"Le Monstre Vert"
"Arie's Circuitracer"
Officieel een '86-er 5 GT Turbo, welke in '89 een nieuw kenteken heeft gehad.
Auto is uitgeveord als '89-er incl. bijbhorende verbredingset.
Onlangs totaal opnieuw gespoten na een schadegevalletje in "Valeo"-groen.
Vooralsnog een standaard 1.4 8V motor voorzien van aangepaste carbuarteur met grotere sproeier. Turbodruk staat op 0.9 bar ipv 0.6 met een standaard T2.
Wagen is rondom voorzien van Koni Sport (de gele instelbare) schokdemper waarbij de veren aan de voorzijde zijn vervangen door APEX -60mm. tevens is er een instelbare OMP veerpootbrug gemonteerd.
De remmen voor zijn gewijzigd naar Clio 16V/19 16V ivm grotere diameter van de remschijven. Schijven zijn van Brembo en de blokken Ferodo DS2500. remblokken achter zijn ook Ferodo's DS2500.
Remslangen zijn aangepast naar OMP staal omvlochten slangen en gevuld met DOT 5.1.
Wagen staat op de pianozwart gespoten lichtgewicht Speedlines (welke gemonteerd werden op de Clio Williams) in de maat 7J x 15". (en niet de naderhand geleverde 6.5J.

Banden zijn van Yokohama in de maat 195/45 R15.
Rolkooi staat tzt wel weer op de planning nadat ik deze met m'n stomme kop had verkocht toen m'n vorige (de witte) naar de sloop ging...

Bedoeling is dat waarschijnlijk voorjaar/zomer 2009 de motor wordt vervangen door een nieuwe rebuild. (incl. maybe een grotere turbo en intercooler ???

Hierbij mijn topic op het forum van Renault Tuning Club
Arco´s topic over zijn Renault 5 GT Turbo´s