Audi R8 V8 & V10 in alle maten en tuning

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 09 apr 2008, 12:23

Audi is bezig met de R8, ze willen wat speciale uitvoeringen maken met lichtgewicht delen en niet echt nodig spul eruit 8)

en als toetje de motor naar 500pk brengen, just wat it need to make it count :twisted:

http://www.autoblog.com/2008/04/08/audi" onclick="window.open(this.href);return false; ... rt-models/
The new "Sport" versions of each model would use a similar philosophy, and in the case of the R8, that could mean a boost in power to around 500 hp, limiting some of the creature comforts like heated seats, climate control and stereo, and replacing the hood, engine cover, dash, doors and roof with carbon fiber components. And while Inside Line was speculating, they threw on some carbon ceramic brakes for good measure. All told, that could drop the R8's curb weight by some 200 pounds, dropping its 0-60 time into the high three-second range and paying dividends in the handling department. Inside Line expects both models to make it to production next year as 2010 models.
mmm 8)

---------------------------------------------------------------------------------
ff weer algemeen>>

hier het R8 chassis zoasl we het kennen.

Afbeelding

ook wel apart zo op deze tekening 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 11 apr 2008, 15:26

Als dit geen porno velgen zijn.... 8)

[img:500:183]http://badcopnodonuts.com/wp-content/up ... tled-1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1603
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Bericht door Jurjen » 11 apr 2008, 15:27

Kijk, zo lijkt een R8 nog wel ergens op.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 11 apr 2008, 15:36

Deze velgen weet ik zo niet wat ik er van vind, dan vind ik de standaard denk ik mooier...

Afbeelding

en hier de APR audi R8, opzich zijn de velgen best mooi, maar geef mij maar een zwarte met standaard velgen, althans voor wat ik nu weet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nono

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Bericht door 1995 M3 » 12 apr 2008, 16:21

GTRene schreef:Deze velgen weet ik zo niet wat ik er van vind, dan vind ik de standaard denk ik mooier...

[img:1280:850]http://www.tuningblogger.de/uploaded_im ... warz_1.jpg[/img]
Ik vind ze super. Zie bijna elke werkdag wel een R8 als ik terugkom van mn werk. Kerel van 23 jaar heeft er eentje van zn pa gekregen. De mazzelaar.. :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

MTM Audi R8

Bericht door GTRene » 16 mei 2008, 22:48

mmm eindelijk de power die hij nodig had, 550pk :twisted:

http://www.auto-motor-und-sport.de/test" onclick="window.open(this.href);return false; ... _13987.hbs


MTM Audi R8




Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 31 aug 2009, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hendrik Kinderman
Berichten: 1504
Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
Locatie: Enschede

Bericht door Hendrik Kinderman » 17 mei 2008, 18:23

Zo te zien bereiden ze zich al voor op een roadster getuige de dikke dorpels en maar een beetje beugels in het dak:

[img:800:556]http://www.carbodydesign.com/archive/20 ... e-1-lg.jpg[/img]

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 18 mei 2008, 10:55

Lekker met je reet op een Stormtrooper... :lol:

[img:351:357]http://www.iaw.on.ca/~btaylor1/StormTrooper1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 mei 2008, 12:03

HAHAHA LOL Martijn. Ik heb gister ook nog naar een goede foto daarvan gezocht, want ik dacht precies hetzelfde!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 12:51

:lol: :lol: scherp gevonden :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re:

Bericht door Dutch » 27 aug 2008, 21:34

Dutch schreef:Heet van de naald: Abt gaat een R8 maken voor FIA GT3...
dailysportscar.com schreef: After leaving the DTM Christian Abt publicly remarked that he wanted to develop a GT3 car in 2008, maybe a Lamborghini or an Audi.

The Lamborghini slot for the GT3 is in the hands of Hans Reiter, but after a lot of internal discussions, Audi apparently decided, at the beginning of this year, to develop a GT3 version of the R8, and looked for a partner for this project. This partner will be Abt. With some influence from quattro GmbH (which provided most of the Abt DTM support) Abt has secured the project. Another tuner, Pierre van Mentelen, who was interested, apparently received a negative response from the FIA, because Audi definitely decided to support the Abt programme (a marque can only be developed by one tuner).

German rumours are suggesting that at the end of the season some test races in the ADAC GT Masters are possible. Currently Audi has not confirmed this.

A GT3 programme for the R8 would almost certainly be a money-spinner for those involved, as Hans Reiter has shown with sales of the GT3 Gallardo. The Lamborghini, the GT3 S Porsche and the R8 are all from the same ‘family’, and it seems that they will all be direct competitors in GT3, in 2009.
Je kunt over de R8 zeggen wat je wilt, maar dit zal een ruig exemplaar worden.
Vandaag officieel onthuld:

http://www.projectlemans.de/fahrzeug-in ... 8-vor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.endurance-info.com/article.p ... 66&thold=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.racingworld.it/fiagt/notizia ... di-r8-gt3-" onclick="window.open(this.href);return false;

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat er ook een GT2-versie komt. Kunnen we de R8 het ook zien opnemen tegen de 430 GT2, 997 GT3-RSR Evo en (hopelijk straks ook in Europa) de M3-GTR V8 E92...

