Zojuist bij de schadehersteller geweest.
Bij het eerste bedrijf kreeg ik te horen dat het met poetsen waarschijnlijk niet zou gaan lukken en dat hij bang was met polijsten/schuren te ver te zullen gaan. Spuiten was waarschijnlijk de enig oplossing. Spatbord + motorkap, 300 euro ex.
Ik dacht tja......er is natuurlijk nog een bedrijf hier. Dus daar heen gegaan. Zet de auto neer, wordt eerst gewezen op een NP-plaats waar ik de auto neerzet

, maar de man kijkt meteen even naar de motorkap. 'Oh zet'm maar even binnen'. Dus de garage in, polijsttol komt erbij, een middel van 3M erop en even draaien.....zo zeg!, dat ging mooi. Eén hardnekkig punt is lichtelijk nat opgeschuurt met 2500 en toen even licht gepolijst. Siliconenwas eroverheen en het ziet er weer als nieuw uit. Ook nog een klein krasje meegenomen en dat deel van de motorkap is weer als nieuw!!!
Nu weet ik dus ook dat er zo'n tol bij mij moet komen. En goed polijstmateriaal met goede poetsmiddelen en goede wax, want dit is zoveel mooier!!
Heren bedankt voor de reacties en het aanbieden van hulp, voor nu is het weer opgelost.