Vogelschijt op de lak

Dit is ons algemene autoforum.
Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 20:15

Heb net wat Meguiars Polish geprobeerd, maar haalde volgens mij erg weinig uit. Je kunt ook gewoon een 'randje' in de lak zien om de vlek zeg maar. Dat zie je op de foto ook wel een beetje, maar niet zo goed.

Verder heb ik ook wel commandant in huis, maar is dat verstandig?? Heb om na te behandelen wel turtle wax ook.

Of is het handiger om morgen gewoon even langs een schadehersteller te gaan, die hebben er misschien meer kijk op.

@ Slewey, bedankt voor je aanbod. Als het me niet lukt om het op te lossen, dan kom ik zeker bij je langs, dan is het maar in Almere, dat maakt me niet uit. Scratch X ken ik niet, maar ik zal zeker niet zomaar zelf gaan experimenteren met van alles nee.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 20:16

Slewey schreef:Dat ziet er inderdaad uit als een ernstige vlek :?
En het is niet alleen die vlek, er iets naast zit nog een kleine vlek (stuiver formaat) en op de wielkast nog een grote, vanhetzelfde formaat als op de foto.

Slewey

Bericht door Slewey » 18 mei 2008, 20:23

Een polish is enkel om je lak opnieuw te voeden aan de hand van oliën. Daar zitten (in de Meg's polish in ieder geval) geen schurende elementen in.
ScratchX is ook van Meguiars en is eigenlijk voor dit soort werkjes, lichte korrel die zichzelf langzaam afbreekt en oppoetst tot hoogglans. Maar aan de schade te zien komt dat te kort.
Als je echt een randje ziet denk ik dat ie door de blanke lak heen is, dan heeft zelfs machinaal polijsten geen zin meer.
Ben benieuwd wat de schadehersteller er van zegt. En anders kun je hier langsrijden, kan ik kijken of ik iets kan doen.

ik hoor het wel, succes!

Casper

Bericht door Casper » 18 mei 2008, 20:50

Volgens mij is dit er nog wel uit te poetsen met een polish/extender.

http://www.meguiars.nl/forum/

Op bovenstaand forum zitten mens die echt verstand hebben van die dingen :)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 18 mei 2008, 21:18

Klote voor je man!!!

Zelf heb ik altijd de auto in de Zymol staan en gaat de schijt niet door de waxlaag heen gelukkig.

Daarvoor ook wel eens gehad en heb het zelf toen redelijk weg gekregen met klei van Mequairs....

Succes!

M-bitious

Bericht door M-bitious » 18 mei 2008, 21:40

Ff naar een goed schadebedrijf gaan, die kunnen het met heel fijn schuurpapier weghalen en dan de lak weer conditioneren. Heb het zelf vaak genoeg laten doen. Werkt ook met lichte krassen. Maar doe dit NIET zelf.

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 mei 2008, 21:40

Damn Mark.... :? :shock:

Doet mijn detailer-hart pijn om te zien wat die vogels jou Daytona hebben aangedaan :(

Had ook geboden je te helpen maar zoals ik boven las heb je hulp zat aangeboden gekregen. = DF forum spirit. 8)

Hou ons op de hoogte! :wink:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 18 mei 2008, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 21:42

M-bitious schreef:Ff naar een goed schadebedrijf gaan, die kunnen het met heel fijn schuurpapier weghalen en dan de lak weer conditioneren. Heb het zelf vaak genoeg laten doen. Werkt ook met lichte krassen. Maar doe dit NIET zelf.
Nee, was ik ook niet van plan Frank. Ik ga morgen inderdaad even naar het schadebedrijf, zal kijken wat ze kunnen doen.

@ Kees. Ja, ik was dus van plan mijn auto helemaal te gaan behandelen, maar had ik nog geen tijd voor gehad, komende week is mijn laatste week met studie, daarna had ik daar tijd voor, gebeurd zoiets net weer van te voren.