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Robin » 28 aug 2008, 08:23

Was nooit 'n R8 freak, weggedrag blijkt spannender te zijn dan ik dacht(aan de filmpjes te zien), vind 'm (veel) te duur tov concurrentie en aantal pk's. Komt/kwam nooit in me op als supercar.Never.Herken er zelfs 'n Passat in ofzo(VW trekjes....)

MAAR deze racert die Dutch nu toont:Weergaloos man!! :banaan:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Mike R32 » 28 aug 2008, 09:40

Ben ook geen R8 fan, maar die raceuitvoering :shock:

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door René130i » 28 aug 2008, 10:04

Ik ben een R8 fan en dit is nog mooier :mrgreen:

Toch liever een 2e hands gallardo voor dat geld

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door GTRene » 28 aug 2008, 13:31

:popcorn: damn wat gaaf he :banaan:

lijkt me heerlijk die ff te lenen :df: where are the keys :love:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Dutch » 28 aug 2008, 14:25

Zak geld meenemen voor het FIA GT3-kampioenschap, René, dan krijg je de sleutels...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door GTRene » 28 aug 2008, 18:50

Dutch schreef:Zak geld meenemen voor het FIA GT3-kampioenschap, René, dan krijg je de sleutels...
ja best jammer...hopelijk mag ik er vannacht ff over dromen dat kost niks :df:
trouwens enig idee wat dat met bv zo'n soort auto zou kosten 1 race jaar alles er op en aan :roll:

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Mark Nauta » 28 aug 2008, 19:21

Gisteren op de Nordschleife deze te keer zien gaan. WAT EEN SOUND!!!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Dutch » 19 nov 2008, 13:43

Zoals al gespot in het webcamdraadje: Frank Biela en Frank Stippler hebben gisteren de R8 GT3 getest op de Nordschleife.

http://www.auto-motor-und-sport.de/spor ... _13987.hbs" onclick="window.open(this.href);return false; (met veel foto's)
http://www.projectlemans.de/fahrzeug-in ... leife.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Beste tijd schijnt 8.41 geweest te zijn.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door GTRene » 19 nov 2008, 14:22

mooie foto Mark 8) heldere kleuren...prachtige plaat :thumbup:

Luuk
Berichten: 3071
Lid geworden op: 15 jan 2008, 15:12

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Luuk » 19 nov 2008, 14:38

Afbeelding

.. schroef schroef, knutsel knutsel, 40.000 euro armer.. en.. :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yeah! :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door GTRene » 19 nov 2008, 15:09

:shocking: tjonge dan ben je wel desperate :mrgreen: wat een geld...heeft het wel mooi gedaan trouwens, maar dat voor een replica en dat geld...ben je niet echt gezond :hammer: beter ff wachten op een 2d handsie :hosanna: maar eerlijk is eerlijk knap staaltje werk :forum:

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Starred » 21 nov 2008, 10:32

PPI RAZOR GTR

Afbeelding

More POWER
More STYLE
More PASSION


The Exclusive German Audi-tuner, PPI Automotive Design GmbH intensifies the fire and presents the special limited production Supercar, the PPI RAZOR GTR.

Performance
Following the introduction of the wildly successful PPI R8 RAZOR at last yearís Essen Motor Show, PPI Automotive Design GmbH have used all its knowledge from the past year in competition, closed road races, open road races, and research and development in the wind channel, autobahn and track testing, to create a truly inspired production car. The Audi specialist turned its focus on optimising the power-to-weight ratio of the Audi R8 while simultaneously strengthening the motor, increasing performance, improving handling dynamics, and managing to reduce the weight of the Audi R8.

The essential part of the motor alteration is the incorporation of a specially engineered supercharger. In addition, a ram-charged sport air filter system and a high performance exhaust system made of stainless steel have been designed and added specifically to work in conjunction with the supercharger system. These components are precisely adjusted to each other with the help of a new ignition map for motor electronics.

The result, after this extensive modification, is a car with 580 hp / 427 kW at 7,400 rpm, a maximum torque of 600 Nm at 6,200 rpm at its disposal, and a weight decrease of 250 kg over its serial counterpart (serial curb weight 1,580 kg). Providing the PPI RAZOR GTR with the ability to achieve speeds from 0 to 100 km/h in only 3.7 seconds with a maximum top speed of 332 km/h. This insures the proper performance to easily meet the demands of its motorsports and enthusiast clientele.

Aerodynamics
In addition to the excellent driving performance, this PPI Supercar also has a striking widebody appearance with elaborate, wind tunnel tested aerodynamics. Special attention was paid to the reduction of the vehicleís weight, which was achieved by PPIís extensive use of the extremely light and high-strength formula 1 and aerospace-proven Carbon Fibre. All parts are made of this high-tech material, reducing weight and adding strength in the process.

