foto's plaatsen
Laatst gewijzigd door Slewey op 16 jun 2010, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2
Mooi hoor Slewey!
Ik doe er ook nog ff 2
[IMG:640:426]http://i248.photobucket.com/albums/gg16 ... wassen.jpg[/img]
[IMG:700:469]http://i248.photobucket.com/albums/gg16 ... waxtop.jpg[/img]
Ik doe er ook nog ff 2
[IMG:640:426]http://i248.photobucket.com/albums/gg16 ... wassen.jpg[/img]
[IMG:700:469]http://i248.photobucket.com/albums/gg16 ... waxtop.jpg[/img]
- Mark Nauta
-
Xave30
Yes yes yessssssss! Geweldig Slewey.Slewey schreef:Nou vooruitMtechnik schreef:Slewey, StefanCS en de rest inspireer ons allemaal met wat detail-jobs. Zomer komt eraan 8)
Wat plaatjes van een extreme make-over, van een roze naar rode BMW.
BMW zat echt onder de (vandalisme) krassen en swirls en was grotendeels dof roze in plaats van rood.
Voor:
[img:400:600]http://autodetailing.nl/images/fotos/omie/DSC_0007.jpg[/img]
Na:
[img:400:600]http://autodetailing.nl/images/fotos/omie/DSC_0080.jpg[/img]
Zal er binnenkort nog wel wat foto's plaatsen
Rood detailer's nachtmerrie (om onbehandeld te zien staan)
Een kennis van mij heeft ook een zwaaaar geoxideerde rode Opel.. man man man..
Ik kan niet wachten om een kans te krijgen die met Poorboy's SSR2.5 en zo nodig SSR3 tekeer te mogen gaan.
-
Xave30
-
Slewey
Rood is natuurlijk wel DE kleur om het snelste resultaat te zien. Oxidatie kun je zelfs handmatig al een stuk verminderen, maar machinaal kun je af en toe jezelf verbazen 8)Mtechnik schreef:Yes yes yessssssss! Geweldig Slewey.
Rood detailer's nachtmerrie (om onbehandeld te zien staan)
Een kennis van mij heeft ook een zwaaaar geoxideerde rode Opel.. man man man..![]()
Ik kan niet wachten om een kans te krijgen die met Poorboy's SSR2.5 en zo nodig SSR3 tekeer te mogen gaan.
- Mark Nauta
-
Xave30
Onze Chevrolet Cavalier meteen gedaan na nieuwe lading detailing spul:

Behandeling die dag: ( 9 jaar oude lak, origineel)
Glaze -> ClearKote Vanilla Moose
Carnauba wax -> Poorboy's Natty's RED . limited edition
Zit geen oxidatie op het lak want ja.... ik laat hem niet met rust. Twee weeken daarvoor kreeg ie:
Polish-> Poorboy's SSR1
Carnauba-> Pinnacle Souveran (über wax is die maar niet helemaal voor de lichte kleuren zoals op de Cavalier)
Behandeling die dag: ( 9 jaar oude lak, origineel)
Glaze -> ClearKote Vanilla Moose
Carnauba wax -> Poorboy's Natty's RED . limited edition
Zit geen oxidatie op het lak want ja.... ik laat hem niet met rust. Twee weeken daarvoor kreeg ie:
Polish-> Poorboy's SSR1
Carnauba-> Pinnacle Souveran (über wax is die maar niet helemaal voor de lichte kleuren zoals op de Cavalier)
Laatst gewijzigd door Xave30 op 13 mei 2009, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Slewey
Staar er netjes bij, aparte wagen trouwens, die zie je niet veel!
Zelf net ook een lading Clearkote binnen om te proberen
Vanilla Mooze Glaze, Carnauba Wax, Detail Spray, Compound en de Shampoo
Wat vind je van de Souveran? Glans/Reflectie is echt top, maar duurzaamheid is gewoonweg slecht.
@Mark; Voornamelijk hobby en zo af en toe wat bijverdienen om die hobby betaalbaar te houden
Wat vind je van de Souveran? Glans/Reflectie is echt top, maar duurzaamheid is gewoonweg slecht.
@Mark; Voornamelijk hobby en zo af en toe wat bijverdienen om die hobby betaalbaar te houden
Laatst gewijzigd door Slewey op 19 mei 2008, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Xave30
-
Xave30
Ja de ClearKote Quick Shine detail spray is een favo van mij. Super gewoon op je lak, plastic én ruiten. 8)Slewey schreef:Staar er netjes bij, aparte wagen trouwens, die zie je niet veel!
Ik kan alleen maar positief over Souveran praten gebruik hem meest op groen en zwarte auto's.
Duurzaamheid.... ja is meer een concours wax he. Maar die SNACK CRACKLE POP effect is gewoon :twisted:
Van mijn Diamantschwarz
Laag Souveran zo'n 3 weken eerder vervolgt door Natty's RED. Had eigenlijk foto's direct na het Souveran moeten maken:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 13 mei 2009, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mike S.
- Auto: M135i
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Welke detailingbedrijven zijn aan te bevelen ? Ik heb sinds 2 weken een zwarte MR2 die echt een serieuze behandeling nodig heeft, veel swirls en krassen, sommige redelijk diep. Lak is dof op sommige plekken (vooral kofferklep voorkant) Ik heb er zelf helaas geen rug (meer) voor..ik zou 't graag zelf willen doen maar dan moet ik de rest van het jaar krom lopen van de pijn.
- Mike S.
- Auto: M135i
Als je dit topic de laatste pagina's doorleest dan zie je zoiezo 2 jongens die dat als hobby doen voor een leuk prijsje en hele goede resultaten makenMichel Huisman schreef:Welke detailingbedrijven zijn aan te bevelen ? Ik heb sinds 2 weken een zwarte MR2 die echt een serieuze behandeling nodig heeft, veel swirls en krassen, sommige redelijk diep. Lak is dof op sommige plekken (vooral kofferklep voorkant) Ik heb er zelf helaas geen rug (meer) voor..ik zou 't graag zelf willen doen maar dan moet ik de rest van het jaar krom lopen van de pijn.
Ik heb mijn auto zelf ook laten doen ik ben zeer tevreden.
-
Slewey
Brunssum - Almere, is niet echt om de hoek 
Zit wel een hele goede bij jou in de buurt, Bart van http://customcarcleaning.nl/
Dit is wel gewoon een bedrijf, weet zijn prijzen niet, maar levert echt geweldig werk af!
Zit wel een hele goede bij jou in de buurt, Bart van http://customcarcleaning.nl/
Dit is wel gewoon een bedrijf, weet zijn prijzen niet, maar levert echt geweldig werk af!
- Simoni
[img:1044:701]http://www.wax-it.be/gallery/albums/Wax ... 501_58.jpg[/img]
Laatste waar ik aan mee gewerkt heb...
Helemaal in de swisswax productjes gezet
Laatste waar ik aan mee gewerkt heb...
Helemaal in de swisswax productjes gezet
- Mark Nauta