Heb je ze al goed ingeremd?
STI *update* Whiteline, Summit, Powerflex, PFC
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Opa
- Berichten: 6888
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Ik heb mijn nieuwe schijven ingeremd door ongeveer 6 à 7 keer achter elkaar vol te remmen van 160 à 180 km/h tot ongeveer 30 km/h[niet stil staan dus!].
Daarna de remmen laten koelen door terug te rijden met ongeveer 100 km/h zonder te remmen en daarna hetzelfde ritueel nog een keer herhalen, dus 6 à 7 keer remmen tegen 't blokkeren aan en weer 10 min doorrijden zonder te remmen.
Daarna de remmen laten koelen door terug te rijden met ongeveer 100 km/h zonder te remmen en daarna hetzelfde ritueel nog een keer herhalen, dus 6 à 7 keer remmen tegen 't blokkeren aan en weer 10 min doorrijden zonder te remmen.
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Dat trucje heb ik al zo vaak gedaan ouwe, knalde na een paar keer steeds het ABS in, of het leek erop. Een ribbelend pedaal en een duidelijk hoorbaar geluid
Ik hoop dat dat dus te maken had met die slechte banden. Heb het nu nog niet getest aangezien ik niet met nat weer en die verse RT 615's ff lekker vol in de ankers ga.
Ik hoop dat dat dus te maken had met die slechte banden. Heb het nu nog niet getest aangezien ik niet met nat weer en die verse RT 615's ff lekker vol in de ankers ga.
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
partyondude schreef:Dat trucje heb ik al zo vaak gedaan ouwe, knalde na een paar keer steeds het ABS in, of het leek erop. Een ribbelend pedaal en een duidelijk hoorbaar geluid![]()
Zo jammer dit!
Je moet juist tegen het ABS aan inremmen. Anders kan je "kromme schijven" (= onevenredig remblokcompound afzetting op je remschijf) krijgen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
-
OnlineBram
- Berichten: 16827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Na een lang weekend knallen in Luxemburg kan ik melden dat deze upgrades toch wel de meest indrukwekkende van alle ooit gedaan zijn.
Grip is debiel, auto is veel neutraler geworden en de remmen moet ik duidelijk wat agressiever behandelen dan ik gewend ben en dan vertraagt het meer dan goed, al blijven ze wel gruwelijk piepen als je wat zachter remt. Onderstuur is zo goed als weg, bochtsnelheden zijn veel hoger komen te liggen en auto voelt zeer stabiel aan. In de haarspeldjes ging ik soms wat dwars, wat me uiteraard goed is bevallen. Flauwe bochten werden in Luxemburg zo angstaanjagend hard genomen dat ik me soms afvroeg of ik wel bij m'n volle verstand was
Echt bizar.
Banden zijn hier ongetwijfeld voor het grootste deel verantwoordelijk voor. Op nat zijn ze moeilijk te peilen, das wel tricky, maar op droog zijn ze fenomenaal! Het sturen in m'n auto is echt vele malen leuker geworden.
Kortom, ik ben meer dan tevreden!
Grip is debiel, auto is veel neutraler geworden en de remmen moet ik duidelijk wat agressiever behandelen dan ik gewend ben en dan vertraagt het meer dan goed, al blijven ze wel gruwelijk piepen als je wat zachter remt. Onderstuur is zo goed als weg, bochtsnelheden zijn veel hoger komen te liggen en auto voelt zeer stabiel aan. In de haarspeldjes ging ik soms wat dwars, wat me uiteraard goed is bevallen. Flauwe bochten werden in Luxemburg zo angstaanjagend hard genomen dat ik me soms afvroeg of ik wel bij m'n volle verstand was
Banden zijn hier ongetwijfeld voor het grootste deel verantwoordelijk voor. Op nat zijn ze moeilijk te peilen, das wel tricky, maar op droog zijn ze fenomenaal! Het sturen in m'n auto is echt vele malen leuker geworden.
Kortom, ik ben meer dan tevreden!