Van Woensel Dirk

Bericht door Van Woensel Dirk » 18 mei 2008, 21:51

Normaal gezien als de vernislaag niet compleet weg is kan het hersteld worden.Ik heb het al meermaals gedaan,eerst nat slissen met een 2000,daarna ga ik er eens over met een 3000 en dan met het poliermachien erop.Als je weet hoe je moet polieren kan je mirakels verrichten,spijtig voor u woon ik in Belgie,anders had ik het voor u gratis gedaan..

Slewey

Bericht door Slewey » 18 mei 2008, 21:53

Casper schreef:Volgens mij is dit er nog wel uit te poetsen met een polish/extender.

http://www.meguiars.nl/forum/

Op bovenstaand forum zitten mens die echt verstand hebben van die dingen :)
Zie mijn WWW knopje ;)

Ik denk dat je met een excentrische machine kracht te kort komt.
Zoals hierboven al een paar keer wordt gezegd, wetsanden, korrel 2000 - 3000 en polijsten (roterend).

Luuk

Re: Vogelschijt op de lak

Bericht door Luuk » 18 mei 2008, 21:58

Mark Nauta schreef:...echt volledig onder de schijt aantrof. Had zoiets nog nooit gezien. Op de ruiten, motorkap en spatborden. En ook echt gewoon dikke laag erop. Nu was het echt schijt van het hardnekkige soort. Zelfs langdurig ruitensproeien en bij de pomp met zo'n spons/trekker kreeg het niet eens van de ruiten. En uur of 2 weken in de regen hielp meer.
*Moet stiekem lachen om de indringende manier hoe je dit verteld :lol: *

Maar vogelpoep is inderdaad érg klöte. Succes, en zorg dat het gefikst is voordat we video gaan schieten :wink: :D

M-bitious

Bericht door M-bitious » 18 mei 2008, 22:06

Semi OT, maar het wordt tijd dat autofabrikanten zelf eens een mooie laag ontwikkelen die er af fabriek op gaat. Die watergebaseerde lak is veel te zacht en teer. Las laatst ook iets over zelfherstellende lak.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 18 mei 2008, 22:23

Die schade krijg je met poetsen niet weg Mark.

Heb zelf ook een duivenklodder op mn dak gehad van de BMW. Heeft er 4 uur opgezeten maar nadat ik em gewassen had is door de zuurtegraad de blanke lak en de onderlaag al aangetast.

Je voelt ook tpv de vlek oneffenheden in de lak.

Krijg je met polijsten niet meer mooi of weg.

Casper

Bericht door Casper » 18 mei 2008, 22:28

M-bitious schreef:Semi OT, maar het wordt tijd dat autofabrikanten zelf eens een mooie laag ontwikkelen die er af fabriek op gaat. Die watergebaseerde lak is veel te zacht en teer. Las laatst ook iets over zelfherstellende lak.
Dan moet je je auto even ergens in het oostblok laten spuiten waar ze nog werken met lood-houdende lak. Heb je nergens last van, behalve dat je je auto misschien niet meer terugziet :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 mei 2008, 23:29

Mark,

Rij anders ff hier langs als je in Rotterdam zit: http://www.carclean.nl/

Ze zitten in Berkel & Rodenrijs, dus vlakbij en hebben speciale polijstmachines en de juiste spullen.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 23:36

Dank je Ron. Ik heb Tim van Carclean meteen even een berichtje gestuurd.