The PPI RAZOR GTR front bumper replaces the serial bumper and the new design in conjunction with a specially engineered front diffuser, reduces lifting forces at the front axle. Larger air inlets in connection with a new full LED-headlight unit present the two-seater with an even more athletic face. More importantly, these air inlets feed the radiators with additional fresh air and channels through the new front hood to provide optimal cooling to the brake system. PPI sideskirts highlight the sporty profile of the GTR and also diffuses the airflow around the sides of the car for improved aerodynamic stability.

In order to perfectly balance out the down-force behaviour of the front-axle with the rear axle, PPI equips the RAZOR GTR with a special rear wing with an adjustable Gurney-flap. The motor cover, made of the light high-tech polycarbonate material Makrolon, also has specially designed Carbon Fibre ram-charged air inlets that replace the heavy OEM Engine cover and aid in cooling, ensuring the consistent performance of the RAZOR GTR. Aiding in the engine cooling, are the newly designed side blades, rear fenders and rear bumper allow for additional motor bay and exhaust cooling that, in conjunction with the Carbon Fibre rear diffuser, optimises the airflow over and through the rear portion of this sharp performance car.

Handling
The overall appearance of the car is further enhanced by a new widebody skin to allow the PPI RAZOR GTR the proper structure to accommodate all the performance enhancements and wider wheels. The RAZOR GTR utilizes specially designed lightweight MAG11 forged PPI wheels. At the front, 10Jx19 MAG11 wheels with 255/35 ZR 19 Michelin Pilot Sport 2 tyres are fitted and an impressive 11.5J x 20 MAG11 wheels with 325/25 ZR 20 Michelin Pilot Sport 2 tyres are used at the rear. This wheel and tyre-combination proves to be the optimal balance between comfort and control while maintaining proper road feedback for the driver.

PPI also developed a special high-performance braking system available only for the RAZOR GTR that can be identified by its metallic orange-coloured brake callipers. The optimal deceleration and perfect pedal pressure control is now achieved by enlarged 6-piston callipers in connection with extra-large discs measuring 380 x 36 millimetres at the front and 356 x 32 mm discs at the rear axle providing greater pad surface contact area and heat dissipation.

Nothing has been left untouched, as is evidenced by the new coil over kit developed in conjunction with technology partner KW Automotive GmbH. This system has been specially adjusted to the needs of the PPI RAZOR GTR. And comes equipped with a Hydraulic Lift System, which can increase ground clearance by up to 45 millimetres if needed and therefore enables the driver to enter underground car parks or drive over speed bumps.

Interior ìPerformance
PPI completely re-designs the interior and turns the R8-interior into a ìmembers-onlyî lounge with a motorsports flair. The serial interior is replaced by highest quality Onyx Nubuck-leather with orange-coloured accents and highlights. Additionally, PPI equips the limited edition RAZOR GTR with extensive Carbon Fibre throughout the cockpit; hand-brake lever, door sill protectors, Driver and Radio Console Surround, Door Trims, Center Console inserts, and kneepad trims, the ultra-light folding sport seats are also made of Carbon Fibre and bear the PPI ìSport Identityî style, following with the headliner, the steering wheel, shift knob, door panels and center console. The technical highlight of the interior is the ergonomically re-designed PPI sport steering wheel. Highlighting the exclusivity of this limited series production is PPI RAZOR GTR badging, threshold plates, and an aluminium production plaque framed by Carbon Fibre.

The new PPI RAZOR GTR Supercar. BOLD Design, SHARP performance, and EXCLUSIVE production, developed and presented by PPI Automotive Design GmbH, the only tuners for Audi automobiles with a true focus on 'Engineering in Style.'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door GTRene » 21 nov 2008, 10:58

Sodekneiter zeg...580pk en al die veranderingen en 250kg er van af...netjes :df:
The result, after this extensive modification, is a car with 580 hp / 427 kW at 7,400 rpm, a maximum torque of 600 Nm at 6,200 rpm at its disposal, and a weight decrease of 250 kg over its serial counterpart (serial curb weight 1,580 kg). Providing the PPI RAZOR GTR with the ability to achieve speeds from 0 to 100 km/h in only 3.7 seconds with a maximum top speed of 332 km/h. This insures the proper performance to easily meet the demands of its motorsports and enthusiast clientele

Robin
Berichten: 55103
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Audi R8 in alle maten en tuning

Bericht door Robin » 21 nov 2008, 11:02

Het wordt er niet minder op. Zou mooier zijn als ie 510pk ATMOSFERISCH ipv geblazen(supercharger) had bij 8500rpm ofzo en 1250kg zou wegen, dan zou ik er over nadenken. 8) :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JdvPolo, Joost H., RJK, sitechris en 6 gasten