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 19 mei 2008, 00:25

Mijn vaders auto zat ook vol met dit soort vlekken en erger, ook door vogelpoep (stond vaak onder boom). Sommige waren zo hard ingevroten dat het barstjes in de lak gaf. Ben ermee naar een paar poetsbedrijven gereden maar die zeiden het niet te kunnen verhelpen. Uiteindelijk het dak, motorkap en kofferbak laten overspuiten, was niets meer mee te beginnen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 19 mei 2008, 00:27

Opa schreef:Mark,

Rij anders ff hier langs als je in Rotterdam zit: http://www.carclean.nl/
O...........M................G ze leveren tegenwoordig ook merchandise van Autogeek en Lake Country pads :o . Moet ze bellen. 8)

M@rcel

Bericht door M@rcel » 19 mei 2008, 08:03

Leef met je mee Mark,

Ik heb op de één of andere manier ook altijd pech met die schijtbeesten. Mijn 2 laatste geleverde splinternieuwe auto's (S80 en E60) werden beiden op de eerste dag al voorzien van die gore schijt. Vanaf dag één er dus ook niet meer uit te krijgen. Bij mijn huidige BMW dus al vanaf dag 1 een lelijke kofferklep. Lichtpuntje...na 180.000 km went het wel en maak je je er niet meer zo druk om :wink:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 19 mei 2008, 08:22

Mark Nauta schreef:Hmm.....helaas niet echt veel bemoedigende zaken dus.....baal nu alleen nog maar harder natuurlijk.

Ik heb zelf gewoon geen tijd komende week om er wat aan te doen, kan het kwaad om te wachten met behandelen tot volgend weekend, of maakt dat nu toch al niet meer uit.
Mark dan moet je maar een keer bij mij langsrijden ik heb spullen zoals scratch X liggen onder andere , het valt altijd te proberen

Ps ( had dat Vrijdag even gezegt dan haha)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 19 mei 2008, 08:52

Ik heb er ook wat schade aan overgehouden, maar niet op mijn Mercedes uit '83.
De auto wordt overgespoten en daarom was ik hem niet vaak. Vogelpoep zit er lang op, maar daar zie je niks meer van na het wassen.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 19 mei 2008, 10:16

Heb dat ook wel eens op auto's gehad.
Vooral Volvolak heeft er last van.
De Focus had het ook, gelukkig erg klein.
Laats een weekje op vakantie vond ik de 130i ook op de oprit aan met een paar "vette" vogelschijtplakaten erop.
Heeft dus ook een klein weekje zo gestaan.
Eraf gespoeld en gelukkig niks.
Was die week dat het zo warm :shock:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 19 mei 2008, 10:22

En anders deze gebruiken om die kutbeesten af te schieten: :)

[img:650:330]http://world.guns.ru/machine/m60e4.jpg[/img]

Succes Mark, is echt vervelend zoiets. Mijn vader had het ook op zijn Volvo, hele motorkap opnieuw laten spuiten.

Moet zeggen dat mijn Fiat er tot nu toe weinig last van heeft. Ook regelmatig vogelshit op de lak gehad maar tot nu toe geen blijvend letsel na het schoonmaken.

Hunter

Bericht door Hunter » 19 mei 2008, 11:02

Klote plekken...
Ik heb er ook 2 op me motorkap, terwijl die net in januari opnieuw gespoten is :roll:
Helaas werkt Meguiars met het handje hier niet...
Heb al gekleid, scratch X geprobeerd & de polish... Zonder resultaat...

Gelukkig zie ik je zaterdag Slewey, kan je op mijn motorkap oefenen, alvorens je Mark helpt :twisted: :lol:

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 19 mei 2008, 11:06

Mike Spanjersbergh schreef:
Mark Nauta schreef:Hmm.....helaas niet echt veel bemoedigende zaken dus.....baal nu alleen nog maar harder natuurlijk.

Ik heb zelf gewoon geen tijd komende week om er wat aan te doen, kan het kwaad om te wachten met behandelen tot volgend weekend, of maakt dat nu toch al niet meer uit.
Mark dan moet je maar een keer bij mij langsrijden ik heb spullen zoals scratch X liggen onder andere , het valt altijd te proberen

Ps ( had dat Vrijdag even gezegt dan haha)
IK had er vrijdag even niet aangedacht, ook omdat ik de auto nog even goed wou wassen. Wist niet dat het zo erg zou zijn. Daar kwam ik dus later pas achter. Maar we zouden het inderdaad wel kunnen proberen inderdaad.

Plaats reactie